Zaujimave ako vedia byt ti novinari povrchni ? , pisu ako keby mala bystricka zeleznicna stanica mat 9 peronov ? Pritom sa jedna o prve nastupiste a 9 kolaj. ? Tlacova hovorkyna MsU tiez asi nerozmyslala ked to tam davala, alebo nie je z BB
Ak EU vydala smernicu ohladne alternativnych zdrojov energii (ktore aj mieni finacne podporovat), tak urcite nema na mysli tie ktore su na baze ropy a plynu. Chcu tak eliminovat zavislost od Ruska, ale aj od arabskych krajin. Elektrinu si vieme vyrobit aj doma, vody v riekach je dost a stale este dostatocne nevyuzitej. ?
Ktovie či by uvítali Zvolenčania. Svojím spôsobom je vo Zvolene ekologická doprava, v MHD premávajú CNG vozidlá, ktoré neustále pribúdajú po GO zo Zlinera. Sú červenej farby, preto sa zdá že je ich málo, ale zdanie klame. Inak do kúpeľov Kováčová, Sliač taktiež jazdia niektoré prímestské vozy CNG. Taktiež Lieskovec, Čerín, Žel.Breznica, Sielnica, Lukavica, Víglašská Huta, a iné obce na ktorých sú nasadzované takéto vozy. Týmto nechcem povedať že troleje sú nanič a nebolo by to super. ? Len ja sa toho asi nedožijem. ?
Chcel by som sa vás opýtať, ku ktorému dňu (presne) bola kompletne zreorganizovaná sieť liniek MHD v r. 1990, v súvislosti so sprevádzkovaním väčšiny trolejových tratí v BB (viem, že už predtým jazdili troleje na L36 od 29.8.1989). Totižto takýto významný deň v histórii MHD BB som nenašiel uvedený v žiadnom kvalitnom zdroji, čo ma dosť prekvapilo (príp. bolo uvedené len "na jar 1990").
Chcel by som sa vyjadriť k rozširovaniu trolejbusov v regióne BB. Mňa tento nápad veľmi potešil a som rád, že aj sám primátor to pochopil (aspoň sa tak tvári). Naozaj, ak sa dajú dokopy ľudia, ktorí dokážu vytvoriť detailný projekt (a o tom nepochybujem), tak som presvedčený, že poskytnutie dotácií z fondov EÚ je reálne, nakoľko je všeobecným trendom podporovanie ekologických foriem verejnej hromadnej dopravy.
Boli tu obavy typu, že ešte nie je ani zatrolejovaná Sásová (resp. ešte stále trolejbusy ani nejazdia ?) a už ideme robiť ambiciózne návrhy zavedenia trolejbusov do ZV. Ja mám na to troška odlišný názor. Podľa mňa to vôbec nevadí, že je to až také ambiciózne, jednoducho bude potrebné urobiť podrobný projekt a raz sa s tým predsa musí začať. Veď už včera bolo neskoro, tak potom nerozumiem tomu, prečo by sa nemalo ísť na to tak "zhurta". Čerpanie eurofondov je ohraničené rokom 2013, a to je hlavný dôvod toho, prečo netreba s ničím zaháľať. Veď príprava takéhoto projektu nie je záležitosť 1 roku, preto netreba zbytočne čakať. Ak bude v meste pracovná nálada a chuť pracovať na niečom podobnom, k tomu verím, že pomáhali by aj ďalší nezainteresovaní ľudia, ktorým záleží na kvalitnej doprave a dielo by sa podarilo.
