Kami vsak ja viem ale v meste nieje dostatocne velky pozemok na vybudovanie novej stanice okrem parkoviska na Micinskej, co by bolo idealne pre prepojenie starej AS s novou a jedna by mohla sluzit pre dialkove a druha pre primestske a MHD. Aj na obchody by sa miesto naslo.
ide skor o to aby stanica plnila funkcie ktore su deklarovane - integrovat zastavky MHD, primestku, dialkovu dopravu a zeleznicu s komernym vyuzitim. Musi tam byt dostatok miesta tak pre vsetky autobusy, ako aj pre IAD.
Parkovanie dialkovych autobusov nie je mozne riesit niekde na Pieninskej, ci v Kremnicke pri Krematoriu. Inak nam budu rozlezene hocikde po meste.
Danny no este raz som si pozrel riadne ten navrh stanice a vazne s ucelnostou a dolezitymi funkciami ake ma plnit AS to ma pramalo spolocne. Treba fakt bojovat aby sa taky paskvil nepostavil nikdy a nikde.
Esteze existuje diskusia, diskusne fora a pod. -kde vela ludi pride po konfrontacii na uplne ine nazory.
Obcan, tak ako aj ja, by im krasnu vizualizaciu novej AS zhltol aj s navijakom ? a ta futuristicka vizualizacia nadherne pohlti otazky, ktore boli aj tu nastolene.
A fakt by aj mna zaujimalo, ako tam chcu strcit MHD, ako sa nou Ing. Snopko predvadzal v navrhu na rok 2006 (hoc nova stanica bude neskor postavena)...
Páni, prezrel som si vizualizácie novej AS a prečítal vaše reakcie. Môj názor nielen na túto pripravovanú investíciu je jasný : pod pláštikom výstavby moderného terminálu verejnej dopravy ide o využitie lukratívnych pozemkov v centre mesta na výstavbu komerčných obchodných centier so supermarketmi a niekoľko 100 nových parkovacích miest pre IAD. Nový "terminál" sa výrazne redukuje oproti súčasnému stavu a len vychádza v ústrety IAD a automobilovo-obchodnej loby. Podobná stavba sa bude realizovať v najbližších dvoch rokoch v Žiline v odhadovaných nákladoch 580 miliónov Sk. Verejnosť zatiaľ nevie, aká bude podoba tohto terminálu, ale v doterajších informáciach sa zdôrazňuje hlavne "výšková budova", "supermarket", "obchodné prevádzky" a "nové parkovacie miesta"(samozrejme pre zákazníkov obchodov a IAD).
** vybudovanie tak siroko daleko nieje kde iba parkovisko micinska aj to by museli rekultivovat rybnik, z coho by boli protesty. Na zaver roky zanedbavania rozvoja infrastruktury a logickeho planovania stavieb pre verejny zaujem sa zacinaju plne prejavovat.
Papyr ked si vezmes zastavanost BB ako aj dostupnost roznych strategickych casti mesta AS je vazne najlepsie v dostupnosti a prestupi. Nam. Slobody 5 min peso parkovisko Micinska 5 min peso zel. stanica 2 min peso centrum 15 min peso. Podobne, ale AS sa nevirovna je parkovisko pri malej zel stanici. No kazdopadne Sad musi zacat urychlene hladat nove miesto na budovanie AS, hustota premavky a potreba cestovat rastie, ja by som bol za AS s kapacitou dostatocnou na 20 rokov, no dostupnu plochu na jeho **
Nechcem do toho ako mimobystrican velmi kafrat (a zvlast nie Tebe), ale preco by mala byt AS bezpodmienecnou konecnou liniek MHD? Ved AS v BB je dokonale v centre, co takto zaviest linky periferia-AS-ina periferia? Alebo si uvazoval len linky do UR, ktore chodia raz za UR a teda sa ich poriadky nedaju skoordinovat?
"s redukciou nastupist na 12 suhlasim. Sucasnych 22 nastupist je prilis" - ale ja veľmi nie... Skús si spočítať všetky odchody prímestských a diaľkových liniek napr. v časovom rozpätí 14:25 - 14:45 a prídeš k číslu vyššiemu ako dvanásť...
ad parkoviská - ani jedno nie je bohvieako vhodné pre autobusy
ad MHD - ale kým príde to "hypotetické" ťahanie drôtov do Sásovej, tak dovtedy čo? Už tu máme jedno provizórium deväť rokov. Ďalšie budeme mať koľko rokov? A problémom nie je ani tak chýbajúca odstavná plocha pre MHD, ale to, že tom v projekte som akosi vôbec nezaregistroval ani len nástupište pre MHD...
