Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
O 100% ako kde, podla toho nakolko trzby kryju naklady. SADky myslim funguju na 70%.

Na poslednom zasadnuti poslanci okrem 140 tis (resp. 14% ZI) na podnik s CSA schvali do komisie pre dopravu Kornieta ako odbornika - neposlanca. To by mohla byt dobra sprava pre MHD a dopravu vseobecne.
Ha! Tak táto vláda ma totálne dostáva do kolien - oni snáď chcú pochovať všetku verejnú hromadnú dopravu v SR! Najprv porušili lokálky a teraz chcú zobrať dotácie pre MHD zo štátneho rozpočtu -> lístok môže ísť rovno hore o 100% ...
Petik: len na okraj - Praha - Brno 140 Kc, Brno - Blava cca 300 Kc na EC vlaky (hlavne preto, lebo za slovenske uzemie - 70 km platis este priplatok za EC zhruba vo vyske 100 Sk!) -> kompetentnym v ZSSK totalne j.b.

CD rozsiruju ponuky a sluzby a my ideme presne opacne - uberame, kde sa da... je mi z toho na grc
Reply on: Petik #1034:
tomu sa povie zakaznicke spravanie. Vsak dolezitejsie su fixne naklady, variabilne su v kolajovej doprave minimalne.
Asi sa to sem prilis nehodi, ale rad by som, aby zeleznice zlepsili spojenie do Prahy, tak im budem trochu nahanat cestujucich.:)

Od 1.7 CD vyrazne zlepsuju svoj tarif:

KMB= kilometricka banka zlacnuje na 1200 Kc. Banka vystaci na 5 ciest do Prahy (alebo dalej v CR), naraz mozu cestovat na 1 KMB najviac max. 3 (nie je to na meno, takze moze zakazdym iny clovek). S KMB navyse nie je potrebne platit priplatky na vlaky Eurocity a Intercity.
Cesta BB-Praha tak stoji 240Kc za cesky usek + 170Sk (147Kc) za slovensky. Pri dlhsich cestach sa cena uz nezvysuje (maximalny odpis je 400km), takze ak budete cestovat hoci do As, cena bude rovnaka.

Skupinova zlava= Skupina su 2ja az 15ti cestujuci (bez ohladu na vek). Prvy plati zakaznicke cestovne, kadzy dalsi polovicu zakaznickeho cestovneho. Nie su potrebne ziadne preukazy ani Z-karty Predpokladajme ze pojdu do Prahy spolu 3, potom cestovne za cesky usek bude 588Kc (t.j. 196Kc na jedneho) + 170Sk (147Kc) za slovensky usek.

Z-karta= ak este mate staru Z-kartu a jej platnost skonci az po 1.7, nevyhadzujte ju jej platnost sa predlzuje o dalsich 6 mesiacov.

Relacna zlava= Ak cestujete z Blavy, mozno sa oplati kupit si listok len do Brna. V useku Brno-Praha je zavedena relacna zlava - jednotne cestovne 140Kc bez ohladu na druh vlaku, taketo listky sa predavaju LEN vo vlaku u sprievodcu. Nechce sa mi prepocitavat, ci je to vyhodne, lebo z BA necestujem.

Cestovne za slovensky usek si mozete upravit o vsetky dalsie zlavy, na ktore mate narok. Cestovne za slovensky usek v Kc je v pripade, ze listok Cadca, st.hr.-B.B. si kupujete v Cechach.

Do Prahy je teda vlak opat LACNEJSI ako autobus!
Zda sa, ze vela nedostatkov je len vinou lenivosti alebo neschopnosti podniku.
Preco nie su aktualne CP na IDOSe, ale len na ich www stranke v necitatelnej podobe a 2-mesacnym oneskorenim?
Pokial si z nas nfc nerobi srandu:)
Inak dik za info.

Re #1032 nfc:
Tlač vývesiek pre výber podľa prac.dni, sobota, nedeľa, na tom sa teraz finišuje u nás vo firme. Tlač v podobe zastávka/časy je možné štandardne teraz v programoch pre tlače CP.

