Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Otázka na DPMBB:
-budú Trolejbusy premávať po vydaní licencie na všetkých linkách 1,2,3,6,7,8,9?
-bude trolejbus obsluhovať i nočnú linku 5? Bolo by to super, veď tá má celkom dobrú trasu, a isto by to bolo lepšie ako doterajšia (ne)frekvencia linky 97 /totálne nepoužiteľná/.

Vďaka za info.

Ak by sa pre provokáciu balkáncov nehodila odpoveď do fóra, poprosím na draxter@post.sk
Tak policajti sa dnes ráno na križovatke pod KÚ neukázali a následky boli viditeľné - smer od Švermovej ulice (ktorý má "Stoj, daj prednosť v jazde!") bol prejazdný s veľkými problémami, čo spôsobovalo aj meškanie spojov cca 8 min...
Reply on: 810zssk #22554:
logikou to síce má, ale veď MHD je predsa na to, aby človek napr. z TT v BA mohol zo stanice prísť do centra a späť a nie preto, aby BA zarábala na Trnafčanoch...

Po ďalšie, to, že polovica podnikateľov má autá evidované v BA nie je "nacismuz"? Tiež platia cestnú daň do BA, a nie napr. do Krupiny...

A to si asi zabudli spočítať v BA, koľko cezpoľných využíva MHD a "zachraňuje" tak jej prepad cestujúcich: v BA študujú ľudia z celého SK, pracuje tam ďalšie kvantum...tak aká spravodlivosť? Hádam bue pre blaváka lístok za cca 18,- a cezpoľný 20,- ? A Viedeňčania 1 EUR rovno, nie? opäť rovnejší medzi rovnými (primus inter pares).

A ja by som nato zaviedol pre BA cetsujúcich v BB povinnosť si kúpiť na jednotlivú jazdu celodenný lístok. To by bolo.... ? ? ? ?
A este: Praha dotuje svoju nijak extremne kvalitnu MHD OSMIMI MILIARDAMI ROCNE. Ma na to, lebo ma 45-miliardovy rocny rozpocet. A odkial ma taky velky rozpocet? Lebo ju navstivi 10-15 milionov turistov (tj.ludi, ktori tam NEMAJU pobyt!) rocne. Preco by teda mala mimoprazskym zdrazovat dopravu, ked ju zivia?)

(pre uplnost: stale nechapem, preco mi v Presove na porovnatelnom sidlisku chodi MHD castejsie, lacnejsie a s kvalitnejsimi vozidlami, ako v Prahe, ked mesto Presov dotuje MHD ciastkou 960 Sk na hlavu obyvatela a rok a mesto Praha ciastkou 7500 Kc na hlavu obyvatela a rok. Ale to uz je otazka vyuzitia vyzbieranych penazi, teda nie otazka ich ziskavania.)
810zssk et altera: myslite, ze je spravne, ze mimobratislavski budu mat drahsie listky? Ako podnet na zamyslenie uvediem schvalne priklad, kt.sa netyka BA (ani BB):

trvale bydlisko mam v Presove. Od oktobra 1998 sa skoro stale vyskytujem v Prahe, kde som najskor isty cas pracoval a potom studoval. Praha je nielen ina obec a kraj, ale aj iny stat ako Presov, preto povazujme prislusne mestske rozpocty za uplne oddelene a nesuvisiace. Otazka "mam mat v Prahe narok na MHD v rovnakej cene, ako Prazaci?" by podla bratislavskej logiky mala mat odpoved totoznu ako otazka "ma zo mna Praha rovnaky prijem na daniach, ako z Prazaka?"

No a tu je trosku kamen urazu. Verim, ze Praha ma prijem na daniach nielen od obyvatelov, ale aj od podnikov na svojom uzemi. Ak brigadujem ako student na DVP, zdanujem zvacsa doma, v Presove. (pozn: odpocit.poloz. je Sk 81000 rocne, takze este som aj tak dane neplatil, tj. Presov i Praha maju z mojich DVP danovy prijem 0.)

Prazsky prac.pomer zdanujem zas v Prahe, aj ked tam nebyvam, tj. PHA=1, PO=0.

Dajme tomu, ze nepracujem vobec, iba studujem. 95% casu som v Prahe a tam chodim do obchodu, krcmy a kina. Tie zo mna maju zisk, ktory zdania (v Prahe) a este zaplatim aj DPH (v Prahe). Z tychto zdrojov teda PHA=0,95, PO=0,05.

Ma teda Praha zo mna prospech? Ma.

Mala by vacsi prospech z Prazaka, minajuceho i pracujuceho rovnako, ako ja? Mozno ano, nie vsak o vela.

Ak mne zdrazi cestovne viac ako miestnym, pomoze si? Nie, bud sa tam totiz prihlasim k trv.pobytu (a PHA je tam, kde bola), alebo sa odstahujem dajme tomu do Plzne (a Praha tak pride aj o tie prachy, ktore zo mna mala dovtedy).

