Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mik 24 #20903:
Preco sa natvrdlo obhajujes zvonenie na vsetkych obycajnych zastavkach?
"Zastavka" znamena, ze sa tam zastavuje.
Ak to ma byt podmienene zastavenie, tak je to "Zastavka na znamenie". Z nazvu je jasne, ze zastavka tam bude len vtedy, ked das znamenie.
Uz to tu pochopil skoro kazdy okrem teba a zjavne niekolkych vodicov banskobystrickej MHD.
Dopravca povazuje za spravne, aby sa zastavovalo na vsetkych zastavkach, tak to maju vodici respektovat a cestujuci nemaju co vyzvanat. Pokial by si napriklad Mgr. Polonyi myslel, ze niektora zastavka je malo frekventovana a je zbytocne tam zastavovat za kazdych okolnosti, napriklad z dovodov, ktore si zmienil, tak by tu zastavku nepochybne ako "zastavka na znamenie" oznacil.
Reply on: S499.1023 #20911:
nie že tam nabiješ v buse: že sa nenabíja mimo! Lebo v ZA majú automaty na lístky, v NR už aj predplatné lístky, v TN sa dobíja v buse, takže nikde nie je BB systém, ktorý navrhuješ spraviť: dobíjať len mimo busu, resp. v buse za príplatok.
Reply on: draxter #20898:
ZA, NR, PO -niekedy mi tam predvedieš, ako si tam dobíjaš kartu v buse ? . Myslím, že v Prešove by si vodičovi aj šok spôsobil, keby si mu kartu strkal so slovami "za sto".
Reply on: Mik 24 #20894:
Vy máte v Bystrici zastávky na znamenie? Pokiaľ nie, tak o čom točíš?
Reply on: wizard112 #20890:
To si ma možno dosť dobre nepochopil. Ja nemám nič proti predaju jednotlivého CL vodičom za príplatok. Inak práve v Budapešti myslím, že nie (skontrolujem zajtra - vždy tam buď bol vo vozidle automat alebo nič), ale vo všeobecnosti DOPLNKOVÝ predaj CL u vodiča je bežná vec.
Reply on: PIT #20907:
No o tom, že tento stav je dlhodobo neudržateľný, sa tu píše dosť dlho. Ale len píše. Ono nápady na zlepšenie by boli, ale čo z toho, keď o ne nemá nikto záujem (mám na mysli mesto a SAD ZV).
Reply on: draxter #20902:
som rád, že sa postupne dochádzame k tomu, že súčasný stav je pre mesto veľkosti BB nezmyselný a nastupovať by sa malo pekne všetkými dverami s časovými predplatnými CL a s dostatočnou prepravnou kontrolou a jediným výsledkom je len čoraz väčší nezáujem o MHD.

Čo sa týka dopravných kancelárií - SAD ZV, keď potrebovalo oblbnúť poslancov, aby za nich hlasovali, narozprávail a nasľubovali kadečo - dopravné kancelárie mali byť vtedy tri, nastupovať sa malo všetkými dverami, mali sa jazdiť výkony na úrovni roku 2004 (čo sa nezrealizovalo a naopak ešte výrazne klesli pod rok 2005). Skrátka keď vtáčka lapajú, pekne mu spievajú. Najhoršie je, keď sa spieva niekomu, čo nemá ani potuchy o tom, o čom to je (i keď objektívne sa tým mnohí z nich ani netajili, ale hlasovať bolo treba).

