Fleet number:6613
Type: Škoda 15 Tr 08/6
Builder: Škoda Ostrov s. r. o., Ostrov
Serial number: 11913
Manufactured: 1992
In service: 14.5.1992
Out of service: December 2014
Withdrawn: 1.11.2016
Acquisition price: 2 533 686 Sk
Depot: Hroboňova
Overhauls and changes: Generálna oprava v DPB (2011 - 2012) - trolejbus dostal aj dopytové otváranie dverí, celočervený náter, zberače Lekov.
Information system: BUSE BS 100 (od 1999)
BUSE BS 120, BUSE BS 120 (od 2/2004)
BUSE BS 210 (98 × 19 px), BS 212 (112 × 19 px), BS 212 (112 × 19 px), BS 210 (28 × 19 px) (od 2/2004)
Specific signs: Pri jednej z opráv tohto trolejbusu koncom 1990-tych rokov bolo rozhodnuté, že sa na ňom nebude obnovovať lak. Napriek tomu boli istý čas dvere a predná maska natreté novým typom náteru, zvyšok zostal natretý starým vyblednutým náterom. Až začiatkom roka 2003 trolejbus dostal kompletne nový náter v bratislavských farbách.
Other data: Vozidlo v roku 2016 odkúpila Mezinárodní inovativní kancelář, s.r.o., Praha, ale vozidlo nakoniec zostalo v DPB.
Last records of service:
24 Dec 2014 201/6
23 Dec 2014 201/9
22 Dec 2014 208/4
19 Dec 2014 201/10
18 Dec 2014 201/7
17 Dec 2014 201/9
15 Dec 2014 201/9
12 Dec 2014 202/3
11 Dec 2014 208/2
10 Dec 2014 208/4
All records of service

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Ako je na tom tento voz? Na co sluzi?
existuje vobec este?
Reply on: Eeee #1:
Fyzicky ešte pokiaľ viem existuje vo vozovni Trnávka, a však v značne rozobratom stave. Skončila v podstate rovnako ako 6640, tá akurát bola skôr zošrotovaná. (rovnaký majiteľ)
Keď sa už píše pod kartu tohto vozidla, vybavuje sa mi spomienka zo záveru prevádzky kedy tlmič na pravej strane vozidla za druhou nápravou bol tak dlhodobo nevymenený, že spôsobil ohyby podlahy v tej oblasti keď prišlo na nerovnosti.

Pre nepochopiteľný dôvod to bola posledná 15 Tr s HN2, ktorá dojazdila.
Takže nakoniec z tohto bude historičák? Videl som dnes po rokoch klasickú 15 Tr v dielni, tak mi napadlo že by to mohla byť táto.
Reply on: ampz #4:
pre mna by to bolo prijemnym prekvapenim, vozov s napravami HN2 sice v premavke az tak vela nebolo, ale ako substrat som sa vzdy potesil ked mi niektory z nich dosiel (svojho casu boli vyrazne tichsie ako vozy s napravami raba)
Reply on: si #5:
Ja som ich mal rad všetky, raby aj HN2. Ale len sa pytam či niekto nevie viac info, lebo viem len že 6635 sa spravila a robí sa na 6617. Ale z klasických vozov tu máme červenú 15Tr len 6613, tak preto mi to napadlo. Leda že by niekto odvázny doviezol 6604 a nevedelo sa o tom..
Reply on: ampz #6:
Ehem, minuska a bez vysvetlenia diania? Zvláštny spôsob komunikácie s navstevnikmi fóra.
Reply on: ampz #4:
Nie, 8146 prekopávajú na 15tr. Neviem o čo komu týmto ide.

upravovač fotiek

Reply on: VeGeTa #8:
Oni prerábajú TrM na Tr? Komplet vrátane čiel, interiéru, náprav, náteru atď? Určite si videl dobre?
Reply on: upravovač fotiek #9:
Je to tak, preveril som si to nakoniec sám od dôveryhodného zdroja. 8146 má prekopane čelá a idu sa zháňať nápravy. 6607 bude slúžiť ako zdroj dielov + sklady.

upravovač fotiek

Reply on: ampz #10:
Aké nápravy dostane? RÁBA 118.06 alebo Škoda HN 2?
Reply on: upravovač fotiek #11:
To neviem, ale logika vyberu zdroju nahradnych dielcov mi určuje akosi prvú možnosť čo píseš.

upravovač fotiek

Reply on: ampz #12:
Tak 8146 je asi najzachovalejšia 15TrM s rámom v parádnom stave. Ak si partia nadšencov s posvätením vedenia DPB ide vyrobiť repliku 6607, tak im určite nebudem brániť. Naopak, túto aktivitu vítam a držím palce, aby sa to podarilo. 👍 Určite lepšie ako opravovať plesnivý vrak. Viď 6617.

upravovač fotiek

Reply on: si #5:
Ja som sa tiež vždy tešil na HN2. Konečne tichý trolejbus.
Reply on: upravovač fotiek #13:
Tak zachovalá neviem ci zrovna je, bola 2x tazko búraná. 6607 neviem či mala nejakú nehodu, ale keď už sú to podľa teba externí nadšenci, prečo neurobia rovno 6607? 6617 je podla fotiek a komentarov co som tu videl nedavno v neopravitelnom stave, resp. Mimoriadne tazko opraviteľnom. 6635 ju asi finalne nahradila, neviem. Stále počujem aj to, že sa i 6617 robí.

