Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: pete #10719:
"Cyklotrasu lemuje v dĺžke 1,4 km chodník pre peších."
Ved toto.
To znamena, ze v celej dlzke cyklistickeho chodnika sa potuluju chodci, male deti, dochodcovia, matky s kocikmi, kedze chodniky nie su vzajomne odelene. "Oddeluje" ich jedna biela ciara, ktora na buduci rok aj tak pomaly zmizne... Na niektorych miestach bol dokonca povodny chdonik pre chodcov nahradeny cyklystickym chodnikom bez akejkolvek nahrady. Za nasledok to ma to, ze chodci chodia len po cyklistickom chodniku. Paradoxne je to, ze to bol prave chodnik veduci k Lidlu, ktory je frekventovane vyuzivanymi najma ludmi, ktori si svet okolo seba velmi nevsimaju... Je to len casovana bobma, kedy niekto z bycikla spadne po zrazke tak nestastne, ze sa zabije alebo sa nieco podobne prihodi babke demokratke alebo vnucke demokratke. ?
Reply on: Tomas #10716:
V polovici oktobra. Ale aj tak, len od veterinarnej nemocnice k mestskej hale je to nejakych 7-8 km a to je kvalitny chodnik. Ten pozdlz sekcovskej dialnice je pekne na prd, lebo krizuje vsetky mozne i nemozne chodecke trasy (dokonca su tam take zhovadilosti, ako zastavka MHD oddelena od normalneho chodnika cyklochodnikom).

Re #10718 Danny: ved hej, pod pojmom "u nas" si dosad "v Presove". A vies co je zaujimave? Ked je suche pocasie, tak je ten cyklochodnik pozdlz Torysy skoro vzdy preplneny. Ludia totiz prisli na to, ze po jeho hladkom povrchu (standardny asfalt) sa vyborne jazdi na kolieskovych korculiach, a tak je tam obvykle vidiet 1 cyklistu na 3 korculiarov. A furt je tam "provoz jak na vaclavaku"...

Mimochodom, v Presove taky organizovany spolok posobi, vola sa Kostitras. Kedysi, kym neboli cyklotrasy, organizoval len hromadne masove cyklojazdy po Hlavnej ulici raz do roka...

Ale inak sa na nas MsU nemozem stazovat, cyklochodniky su, MHD mame k plnej spokojnosti, este aj vsetky chodniky su v mieste kontaktu s vozovkou zrezane tak, aby presli aj kociky, bicykle a vozickari. Hlavne ti vozickari. Len tych par blbcov, co organizuju semafory a rekonstruuju krizovatky v PO, by som najradsej niekam poslal.

Ale skor mi je smutno, ze ako tak citam prispevky rodenych Bystricanov, tak sa mi zda, ze ten vas MsU je treba k akejkolvek akcii doslova a do pismena DOKOPAT. Nestaci vyjadrit zaujem, treba peticiu spisat. Koho ste si to zvolili? Hadam predsa aj ti, co v tom MsU sedia, su snad Bystricania, ci nie? Oni Bystricu nemaju radi alebo co?

Re #10719 Pete: "Mesto Prešov získalo v minulom roku ocenenie Zlatá žila za budovanie cyklistických chodníkov, ktoré mu udelilo Ministerstvo výstavby a regionálneho rozvoja."

ZLATA ZILA??? To zavana gastroenterologiou ?

"Mesto veľmi rýchlo našlo finančné zdroje na jeho rekonštrukciu."
Mozno zdroje naslo velmi rychlo, ale samotna rekonstrukcia az tak velmi rychlo neprebehla 🙂
Reply on: Papyr #10715:
V BB nie su ziadne cyklochodniky. Jediny, co je, je od pekarni (TESCA) do Zvolena. Tzv. Rodinna cyklocesticka.