Všetko je to o komplexnosti riešení, takže je možné, že tu viecerí píšeme staále o rovnakom cieli, lnže vždy z iného východzieho aj cieľového pohľadu.
Reply on: draxter #20896:
súhlas
Re #20898 draxter: to že dopravca NESMIE dať prirážku za dobíjanie vo vozidle, to si kde objavil? Či je to zase len pocit, keďže si myslíš, že by to tak podľa teba nemalo byť?
Ceny sa stanovujú dohodou v zmysle zákona 18/1996 Z. z. o cenách, pričom ak takáto položka nie je regulovaná cenovým orgánom a dopravca neprekročí prípadne maximálne stanovenú regulovanú cenu za ňu, môže si dať cenu dohodou.
Reply on: Mik 24 #20899:
Dopravná kancelária by ale nemala slúžiť výhradne na dobíjanie ČK, ale aj na vydávanie preukazov, predaj CP a poskytovania informácií. Nevidel si, aké rady boli pred dopr. kanceláriou na prelome augusta a septembra, keď stovky ľudí čakali niekoľko hodín v daždi? A ak sa neotvoria ďalšie dopr. kancelárie, scenár sa s vysokou pravdepodobnosťou zopakuje. Takže dobíjanie kreditu nie je jedinou úlohou dopr. kancelárie. A nezdá sa ti jediná kacelária pre viac ako 80 000 ľudí málo?
Reply on: Mik 24 #20894:
Jéj tento názor poznám aj od vodičov z iných miest. Najlepšie by bolo ani nie nezastavovať na žiadnej zastávke (chudák vodič musí sledovať že kde kto chce a nebodaj ešte koľko ľudí a ako dlho nastúpiť a vystúpiť... ? ), ale úplne ideálne by bolo keby sa len tak prevážali z konečnej na konečnú v čase odchodov ako služobná jazda a aby za celý čas nevozili nikoho. Žiadni cestujúci = žiadne problémy. Ale títo vodiči keď to potom pochopia, idú robiť na kamióny. ?
Draxter. Jasne ze v spicke to najde ale mimo spicky, trebars vecer je to nelogické aby stál vsade napriklad zastavka Sasova ihrisko alebo na zastavkach kde nikto necaka na nastup. Skus cestovat poobede L24 z Mladeznickej, len na tej sprostej krizovatke pri Europe a potom v kolone pred krizovatkou pri Bystricke nazbieras meskanie aj 12minut. Na Striebornom nastupuju ludia 3-4minuty a skus potom este stat na kazdej zastavke a na dalsi spoj odide bus s meskanim a vodicovi hned na prvej zastavke nedaju ze meska. Tak sa im necudujem ze sa takto brania. Neviem preco si cestujucich nazval dobytok, ked sledujem spravanie niektorej skupiny cestujucich, tak si dobytok zacinam vazit. ?
Reply on: PIT #20900:
ja hovorím toto: je hlúposť urobiť v terajšom systéme tú zmenu, že by sa karty v buse nedali dobíjať, resp. by to bolo za príplatok. Ak zmena, tak aj s nejakými výhodami, alebo potom nástup všetkými dverami. Pokiaľ toto nebude, som absolútne proti tomu, aby sa karta v buse nedala dobiť. Poviem ti jedno: robím denne od cca 07:00 do 18:00. ak je kancelária otvorená v pracvoné dni od 08:00 do 16:00 /aj keby do 18:00/, nemá šancu si tam kartu nabiť. nehovorím, že ešte tam cestovať /najmä pokiaľ je len jedna na NSL/.

A veď to nabíjanie nie je zas až taký extrém, čo by zdržoval. Treba tu riešiť iné vcei, a nie nabíjanie u vodiča:
a- porušovanie zákona o označení vozidiel
b-náskoky
c-NEzastavovavie na zastávke
d-nesprávne CP /na ul. Ďumbierska MŠ v smere ns Sásovú je absolútna chrochotina pri L21 alebo 22, už neviem presne/.
e-nevyhovujúce intervali v špičke a kapacita vozidiel
f-porušovanie nástupu 2 dvermi pri nočákoch

