Samozrejme si to uvedomujem a som rád, že sa podaril takýto krok ale dúfam, že to nebude v tomto smere posledný.
Podľa vyjadrení JJ bol nástup všetkými dverami podmienený mesačníku. Teraz tu však máme istú formu mesačníku, ktorá pravdepodobne bude brániť nástupu všetkými dverami. Podľa mňa by kľudne mohlo stačiť len aktivovať kartu bez vydania akéhokoľvek lístka. Teraz sa tu o tom bavilo, že revízor by to mal vedieť z karty zistiť. Urýchlilo by sa nastupovanie o niekoľko (mili)sekúnd, keďže by nebolo treba čakať na tlačiareň.
Podľa vyjadrení JJ bol nástup všetkými dverami podmienený mesačníku. Teraz tu však máme istú formu mesačníku, ktorá pravdepodobne bude brániť nástupu všetkými dverami. Podľa mňa by kľudne mohlo stačiť len aktivovať kartu bez vydania akéhokoľvek lístka. Teraz sa tu o tom bavilo, že revízor by to mal vedieť z karty zistiť. Urýchlilo by sa nastupovanie o niekoľko (mili)sekúnd, keďže by nebolo treba čakať na tlačiareň.
aktívne ich využívať však nebudem, keďže do Radvane a Fončordy cestujem pod drôtami možno tak raz za dva mesiac. Hádam sa dakedy dočkáme DPM BB aj v Sásovej.
Papyr
-------------------------------------------------------------
Chcel by som reagovat na prispevok nahnevanej obcianky z 11.1.2008, 19:46:48. I ja som totiz bol clenom peticneho vyboru za nezrusenie trolejbusovej dopravy.
V prvom rade Vam chcem podakovat, ze ste nasu peticiou svojim podpisom podporili. Takisto hned na uvod Vam rovno poviem, ze sucasny stav prebytocnej ponuky spojov v juhozapadnej oblasti mesta a nedostatocnej ponuky spojov na Sasovej aj mna privadza do zufalstva a nepripada mi to ako nic logicke ani chvalyhodne. Vase rozhorcenie je absolutne spravne, ale bohuzial, nespravne smerovane. Kedze ste vsak obycajny cestujuci, ktory je v oblasti MHD zrejme laik, mozem Vam, ako clovek, ktory dianie v bystrickej MHD neustale sleduje, vysvetlit (v ziadnom pripade nie ospravedlnit!)vyvoj tohoto problemu a ak chcete, s radostou sa k Vam pripojim v pripade dalsej peticie.
Nuz, po nespokojnosti s dlhorocnymi nekvalitnymi sluzbami SAD BBDS sa mesto rozhodlo vybrat ineho dopravcu, konkretne SAD Zvolen. Tato zmena vsak nepriniesla ziadne zvysenie kvality. Po umornej mravencej praci, po peticii, ktoru ste takisto podporili, sa PODARILO doslova vydrankat si od mesta vznik samostatnej, ciste mestskej spolocnosti, zvanej Dopravny podnik mesta Banska Bystrica. Ten teraz prevadzkuje trolejbusy, ako aj mikrobusove linky s cislami nad 100. Ostatne linky nadalej prevadzkuje neprilis kvalitna SAD Zvolen. A tu prichadza "jadro pudla":
Ked postupne zacinali jazdit jednotlive trolejbusove linky (obsluhovane mestskym DP), samozrejme SAD Zvolen zaroven zacala stracat licencie na prevadzkovanie tychto liniek. Ved naco by tu istu linku prevadzkovali subezne dvaja rozni prepravcovia, ze ano. LENZE SAD Zvolen sa nemienila vzdat ani len kusku podielu na prepravnom trhu, a tak v rozpore s platnou licenciou zacala prevadzkovat "truc-linky" oznacene X9, X3, X2 a podobne - vzdy s cislom trolejbusovej linky a vzdy v tej istej trase a v tych istych casoch ako trolejbus. Jednoducho sa snazili "odchytavat" konkurencnemu Dopravnemu podniku cestujucich z trolejbusov, aby Dopravny podnik nemal ziadne trzby, a teda aby to cim skor "zabalil". Niektore z tych liniek prevadzkuje SAD Zvolen dodnes, pricom na ne vobec nema platnu licenciu od mesta, cim PORUSUJE ZAKON. Lenze - mestu ako organu, ktory si verejnu dopravu od dopravcov objednava a zrejme ani nikomu inemu, kto by bol opravneny zasiahnut, to nevadi.
