Keď sa pozerám na tie vaše návrhy linkového vedenia (Schuhu, kvorka, Patriot), nočným linkám nechávate súčasné trasy. Ale treba si uvedomiť, že nočná doprava vo vašich návrhoch a ani teraz neobsluhuje spodnú časť Sásovej (iba Schuhu uvažuje o zmene trasy cez Ďumbiersku a Rudl. cestu), Pieninskú a ani nábrežie nie je tom najlepšie. Takisto, ak niekto cestuje z Nám. slobody alebo zo ŽST do Podlavíc alebo Radvane, neviem či sa nechá nalákať na nočný spoj, s ktrorým ide okolo celého mesta. To isté platí naopak, ak niekto ide z Radvane na ŽST a nejde mu linka cez nábrežie, neviem, či sa mu chce voziť v noci po celom meste, radšej si zoberie taxík (tých v noci chodí neúrekom). Toto je jeden z dôvodov nízkeho záujmu cestujúcich o nočnú dopravu. Ďalšie vec sú CP dnešných nočných liniek. Absolútna nepravidelnosť a komplikované trasovanie (napr. linka 98 ide raz cez Slád. ul, raz cez Zvol. cestu, niekedy zachádza do Podlavíc a pod.) čo bežného cestujúceho odrádza. Prevláda aj názor, že nočné spoje sú plné opilcov, vandalov atď. Možno keby v nočnom spoji bola hliadka mestskej polície alebo SBS, ľudia by nočný spoj využili skôr. Problém je aj nasadenie iba jedného autobusu na nočné linky, kým v minulosti chodievali dva (za čias BBDS). Argumenty na nasadenie jedného vozidla sú jasné, menšie náklady, ako keby chodili dva. Ale s jedným vozom sa kvalitný CP nočných liniek veľmi urobiť nedá, čoho dôsledkom je nízky záujem verejnosti. Ale ak nikto ľuďom neponúkne kvalitné spoje, nečakajme, že využijú takétu nočnú dopravu.
Preto pridávam môj návrh linkového vedenia nočných spojov, na ktorý by boli potrebné dva vozy.
N1
Kremnička, vozovňa TD – Sládkovičova – (TESCO) – Poľná – Kyjevské námestie – Úsvit – nábrežie – Námestie slobody – ŽST
N2
Gaštanová – Tajovského SOUS – THK – Úsvit – nábrežie – ŽST – Námestie slobody – Rudlovská cesta – Ďumbierska – Rudohorská – Pieninská
N3
Starohorská otočka – Rudohorská – Karpatská – Sásovská cesta – Ul. na Karlove – Strieborné námestie – Námestie H. Vajanského (ESC) – Námestie Ľ. Štúra – Sládkovičova – (TESCO) – Kremnička, vozovňa TD
Na týchto troch linkách by bol interval 120 minút, z piatka na sobotu v prípade záujmu by sa dal pridať ešte jeden autobus a linky N2 a N3 by mali interval 60 minút, N1 120 minút. Keďže mám vypracovańý aj konkrétny CP, bez problémov by to vychádzalo. Predpokladám, že vyzerá veľmi štedro, ale za pokus by to stálo. Dôležitý je aj fakt, že MHD nie je stavaná na zisky súkromných spoločností, ale má slúžiť potrebám ľudí.
Preto pridávam môj návrh linkového vedenia nočných spojov, na ktorý by boli potrebné dva vozy.
N1
Kremnička, vozovňa TD – Sládkovičova – (TESCO) – Poľná – Kyjevské námestie – Úsvit – nábrežie – Námestie slobody – ŽST
N2
Gaštanová – Tajovského SOUS – THK – Úsvit – nábrežie – ŽST – Námestie slobody – Rudlovská cesta – Ďumbierska – Rudohorská – Pieninská
N3
Starohorská otočka – Rudohorská – Karpatská – Sásovská cesta – Ul. na Karlove – Strieborné námestie – Námestie H. Vajanského (ESC) – Námestie Ľ. Štúra – Sládkovičova – (TESCO) – Kremnička, vozovňa TD
Na týchto troch linkách by bol interval 120 minút, z piatka na sobotu v prípade záujmu by sa dal pridať ešte jeden autobus a linky N2 a N3 by mali interval 60 minút, N1 120 minút. Keďže mám vypracovańý aj konkrétny CP, bez problémov by to vychádzalo. Predpokladám, že vyzerá veľmi štedro, ale za pokus by to stálo. Dôležitý je aj fakt, že MHD nie je stavaná na zisky súkromných spoločností, ale má slúžiť potrebám ľudí.
LUK