podľa mňa ani nevie..ako väčšina ľudí v DPM na "funkciách". Podľa mňa to celé fachčí len na dobrej vôli zanietených jednotlivcov, čo je pre mesto prazvláštna vizitka...dosadzovanie ľudí do funkcií čo nevedia ani ruku zdvihnúť pri hlasovaní. Ako sa potom takýto podnik chce stať výlučným dopravcom? Ľavá ruka nevie čo robí pravá, atď.
Zatiaľ to funguje celkom dobre, ale škoda istých prešľapov, čo pri personálnom a majetkovom prepojení s mestom vôbec, ale absolútne vôbec nemuselo byť. ?
Už si bol expertom na právo, na ekológiu, na ekonomiku a najnovšie aj na prevádzku autobusov. Poviem ti, ty si fakt renesančný človek. Počul si už niekedy anglické príslovie "Jack of all trades, master of none?"
Mimochodom, nedávno som jedno striedanie dopravcov kvôli verejnej súťaži zažil (pracoval som pre looserov). Vieš ako to vyzeralo? Výsledok bol oznámený desať mesiacov dopredu, dopravcovia spolupracovali pri presunoch aj zácviku vodičov, dokonca si náš nástupca od nás prenajal garáže a niekoľko vozidiel. Výsledok? 1.1.2008 nastúpila nová firma s komplet novými busmi s fungujúcimi pokladňami aj transparentmi a zaškolenými vodičmi (tých mali síce málo, ale to je globálny problém), takže bežný substrát si ani nevšimol, že sa niečo zmenilo. Tí tvoji bryndziarsky záchranári nemajú väčšinu z hore uvedeného doteraz!
A mimochodom, keby si tá pokútna firmička čo sa vydáva za najlepšieho dopravcu na svete vôbec dovolila nacvičovať niečo takého ako v Bystrici tam kde pracujem teraz (ilegálna prevádzka spojov konkurujúcich dopravcovi objednávateľa a podobne), niežeby ich okamžite vypráskali. Práve naopak, zmluvy sú postavené tak, že takýto dopraca by musel jazdiť ZADARMO (bez dotácií) až kým by jeho nástupca nemal dostatok nových vozov na začatie vlastnej prevádzky. Čo by pri súčasných dodacích lehotách bolo aj pekných pár mesiacov. Nehovoriac o tom, že manažment by čelil trestnoprávnemu konaniu a možno by si aj pár mesiacov posedel. To by na "podnikateľov" (rozumej hajzlov) typu Polónyiho platilo!!!
Samozrejme, že JE možné nakupovať z rozpočtu mesta autobusy pre potreby cudzieho dopravcu. Musí sa to však zmluvne vyfutrovať a nie, že si dopravca po roku zmyslí, že autobusy za cenu odpisov sú veľa drahé a vráti ich v dezolátnom stave...
O tom by som vedela dlho písať, ale fakt nechcem tak ako nechcem byť rukojemník pána vodiča a verím, že liek existuje no čo narobíš večná optimistka,,,,
Som taká roky drzá a aj papuľnatá chvíľu mlčiaca, ale dnešný zážitok ma tak očaril , že sa podelím. Postavila som sa do radu k predným dverám trolejbusu č.1 s odchodom 15.06 zo železničnej stanice /nemohla som nastupovať inde však nemám čipovú kartu dpmbb.../ pán vodič mi pred nosom zatvoril dvere pred nosom,lebo som sa otočila vidiac x1 /tú mám zadara no ja som chcela cestovať TROLEJBUSOM !!!/ na môj udivený pohľad mi láskavo otvoril dvere a ja som nenaskočila podľa jeho predstáv dostatočne rýchlo tak mi pre istotu zacvikol tašku prehodenú cez plece so slovami rýchlo ,lebo meškáme.... podala som mu peniaze s otázkou no a čo ??..asi sa mu rozbrieždilo a onemel...fakt skvelé ...no hej asi môžem zato , že nepristavil včas a on začínal súťaž ako predbehnúť x1 a uchmatnúť cestujúcich...!!!! Môj ty bože toto je MHD ??? ..je mi z toho zle a vraj náš zákazník náš pán ?