Ako by mal projekt asi vyzerať a aký by bol jeho význam:
1. netvrdím, že troleje by mali ísť po R1. Môj názor je taký, že troleje by mali obsluhovať okolité územie (bod 2.), po R1 by mali jazdiť zrýchlené autobusy BB-ZV (tak ako aj dnes)
2. v budúcnosti sa dá očakávať postupná urbanizácia okolitých území, rozširovanie súčasných sídelných plôch a vzniku nových priemyslných podnikov (budovanie priemyselného parku Badín-Sielnica), obsluha obcí Badín, Vlkanová, Hronsek, Sielnica, Kováčová, príp. Veľká Lúka a mesta Sliač
3. napojenie letiska Tri duby na Sliači, ktorého význem môže v budúcnosti veľmi porásť
4. doprava do kúpeľných centier v Kováčovej a na Sliači
5. komplexné budovanie integrovaného dopravného systému (MHD BB + zrýchlené autobusy BB-ZV + medzimestské trolejbusy + príp. regionálna železničná doprava)
Na záver. Nič nie je nemožné. Netreba hovoriť, že o takom projekte možno len snívať. Stačí len chcieť, eurofondy treba využiť, keď je možnosť, viacej už takáto šanca nikdy nebude (z vlastného mestského rozpočtu by sa financie na takýto projekt nikdy nenašli). Netreba zbytočne čakať, každý 1 deň je drahý. BB má veľkú príležitosť budovať a rozširovať metropotlitné centrum a ja len preto, aby to potom niekoho nemrzelo ďalších 50 rokov, že sa niečo mohlo spraviť a nespravilo sa.
Informácia pre DPMBB a SAD ZV MHD BB ..nejaký dobrák odtrhol tú smiechotnú tabuľôčku na železničnej stanici na ktorej boli vylepené CP ..zo zastávky smer Sásová tak som zvedavá kto bude prvý a dodá a možno normálka aj v sobotu !! ?
Nie som tu preto, aby som argumentovala výhodami, lebo každý má iné požiadavky pretože jednoducho ľudia sme rôzni. Niekedy rozmýšlam nad tým či ty aj čítaš čo píšeš. Ja si nespomínam /to by sme sa isto dočítali v ľudských právach../ , žeby niekoho násilím strčili za volant. Na tvojom mieste by som za volantom nesedela, lebo zjavne ťa táto práca nebaví. Prečo ty nie si riaditeľom nejakej dopravnej spoločnosti a neukážeš všetkým ako zodvihneš úroveň svojích spolutrpiteľov ?? Alebo by si trebars mohol byť chirurg a všetky škodlivé nádory v spoločnosti jednoducho vyrezať..alebo by si mohol byť počítačový mág..veď aha písať na pc už vieš...!!! Môžeš si predsa vybrať a dosiahnuť iné postavenie stačí tak málo CHCIEŤ !! a niečo preto urobiť a určite z toho budeš mať väčšiu radosť ako z neustáleho bedákania nad prázdnou miskou ... a len tak na okraj možno by hociktorý chirurg šmaril skalpel do kúta a utekal si urobiť déčko, keby videl výplaty niekorých smotankových vodičov /mám takého strýka../ hlavne počas sezony...ale aj stať sa smotankovým chce niečo pre to urobiť.. ? zober si príklad z pána "riaditeľa" SADZV v BB hej Adriankovho ocka však ten tam padol rovno z kamióna..))
nie su to "nejake" projekty. Ved TD sa v BB stavala hlavne kvoli sasovej. Projekty spred 20 rokov boli dokonca take predvidave, ze ratali s infrastrukturou, ktora sa stavala len pred par rokmi. takze o toto by som nemal ziadne obavy.
nikto nepísal že po R1 budú chodiť T-busy.
za a) po R či D trolejbusy chodiť nemôžu
za b) má to byť projekt na obslužnosť územia medzi ZV a BB a nie na obslužnosť expresného spojenia BB-ZV. K tomu tu máme vlak /Zr,R,Ex/ a zrýchlené busy.
za c) vždy budeš mať na výber, či trolejbus alebo expresbus z BB do ZV, T-bus tam pôjde cez dediny a Sliač
za d) je to dobrý nápad, len ktovie ako s tou realizáciou ?
Samozrejme, že najprv musí byť vypracovaný projekt. A neviem, či na Slovensku vie trolejbusové trate projektovať len ten, čo projektoval kruháč pri ESC. ?