Ze sa TO vsade zavadza? Tak na tomto som sa neskutocne pobavil. Ale cez slzy...
To sa len tak nezavadza, TO musi niekto chciet, starat sa do toho a HLAVNE musi v meste posobit organizovany cyklospolok, ktory bude tlacit na MsU! (ktory doteraz v BB nebol)

Ako vzor mozno uviest mesta Martin, no hlavne Presov, kde 1 odbornicka dokonca spracovala vybornu publikaciu o cyklochodnikoch. A v tychto 2 mestach toho pre cyklistov dost vykonali a aj idu robit (Martin da na cyklochodniky v roku 2006 3 miliony)
Reply on: LUK #10688:

Spocital som si autobusy medzi 14:25 a 14:45 a este som k tomu pripocital odchody o 14:50 (lebo je tam vela dialkovych autobusov). Tym mame vzorku za pravdepodobne najfrekventovanejsiu polhodinu 14:25-14:55 (odchody 14:55 som nezapocital, lebo patria uz do dalsej polhodiny). Celkovo za tento cas odchadza z BB:
13/8/9 dedinskych/medzimestkych/dialkovych autobusov
Pocital som predpokladany pobyt na nastupisti 10/10/15minut.
Potreba nastupist je teda nasledovna 4.33/2.67/4.5 nastupist, teda celkom 11 a pol nastupista.
V projekte je zaroven uvadzanych 12 odstavnych stani. Pobyt autobusov na nadrazi sa tak moze predlzit na 2-nasobok, takze dialkove autobusy mozu mat v case najvacsej spicky v BB polhodinovu prestavku, dedinske autobusy tu mozu mat 20min prestavku - predpokladam ze v spicke to tocia rychlejsie.
Uznavam, ze je to na knap. Ale pri dobrej organizacii je ten pocet miest dostatocny.
Dalej je mozne bez problemov a dodatocnych zasahov do projektu vybudovat vystupiste (ktore mi v navrhu trochu chyba) v mieste parkoviska IGK nad planovanym podchodom k peronom zeleznicnej stanice.

Nejake vyrazane narasty dopravy do buducna neocakavajme. Stale viac ludi bude cestovat autami.
Okrem toho po dokonceni elektrifikacie zeleznice a zavedeni priamych zeleznicnych spojeni z BB vacsina ludi presedla z autobusov a aut na pohodlnejsiu zeleznicu?

Ked sme uz pritom - ake "specialne" funkcie ma plnit nadrazie? Podla mna tak 3:
- Nadvaznost na ine druhy dopravy - je splnena
- Bufet, restauracia a kaviaren - predpokladam ze bude v ramci nakupnych priestorov
- Moznost zmysluplne zabit cas pri cakani - je splnena

MHD: Prestanme dogmaticky naliehat na nevyhnutnosti ukoncit vsetky linky MHD na nadrazi. L22 dame na zeleznicnu stanicu miesto L34! A ostane nam par patdesiatok, ktore umiestnime ku Smrecine. Ano, zburame tu nepouzivanu autoumyvarku!:) A navaznost MHD je vyriesena.
Reply on: Papyr #10715:
Kedy si bol naposledy doma? To, co je postavene na Sekcove sa na cyklisticky chodnik len podoba, nema to nic spolocne s bezpecnostou ci uz chodcov alebo samotnych cyklistov. ?
Reply on: Danny #10711:
V Bystrici nie su cyklochodniky? Zaujimave, u nas je vyse 10 km... som myslel, ze to uz vsade zavadzaju...

Inak to vase mesto je teda podarene - MHD ma nedobru, ale aj keby ste sa snazili na nu vykaslat a prejst na ekologicku a zdravu bicyklovu dopravu, nemate na to chodniky...

Re #10708 LUK: Ja len, ze ci MUSIA bezpodmienecne linky koncit v centre. (Ak ano, tak je len logicke, aby koncili na zst.) Ci by sa nedalo urobit linkovanie z okraja na okraj cez centrum.
Reply on: Danny #10711:
s tym sa da len suhlasit.
Reply on: mimi #10712:
Peticia uz bola uzavreta-na konci novembra. Jej ucelom nebolo ohurit MsU poctom podpisanych, no dat kompetentnym najavo, ze tu existuje velke mnozstvo cyklistov, o zaujmy ktorych sa nik nezaujima a ktorym treba pomoct.
Danny ak sa ta peticia da este podpisat rad sa pridam, toto mesto take nieco zufalo potrebuje.
Pre milovnikov cyklistiky tu mam horucu info z vlastnej kuchyne
?

