Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Petik #17672:
To uz zalezi na ludoch, ktori su vo vedeni. Najhorsie je, ze nik si nevie priznat chybu. V tom je jesitnost dopravcov, ale aj niekedy nas samotnych. Na margo najlepsieho dopravcu. Ake kriteria ma splnat najlepsi dopravca? Je to tazka otazka, ale skusme si to zadefinovat. Co sa tyka vozoveho parku, tak najlepsi v SR ma MHD v Povazskej Bystrici, kde priemerny vek vozidiel je niekolko mesiacov.
Reply on: PIT #17671:
Povedz mi, kto je na Slovensku seriozny dopravca. Rad by som sa s nim oboznamil blizsie.
Reply on: horehronec #17670:
Ale tu neni spor o tom, ci je lepsie, aby nesiel ziadny autobus alebo nejaky hocijaky.
SAD ZV prostrednictvom Polonyho opakovane deklaruje, ze MHD v BB je najlepsia v Europe, ma najmodernejsi vozovy park, atd. Len raz pripustil, ze v Usti nad Labem je mozno este trochu lepsia:)
Pritom "realitou su" stale stare primestske autobusy.
Verim, ze keby radsej vyhlasil, ze kvoli pravdepodobnemu spusteniu trolejbusov nechcu kupovat autobusy, ktore by potom boli nadbytocne, a preto sa moze stat, ze budu vynimocne zaradene aj autobusy primestky; ze po takomto vyhlaseni by sa stretlo nasadenie primestskeho autobusu s vacsim pochopenim aj na tomto fore.
Reply on: horehronec #17668:
Lepšie je mať seriózneho dopravcu, ktorého technická základňa zodpovedá rozsahom požadovanej úrovni prevádzky. Lenže keď niekto v rozpore so zákonom dostane licenciu a trištvrte roka neustále zákon porušuje s tichým súhlasom správneho orgánu a orgánu štátneho odborného dozoru, tak čo by sme chcveli. Navyše má dopravcu toľko drzosti, že každú svoju neschopnosť naďalej prezentuje ako maximálny úspech...tragédia 😞
Reply on: Petik #17669:
Je pravda, ze by mal. Uznavam je to chyba dopravcu SAD Zvolen (nebudem pouzivat tu zauzivany slovnik a myslim, ze ti Bystracania, co su inteligentni ho ani nepouzivaju). Opakujem vsak, ze mohla nastat mimoriadna situacia a aj ked dopravca ma zalozne vozidla, tie mohli byt nasadene v dosledku poruchy na ostatnych vozidlach a mohla do toho prist pravidelna udrzba ostatnych autobusov. Preto niet v tomto pripade co dopravcovi zazlievat, ze vypravil primestsky autobus na mestsku linku. Spytajte sa cestujuceho, ci by bol radsej, keby neprisiel autobus vobec, alebo by bol ochotny akceptovat aj odvoz primestskym autobusom.
Reply on: horehronec #17668:
No primestsky autobus patri na primestske linky, mestsky na mestske. Zalozne vozidla by to mali respektovat.
SAD ZV skratka nema dostatok mestskych autobusov, v tom je ten problem.
Na druhej strane, ani sa im necudujem. Ak sa niekedy spusti trolejbusova doprava (co mesto verejne deklaruje), mali by bryndziari nadbytok mestskych autobusov. Z tohto hladiska sa tomu da rozumiet.
Reply on: Danny #17663:
Mat tak tvoje problemy Danny. ? Otazka je preco, bol nasadeny krtisky autobus... Zrejme poruchy autobusov ti nehovoria nic. Bolo by lepsie, keby nebol vypraveny ziadny autobus?
Na stránke www.sadzv.sk sú nové cp v súbore pdf na stiahnutie , a zadarmo ich dávajú aj v busoch a dopr. kancelárii.
DIAGO robí NAD pre ŽSR??? ?
Reply on: mimi #17664:
najlepšia MHD vo vesmíre, tak hádam by mohli mať nejaké skryté zásoby.... ?
Reply on: Danny #17663:
To sa dalo cakat ze tam nasadia primestske busy. Ci si cakal ze sa im cez noc vozidla mestskeho druhu okotia ???? ?
Dnes som zas zostal v nemom uzase:

15:17 iduc Rudlovskou cestou, TASR:
-isla v smere do mesta linka 122! ?
