Reply on: S499.1023 #17678:
Suhlasim. Ale kazdy podnik nieco naslubuje a nedodrzi. Ci je to uz od platenia faktur, dodrziavania zakonov alebo ako si ty spominal po vyhlasenia clenov manazmentu. Nechcel by som vsak posudzovat podniky len na zaklade tohto jedneho kriteria. Pozri sa, TESCO v akcii naslubuje nizke ceny ale nauctuje ti ceny ovela vyssie. Je to neseriozna firma z pohladu tohto jedneho kriteria. Ale co sa tyka serioznosti voci zamestnancom, tak mozno je. Preto stale opakujem, skusme spolocne urobit zoznam kriterii kvality, ktore by mal dopravca splnat.
expresbb
pridané: 15.9.2006 (16:36:07)
RE: RE: RE: RE: RE: Doprava naša každodenná
Ďakujem Vám za Vaše odpovede pridané 2.6.2006. Predtým, ako sem pridám otázky, podávam sťažnosť na dopravcu MHD SAD Zvolen. Sťažnosť sa týka neinformovania o zmene cestovného poriadku podľa § 8 odsek 1 písmena i. Za vhodný spôsob považujem informáciu na každej zástavke o zmene linky a cestovného poriadku. Ďalej podávam sťažnosť za znemožnenie k prístupu k cestovnému poriadku na zastávke Námestie Ľ. Štúra dňa 19.8.2006 prelepením za nový cestovný poriadok. Dopravca nerešpektuje vyvesený cestovný poriadok na linke 41 nakoľko má vo vyvesenom cestovnom poriadku zastavovať na zástavke Sládkovičova TESCO. Nielenže dopravca nestojí na tejto zástavke ale ani ňou len neprechádza. Dopravca odbočuje skôr a zastavuje na zastávke Kúpeľná TESCO. Na tejto zastávke je aj vyvesený cestovný poriadok pre linku 41 s označením danej zastávky v tomto cestovnom poriadku ako Sládkovičova TESCO. Pričom ostatné vyvesené cestovné poriadky na tejto zastávke označujú túto zastávku ako Kúpeľná TESCO. Preto žiadam o nápravu, aby linka jazdila podľa cestovného poriadku a nie tade ako si zmyslí dopravca. Prosím o vybavení mojich sťažností informovať na tejto stránke. Ďakujem
Rád by som dostať odpovede na nasledujúce otázky:
1. Bol by som rád, keby ste mi objasnili, prečo nie sú obslúžené všetky časti mesta MHD. (Pršanská terasa, Stupy, Medený Hámor)
2. Zaujíma ma, či VUC BB dal na prerokovanie mestu cestovný poriadok prímestských liniek 601451-601456. Tieto linky majú slúžiť predovšetkým na dopravu cestujúcich z okolitých obcí do mesta a nie na prepravu cestujúcich v rámci mesta. Nakoľko, tieto linky stoja takmer na každej zastávke MHD a cestovným v rámci mesta sa vydávajú za linky MHD. Tým pádom berú cestujúcich MHD a dochádza k zhoršovaniu kvality MHD. Dochádza tak k paradoxnému javu, že dopravca zabezpečujúci MHD vykazuje stratu, ktorú musí mesto vykrývať, nakoľko ten istý dopravca obsluhuje tieto zastávky aj prímestskou dopravou. Bude mesto Banská Bystrica požadovať zníženie počtu zastávok v rámci mesta na spomínaných prímestských linkách na adekvátny počet? (maximálne niekoľko zastávok v obvode MHD, napr. 601451 zástavky v meste BB: Stupy, Nám. Ľ. Štúra, Autobusová stanica, Partizánska cesta)
3. Aký km výkon spraví dopravca v rámci zmluvy vo výkone vo verejnom záujme s mestom Banská Bystrica do konca roka s prihliadnutím na nový cestovný poriadok?
4. Prečo nie sú onačené všetky zastávky MHD názvami? (Chýba názov zastávky na označníku)
5. Koľko má dopravca schválených v rámci MHD zastávok na znamenie a ktoré sú to.
Za Vaše odpovede Vám vopred ďakujem.
>>> ODPOVEĎ:
Mesto Banská Bystrica má za to, že dopravca dostatočne, včas a vhodným spôsobom informoval cestujúcu verejnosť o zmene cestovných poriadkov. Uvedený §8 zákona č.168/1996 o cestnej doprave v odseku 1 písmena i nešpecifikuje nutnosť oznámiť túto zmenu na každej autobusovej zastávke.
Čo sa týka prelepenia cestovného poriadku a znemožnenia prístupu k pôvodnému cestovnému poriadku môžeme dodať, že logicky nie je možné pri zmene cestovných poriadkov v daný okamžik preložiť nový cestovný poriadok na všetkých označníkoch MHD naraz a táto činnosť sa vykonáva postupne, t.j. aj krátko pred dobou platnosti.
Názov zastávky Sládkovičova TESCO na linke č.41 je chybný a má byť jednoznačne Kúpeľná , TESCO. Za chybu sa aj v mene dopravcu ospravedlňujeme a vykonáme v čo najkratšej dobe v spolupráci s dopravcom nápravu.
ad 1.- Hlavná časť mestskej časti Stupy a Medený Hámor sú v dostatočnej dochádzkovej vzdialenosti na linky MHD. Časť Pršianska terasa bude obsluhovaná formou MHD do konca mesiaca október 2006.
ad 2.- Mesto prerokovalo na základe žiadosti Banskobystrického samosprávneho kraja uvedené linky a s navrhovaným cestovným poriadkom a zastávkami súhlasilo. Nemáme názor, že ich vykonávaním sa zhoršuje kvalita MHD. Budúcnosťou v doprave aj po skúsenostiach z iných krajín je určite jej tzv. integrácia s maximálnym zjednotením tarifných a prepravných podmienok za použitia jednotného cestovného dokladu, čo práve prinesie jednak zjednodušenie a zlacnenie dopravy pre cestujúcich a aj zníženie potreby dotácií v spolupráci s budúcim možným integrátorom dopravy.
ad 3.- Kilometrický výkon je v zmysle zmluvy nezmenený a Mesto BB trvá na výkone 3600 tis. km.
ad 4.- Uvedený nedostatok sme už dopravcovi oznámili a trváme na okamžitej náprave v zmysle platnej legislatívy.
ad 5.- V rámci mestskej hromadnej dopravy v Meste Banská Bystrica nie sú oficiálne vybrané ani nijak inak označené „zastávky na znamenie.“
Ing. Miroslav Snopko – poverený vedením Referátu dopravy a komunálnych služieb