Chcem sa opýtať, aká je situácia v meste? Už hlásia varovania aby sme ani vlakom necestovali... A ako zajtra? Organizuje sa aj niečo pre iMHĎákov, posedenie a podobne... ?
Este mam jeden napad (mozno stresteny). http://iris-mm.szm.sk/bystrica.htm
Vsetci,ktori mate pristup k administratorom, alebo administracii nejakych www stranok, ktore si prezeraju bystricania a ak by sa vam tento banner trosku pacil, je Vas. Na stranke je linka na download dotycnej animacie a pod nou zdrojovy kod do danej stranky. A ospravedlnujem sa autorovi fotky za neautorizovany pouzitie jeho diela. ?
Nestálo by uvažovať o "súbežnom" prevádzkovaní trolejbusovej MHD - povedľa výkonov SAD Zvolen v Banskej Bystrici? Samozrejme, objem dopravy by musel byť na úrovni výnosov z cestovného a so zohľadnením základných nákladov. Stručne povedané - trucpodnik SAD BBDS, ktorý by však musel byť podporený výraznou verejnou mienkou občanov Banskej Bystrice - zrejme iba jej západnej časti.
toto ma vobec neprekvapuje, ze v BB rusia trolejbusy.
banskobystricania si za to mozu sami. uz roky volia totalne neschopnych politkov a BB je najhorsie krajske mesto na slovensko, stale napachnute krajskym narodnym vyborom a spupnostov.
co ste si zvolili to mate.
mne osobne je to sice hrozne luto, ze to muselo dopadnut takto, ze je na odpis 1 miliarda korun.
ked sa v 80tych rokoch rozhodovalo kam dat trolejbusy, tak to samozrejme zblajzla BB ,kedze tam bol KNV a zilina nemala nic. teraz si zilina v komercnych podmienkach vybudovala sama trolejbusy a v BB ich rusia
K rušeniu trolejbusovej dopravy vraj prispieva "drahá" elektrina. Chcel by som premúdrym managerom zvolenskej SAD-ky poradiť, ako náklady na el. energiu znížiť:
Terajšie veľkoodberateľské sadzby sa skladajú z 2 podstatných zložiek: z platby za "výkon" (tzv. 1/4-hodinové maximum) a za "el. prácu" (kWh). Ak je odber elektriny počas dňa nerovnomerný, musíme zaplatiť pomerne veľkú čiastku za 1/4-hodinové maximum, ktoré využijeme teda len počas niekoľkých hodín. Ak by sme chceli platbu za el. energiu čo najviac optimalizovať, museli by sme počas celého dňa odoberať el. energiu rovnomerne. A tu je vlastne pes zakopaný: trolejbusovú dopravu teda treba prevádzkovať s takmer konštantným intervalom počas celého dňa a v špičkách zvýšené dopravné potreby riešiť posilovými autobusovými spojmi. Milí premúdri manageri zvolenskej SAD-ky, pouvažujte o tom. Chápem, že uvažovanie niekedy bolí. No cena nafty nie je až taká stála, že by sa dalo spoliehať na nejaké prevratné úspory zrušením trolejbusov z dlhodobého hľadiska. Okrem toho bude nemalé náklady stáť nákup nových autobusov, ktoré budú musieť odstavené trolejbusy nahradiť. Stojí za to, tieto zvýšené náklady vôbec platiť? Asi áno, ale len vtedy, ak sa "kompetentným" ujde čosi do vačku. Bohužiaľ, asi o toto ide predovšetkým, včakže? Šľak ma ide z takéhoto počínania trafiť. Nuž, aj preto sa na Slovensku máme tak, ako sa máme. Ale čo my s tým, obyčajní ľudia spravíme? Napríklad môžeme bojkotovať sklužby "jedinečnej Zvolenskej SAD-ky". Radšej sa viacerí kamaráti dohodneme, a pocestujeme spoločne autom, poprípade, ak je to možné, využijeme služieb ŽSR, aj keď nás to bude stáť viac času a peňazí...
Velice verim, ze zitrejsi jizda nebude jen rozluckovou jizdou pro zajemce o trolejbusy, ale stane se zaroven i ohromnou demonstraci za trolejbusy. Na trolejbus dejte transparenty, cerne zastavy, zastavujte na zastavkach, oslovujte lidi, rozdavejte jim letaky treba s clankem od Papyra ...
Myslienka je to fajn.
JJ, bol som clenom peticneho vyboru za Cyklotrasy v BB a okoli (hoc skor do poctu). Zozbierali sme cca 2000 podpisov (za 2 mesiace-koniec septembra 2005 az koniec novembra 2005). Nas harok vyzeral tak, ze na 1. strane bol nazov peticie, podtym 17 koloniek na vyplnanie, dolu peticny vybor a na druhej strane (neoddelitelny) OBSAH/ZNENIE peticie.