Presne ako vravíš, situácia v prímestskej doprave je asi taká, že SAD ZV robí stále viac a viac výkonov, nové autobusy nepribúdajú, staré starnú a výsledok vidí každý sám. Mňa by tiež zaujímalo, kedy sa kúpia pre prímestskú dopravu nové autobusy (naposledy sa tak stalo pred rokom, kedy sa kúpilo zopár ks z výbehovej rady C954E). Ja by som tiež rád videl Crossway na linke do Kordík. Som naozaj zvedavý, ale som rád, že sleduješ aj tieto linky (exMHD).
Tiež by som rád vedel, prečo SAD ZV používa pre linky X 7-miestne číslo, aspoň na CL - samozrejme nie z vlastnej skúsenosti. Ak dobre viem, na území SR sa štandardne používa 6-miestne označenie prímestskej linky. Pridanie 7. číslice označujúcej číslo niekdajšej linky MHD má asi len ťažko nejakú oporu v zákone.
Dávnejšie som sa tu neobjavil, no udiali sa tu veci.
Chcel by som len na margo Iva a Msiaka a este aj uživateľa pod nickom Ja trošku zareagovať...
To že síce po nábehu nových B952E a B961E zakúpených SAD ZV kvalita služby stúpla na dva mesiace to je fakt. Ako rýchlo však stúpala tak aj klesla. Hovoriace autobusy zmĺkli, meškania a nadbiehania sa stali častým javom. V prvom rade za to môže mesto, lebo nieje kontrola a kde nieje kontrola, nieje snaha čo naprávať. Za zvážanie vrakov do BB môže však v plnej miere SAD ZV keď vedel že nemôže utiahnuť investíciu aby mohol utiahnuť nákup dostatočného vozového parku na pokrytie aspoň základných potrieb MHD BB, tak sa sem ani nemal trepať. Mesto si objednáva výkon vo verejnom záujme a nemôže byť samaritánom a robiť nákup autobusov pre potreby súkromného dopravcu, aby si ten napchával vrecká a ešte mu platiť aj straty vo verejnom záujme. Vy ste chlapci z višne asi padli...
? ? ? ?
klameš od začiatku až do konca. Viac k tomu nemám čo dodať...
Re #28911 Petik: vývoj vozového parku od roku 1997 bol taký, že v závere roka 2005 v MHD BB jazdili prevažne autobusy mladšie 8 rokov. Na linkách pridelené boli až na pár výnimiek IBA Karosy radu B900. Karosy radu B700 boli výhradne po GO a používali sa ako rezervné vozidlá. V januári 2006 nastal prepad do suterénu kvality, ktorá sa ako-tak dvihla až prenajatými vozidlami Mesta BB a novonakúpenými Karosami SAD ZV radu B900. V januári 2008 sa BB opäť vrátila o 15 rokov späť do éry vozidiel radu B700...
Re #28908 mirkobb: presne tak... Na prímestkej takisto všetkým (cestujúcim, starostom, vodičom) na chvíľu zalepili oči novými C954 a teraz im ich pobrali...
A ty už tiež bež do riti, kretén. Keď nevieš čítať, nemáš schopnosť analyzovať a syntetizovať fakty a mieniš len dookola omieĺať tie svoje LŽI, tak sa realizuj niekde inde, Aďko!
Pri tak eminentnom nezáujme mesta o MHD, ktorý podľa mňa nemá konkurenciu nielen v SR ale hádam v celej civilizovanej časti Európy nieto divu, že predseda predstavenstva mestského dopravného podniku ani netuší, čo sa v jeho podniku deje. Ešte aj ten Záhradník, ktorý rozhodne nie je mojím favoritom, lobbuje za prachy pre DPB a aj keď trepe hovädziny, učí sa. Aj v tom Poprade sa primátor zaujíma o MHD. V Kutnej Bystřici primátor splnil predvolebný sľub a hibernoval. Že škody, napáchané STS zaplatí v konečnom dôsledku len a len mesto a teda občania, mu evidentne uniká.
Zaujímavé, čo sa človek na tomto fóre SADISTICKOALKOHOLICKEJ BBDS nedozvie.Že 35 mestských autobusov má rovnaký deň STK, že BBDS malo lepšie busy. Nezabudli ste na to, že bryndziari sem prišli preto aby tu vôbec fungovala doprava, a nebyť zasahovania babrákov z DpmBB už mohla tá doprava zase oniečo lepsšie vypadať. A prenájom za cenu odpisov mali len BBDS!!!!!!
Zobudťe sa vážéný súdruhovia z BBDS aj s fan klubom.