Re #21638 Mik 24: Pôvodne som na tento príspevok nechcel reagovať, ale nedá mi. Ako si ty predstavuješ ideálnu AS? Prístrešok, záchod a bufet??? Možno v nejakom 10 000 mestečku by to stačilo, ale toto je krajské mesto, nie nejaká dedinka. Podľa mňa je len dobre, že na novej AS pribudnú obchody a služby. A tiež neviem, čo sa ti nepáči na ESC. Nebodaj sa ti tam viac páčila tie burina a panely?
Páči sa mi ten optimizmus a predbiehanie situácie. Pokiaľ sa nezačnú drôty ťahať po Sásovej, myslím, že otázka ťahania drôtov cez Vlkanovú do Zvolena je len zbytočné plytvanie časom.
"Nervy, nekupis..?" ? ? Asi si uz ako telefonne cislo, tiez ho niekto neustale vytaca.. ?
Inak taketo fora sluzia na to, aby si tu prezentovali ludia roznorodost nazorov, nie je bezpodmienecne "nutne" s kazdym suhlasit, no a tak sa tu jednoducho vyskytnu aj taki, co Ti nemusia byt "po chuti", co ale neznamena, ze ich ihned musis "onalepkovat" pojmami ako trubiroh a pod. K "prizemnym" praktikam sa utiekaju ludia ktori namaju naporudzi ine argumenty, ze? Ked nabuduce taketo nieco vygenerujes, tak bud adresnejsi, ak si tym myslel mna, tak dufam, ze budes mat dostatok odvahy mi to zopakovat aj ked sa stretneme..? ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Schuhu
Boli tu obavy typu, že ešte nie je ani zatrolejovaná Sásová (resp. ešte stále trolejbusy ani nejazdia ?) a už ideme robiť ambiciózne návrhy zavedenia trolejbusov do ZV. Ja mám na to troška odlišný názor. Podľa mňa to vôbec nevadí, že je to až také ambiciózne, jednoducho bude potrebné urobiť podrobný projekt a raz sa s tým predsa musí začať. Veď už včera bolo neskoro, tak potom nerozumiem tomu, prečo by sa nemalo ísť na to tak "zhurta". Čerpanie eurofondov je ohraničené rokom 2013, a to je hlavný dôvod toho, prečo netreba s ničím zaháľať. Veď príprava takéhoto projektu nie je záležitosť 1 roku, preto netreba zbytočne čakať. Ak bude v meste pracovná nálada a chuť pracovať na niečom podobnom, k tomu verím, že pomáhali by aj ďalší nezainteresovaní ľudia, ktorým záleží na kvalitnej doprave a dielo by sa podarilo.
Ako by mal projekt asi vyzerať a aký by bol jeho význam:
1. netvrdím, že troleje by mali ísť po R1. Môj názor je taký, že troleje by mali obsluhovať okolité územie (bod 2.), po R1 by mali jazdiť zrýchlené autobusy BB-ZV (tak ako aj dnes)
2. v budúcnosti sa dá očakávať postupná urbanizácia okolitých území, rozširovanie súčasných sídelných plôch a vzniku nových priemyslných podnikov (budovanie priemyselného parku Badín-Sielnica), obsluha obcí Badín, Vlkanová, Hronsek, Sielnica, Kováčová, príp. Veľká Lúka a mesta Sliač
3. napojenie letiska Tri duby na Sliači, ktorého význem môže v budúcnosti veľmi porásť
4. doprava do kúpeľných centier v Kováčovej a na Sliači
5. komplexné budovanie integrovaného dopravného systému (MHD BB + zrýchlené autobusy BB-ZV + medzimestské trolejbusy + príp. regionálna železničná doprava)
Na záver. Nič nie je nemožné. Netreba hovoriť, že o takom projekte možno len snívať. Stačí len chcieť, eurofondy treba využiť, keď je možnosť, viacej už takáto šanca nikdy nebude (z vlastného mestského rozpočtu by sa financie na takýto projekt nikdy nenašli). Netreba zbytočne čakať, každý 1 deň je drahý. BB má veľkú príležitosť budovať a rozširovať metropotlitné centrum a ja len preto, aby to potom niekoho nemrzelo ďalších 50 rokov, že sa niečo mohlo spraviť a nespravilo sa.