Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: maciatko #21159:
Si diovka moja zabudla, že by sme mohli zakomponovať do prepravného poriadku niečo také ako pokrik na pána vodiča )), alebo pískať ?,..ja náhodou viem aj na prstoch..v poslednej dobe sa mi zdá, že by som radšej verejno súťažila..prídem k tebe konzultovať asi..ide leto a vraj v niektorých nemenovaných spoločnostiach nevedia čo je pitný režim..)) teda nemyslela som hneď..))..jáj..

Počúvajte sme my v tejto BB FAKT načisto strelení ??? alebo sa mi to len zdá?? ?
Reply on: Danny #21140:
Ešte taká drobnôstka. Predstav si, že si v plnom autobuse a vystupuješ na zastávke, ktorá je na znamenie. Myslím si, že to vôbec v Bystrici nie je neobvyklé, že na jednej zastávke vystúpi jeden človiečik a na inej takmer celý autobus. Asi by si mal problém dostať sa ku zvončeku. Dokonca nie je vylúčené, že ku dverám sa aj nejako dotmolíš, ale práve ku zvoncu sa nedostaneš, keď máš okolo seba kopu ľudí.
A večerná skutočnosť linky číslo 20 : nám.Slobody - Karpatská

Odkiaľ : Skutočnosť: CP: Poznámôčka:
Nám. Slobody 20.29 20.28 Nastupujú cestujúci
Rudlovská STV 20.30 20.30 Nestojí
Auris 20.32 20.32 Nestojí
ČSTK 20.33.30 20.34 Stojí, nervoznie, vidí
ma..))
píšem.. cestujúci nič..
Ďumbier.ZŠ 20.34.30 20.35 Stojí, vyrovnáva ,
cestujúci nič..

Sásová 20.35.30 20.37 Stojí, vyrovnáva,
cestujúci nič..

Ďumbier.MŠ 20.37.30 20.39 -"-
Karpatská 20.40.30 konečná "akože"
posedíme..ta ňe ??

..teta z reproduktora vyzýva vodiča , aby sa identifikuval...my nemusíme my už sme identifikuvaní.. len neviem či krát a či dva
krát ??

Odchod 20.43.30 20.43 začal vyrovnávať...


Fantastické no nie ???..len nechápem čo by sa stalo, keby boli aj cestujúci...toto dotujem aj ja ?? ..oj azanďalát pán primátor !!!..a tak sme stále fajeri...no a čo , že 22 zobrala cestujúcich ?? NO A ČO ??
Reply on: 2007 #21139:
Tak ja si tu už viac ako rok lámem hlavu kto zato môže okrem zajka a milých nesvojprávnych poslancov, že nechodia trolejbusy!! A to TY milý 2007 ?? Tak to si TY nakecal, že náklady na 1km prevádzky jazdy trolejbusu sú 75,-Sk ??..toto ŤA vo vysokej škole konšpiratívnej učili ??...hej tuším, že ŤA zrejme ako dieťa kopla elektrika a následky sú tu, nemáš rád trolejbus..ale viem, že si to chcel napraviť v ďaľšom roku 2007 /preto ten nick 2007, žeby výčitky?/ si chcel pomôcť SAD BB a zbaviť ich aj stratovej prímestskej dopravy a tak si Adrianovi nakecal, že náklady na prímestskú dopravu sú len 12.30 Sk na 1km , ale tržby sú na 1km až 29.20 a zdá sa, že TI zjavne uveril )) no môj pekný TEBA nemali prepustiť TEBA mali radšej zastretliť !!!..a preto ako odborníčka na nicky odporúčam zaregistrovanie ako Likvidátor...len neviem zaručiť či sa tu s TEBOU bude ešte niekto kamarátiť ))) ?
Reply on: Danny #21140:
V Prahe i v Presove sa povinne zastavuje a dvere sa otvaraju na stalych zastavkach aj vtedy, ked tam nikto nenastupuje a nevystupuje. To je standard MHD.
Keď tu už riešime problémy s chronometrážou, tak ja uvediem jeden konkrétny nezmyselný príklad, a samozrejme, že by sa ich našlo spústa... ?
L25 má v úseku Starohorská, otoč. - Karpatská chrono 8 minút, v čase rannej špičke to pochopím. Predĺženie tejto chronometráže v rannej špičke zo 4 na 8 min. a následné zavedenie nástupu 2. dvermi už nemeškajú spoje cca 10 minút, ale často sa mi stane, že vodič ešte na Karpatskej musí čakať, pretože je tam predčasne, a to aj v čase rannej špičky... Toto je fajn, už horšie (a o tom chcem hovoriť) je fakt, že rovnaké chrono (8 min) je aj v poobednej špičke (kedy sú hlavné prepravné nároky v opačnom smere, t.j. do Sásovej), v sedle (t.j. aj v neskorých večerných hodinách) a aj počas víkendov. Pre porovnanie má L24 medzi uvedenými zastávkami chrono 5 min, a pritom s výnimkou rannej špičky je L24 ešte viac využívaná, a preto má aj väčšie prepravné nároky a tak aj väčší potenciál zdržania sa na zastávke v porovnaní s L25. Z toho dôvodu je zvykom, že spoj L25 s odchodom o x:30 zo Starohorskej odchádza cez víkend až o x:33, aby zbytočne nestál 5 minút na zastávke. Toto je ukážkový príklad toho, kde opäť chýbal zdravý rozum pri tvorení CP.
Reply on: LUK #21153:
Veď ale SAD ZV takouto politikov ide sám proti sebe. Zmenami, ktoré urobil (mám na mysli masívnu redukciu spojov) sa pripravuje o cestujúcich a tým aj o zisk. A ak nechce pristúpiť ani na také primitívne a finančne nenáročné veci, čo v iných mestách nie je problém, ako rozlíšenie CP v špičke/sedle, zastávky na znamenie a pod., je to neschopný dopravca a prevádzkovania MHD by sa mal vzdať (takú radosť by mi tým urobil ?).
Reply on: wizard112 #21152:
problém je, že tu máme všetkého schopného dopravcu, len nie je schopný schopnej MHD...
Reply on: LUK #21150:
To je pravda, že tu sa riešia "čerešničky" na šľahačke, len torty niet.