Tvoju peticiu by som zostrucnil. Nemaju to byt litanie, no podstata, jasna, strucna, vystizna, max. na 1 A4-ku.
Podrobnejsie informacie o cyklopeticii by ti mohla dat koordinatorka z Centra komunitneho organizovania- Ada: ada @ cko.sk (bez medzier)-odvolaj sa na mna. Mozno Ti s nou trochu pomoze.
Ja na to teraz vonkoncom nemam cas (az do marca) a ak mam byt uprimny ani chut. Drvivej vacsine kompetentnych aj obyvatelov je to jedno cim sa odvezu. Co je velmi smutne...
A v tej peticii slovo -ticha- (doprava) vynechaj, bo v BB to nie je pravda. Ludi netreba zavadzat. Treba vyzdvihnut jej ekologicku stranku, tie skodlive latky zostrucnit.
P.S.: Nechcel som vsak tym povedat, ze vam vonkoncom nepomozem, len je to z mojej strany dost obmedzene...
P.S. 2: Aspon 4-5 poslanci MsZ by myslim boli za trolejpeticiu (co som sa s nimi rozpraval)
Boze moj,ved to sa tu schyluje este k hnusnejsej odrode nitrianskej MHD,jeden zlty,druhy cierny-Ikarus s Trilexami,Karosa s Rabou-doslova MHD ovocnickovia,ved to ani v Moskve som taketo veci nevidel!!! ?
Prajem vsetkym pekny den,
Re #11282 mimi: Pocuj, oslovte miestne noviny, mate tam nejaky tusim tyzdennik, co sa vola Pardon, co dostavaju vsetky domacnosti, nemyslim, ze by bol problem, dtto Korzar, iste mate nejaky Vecernik, oslovte JOJku, nejakych miestnych prevadzkovatelov kablovky, obchody v centre mesta, kde by boli harky, pripadne vbehnut do Tesca a informovat sa u vedenia, aby ste v rohu mohli mat stolik a harky, tiez to stoji za pokus. Na Silvestra pomrznite kus v meste, hlavne tam, kde su taky od 30 rokov vyssie (nie ozrata mladez) ... skratka, chce to vacsi dym.
O peticiach si najdete na www.zbierka.sk, podla toho, co ja viem, mal by byt meno, prievisko, adresa a podpis a kazdy peticny harok musi byt oznaceny o aku peticiu sa jedna.
Mimi: Este Ta chcem pekne poprosit, ak by si mal moznost postahovat VSETKY linkove tabule z presovskych vozov, schovaj ich pre nas,. Srdecna vdaka, dufam, ze sa 31. uvidime.
chcem poďakovať T_m, že mi významne pomohol so zostavením petície, pretože moja hlavná inšpirácia a forma pochádza hlavne z petície v ML. Dikes
tiež papyrovi, ktorý síce o tom ešte asi nevie, ale jeho argumenty sú súčasťou celej petície - hádam nebude namietať ?
obsah petície - ešte nie je konečná. prosím napíšte mi, kto chce byť súčasťou petičného výboru. mimi, kami - hádam nevadí, že sa ešte osobne nepoznáme (zajtra na okružnej jazde ? ) luk?, s PIT-om sa ešte dohodnem.
Petícia
V zmysle Zákona č. 85/1990 Zb. O petičnom práve a Zákona č. 242/1998 Z.z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 85/1990 o petičnom práve
Vážený Pán primátor a poslanci mesta Banská Bystrica,
nám všetkým, ktorí sme dolu podpísaní, záleží na zachovaní tichej a ekologickej dopravy v podobe trolejbusov.
Súčasné autobusy spaľujú približne 30 litrov (sólo = krátky autobus) a 45 litrov (kĺbový autobus) nafty na 100 kilometrov. Ak by mesto Banská Bystrica nahradilo svoje trolejbusové linky autobusmi, došlo by k významnému zvýšeniu emisií na území mesta.
Ekologický dopad prechodu na autobusy sa prejaví v podobe spálenia približne 467 492 litrov nafty ročne naviac. Spálenie tohto množstva nafty uvoľní tieto polutanty:
Oxid uhoľnatý je krvný jed. Oxid uhličitý je splodina metabolizmu človeka. Metán, známy ako bahenný či hnilobný plyn, je toxický. Aromatické uhľovodíky vyvolávajú rakoviny všetkých orgánových sústav. Sadze spôsobujú zaprášenie pľúc (antrakózu) a takisto vyvolávajú pľúcne nádory.
Ak by sme chceli nariediť tieto plyny na takú koncentráciu, aká je normami povolená pre pracovné prostredie človeka, potrebovali by sme ročne zhruba 125 miliárd litrov čistého vzduchu (125 miliónov metrov kubických). Toto množstvo zodpovedá ročnej produkcii 2,5 miliónov metrov štvorcových plochy zelených listov rastlín! Rozhodnutie zrušiť trolejbusy v Banskej Bystrici sa teda svojím ekologickým dopadom rovná vyrezaniu 1580 kusov storočných, 25 metrov vysokých bukov!