SAD Zvolen mohla vyuzit situaciu, ked prisla o teraz uz trolejbusove linky, a usetrene autobusy mohla nasadit na zlepsenie spojenia do Sasovej. Tym by urobila mnoho pre spokojnost obyvatelov tohto sidliska, ktore ma, priznajme si rovno, na svoju velkost UBOHU dopravu. Lenze nie, SAD ZV sa rozhodla pre truc-linky. Nejde jej o spokojnost jej klientov, ale iba o zlikvidovanie akejkolvek konkurencie, aby mala opat cely trh pre seba. Kedze trolejbusova konkurencia sa objavila iba na juhozapade mesta, zlepsila sa ponuka (a aj ceny ponukane SAD Zvolen) iba tam. Vas Sasovcanov SAD Zvolen kludne hodila cez palubu, v Sasovej jej dopravny podnik nekonkuruje, takze vy zrejme mate drzat krok a usta a byt radi, ze ste radi. Aj mna tento ich postoj poburuje.
Lenze SAD ZV, ako sukromna firma, akurat agresivne zautocila na konkurenciu. V tom sa jej nemozno cudovat. Treba sa pozastavit skor nad tym, ze mesto Banska Bystrica - zopakujme si, OBJEDNAVATEL verejnej dopravy a MAJITEL Dopravneho podniku - zaujima poziciu mrtveho chrobaka. Dokazete si predstavit, ze by ste vlastnili napriklad firmu na kosenie travnikov, pritom na strihanie polovice travnika za vasim vlastnym domom by ste si objednavali sluzby svojej najuhlavnejsej konkurencie? Nie? A dokazete si predstavit, ze by ta konkurencna firma tu "svoju" polovicu travnika postrihala len tak halabala, ale na tej polovici travnika, ktoru podla dohody strihate vy so svojou rodinnou firmou, by vas vzdy predbehla kosacka konkurecnej firmy - a VAM BY TO NEVADILO? To uz si vobec nedokazete predstavit, vsak? Nuz ale presne takto sa chova Mesto Banska Bystrica! Tam kdesi bude pes zakopany, tam komusi vyhovuju nekale praktiky SAD Zvolen a ich arogantne spravanie, tam kdesi mozno bude aj majetkova prepojenost.
Verte mi, ucastou v peticnom vybore som nesledoval ziadne financne zaujmy majitelov trolejbusov. Ja sam som z toho samozrejme takisto nedostal ani patdesiathaliernik. Islo mi len a vyhradne o to, aby som svoje vlastne elektricke kosacky nemusel dat do stareho zeleza a namiesto nich trpiet smrad benzinovych kosaciek konkurencie. Mrzi ma, ze ste nas mnohomesacny boj, v ktorom kazde dielcie vitazstvo bolo krvopotne vybojovane, ste degradovali na akusi snahu o vlastne obohatenie. To je na Slovensku skutocne take tazke uverit tomu, ze niekto nieco zadarmo robi pre princip, a nie pre vlastne obohatenie?
Nuz, na Vasu vyzvu, aby sme sa zobudili, odpovedam: Ja som uz davno hore. Ak chcete, spiseme novu peticiu, v ktorej budeme pozadovat ASPON to, aby vsetky linky MHD v meste jazdili podla platnych licencii, teda nie v rozpore so zakonom, a ASPON to, aby tarifne odbavenie na celom uzemi mesta, bez ohladu na dopravcu, bolo jednotne. Teda ziadne dve cipove karty v penazenke, ziadne autobusove truclinky, ale slusny interval spojov v celom meste a cestovanie na ten isty doklad v autobusoch, trolejbusoch i mikrobusoch. S touto peticiou potom mozeme ist "buchat po stole" na mestsky urad. Kedze na peticiu treba podla zakona peticny vybor o 5 dospelych osobach, pytam sa: Ste ochotna stat sa clenkou peticneho vyboru? Ak ano, ozvite sa mi prosim na mail papyr79@gmail.com a pokusime sa spolocne prebrat mesto z letargie.
Peter Papp