-a v smere z mesta v tom momente prichadza linka 23 ako priomestske vozidlo z Velkeho Krtisa!!!
?
Petik: to nech si páni zvolencania zapíšu že to nepomôže 3x 20 min. a 1x 60...radšej by 23 mohla chodiť každých 20 minút synchronizovane s L21 a L22

A ešte ma zarazilo, že nejako neposilnili L25 ráno aspoň v smere na nemocnicu...veď keď chodila L91 bolo to celkom v poriadku... ?
Nerozumiem celkom panom dopravnym inzinierom z SAD Zvolen. Oni budu radsej 2krat kruzit okolo Tatranskej, namiesto toho, aby prehodili konecnu s linkou 22.
22 by jazdila v trase Pieninska - nabrezie - Tulska
26 Tatranska - Partizanska - nabrezie - Kremnicka/Rakytovce
Obidve linky by mali jednu pevnu konecnu a bolo by po problemoch.
Mozno chcu tym kruzenim dohnat vozokilometre.

Tiez som zvedavy, ako L23 so spickovym intervalom 60minut(!) pomoze doprave do Sasovej.
Prebrané z webovej diskusie mesta
pridané: 15.9.2006 (16:36:07)
RE: RE: RE: RE: RE: Doprava naša každodenná
Ďakujem Vám za Vaše odpovede pridané 2.6.2006. Predtým, ako sem pridám otázky, podávam sťažnosť na dopravcu MHD SAD Zvolen. Sťažnosť sa týka neinformovania o zmene cestovného poriadku podľa § 8 odsek 1 písmena i. Za vhodný spôsob považujem informáciu na každej zástavke o zmene linky a cestovného poriadku. Ďalej podávam sťažnosť za znemožnenie k prístupu k cestovnému poriadku na zastávke Námestie Ľ. Štúra dňa 19.8.2006 prelepením za nový cestovný poriadok. Dopravca nerešpektuje vyvesený cestovný poriadok na linke 41 nakoľko má vo vyvesenom cestovnom poriadku zastavovať na zástavke Sládkovičova TESCO. Nielenže dopravca nestojí na tejto zástavke ale ani ňou len neprechádza. Dopravca odbočuje skôr a zastavuje na zastávke Kúpeľná TESCO. Na tejto zastávke je aj vyvesený cestovný poriadok pre linku 41 s označením danej zastávky v tomto cestovnom poriadku ako Sládkovičova TESCO. Pričom ostatné vyvesené cestovné poriadky na tejto zastávke označujú túto zastávku ako Kúpeľná TESCO. Preto žiadam o nápravu, aby linka jazdila podľa cestovného poriadku a nie tade ako si zmyslí dopravca. Prosím o vybavení mojich sťažností informovať na tejto stránke. Ďakujem
Rád by som dostať odpovede na nasledujúce otázky:
1. Bol by som rád, keby ste mi objasnili, prečo nie sú obslúžené všetky časti mesta MHD. (Pršanská terasa, Stupy, Medený Hámor)
2. Zaujíma ma, či VUC BB dal na prerokovanie mestu cestovný poriadok prímestských liniek 601451-601456. Tieto linky majú slúžiť predovšetkým na dopravu cestujúcich z okolitých obcí do mesta a nie na prepravu cestujúcich v rámci mesta. Nakoľko, tieto linky stoja takmer na každej zastávke MHD a cestovným v rámci mesta sa vydávajú za linky MHD. Tým pádom berú cestujúcich MHD a dochádza k zhoršovaniu kvality MHD. Dochádza tak k paradoxnému javu, že dopravca zabezpečujúci MHD vykazuje stratu, ktorú musí mesto vykrývať, nakoľko ten istý dopravca obsluhuje tieto zastávky aj prímestskou dopravou. Bude mesto Banská Bystrica požadovať zníženie počtu zastávok v rámci mesta na spomínaných prímestských linkách na adekvátny počet? (maximálne niekoľko zastávok v obvode MHD, napr. 601451 zástavky v meste BB: Stupy, Nám. Ľ. Štúra, Autobusová stanica, Partizánska cesta)
3. Aký km výkon spraví dopravca v rámci zmluvy vo výkone vo verejnom záujme s mestom Banská Bystrica do konca roka s prihliadnutím na nový cestovný poriadok?