Peticny vybor "Za cyklotrasy v Banskej Bystrici a jej okoli" vyzbieral peticiou cca


2100 podpisov obcanov Banskej Bystrice,


ktorou pozadujeme:
1. Spracovanie novej koncepcie riesenia vsetkych druhov dopravy v BB,
2. Spracovat Generel cyklistickej dopravy a cyklotras na uzemi mesta,
3. Pri kazdom spracovani novej uzemnoplanovacej dokumentacie, resp. pri jej zmenach a doplnkoch riesit cyklotrasy v jej zavaznej casti, ktora sa vyhlasuje vo VZN.

Organizatorom cyklopeticie bolo Centrum komunitneho organizovania

Zajtra odovzdavam peticiu na podatelnu MsU a 15.12. o 10:00 bude rokovanie s kompetentnymi pracovnikmi MsU (s ucastou napr. Ing. Durecku, Ing. Pikulu, Ing. Babjaka, Ing. Janovcovej + dalsi cca 4 kompetentni pracovnici)
Pozyvam vsetkych priaznivcov dopravy na Vianocnu jazdu Ikarusom dna 26.12.2005. Termin nie je stanoveny nahodne, ale je vybrany s ohladom na nasho webmastera Majkla (bez neho ju nemozno uskutocnit 🙂 ). Predpokladana cena na jedneho ucastnika je 200 Sk.
Kto ma zaujem, moze navrhnut trasu. Limit je 40 km v ramci mesta. Treba mat aj alternativu podla pocasia (za snezenia nepojdeme do Harmanca 🙂 ).
Reply on: mirkobb #10707:
Keď už sa popúšťa uzda fantázii, prispejem aj ja: niekoľkokrát ma napadlo, aká je škoda, že v počiatkoch rozvoja električkovej dopravy (myslím konkrétne koniec 19. storočia) nevznikla v Bystrici takisto pouličná elektrická dráha, ako v českých a moravských mestách podobnej veľkosti (aj v tom čase). Taká trasa železničná stanica (pôvodná) - námestie - Hušták by bola krásna dopravná zaujímavosť 🙂
Reply on: mirkobb #10707:
"tak ako je to v kazdom velkom meste" - tam je kameň úrazu... BB NIE JE veľké mesto 😛

Re #10691 Papyr: ak už majú niekde v centre končiť linky MHD, tak JEDINE na autobusovej/železničnej stanici. Už žiadne parkoviská za Hronom apod.!!! ?
Ale idealne je priviest primestsku dopravu na prestupne terminaly na MHD niekde na periferii(Ulanka,Sl. Lupca,atd.),tak ako je to v kazdom velkom meste ako je BB,napr. Zlicin,Cerny most,atd.
Tak som si zase raz trochu zafantaziroval,sci-fi je prima zaner,ze?
Reply on: Danny #10705:
Šhág musá dáko našrabati na bystricku MHD, tha ne? ?
A uz to zacina ?

Cena lístka v MHD Zvolen sa od nového roku zvýši o 2 Sk na 14 Sk


Zvolen 6. decembra (TASR) - O 2 koruny na 14 Sk sa od 1. januára 2006
zvýši cestovné v MHD Zvolen. Mestská samospráva totiž nepristúpila na
požadované zvýšenie dotácie pre jej prevádzkovateľa - SAD Zvolen. Ten žiadal
zvýšiť príspevok z 11,5 milióna Sk na 19 miliónov Sk.
Podľa primátora Zvolena Miroslava Kuseina poslanci mestského
zastupiteľstva žiadali od vedenia SAD, aby pri riešení problému hľadalo rezervy
vo vlasných radoch. Riaditeľ SAD Anton Mazán sa však odvolával na analýzy
renomovaných odborníkov, ktorí rezervy nenašli.
Vedenie mesta v tejto súvislosti poukázalo na stály monopol SAD, ktorý
zatiaľ nečelí konkurencii a nedokáže tak znižovať náklady. Samospráva preto
príjme v dohľadnom čase odborníka na dopravu, ktorý by mal dostať
prevádzkovanie MHD do optimálnej polohy.

http://banskabystrica.virtualne.sk/
Reply on: LUK #10688:
Ukazem Ti,samozrejme za cenu vykupu byvalej umyvarne aut, popripade nejakych garazi.
Reply on: skarpo #10695:
No ano,ale to projektoval Kotas,teda aspon jeho ateliery,to je "ine kafe". Ten projektoval vela dopravnych stavieb,ktore sa vydarili,napr.: Tram trat Barandov,navrh supravy metra M1 v prazkom metre,a ine..

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.