Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: maciatko #19629:
Ale len sa Ty diovka neboj posledná bosorka bola upálená v Dobrej Nive vraj..Tvoje schopnosti sú celkom v poriadku a prirodzené.. sa mi páčilo čo si napísala o tých súťažiach... nedávno mi jeden veľmi vzdelaný muž zaoberajúci sa eurofondami , keď som sa zaoberala konkurenciou napísal..musíš sa ešte veľa učiť..na Slovensku to nie je o konkurencií , ale o známostiach a podľa toho tu vyzerá aj tá naša doprava..mám chuť napísať, že ide do ľava...
Reply on: Habibi #19604:
Fíha, dozvedám sa, že tu tuším začínam disponovať nejakými naprirodzenými schopnosťami. Ešte ma vyhlásia za strigu a upália 😃.
Reply on: Votrelec #19583:
Smiech je vraj zdravý. 😃 Ale vážim si, že si ma poctila svojou reakciou. Bohužiaľ, alebo bohudík, o skákanie do vlasov záujem nemám.

Súhlasím, že väčšina ľudí situáciu v SAD-ke nepozná, takisto ako nepozná situáciu všade inde, kde priamo nepracujú, nemajú tam rodinu, priateľov alebo známych - a napriek tomu do zamestnancov príslušných inštitútcií vyskakujú. Podľa mňa to nie je tak o poznaní situácie v danej inštitúcií, obchode alebo kdekoľvek, ako skôr o ľudskej prirodzenosti samej s jej chybami. Veľa ľudí vôbec nevie slušne správať - nielen v autobuse. Vzdelávať ľudí je dobrý nápad, otázka znie, či to napraví skazu, ktorá sa zanedbala pri výchove. V každom prípade, akékoľvek vzdelávanie v nejakej rozumnej forme nemôže byť na škodu.

Čo sa tých miest na Slovensku týka, bohužiaľ v práci (robím v obchodnej oblasti v jednom veľmi rozšírenom odvetví) skôr prichádzam na to, že veľké obchody sa robia častejšie kvôli dobrým kontaktom ako kvôli kvalite. Nie vždy je to tak, ale väčšinou. Obrovské svetoznáme giganty propagujúce svoju úžasnú kvalitu mávajú v svojom systéme nehorázny bordel a máločo tam funguje v porovnaní s nejakými drobnými podnikateľmi, ktorí nie sú takí známi, majú málo kontaktov a pomaly ani netušia, čo je to ISO, Certifikát o XY a podobné dôležité dokumenty. Jednoducho si čo najpoctivejšie urobia svoju robotu a dávajú si sakramentsky bacha, aby mali všetky daňové doklady v poriadku, pretože im, keďže to nie sú gigantické spoločnosti s cvendžiacim menom, nikto penále neodpustí.
Reply on: Votrelec #19624:
Tak tento usek je fakt o "hubu",moc moznosti "kam" tam nie je! Kedysi mala bystricka nemocnica sanitku Range Rover,tak ta by snad vyliezla cez obrubnik a potom cez travu.. Ale to nie je riesenie,zacinam suhlasit s Tebou. Co sa tyka tych stromov,tak s tym budu musiet nieco urobit,pretoze uz by pripadala do uvahy iba asanacia objektov na druhej strane cesty,co je ale uz totalna absurdnost! Ten park bol zalozeny niekedy zaciatkom minuleho storocia,nepredpokladali vtedy,ze o sto rokov tam chceme mat komunikaciu zodpovedajucu dnesnej dobe. Zda sa,ze aj prepojka T-busovej dopravy by si vyzadovala takyto zasah,to plati aj pre usek od krizovatky pri Bystricke az po krizovatku J. Krala s Hurbanovou. (Teda,este by sa dala prekryt Bystricka,ale..) Takze,treba zatlacit na ochranarov,ze im namiesto tych 20-tich gastanov(lip,..) vysadi mesto 50 inych niekde inde. No, ale kulturno-historicke dedicstvo je uz tazsi "oriesok",to uz "zavana" podozrenim s barbarstva.. Kedysi sa s tym "nepinkali"(ale to tiez nebolo spravne!), preto uz niet Muhlsteinovej basty,synagogy,2/3 Hustaku,Novej a Hronskej ulice,celej starej Radvane,atd.. Ale to uz je "ina pesnicka"(OT). ?
Reply on: mirkobb #19616:
nechcem tam ďalej reagovať, lebo to je dispečerák a nie debatný krúžok, preto som to dal sem.

Re #19622 Bystrican.: áno, za čias BBDs bolo cestovné práve z tohto dovôdu postavené tak, že bolo jedno, z ktorej zastávky si išiel.

Re #19623 draxter: "Myslím, že pre dobrého dopravcu to nie je problém."
Pre dobrého nie. ?

Re #19625 wizard112: "lepšie je mať "krátke" linky s hustejším intervalom. To sa pozdáva aj mne, ale potom by som uprednostnil časovo predplatné lístky"
to musí íst ruka v ruke, to je bez debaty
Reply on: draxter #19590:
V smere od SOUS na Strieborné nám. by si tiež musel vyrúbať zopár stromov. V opačnom smere by si nemusel vyrúbať nič, ale odkúpiť zopár metrov štvorcových pozemkov, ktoré by ti ich vlastníci tak ľahko nepredali. Z tohto vyplýva, že vybudovanie zálivov je nereálne.