Ked som pisal o predimenzovanosti, myslel som sucasny stav. Ten navrh som si stihol podrobnejsie prestudovat az teraz a s redukciou nastupist na 12 suhlasim. Sucasnych 22 nastupist je prilis. Linky na Kraliky a na Kordiky nepotrebuju samostatne nastupistia. Tiez schvalujem redukciu na 2 nastupne ostrovceky miesto sucasnych 4 rezancov.
S vymenovanim miesta na parkovanie mimo nadrazia ma uz predbehol mirkobb #10682. Doplnim este stare Tesco, Stiavnicky a Pieninsku.
MHD na nadrazi: nie je tu skor problemom nevhodne linkove vedenie (ciastocne suvisiace s nedobudovanou trolejbusovou sietou), ked vsetky linky koncia na stanici alebo na Uhlisku?
Ked sa zbavime niektorych liniek, napriklad 34 a 26 (vid moj navrh #10066), ostanu nam tu trolejbusove linky a 20+22 a par medzimestkych 5X. Pri hypotetickom vybudovani trolejbusov do Sasovej (alebo zruseni trolejbusov) spojim L22 s nejakou trolejbusovou linkou, a mam na stanici miesta habadej. Zastavka sa moze zriadit este pri Bille (bude tam nadchod).
S linkami radu 5X sa mi paci riesenie mirkabb: #10685 (pri Smrecine)
Nebudem predsa stavat predimenzovane nadrazie kvoli zlemu linkovemu vedeniu! Dratizacia Sasovej bude rozhodne lacnejsia ako budovanie konecnej MHD na lukrativnych pozemkoch.
Ja by som uvazoval o totalnej prestavbe autobusovej stanice ako celku s moznostou vytvorenia podzemnych parkovacich ploch. Otazka je co by to stalo ako by to bolo technicky mozne. Dalsia moznost by bola parkovisko na streche ako je na Kauflande , co sucastna futuristicka studia neumoznuje. Tento sposob by nebol ani financne tak zatazujuci.
Prestup s vazbou na zeleznicu je spravny,vsak som to aj na strenuti spominal,ze sa uvazuje v uzemnom plane aj s dalsim podchodom od predmetnej budovy AS k "Smrecine" popod kolaje s vystupmi na jednotlive nastupista ale uz v ose blizsie k terajsiemu podchodu od AS na Uhlisku. Inak, na opacnej strane pri Smrecine by sa tam potom tiez asi nieco "zmestilo",trebars len 5.-kove linky MHD,ono by to uz potom nevadilo,ked by ta vzdialenost popod kolaje bola max. 50 m a bol by to hlavny pesi tah na Uhlisko v tejto casti,no a aj s komercnymi zamermi v uvedenom podchode by to bolo uz celkom zaujimave aj pre ludi,ktori tade prechadzali,mozno by to dopadlo lepsie ako s podchodom pri OVS,kde uz su teraz pri dazdoch akurat iba kaluze vody! Cize terminal zeleznicny,autobusovy MHD so vsetkym,co k tomu patri!
Ja som to len myslel ako odstavne plochy pre autobusy dialkovej a primestskej dopravy,ktore maju prestoje a zbytocne zaberaju miesto trebars na ploche AS,tie by potom mohli byt prave vyuzite pre vozidla MHD u ktorych su prestoje kratke.
podľa mňa to vyzerá v pohode - kaurát, že je to moderná architektúra, takže si je potrebné na to zvyknúť, ale keby to stálo v takej podobe, ako na tom obrázku, všetci by to závideli. Viac ma ale trápi funkčnosť objektu...
Re #10682 mirkobb: je zbatočné hľadať zúfalé nesystémové riešenia namiesto toho, aby bola celá autobusová doprava pokope s možnosťou prestupu edzi jej jednotlivými druhmi a súčasnou možnosťou prestupu na železnicu.
Komu patri ta plocha za "Kazackom"? Tam tiez kedysi odstavovali autobusy,i ked to tam nie je vyasfaltovane a nedosahuje to take rozmery ako parkovisko Micinska,ale aspon predsa nieco,a je to ihned vedla. Mozno by sa to dalo rozsirit popri trati smerom k malej stanici,ale asi za cenu asanacii nejakych opustenych nepotrebnych skladov,ci co tam tam este stale je..? Zalezi kto je toho vlastnikom? Potom je tam este pomerne velky "plac" na Bellusovej pri trati pred a za podchodom k Zimnemu stadionu,to tiez nie je daleko!
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.