takže toto je pre mňa až za týmto všetkým.
Reply on: Mik 24 #20894:
Ak si prečítaš môj príslušný príspevok ešte raz, tak ja som nepolemizoval o tom, či by bolo niečo dobré alebo nie. Podstatné je, že súčasný stav nemá nikde oficiálne zavedené zastávky na znamenie alebo niečo podobné. Zastávka je zastávkou preto, lebo na nej má vozidlo zastaviť - preto vodič nemusí sledovať, či niekto chce vystúpiť alebo nie, keď už pozretie do spätného zrkadla považuješ za náročné. Napr. zákon o dráha v povinnostiach vodiča výslovne prikazuje vodičovi zastaviť na každej zastávke...
Ja beriem, že je možno zbytočné, aby zastavoval na zastávke, keď na nej nikto nie je a súčasne je jednoznačne zrejmé, že nikto nebude vystupovať. Avšak viacerí vodiči ZVHD majú zakorenenú predstavu, že na zastávke sa priritne nestojí a len v prípad, že skutočne nejaký cestujúci veľmi chce, tak tam veľkodušne zastaví, čo je neprípustné.
Obdobne je neprípustné, aby si jednotliví vodiči svojvoľne naliepali na vozidlo oznamy, ktorými si sami pre toto konkrétne vozidlo určovali pravidlá prepravy!!! Ak chce dopravca urobiť nejaké plošné pravidlá, tak nech ich oficiálne vydá v prepravnom poriadku, prípadne nech si dá schváliť oficiálne zastávky na znamenie a pod. Avšak musí sa jednať o komplexné pravidlá, ktorými sa potom musia zhodne riadiť všetci zamestnanci a súčasne o tom zásadne vopred dostatočne vhodným spôsobom informovať cestujúcich.
Reply on: draxter #20885:
S tými rožkami som až tak veľmi nepreháňal, len som ti chcel na názornom príklade vysvetliť, čo za absurdita sa v BB zase dostala do reality.
"Ak už sú čipové karty, nech sa dobíjajú u vodiča. tak bol systém nastavený, tak prečo meniť previdlá za pochodu?" - na toto ti môžem napísať asi len toľko, že existencia používania čipových kariet
- nikde zákonite neznamená ich nutnosť nabíjania u vodiča vo vozidle (aplikuje sa len v malých prevádzkach a tam kde nemajú všetkých po kope),
- neznamená, že rozhodnutím dopravcu na úrovni SAD ZV ponúkať takúto možnosť aj v BB (s takýmito móresmi môžu fungovať v dedinských prevádzkach i keď vzhľadom na ich pôsobenie už je aj doprva v BB na takej úrovni) je argumentom o nastavení systému a nemožnosti jeho zmeny >> do ich príchodu bol systém nastavený tak, že takáto hlúposť sa tu nerobila a napriek tomu sa systém zmenil a to takisto za pochodu...

A ak máš problém pochopiť, ako je možné dôjsť k priemernému času 1 s na nástup cestujúceho do vozidla, tak radšej neznevažuj releventnú hodnotu ako fakt získaný reálne vykonaným dopravným prieskumom. Vieš, niektorí tu píšu aj o skutočnosti, nie len o svojich pocitoch.

S čím s tebou súhlasím je fakt, že dopravca má mať CP spracovaný tak, aby zodpovedal skutočnosti a vozidlá nechodili s meškaním, resp. v predstihu, čo je však síce obtiažne, ale dopravca si zjavne s tým ťažkú hlavu nerobil. Presnejšiu definíciu nájdeš v § 10 ods. 4 vyhlášky Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky č. 311/1996 Z. z., korou sa vykonáva zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave.
K samotnému faktu, že napriek dobíjaniu spoje idú v predstihu asi toľko - je nutné porovnávať skutočnosti za rovnakých podmienok - teda aj za predpokaaldu rovnakého počtu cestujúcich. Podľa mňa cestuje ľudí stále menej a teda aj časové nároky na ich tarifné vybavenie sa znižujú. Ďalej napr. úpravami na elektronické riadenie signálnych plánov svetelných signalizačných zariadení na základe informácií so snímacích senzorov na križovatkách predovšetkým na nábreží Hrona je momentálne plynulejšia doprava v tomto úseku a teda i zdržanie vozidiel a pod.
Wizard112: Zvolenska SADka chcela urobit viac dopravných kancelarii ale zase by sme to zaplatili len my cestujuci. Museli by zaplatit osobu, co by tam predavala, zaplatit stroj na dobijanie, urcite aj prenajom za priestory. Takto to robia vodici a maju za to mozno 1 alebo 2 percenta z trzby. Lahka matematika. Ale zase je to vyhodne, ze nemusis cestovat pre dobitie CK, usetris cestovne a ani ta to casovo neobmedzuje, dobijes CK aj v nocnom spoji. ?
Reply on: S499.1023 #20888:
zlatý môj, čiješ na Slovensku: tak mi povec, kde ti to u nás vyhovuje. NIDKE opakuje NIKDE na Slovensku to nie je tak, žeby sa karta v buse nabíjala za príplatok. To by bolo proti samotnej podstate. Dopravca môže dať komerčnú zľavu pri nybití v stánku /automate alebo inde/. Ale NEMSMIE dať prirážku za dobíjanie v buse.