Banská Bystrica je mesto, ktoré má snahu byť centrom turistického ruchu v oblasti. Jedinečné prírodné podmienky, ktoré sa v okolí mesta nachádzajú je nutné chrániť a nie ich poškodzovať. Trolejbusy sú príkladom bezemisnej dopravy, ktorá chráni a nepoškodzuje životné prostredie a tak napomáha aj k zachovaniu jedinečnosti prírodného bohatstva. Taktiež trolejbusy eliminujú vplyvy mesta na zdravie jeho obyvateľov, hlavne detí, ktoré trpia alergiami, ktoré sú dôsledkom aj emisií z dopravy.
Obraciame se preto na vás s petíciou :
Spoločne zachráňme trolejbusy v Banskej Bystrici
Zrušením prevádzky trolejbusov každý z nás stratí aj istú časť svojho majetku pretože trolejbusové trate sa stavali aj z našich daní. 1 kilometer dvojstopej trate stojí (vrátane priemerných nákladov na výstavbu príslušnej meniarne atď.) asi 16-20 miliónov Sk, podľa zložitosti trate. Súčasná banskobystrická sieť meria približne 28 km, čiže dnešná cena za výstavbu by bola niekde okolo 0,5 miliardy SKK (podľa niektorých zdrojov je hodnota súčasnej siete až 1 mld SKK).
Požadujeme preto:
Zmenu dopravnej politiky mesta, ktorá bude založená nielen na slovnej ochote a podpore, ale i fakticky založená na zachovaní a podpore trolejbusov v MHD.
S tým súvisia nasledovné požiadavky:
1) nerušiť a nelikvidovať trolejbusové trate, ktoré už existujú
2) obnoviť prevádzku trolejbusov
3) zabezpečenie MHD trolejbusovou trakciou minimálne na úrovni roku 2005
4) zabezpečiť dostavbu trolejbusovej siete na najväčšie sídlisko mesta, Rudlová - Sásová
Záverečné prehlásenie:
Petičný výbor ako iniciátor tejto petície prehlasuje, že v tejto veci bude ďalej jednať a podnikať ďalšie potrebné kroky. Tento výbor funguje v zložení: mimi?, kami? luk?, samozrejme ja
Členov výboru je vo všetkých veciach tejto petície oprávnený zastupovať vyššie uvedený
Všetci členovia výboru sú ochotní nielen konštruktívne jednať s kýmkoľvek kompetentným, ale tiež sami pomôcť v riešení MHD v Banskej Bystrici akýmkoľvek vhodným spôsobom. Touto petíciou chceme hlavne ukázať, že existuje širší záujem na zachovaní trolejbusov v našom meste.
Táto petícia nezatupuje ani jednu zo spoločností Slovenská autobusová doprava Zvolen, a.s., a SAD BBDS, a.s.
ak má niekto pripomienky alebo chcel by dačo zmeniť, doplniť, nech napíše. Dikes
V Marianskych Laznich jsme s peticemi jednak oslovovali lidi primo na ulici a take jsme je dali do mensich obchodu, kde sami prodavaci presvedcivali lidi, aby podepsali. Pak samozrejme skoly a web. Myslim si, ze krome skol nechavat peticni archy kdekoli bez dozoru neni dobre
presne tak - za obnovenie 24-ky to bolo.
Ja viem, ja si tiež myslím, že to nie je ideálne riešenie, ale napríklad ja skončím skúškové až okolo 18.1., to zanmená, že čas venovať sa plne tejto petícii by som mal až po tomto dátume.
Ak by niekto mal čas zbierať podpisy do 18.1., tak ja by som sa potom toho ujal. Lenže samozrejme viem, že aj iní z fóra majú svoje povinnosti a nútiť ich nemôžem.
JJ zatiaľ posledná petícia čo si ja v B.B. Pamätám bola za obnovenie linky c.24 a vtedy boli petičné hárky po zastávkach a kade tade. Ja si myslím že to nieje dobré riesenie
...inak, napadol ma aj telefónny zoznam: tam je tiež meno, priezvisko, adresa a pokým niekto nevysloví nesúhlas s uverejnením týchto údajov, tak jednoducho v tel. zozname figuruje
no neviem, ale meno a adresa s podpisom, to asi nie sú osobné údaje - dúfam
Myslím si to aj preto, lebo ak by to boli osobné údaje, tak potom by každý kto robí petíciu musel mať oprávnenie na prácu s osobnými údajmi, inak by petíciu robiť nemohol (apoň myslím)
...a s chuligánmi sa bude musieť asi rátať
Inak teraz si spomínam, že asi pred rokom alebo dvoma som tiež podpisoval nejakú petíciu, ktorá visela tiež na zastávke.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
JJ