LUK, lenže toto nie je technicky a finančne náročné. Zriadiť zastávky na znamenie nemôže byť problém (samozrejme, pre schopného dopravcu). Určite je to menší problém ako zmena CP, či trasovania liniek. Ale častokrát vylepšia a zatraktívnia MHD aj takéto jednoduché a ľahko zrealizovateľné veci.
Reply on: S499.1023 #21148:
?
Reply on: adrive #21146:
to otváranie dverí sa volá dopytové otváranie dverí a je to vyborná vec. Poprvé preto, že sa menej opotrebovávajú pohony dverí. Podruhé že sa v zime menej vetrá a potretie, že vodič má istotu, že niekto vystupuje (lebo mu to signalizuje kontrolka).
Tlačítka STOP v nových Karosách sa tiež dajú považovať za "dopyt", len s tým rozdielom, že dvere otvára vodič všetky sám. S týmto dopytom by teoreticky mohli byť všetky zastávky na výstup na znamenie...
Sú mestá, kde majú zastávky na znamenie dokonca iba v určenom čase (napr. iba večer alebo cez víkend).

Ale zase riešime, aké muškáty si dáme na balkón, zatiaľčo MHD sa nám zmieta v smrteľnom kŕči...
Reply on: Danny #21140:
A používal si niekedy, s prepáčením, aj MHD v nejakých iných mestách? V civilizácii totiž býva zvykom na zastávkach, ktoré sú stále, zastavovať a pokiaľ voz nie je vybavený dopytovým otváraním dverí, tak aj otvárať dvere.
Reply on: Danny #21129:
Tak treba tie zastávky na znamenie ZAVIESŤ a nie, že si ich vodiči zavedú sami. Inak je to, s prepáčením, pre BB príznačné, že problém niečoho iného (chronometráže) chcú riešiť dovolením nadbiehania a nezastavovania na zastávkach, vadí im štandardne funfujúca MHD so zastavovaním na zastávkach a otváraním dverí atď.
Pripomína mi to požiadvky časti občanov Slotova, aby sa linkové vedenie prispôsobilo Spravodlivej Tarife.
Reply on: adrive #21146:
Kandidátmi na zastávky na znamenia v Sásovej veľmi nie sú (maximálne len tá Ďumnbierska, ako píšeš). Ale napr. na Rudlovskej ceste by sa zišli, taktiež Sásovská cesta, ihrisko, Lazovná si to priam žiada. Možno uvažovať aj o zastávkach Komenského, Ul. na Karlove, Severná (ale tieto sú minimálne v špičke dosť frekventované). Zastávky na znamenie by sa zišli najmä v častiach ako Kremnička, Rakytovce, Iliaš, Šalková, Senica (teda odľahlejšie časti mesta).

To dopytové otváranie dverí nie je zlá vec, hlavne v zime. Význam by bol aj v lete, keby boli busy vybavené klímou. Ale to je v BB len veľmi vzdialená budúcnosť. ?
Reply on: draxter #21145:
No neviem, porovnávať signalizovanie výstupu z/do autobusu s otváraním dverí v električke v BA...

V BA električky stoja na všetkých zastávkach, ale nejak som to neskúmal, prečo sa otvárajú dvere "manuálne" - možno preto, že nie vždy sa cez tie dvere na/vystúpi, a v zimných mesiacoch cez ne zbytočne neuniká teplo? To netuším, ale je absurdné to nazvývať "znamením". Tak isto aj v metre, prípadne vo vlakoch - otvorenie dverí tlačítkom je signalizácia "vodičovi"?

