Mohol by niekto, kto disponuje informaciami (Kami, LUK), pridat na hlavnu stranku informaciu o vyvoji veku vozoveho parku (po rokoch povedzme od roku 2000). Rad by som videl, k akemu omladeniu vozoveho parku doslo vdaka masivnym investiciam SAD ZV.
Je potrebne, aby si vyvoj tohto indikatoru kvality dopravy uvedomili vsetci bystricania a predideme tak vsetkym spekulaciam, kedy za akeho dopravcu bol aky kvalitny vozovy park.
Ked som bol asi pred 2 tyzdnami v BB, bol som zhrozeny, co sa na cestach pohybuje. Na obrazkoch to v porovnani s realitou vyzera este celkom idylicky.
Prirovnavat bystricku MHD k Rumunsku je pre Rumunov hruba urazka. V Bucharesti jazdia prevazne nove nizkopodlazne a KLIMATIZOVANE autobusy!!! Pritom SK je v porovnani s RO bohaty stat.
Mestske zastupitelstvo poverilo neviem koho vypracovanim koncepcie MHD. Je nutne, aby si na meste uvedomili, ze dotacia MUSI byt zavisla od kvality vozoveho parku. Teda je nutne, aby na nizkopodlazne spoje bola vyssia dotacia ako na vysokopodlazne, takisto treba rozlisit dotaciu podla emisii (Euro nic, Euro1, 2, 3, 4, bezemisna doprava).
Dalej je nevyhnutne, aby si mesto objednalo porovnatelnu obsluhu v celom meste. Ak v sucasnosti jazdia linky do Sasovej preplnene, pretoze si tam mesto objednalo nedostatocny pocet spojov) a linky do Radvane poloprazdne pri rovnakej dotacii na km, potom je pre dopravcu vyhodne jazdit s menej spojmi a preplnenymi autobusmi. To je ale pre cestujucich neprijatelne.
A čo malo mesto asi tak robiť? Vozidlá neprebrať, aby ich Zvolenčania dodrbali už úplne? Mimochodom, pozri si príspevok #28112 a polož si otázku, či sa takto správa seriózna firma. Pretože podľa mňa je to na trestné oznámenie za poškodzovanie cudzej veci.
Veľmi správne si to vystihol. ? ?
Snáď ešte dodám, že balkánsky dopravca obyvateľom BB znečistuje vzduch splodinami z tých dymiacich popolníc na MHD linkách a "originál prímestských" X-lines, ale aj na regulérnych PAL linkách, napr. v poslednom čase na linke Nemce-Malachov pravidelne vidieť také "zázraky modernej" autobusovej techniky ako DT-742AJ, ZV-004AD, DT-723AI, ... ? ? Neviem, či si zrovna takúto "ekologickú" dopravu želali obyvatelia a starostovia spomínaných obcí, keď balkánsky dopravca expandoval na tieto linky, pričom im sľuboval lepšiu kvalitu a lacnejšie cestovné (keď "vtáčka lapajú, pekne mu spievajú"), tak po čase vidno, že už nič z toho nie je pravda, cestovné sa zvýšilo a momentálne nasadzované autobusy majú k tým, čo tam prevádzkovala SAD BBDS "hóóódne" ďaleko! Nakoniec treba pripomenúť ešte fakt, že tieto "črepy" križujú ulice BB cez najhustejšie obývané oblasti a zastavujú na zastávkach MHD! To je ten ich "nesporný prínos" do bystrickej dopravy, ako keby už v BB "dymiacich vrakov" v podaní SAD ZV nebolo málo..?! ?
BA ma neporovnatelne lepsi voz.park ako SAD ZV. Je tam sice par skvostov, ale su tam aj nove vozy (SOR B, SOR BN, Solaris, Sprinter, 25Tr) a aj tie Karosy sa aspon modernizuju (a vysledok je vzhladom k financiam dobry). Netvrdim ze ten vozovy park je dobry ALE je 100x lepsi ako SAD ZV.