Re #19621 PIT: Z toho, čo si napísal mi vyplýva, že dlhé linky v takom množstve, ako tu máme dnes, sú pre rovnomerný interval nevýhodné. Teda lepšie je mať "krátke" linky s hustejším intervalom. To sa pozdáva aj mne, ale potom by som uprednostnil časovo predplatné lístky, lebo s dnešným odbavovacím systémom by sa cestovanie mnohým predražilo.

Re #19624 Votrelec: K tým stromom. Mesto chcelo už dávnejšie vybudovať kruhový objazd v parku, ale problém robili ochranári, ktorí neprešli ani na stretnutie s mestom. A to sa malo vyrúbať len zopár (asi 😎 stromov, kým ty by si ich vyrúbala desiatky. Mne by to nevadilo, ale jednoducho je to nereálne, práve kvôli tomu čo si napísala, že je to kultúrna historická pamiatka.
Reply on: VLK #19587:
Re #19588 mirkobb: Re #19589 wizard112:dnes som citala ze tie stromy su zapisane ako kulturna historicka pamiatka,a to ze polovica mesta by bola proti vyrubu stomov ma absolutne nezaujima,pretoze nemozno porovnat zivot stomu so zivotom cloveka.Ano,tie zastavky by sa mali zrusit,pretoze tam nie je miesto.Ked zmizne pas stromov tak sa svet nezruti,vysadia sa niekam inam.Sanitky:vsetci sa uhybaju,zastavka je plna ludi,na jednej strane stromy na druhej ludia,co teraz???
Reply on: PIT #19621:
no áno, tebou uvádzané skutočnosti nespochybňujem. Ale ak by sa napr. upravil CP L20, tam problém nevidím. A pri L21 a 22 pokiaľ viem, je dosť dlhá pauza na konečných pri prechode liniek. Inak by stačilo posunúť odchod zo Sásovej cca o 5-10 min a následne aj z Kremničky/Rakytoviec o 5-10min...

Myslím, že pre dobrého dopravcu to nie je problém.
Reply on: PIT #19618:
Dakuejm za vysvetlenie....ide len o to ze ked robila aj SADBB tuto linku bolo zlavnene cestovne 18Sk zo Sasovej a nezalezalo odkial sa islo...cize chyba bude na strane Zvolencanov
Reply on: draxter #19611:
Tam existuje veľa problémov. Veľmi zjednodušene - napr. si uvedom hlavne, že sa jedná o linky, ktoré majú rôznu dĺžku a hlavne čas obehu vozidiel na linke (to znamená dobu, za ktorú to isté vozidlo môže opäť na nasledujúcom spoji ísť z tej istej zastávky v rovnakom smere) a teda ťažko môžeš počítať, že pri stanovovaní obehov sa ti budú spoje jednotlivých liniek pravidelne stretávať v súbežnom úseku v rovnakom čase.
Toto je jeden z viacerých zásadných problémov, s ktorými neuvažuje nikto z autorov množstva predchádzajúcich návrhov na linkové vedenie a návrhov na intervaly liniek a pod. a radšej som ich ani nekomentoval, lebo je to zbytočné. Takéto návrhy sú v prevažnej miere z praktického hľadiska nerealizovateľné. A to je ešte viacero ďalších skutočností, ktoré je potrebné pri tvorbe CP brať do úvahy, ako napr. režim práce, prestávok a oddychu vodičov, obehy vozidiel, požiadavky na prepravu z hľadiska prepravných potrieb, prepravných špičiek a sediel atď.
Rovnako je veľmi jednoduché žiadať, aby nejaký súbor liniek išiel z nejakej spoločnej zastávky v nejakom intervale. Lenže si je potrebné uvedomiť, že tie vozidlá sa na linkách aj vracajú v opačnom smere, kedy pri spomínaných rôznych dĺžkach liniek čo do vzdialenosti, ako aj cestovného času, je potom potrebné ich dostať do rozumného súbežného intervelu aj v opačnom smere, čo je pri niektorých linkách absolútne nemožné. A čím je tých liniek viac a rozličnejších, tým ťažšie to ide. Druhá vec je, že nad tým sa treba zamyslieť ešte predtým, ako niektorý dopravca začne vymýšľať linky odvšadiaľ všade a potom z toho nie je možné vytvoriť nič rozumné a to je náš prípad.
Reply on: cerno #19619:
berem spet teraz som zistil, ze som to len zle pochopil. Bystrican zrejme myslel AS v ZV. ja som najprv pochopil ze mysli AS v BB. no co tazky den v skole si vyziadal obet ?

