Vzhladom na to, ze 1.1. uz trolejbusy nevyjdu, pripravujeme pre fanusikov ekologickej trolejbusovej dopravy program. BBDS umozni organizovanym skupinam navstevu vozovne a zariadeni trolejbusovej dopravy.
Zaujemcovia a hostia sa mozu ohlasit u mna (kamim (at) kamim (dot) sk).
Podla zaujmu su mozne aj sotojazdy.
Zaujemcovia a hostia sa mozu ohlasit u mna (kamim (at) kamim (dot) sk).
Podla zaujmu su mozne aj sotojazdy.
LUK
Európska komisia chce presadiť, aby najmenej štvrtina vozidiel vo verejných službách, určených napríklad pre úrady a radnice, bola ekologicky čistá.
Navrhovaná smernica sa má týkať vozidiel ťažších ako 3,5 tony - autobusov, kamiónov a dodávok. Neskôr by však chcela túto smernicu uplatniť aj na ľahšie vozidlá. Aby sa návrh stal celoeurópskym zákonom, bude komisia potrebovať súhlas členských štátov a Európskeho parlamentu.
"Cieľom je vytvoriť trh čistých vozidiel, ktorý zníži a postupne odstráni dodatočné náklady na čisté technológie," uviedol podpredseda Európskej komisie Jacques Barrot.
Zabezpečenie odbytu najmenej 13-tisíc čistých vozidiel ročne zaručí podľa komisára rentabilitu sériovej výroby vozidiel, poháňaných biopalivami, zemným plynom, skvapalneným plynom, elektrinou, s hybridným pohonom či v budúcnosti s vodíkovým pohonom.
Náskok vo vývoji čistých technológií má európskym automobilkám umožniť zaujať vedúce postavenie na svetovom trhu, kde veľa krajín nasleduje európske štandardy.
Náklady na kúpu čistejších, ale o 5 až 15 percent drahších vozidiel, sa zase vráti vo forme lepšej ochrany životného prostredia a úspor stále drahšej nafty a benzínu. V chudobnejších regiónoch bude možné využiť pomoc zo štrukturálnych fondov EÚ či z únijného programu na podporu miest.
V Európskej únii sa cestná doprava podieľa na spotrebe energií a produkci oxidov uhlíka asi štvrtinou. Smernica sa má vzťahovať na štátne a ďalšie verejné úrady, územné samosprávy, verejné podniky, i operátorov, ktorí zabezpečujú verejnú dopravu.
Najmenej štvrtina ich vozidiel ťažších ako 3,5 tony, napríklad autobusy mestskej dopravy či vozidlá zvážajúce odpad, bude musieť plniť požiadavky čistoty prevádzky podľa európskej normy EEV.
Celkové náklady odhaduje komisia na 1,6 miliardy eur počas 15 rokov, prínosy z obmedzenia emisií a úspory palív na 1,9 miliardy eur.
http://www.tvojepeniaze.sk/sk_pspravy.asp?r=sk_pspravy&c=A051225_214037_sk_pspravy_p01