Čo sa týka exportu pre IDOS, v našich verziách SW DOS /ADO/ aj WINDOWS /WinADO/ je možnosť exportu. Bolo to urobené pre firmu CHAPS s.r.o., ktorá pokiaľ viem vyvíja systém IDOS.
Re #1031 Petik:
nfc:
Mna by este zaujimalo, ci Emtest je schopny urobit CP aj v podobe CSAD.
Napr v Prahe je vacsina CP v podobe hod,min - pracovne dni/sobota/nedela
ale niektore medzimestke linky PID su v podobe zastavka, cas (v stlpci).

A este by som chcel vediet, ci je Emtest schopny vyexportovat data pre IDOS.
Ked sa pozrete na www.vlak.cz, je tam CP MHD skoro vsetkych ceskych miest. Na www.vlaky.sk zial len Košice, Piešťany, Spišská Nová Ves a Žilina.

Len taka zaujimavost z MHD Praha v IDOSe:
Ak napr. DP niekedy zmeni vypravovanie elektriciek na linku v priebehu tyzdna a niektore zatahujuce spoje idu v dosledku zmeny do inej vozovne, IDOS vypluje CP v takejto podobe (napriklad): pon-str, stv-pia, sob, ned. Dalsi tyzden to uz bude pon-pia, sob, ned.
Skusal som kadejako, ale nedozvedel som sa, co sa mohlo zmenit. Maximalne ak daky vikend, posuny o minutocky kvoli BP. Az od 30.6. budu upravy aby sa ponuka prisposobila klesajucemu dopytu.
mohol by sa do novej súťaže prihlásiť Connex, keďže v SAD Blava nepodpísal zmluvu...
CSAD Ostrava - peniaze ani nebude mat. Je to s nimi biedne, takze mozme povedat ze nova sutaz je ista aj v BB.
Strata spolocnosti v roku 2000 bola 50m, 2001 56m, za rok 2002 mam len priebezne cisla a vyzera to na nulu (ak sa da tym priebeznym cislam verit - ale ja neverim:) ).
K zmenam zatial neviem nic.

Zoficialnieva sa to, co sme cakali. CSAD Ostrava nema peniaze a po zruseni bude nova sutaz. Pri SAD BA, TN a LC je nova sutaz ista. Zilina uz finisuje.
Teraz je vhodna chvila na rokovanie o ucasti mesta v MHD. S akciovkou BBDS sa mesto asi lepsie dohodne a tiez je iny pomer majetku MHD BB a byvaleho zavodu MHD (v roku 1996 mal byt vklad mesta 46 mil z 268).
vďaka za informáciu... Zasa budeme mať robotu s CP
😞
lidi cafte,nemam moc casu,ale na IMHD som si ho nasiel 🙂.Menili sa BUSy v BB,najma 26 atd.
Este k linke 90 a redukciam.

Linka 90 je specificka tym ze primarne sluzi na spojenie Sasovej a Zvolenskej cesty. Je teda rychlou alternativou k cestovaniu s prestupom za 9,80 + 5,30. Taka 91 je darmo expres, ked nema kde predbehnut 25ku.

Redukcie su potrebne, kedze len za posledny rok klesli osoby asi o 5%. Druha vec je, ci bude CP postaveny tak aby neboli hluche miesta. Nech nechodia busy vo dvojiciach - jeden plny, druhy poloprazdny, cize v priemere sa nik netlaci 🙂.
Konkretne nic neviem, ale drasticke zmeny by som neocakaval. Vsak v septembri uvidime.
Danny, nahodil si dost tem, takze sa k nim mozno este vratim.

ad1 a mozno by bola nuda, ale cudovali sa asi mnohi, dalsi zas vedeli no myslelí si ze o 16tej skoncia. Nasli sa taki co sa odviezli na konecnu a potom nevedeli ako dalej 🙂

Ikarusy - neviem ci sa podari vyradit vsetky. Jazdi ich asi 10. Nieco sa nahradi, nieco usetri na CP, ale neni dost kratkych aby ich nahradili. Uz je nacase uvazovat ci nezachovat historicak, napr. 9992. Nahradnych dielov je dost. Za Karosu sa moze vyclenit servisny 5681.