Ešte stále si nedokázal spracovať informáciu, že porovnávať SAD BB s SAD ZV je v dnešnej situácií úplne odveci, keď SAD BB už MHD nerobí? Ale keď ťa to tak baví, porovnávajme... Vozový park SAD BB bol určite lepší ako má dnes SAD ZV. Aj keď sa v premávke objavila najaká staršia Karosa, určite ich tu nemala cez 30, ako dnešný najlepší dopravca a boli aj v inom stave. Aj keď nevlastnila nízkopodlaný autobus, prenajímala si autobusy od mesta, kde sa dve takéto vozidlá nachádzali. Ale SAD ZV ani to nevoňalo, lebo ako som sa včera dozvedel, že DPM sa od ZV odvážil pýtať peniaze za nájom "až" vo výške odpisov a to sa dnes predsa len nerobí... ? Nakoľko nedokážeš spracovať ani základné informácie a stále sa točíš okolo toho istého, je diskusia s tebou úplne zbytočná... A čo má znamenať ten odkaz z BA? To akože ma má ukľudniť, že v BA sa vozia na ešte horších? Teda mám byť vďačný, že tu sme tam ešte o čosi lepšie? Prečo si sem nehodil napr. toto? Lebo aj takto sa vozia ľudia v iných mestách... http://www.imhd.sk/po/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=18619&idg=279&gi=0&gn=20&gs=e&gsd=
miesas hrusky s jablkami - to co bolo v roku 2004, pripadne ojedinele v roku 2005, sa neda porovnavat s tak rozsiahlou prevadzkou 700-vkovych karos v roku 2008. Potom by si mohol tiez napisat, ze co to bola za kvalita, ked sa 70-tych a 80-tych rokoch jazdilo s karosou SM 11. A pokial si dobre spominam, mottom celej vymeny dopravcu v BB bol meganarast kvality v podani noveho dopravcu ...
A svišť to potom balil do fólie. Takže DPMBB ryžuje prachy z ľudí, lebo premáva za 10 Sk po približne tej istej trase ako SAD ZV, ktorý za to vyberá 14 Sk.
Ešte raz ťa vyzývam, aby si mi prezradil na čom fičíš, lebo to už chcem na tony. Potom môžeme rozbehnúť vlastný biznis, bo taký matroš nám hneď záujemci rozoberú!
Inak nik ti nebráni kúpiť autobus a začať vlastný biznis. Opýtaj sa SAD ZV ako na to, lebo kvalita by bola asi porovnateľná.
Môžem sa opýtať koľko máš rokov, lebo toto nemôže napísať normálny dospelý človek, čo aspoň trochu sleduje dianie okolo. Tým sa vylučuje čítanie Nového času, pozeranie RTV a podobne.
To kocúrkovo zjavne nemáš len v obývačke, ale zjavne aj niekde inde.
udaj mam : ked si chces prenajat autobus tak zaplatis za mestsky tip 25sk/km +pripadny prestoj 100sk /h a tam prestoje niesu kedze kruzi dookola ! ? asi tolko a myslim si ze dp by takuto dopravu nezavadzal keby musel zhanat peniaze na prevadzku !!! ved si spocitaj a uvidiiis !!!!
myslim ze dpmbb chce vykrit stratu a zarizovat na kivadlovej doprave do sasovej ... ved 1km stoji cca 25sk do sasovej je cca5km cize naklad je 125sk, na 1 otocku(treba 250sk) priemerne 50 cestujucich na otocku to je 500sk cize za 1otocku zarobi dpmbb 250sk x 10 otociek 2500sk za 1den na autobus . zlozite napisane ale jednoducho vypocitane . JEDNODUCHO SNAZI ZAROBIT CO NAJVIAC ! TO KAZDY PODNIKALTEL TOTO DOKAZE .... KUPIM AUTOBUS a premavat bude od 5-8h 12-17h sasova a. stanica cena 6sk a za chvilu som milionar ale o tom doprava mhd nieje ci je ? je to ako v kocurkove ... ako u nas v obyvacke !!!