Iné mestá porovnateľnej veľkosti: ZA,TN,NR,PO,MT - nikde to nie je tak, ako navrhuješ... Ak by sa zaviedli časové lístky, nie je o čom, ale dovtedy ťažko. Veď uvidíme, čo vymyslia, lebo potom ti poviem iné: oveľa viac ako nabitie karty zdrží, ak by som si pýtal polovičný lístok a platil povedzme 500,- Sk bankovkou. A ak by bolo za sebou 10 takýchto ľudí /to je sci-fi/ a 10 čo nabíjajú za 100,- /tiež sci-fi/, tak určite to nabíjanie nebude dlhšie. Čiže argument zrušiť nabíjanie kvoli meškaniu neprijímam. Potom zmeniť celý systém. Lebo to čo bolo za SADBB bolo ešte horšie: nástup 1 dvermi a dobíjanie mimo busu.
Reply on: Mik 24 #20894:
Vodič nemusí sledovať ľudí či nechcú vystúpiť, vodič MÁ POVINNOSŤ ZASTAVIŤ na každej zastávke. Takže by sa mal radšej sústrediť na cestu a zastávky, miesto vylepovania nápisov o zvonení...opak je totiž porušovaním zákona. A pokiaľ nechceš, aby boli tie tlačítka len "aby sa ruka nešmýkala", tak treba najprv zriadiť zastávky na znamenie.

Veď to si každý vôl môže urobiť takto: zastávky na znamenie nezriadim, lebo sa mi nechce /neviem, nečítam zákon, kotrý sa ma ako dopravcu týka či čo ešte.../ a potom si "načapím" cedule do busu, aby si cestujúci dobytok eštš zvonil. Neviem ako by ráno v L21/22 zo S8sovej ľudia zvonili, ak zrovna nestoja pri tyči s tlačítkom.

Čiže, ak zriadim zastávku na znamenie, tak potom áno, zvoniť. Inak však platí to čo teraz: ZASTAVOVAŤ! ❗ ❗ ❗
Reply on: mirkobb #20891:
To je jasné, že predaj lístkov u vodiča by mal byť len doplnkový. Ale pozri sa na to takto. Ak by v BB boli niekedy časové lístky, ekonomicky a možno aj technicky by nebolo optimálne mať na každej zastávke automat, či stánok (a to sa týka nielen BB). Aj keď v Prahe sa doplnkovo u vodiča lístok kúpiť nedá a funguje to (ale oprav ma, ak sa mýlim, ty v tom máš lepší prehľad ?).

Re #20893 Mik 24: Je pravdou, že dosť cestujúcich príde s "veľkou" bankovkou a dobije si povedzme za 200Sk (aby to LUKa nerozčulilo, tak za 100Sk). Ale keď si dobíja ČK viac ľudí, spoj sa len kvôli tomu zdrží aj niekoľko minút. Ale mne sa celkovo nepáči dnešný odbavovací systém, no a toto dobíjanie ČK je len špičkou ľadovca. Takýto odbavovací systém sa do mesta ako BB jednoducho nehodí. A dosť ma sklamalo, že DPM BB namontoval do trolejbusov súčasný odbavovací systém a nedal prednosť časovým lístkom. Aj keď to chápem, lebo so SAD ZV by sa na časových lístkoch nedohodli nikdy. ?
Pitt. Nieco pre teba. Viezol som sa na L24 v BB993. Tie nalepky o signalizacii na vystupovanie su dobre. Je to tam asi pre ludi ktori si myslia, ze tie tlacitka na signalizaciu, ktore namontoval vyrobca su tam len preto aby sa ruka nesmykala po madle. Vsimni si ludi, sedia ako pripeceni aj ked ich hlasic upozornuje na nasledujucu zastavku a su lenivy postavit sa a zazvonit si. Vodic by mal sledovat premavku a nie sledovat ludi, ci nahodou niekto nechce vystúpit. Ved zo skusenosti vies ze pre dnesnej premavke su meskania a keby este sa malo zbytocne stat na kazdej zastavke tak by sa meskalo aj viac a urcite ide logicky aj o spotrebu. Ja si napriklad dokazem zazvonit. A k tym zelenym nalepkam, ved je to efektne a urcite krajsie ako tie carbanice vo vozidlach.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.