!!! tieto 2 spravy prosim vymazat(ak sa da) !!!! ?
Reply on: LUK #19610:
LUK nie je nahodou kilometricky cennik pre 2.pasmo a pokial viem Rudohorska druhe pasmo nie je? Takto to aspon bolo za SAD BB. priznam sa ze odkedy sa zmenil dopravca tak velmi necestujem ?
Reply on: Bystrican. #19609:
To máš tak, že keď si niekto vymyslí tarifnú vudialenosť medzi tými zastávkami 1 km, tak potom musíš aj toľko platiť. Podstatné je, že tarifná vzdialenosť podľa CP linky 601458 http://portal.cp.sk/Data/L601458_070101_17444.pdf medzi zastávkami (pozn. v zátvorke je výška polovičného cestovného bez karty, ktoré si uviedol ty):

Rudohorská I. a Zvolen, AS je 28 km (22 Sk)
Rudohorská a Zvolen, AS je 27km (18 Sk).

Podľa Cenového výmeru č. 1/2006 BBSK http://www.vucbb.sk/ganet/vuc/bb/portal.nsf/wdoc/7b5b82554dcdcd59c1257195002aeb85/$FILE/Cenovy%20vymer%201-2006.pdf , ako aj Cenníka cestovného SAD Zvolen http://web.sadzv.sk/pages/cenniky/Cennik06.htm je maximálna i uplatňovaná výška zľavneného cestovného pre tarifné pásmo 27 - 30 km určená na 22 Sk a pre pásmo 24 - 26 km na 18 Sk.
Z uvedeného vyplýva, že tvoj kamarát môže byť rád, že platí nižšiu cenu, ako je stanovená, keďže platí cenu pre susedné tarifné pásmo (24 - 26 km = 18 Sk) a nie pre rovnaké ako ty (27 - 30 km = 22 Sk), kam by podľa tarifnej vzdialenosti mal patriť. Bude to teda len chybou dopravcu SAD Zvolen, ktorý neuplatňuje cenu podľa vlastného cenníka ? alebo akože poskytuje komerčnú zľavu ?
Reply on: Papyr #19613:
žiaľ asi áno ?
Reply on: LUK #19608:
Menej zdatni v zorientovani sa,musia mat z tych odkazov(1473,1475) "hokej" v hlave,ale vsak nech sa ucia.. Mne tiez trvalo chvilku,kym som pochopil,ze to je s dispecerskeho,ale nie je od veci niekedy urobit "kuk" aj do historie,napriklad,co sa dialo v roku 2003.. ?
Reply on: Papyr #19614:
Noo toto nie je MHD ale primestska linka tak prepacte ze som trosku odbocil od MHD len som chcel poukazat ze ake je to nevyhodne cetsovanie teda aspon pre urcite pripady ? Ale furt ma trapi jedna vec kedy sa to vlastne takto zmenilo lebo ja viem ze sa to vzdy pocitalo na kilometre ale v january to bola jednotna cena z akejkolvek casti Sasovej do ZV tam uz zalezalo na tom ci na namestei alebo na autobusove v tom bol rozdiel sa mi zda...
Reply on: Bystrican. #19609:
Velmi zaujimave, za rovnako dlhu cestu s prestupom u nas v Presove by si platil 7 Sk prestupny zlavneny listok na pol hodiny 🙂 A keby si nebol studentom, tak 14 Sk plnohodnotny prestupny polhodinovy listok 🙂

Je vidiet, ze tie dotacie bystrickej MHD volako chybaju 🙂
Reply on: draxter #19611:
Jej, vy mate tzv. kosicky preklad cestovneho poriadku?

(Pre neznalych: Ak z nejakej zastavky chodia tri linky, kazda raz za 20 minut, tak kosicky preklad je napriklad toto: jedna ide o 00 20 40, druha o 02 22 42 a tretia o 03 23 43 🙂 )
Reply on: Habibi #19606:
ak by sa na mazorniku stalo daco take tak by to urcite nebola konkurencia ale nespokojni cestujucita . momentalnemu stavu nasej mhd (v brezne) sa nevyrovna ani januar 2006 v BB
z najvacsieho sidliskav br mazornikove na novu stanicu je interval v spicke 30 min . vozovy park to je katastrofaak jazdi daco mladsie ako 17 rokov tak to je us dovod na oslavu . linka č 1 ktora ma byt z mayornika na stanici za 20 minut tam ide nekedy aj 35 min ( tolko trva cesta z BB do BR ked ide sikovnejsi sofer) kazdy den takto zabijem s cestovanim najmenej 3 hodiny , pred zmenami za BBDS to boli 2 hodiny
Inak pokiaľ sledujem toto fórum, mám jeden návrh, ktorý by ani nič nestál a bolo by ho možné uvisť do života behom pár dní. HLavne že je gratis /žiadne budovanie nových ciest, ani viac vozidiel/.

- interval spojov 20,21,22,23,26,80 z nám. Slobody upraviť tak, aby odchádzali po cca 10 minutách, a nie ako teraz 3 za 3 minúty a polhodinu nič. /resp. 20 min v špičke/.

-zo Sásovej to isté pri 20,21,22,80. Načo má ísť 80+22 po minúte a 20 a 21 po 3 minútach? rozdeliť na 15 min /10 v špičke/.

Je to nejaký problém? /viem že v BB je všetko problém/

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.