Chybajuce zadne cisla je zial tolerovana prax. Tabule sa kradli, otacali, alebo vodic zabudol 🙂. Aj tak sa dost navymienaju. Preto nikoho netankuje ze 3. transparent nefunguje. Pockaj az vyradia Ikarusy, na zvysne Karosy mozno daju EMtesty, az budu fungovat na novych vozoch.

Neni v BB stale len jedna kruhova krizovatka?
Caute pani! Nova svetelna krizovatka na Kukucinovej! 🙂
1.Ked bola ta obchadzka ponad centrum kvoli likvidacii pletiva ponad Rudlovsku cestu- tak aj ja som cestoval doobeda cez Komenskeho. Len mi je luto, ze som nezazil to zdesenie, ked cestujuci zistili, ze vodicovi (?) hrablo a vybral sa inakade ako mal ist. Skoda, ze som nemal cas nastupit o zastavku skor-to by som si schuti vychutnal 🙂
2.Tomu mudremu panovi z Emtestu: ako Sasovcan mam moznost cestovat 2 novymi dlhymi Karosami, kde je Emtest a hlasenie zastavok: v SPZ konciacej 16- kou- sice pekne v buse ukazuje cas aj nasledujucu zastavku, no nic akusticky nehlasi. (Zeby teta z Lumenu mala dovolenku? :))) A naopak v SPZ konciacej 15-kou naopak ukazuje len cas, no nic o zastavkach nepise, zato hlasi akusticky zastavky. (p.s. vsetkym: viete, ze zastavky mozno pre hlasenie aj manualne, nielen rucne ovladat? – mam znameho vodica a raz to tak robil).
A o paneloch co nesvitia, zvacsa 3. panel, skoda stracat rec.
O malych novych Karosach s Emtestom sa nevyjadrujem, lebo nimi necestujem.
3.Ako kazdy rok, ako cela Bystrica, sa tesim o mesiac na zmeneny (nie vzdy zmysluplne) redukovany letny grafikon. A co vy? 🙂
4.A od dalsieho vodica mam opat info, ze MHD chce stare Ikarusy do konca roka vyradit! Tak im drzme palce, ved uz hrdzaveju aj zrenovovane.
5. Uz by mohli konecne zrusit priplacanier za linku 90, ved napr. od Slovenky do Sasovej ide rovnako ako 91-tka a za tu nic viac nechcu.
6.Uz asi cca 2 roky sa aktivne uvazuje o zriadeni svetelnej krizovatky pod starym Priorom: Kukucinova- Nam. Slobody vs. Ul. Cs. armady a v tomto roku ju uz maju aj realne postavit (to v suvislosti s debatou o svetelnych krizovatkach).
A este mala poznamka: krizovatku Slovenka vs. mestsky park by vyriesil kruhovy objazd- tak ako mi to este pred par rokmi povedal instruktor v autoskole, ked som si robil vodicak. 🙂

7. A na zaver by som rozprudil debatu o oznacovani liniek MHD tabulami s cislami- v autobusoch, ktore nemaju svetelne displaye (a tych je stale dost), takmer nikdy nie je cislo linky vzadu, pri Ikarusoch je stastie ak su 2 tabule namiesto naprojektovanych 4! Tak sa vam moze stat ako mne, ze utekam odzadu na autobus a az pri prednych dverach zistim, ze zbytocne.Co si o tom myslia ostatni spolubesednici? 🙂
Kompetentni, ak to citate, konecne sa zobudte, ved kusok drevotriesky na cislo stoji par korun!
nfc: takže tomu mám rozumieť tak, že z bezpečnostných dôvodov to zahlási zastávku "Úsvit" ešte pred (predchádzajúcou) zastávkou "Štadlerovo nábrežie"? 🙂
Reply on: Petik #1014:
ano Kapitulska je kriticka, dalej je to lepsie, ale niekedy sa neda na krizovatku Kapitulska ani vojst, takze ruzove to nie je.
Pri zmenach na semaforoch treba zvazit, ci by si nebranili auta smerujuce rovno Uhlisko - Kapitulska. Odbocenie je v pohode, vsade su 2 pruhy.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.