Rovnako ako v BA - v BA sú len odľahlé zastávky označené ako zastávky na znamenie. Určite by som zastávky v Sásovej nerobil zastávkami na znamenie, akž tak Ďumbiersku - pri pošte, prípadne tie dve v Starej sásovej.
1. každá zastávka na znamenie by mala pod zoznamom liniek tam stojacich označenie "na znamenie" /tak to inak bývalo ešte v 80. rokoch napr. v TN, PB...

2.vo vozidle by boli nelpené nápisy: signalizujte vystupovanie 1x zazvoňte, s kočíkom 2x. Tieto nápisy by boli niele n pri každých dverách, ale aj na zastávkach pod sklom prístreškov a aj zvonku na dverách.

3.dal by som všetky zastávky na znamenie, okrem prvej a poslednej na trase a okrem nám. Slobody.

4.dovnútra vozidla by som /rovnako ako v BA/dal tabuľu so všetkými zastávkami na trase /a uvedením, že ide o zastávky na znamenie, ak nebudú nimi všetky./

Odpoveď pre tých, čo pochybujú: v BA je potrebné si ešte aj na električke po zastavení otvoriť dvere, teda ak sa toto ľudia naučia, nemyslím že bystričania sú horší.

Celé by malo 2 mesiace skúšobnú dobu, kedy by autobus zastavil, ale neotvoril dvere, pokiaľ by nikto nezvonil /aby sa ľudia naučili/. Veď ak takýto oznam vyčapia na každú zastávku, v AZTV a RTV a v novinách a bude to zaznačené aj v zastávkovom CP a na označníku...čo sú ľudia debili? POdľa mňa to fpohode pôjde. A časom sa potom uvidím, ktoré "na znamenie" by boli efektívne a ktoré nie...
Reply on: PIT #21141:
Presvedčil si ma o nevýhodách variantu všetkých zastávok na znamenie. ?
Reply on: Danny #21140:
v zmysle § 6 ods. 1 a § 13 ods. 1 zákona o cestnej doprave sa pravidelná autobusová doprava vykonáva podľa CP, takže CP dostáva týmito ustanoveniami silu zákona...
S ostatným s tebou súhlasím, okrem potreby vyhlásenia všetkých zastávok za zastávky na znamenie.
Reply on: wizard112 #21138:
mám pocit, že sa ti môj názor nie celkom páčil len preto, že si si ho poriadne neprečítal ?
Druhá vec je, že keby sa zaviedlo, že by boli všetky zastávky na znamenie, určite by si tak pôsobil opäť veľmi egoisticky a neohľaduplne voči nepravidelným cestujúcim a návštevníkom mesta, ktorí by po prvej negatívnej skúsenosti asi pri každej návšteve BB radšej išli pešo, ako keby mali striehnuť , či už náhodou nebude zastávka (pritom okolie nepozná, keďže je cudzinec a vozidlo "hovorí" len zriedka kedy). Pretože káým skutočne nevieš kedy a kde zastávka je, potom ťažko signalizuješ dopredu, že chceš vystúpiť. V prípade, že vozidlo na zastávke normálne zastavuje, skôr sa spamätáš kde si, čo si a pod. Pritom chcem pripomenúť prepravnú povinnosť dopravcu a právo cestujúceho prepraviť sa do zamýšľanej zastávky, po ktorú zaplatil cestovné, ako to vyplýva zo zákona. Toto právo musí byť zabezpečené a preto je nutné veľmi citlivo, uhľaduplne a zodpovedne pristupovať k takejto otázke.
Takže ešte raz - je možné, že by sa našlo viacero zastávok, ktoré by mohli byť oficiálne ustanovené za "zastávky na znamenie" (s čím by som osobne nemal problém), avšak musí to byť zabezpečené dostatočnou osvetou, predchádzajúcim schválením takéhoto kroku so súbežnými opatreniami v oblasti technológie prepravy.
So zastávkami na znamenie počas celej dennej prevádzky u všetkých zastávok, resp. všetky zastávky na znamenie celkovo - s tým nesúhlasím. Verejná doprava je tu predovšetkým na to, aby ľudí premiestňovala a k tomu je potrebná výmena cestujúcich na zastávkach a nie aby vozidlá len jazdili naprázdno po meste, prípadne sa robil stres ľuďom, ktorí sú vo vozidle alebo do neho chcú nastúpiť a to i v prípadoch, kedy to nie je potrebné. Prioritné je, že vozidlo môže zbytočne zastaviť na zastávke, avšak sa nemôže stať, že nezastavením na zastávke niekoho neodvezie alebo odvezie ďalej, ako chcel!
Skutočnosť, že CP ZVHD nepočíta s nerovnomernosťou v prevádzke počas dňa je zásadná chyba dopravcu a správneho orgánu a urýchľovanie nevhodne postaveného CP sa nemôže konať na úkor cestujúceho...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.