4. Prečo nie sú onačené všetky zastávky MHD názvami? (Chýba názov zastávky na označníku)
5. Koľko má dopravca schválených v rámci MHD zastávok na znamenie a ktoré sú to.
Za Vaše odpovede Vám vopred ďakujem.
>>> ODPOVEĎ:
Mesto Banská Bystrica má za to, že dopravca dostatočne, včas a vhodným spôsobom informoval cestujúcu verejnosť o zmene cestovných poriadkov. Uvedený §8 zákona č.168/1996 o cestnej doprave v odseku 1 písmena i nešpecifikuje nutnosť oznámiť túto zmenu na každej autobusovej zastávke.
Čo sa týka prelepenia cestovného poriadku a znemožnenia prístupu k pôvodnému cestovnému poriadku môžeme dodať, že logicky nie je možné pri zmene cestovných poriadkov v daný okamžik preložiť nový cestovný poriadok na všetkých označníkoch MHD naraz a táto činnosť sa vykonáva postupne, t.j. aj krátko pred dobou platnosti.
Názov zastávky Sládkovičova TESCO na linke č.41 je chybný a má byť jednoznačne Kúpeľná , TESCO. Za chybu sa aj v mene dopravcu ospravedlňujeme a vykonáme v čo najkratšej dobe v spolupráci s dopravcom nápravu.
ad 1.- Hlavná časť mestskej časti Stupy a Medený Hámor sú v dostatočnej dochádzkovej vzdialenosti na linky MHD. Časť Pršianska terasa bude obsluhovaná formou MHD do konca mesiaca október 2006.
ad 2.- Mesto prerokovalo na základe žiadosti Banskobystrického samosprávneho kraja uvedené linky a s navrhovaným cestovným poriadkom a zastávkami súhlasilo. Nemáme názor, že ich vykonávaním sa zhoršuje kvalita MHD. Budúcnosťou v doprave aj po skúsenostiach z iných krajín je určite jej tzv. integrácia s maximálnym zjednotením tarifných a prepravných podmienok za použitia jednotného cestovného dokladu, čo práve prinesie jednak zjednodušenie a zlacnenie dopravy pre cestujúcich a aj zníženie potreby dotácií v spolupráci s budúcim možným integrátorom dopravy.
ad 3.- Kilometrický výkon je v zmysle zmluvy nezmenený a Mesto BB trvá na výkone 3600 tis. km.
ad 4.- Uvedený nedostatok sme už dopravcovi oznámili a trváme na okamžitej náprave v zmysle platnej legislatívy.
ad 5.- V rámci mestskej hromadnej dopravy v Meste Banská Bystrica nie sú oficiálne vybrané ani nijak inak označené „zastávky na znamenie.“
Ing. Miroslav Snopko – poverený vedením Referátu dopravy a komunálnych služieb
Sasovčan:a minulý týždeň to bol 352BJ ale dnes už zas ZV-998AU
Schuhu: počas jarmoku chodil klbák ak sa pametam 349BJ ?
SKYEUROPE: Ale zabudol si povedať to hlavné, že na tom nočáku šlo včera KĹBOVÉ VOZIDLO!!!? ?
To asi poprvýkrát v 56 ročnej histórii MHD začnú v noci počas víkendov premávať aj kĺbaky... ?
Ja len tolko, ze byvam na Uhlisku. slubovalo sa lepsie prepojenie Uhlsko- Roosveltova nemocnica, ale zrejme sa nedockam ? Neviem preco musia ist linky 34, 35, 36 zo zeleznicnej stanice, asi by nebol problem jednu z nich presunut na park. micinska. mam problem dostat sa do skoly na cas, vzhladom na to, ze napr. 80 pride na zastavku SOUS asi tak 7.58. o zime ani nehovorim, a ta dlzka, kto ma cestovat 40 minut, nehovoriac o tom aky je preplneny. ludia co sedia vo zvolene s tym vsak problem nemaju ?
Reply on: Flying #17654:
Ano. Ozrate decka je potrebne prepravit domov bezpecne (a pokial mozno lacno, cize hromadne). Dotacia na platnost zlavnenych listkov na NS (tj. "odvoz ozratych deti") sa prejavi inde, nizsimi nakladmi na osetrovanie nehod ozratych deciek po ceste domov a nizsimi nakladmi na policajne vysetrovanie nehod a trestnych cinov, ktore ozrate decka bud spachali, alebo boli ich obetami.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.