Cele mi to pripomina snahu zeleznic "zamedzit zneuzivaniu zliav", ked nejaky "ekonom" si mysli, ze ak na sedadle vlaku nebude sediet student za 1/2 cestovne, ze tam bude sediet on ci niekto iny za plne. Omyl. To sedadlo bude prazdne, bo student radsej pocestuje busom, kde mu zlavu daju. Takisto debilne omylne uvazuje aj Bratislava.
Reply on: mimi #22557:
Keď vodičovi Ivanovi Pätoprstému niekto ukradne električku ..prepáčte ja som dostala záchvat smiechu ved podľa priezviska si ju mal ukradnúť sám.. ? ? ? je to OT, ale najbližších 7 sro si veru pozriem ))
Reply on: 2007 #22552:
Tento nápad už nejaká chorá hlava chcela zaviesť aj v Banskej Bystrici. Teda vysvetlím tým čo nevedia o čom to celé je. Príklad..50% zľavu by mal len ten študent , ktorý má trvalé bydlisko v BB, ale nie ten čo je z Brezna. To mohol vyhútať naozaj len odborník čo k tomu dodať ?? Len to, že kto zvalil rozdelenie dotácií do MHD na mestá..a do prímestskej na VÚC-ky nikdy nepričuchol k doprave, ale neviem čo sa tu čudujem vôbec.. ?
Reply on: LUK #22553:
Pravdaže ty !! Očakávala som otázku..koho ty nepoznáš ?? ?
Reply on: 2007 #22551:
Ani netuším ako mi takô mohla uniknúť, ale stalo sa ? takže sa teším na komunikáciu ))
Hehe, niečo mi ušlo? Kto vylepil tú "kamufláž" na ten autobus, ktorý sa tvári ako trolejbus? A kto tým chcel čo povedať? ?
Reply on: mimi #22557:
neboj, on nemá výcvik na kozmonauta ?
Reply on: mirkobb #22555:
Re #22554 810zssk: Vytvoriť kompromis je ťažké, lepšie povedané nemožné. Pravdu máte obaja. Spraviť systém, kde by nebol nikto diskriminovaný sa nedá.
Reply on: 810zssk #22554:
Poriadne si precitaj tu glosu, tam niekto spravne uviedol, ze nielen ludia s trvalym pobytom v urcitom mieste vytvaraju hodnotu, ale trebars aj ti ktori tam prechodne pracuju, dalej aj turisti ktori tam minaju svoje peniaze na ubytovanie, stravu, sluzby, vsetci tito sa "svojim spôsobom" podielaju na vytvarani dani, teda nielen obcania s trvalym pobytom. Inak, neviem ci vôbec je niekde takato "progresivna" diskriminacia vo svete zavedena(mozno kedysi davno v JAR), ale v civilizovanom svete asi tazko!
Reply on: 2007 #22552:
Logiku to urcite ma. Totiz, hlavnym zdrojom prijmu DPB je dotacia od mesta. Mesto ma prijem z dani obyvatelov s pobytom v BA. Teda v sucastnosti Blavaci platia za MHD dan+listok a ostatny len listok.
Reply on: Bystrican. #22542:
áno, zatiahnutí tam sú, ale PIT sa ti snaží vysvetliť, že tam nemajú čo hľadať...

Re #22544 Habibi: ja?
http://www.markoff.biz/pivot/entry.php?id=1212

"Toto je totiz podla DPB ferove platenie, preco by malo mesto Bratislava prispievat na zlavy ludom co neplatia v Bratislave ziadnu dan z prijmu, ked DPB ma 60% svojich prijmov dotovanych z mestskeho rozpoctu a len 40% plynie zo samotnych listkov."
Reply on: Habibi #22550:
Čo bolo, bolo. Čo je súkromné, je súkromné a čo je zamotané, horšie sa kontroluje.
Mail som tu raz uviedol, ale napr. presmerovanie: skrat@mailbox.sk
Reply on: 2007 #22549:
Pokiaľ viem tak trolejbusy a vozovňa boli tiež štátny majetok...a žeby mesto nemalo nič spoločné so štátom ?? všetko čo súvisí s mojími daniami je štátne aj keď možno komplikovane zauzlené!!..a kde nájdeme tvoj mailík ??..ani na chvíľu nezaváham a bude som mňa píšte Marienka..píšte )) ?
Reply on: Habibi #22544:
Vyjadril sa mi NKU že: " v zmysle zákona č: 39/1993 Z.z. kontroluje hospodárenie so štátnym majetkom.
K mojej sťažnosti o úlohách organizácií štatnych správ je kompetentný Úrad vlády Slovenskej republiky."
Z môjho hľadiska: kým vozia t-busy vzduch, tak je to míňanie peňazí. Lenže je to a.s. Ak akékoľvek odvolanie bude relevantné, tak si zase niekto nesplnil povinosti a peniaze sa stále míňaju.
Na VUC-ke 100% niekto prekročil právomoci v.č. (alebo zneužil), čo môže skontrolovať okresný prokurátor. (táto už má u mňa krížik)
Uvidím, ako dopadne v pondelok na meste moja súkromná polievočka a môžte mi posielať na mail otázky a podozrenia pre OP, NKU a ÚV.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.