upravovač fotiek

Reply on: ampz #15:
Ja neviem či sú externí. Ťažko búraná? https://imhd.sk/ba/galeria-media/152283/ Nevyzerá to nejako dramaticky. A potom sa opravila a jazdila. Ak si z nej robia repliku 6607, tak vedia prečo si vybrali práve 8146. Ako to aktuálne je s 6617 neviem.
Reply on: upravovač fotiek #16:
Verím, že vedia čo robia...
K 6624, alebo teda 8146, treba podotknuť, že toto nebola jej prvá nehoda, prvú, o dosť ťažšiu mala ak si dobre spomínam, v roku 2008. . Aj táto druhá bola však dosť závažna, poškodil sa dosť riadne ten rám a to čo som dnes naživo zazrel moc zdravo nevyzeralo. Je zlomená stále, hoci nie až tak fatálne, výmenou alebo kvalitnym vyvarenim sa to hadam bude dat spravit...
Reply on: upravovač fotiek #13:
Nesúhlasím, replika nemá vôbec žiadnu historickú hodnotu. To už rovno mohli potom aj vyrobiť nový Ikarus 280 a hrať sa že to je 2881. Vždy je lepšie obnoviť pôvodne vozidlo.

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #18:
Súhlasím. Ale ak si chceli spraviť repliku, a bolo to výrazne lacnejšie a oveľa menej práce, prečo by im mal niekto brániť? 6607 bola neskutočne hnilá. Takto si spravia repliku 6607, ak bude kvalitne spravená, tak nikto to ani nepozná a bude pekný historický trolejbus za rozumné náklady. Vieš aký bastel je RTO č. 236? A akí nadšení sú z neho všetci, keď jazdí.
Reply on: Andrej #18:
Takže 31, 104/II, 135, 236 ("akože" RTO) nemajú žiadnu historickú hodnotu? Zaujímavé... Čím automaticky neschvaľujem prerábku 15 TrM na 15 Tr, tiež som sa začudoval, keď som zbadal to info, ale zatiaľ viac informácií nie je a dôležité je predovšetkým to, ako bude vyzerať finálny produkt, ak to samozrejme bude dotiahnuté do úspešného konca. Napr. na RTO je množstvo nepresností, ale účel historického autobusu plní. Môžeme sa baviť o tom, či tu chceme mať historicky vernú kópiu alebo to, čo je vo finančných možnostiach podniku (prvá možnosť viac poteší skalných fanúšikov MHD, keďže ostatní návštevníci historických jázd detaily neriešia).

upravovač fotiek

Reply on: mirec240 #20:
31 a 18 sú novostavby drevených vozových skríň na pôvodných rámoch. 104/II je bastel, ktorý sa vo viacerých detailoch odlišuje od pôvodných vozňov. Lenže nikto, kto si tie vozy ešte pamätá ako originálne, už nežije a nás znalcov, ktorí vychádzajú z dokumentácie a dobových fotografií, je v celom meste možno 5. A aj tak si myslím, že 104/II je skvelý počin a mimoriadne cenný historičák. Že je replikou? No a? Jediný dvojosák s pôvodnou vozovou skriňou je 38.
Reply on: mirec240 #20:
Nie, myslim si ze vozidlo ktore tu malo prevadzkovu historiu, a v povodnej forme, ma ovela vyssiu hodnotu nez nieco co dali dokopy v dielni po ukonceni premavky daneho typu. Je to jedna vec ak sa vsetky povodne vozy daneho typu uz zosrotovali, ale ked voz ktory chcu aby reprezentoval este existuje, tak mi pride priam absurdne aby sa 6624 hrala na 6607. A hlavne ked 6607 je odstavena uz 11 rokov, keby konali vcas tak by tento frankenstein vobec nemusel byt. Keby Prazska 6102 bola v realite len zbastlena T3SUCS (alebo T3R.PV!) tak s tym tiez mam problem.

Pre rovnaky dovod som bol odporca renovacie Levickeho Ikarusu, a tiez si myslim ze je skoda ze z klbovych bambusov sa vybrala 1414, ale ta tu aspon par rokov jazdila.
Reply on: upravovač fotiek #19:
Nechceš rovno písať basteľ?
Dôsledky tejto zábavy si po voľbách ponesie 6635. Nebude to pekný pohľad. 😞
Reply on: Andrej #22:
Môj názor poznáš, tiež som bol zástancom zachovania 6607, lenže čím dlhšie ten voz chátra, tým šance na jeho záchranu klesajú. Takže ak by som si mal vybrať, či tu mať prerobenú 6624 alebo nemať žiadnu 15 Tr, vieš akú možnosť zvolím.

upravovač fotiek

Reply on: ImréM #24:
Čo má s tým 6635 spoločné? Oni berú dve TrM z ktorej bastlia jednu Tr?
Reply on: upravovač fotiek #26:
To pochybujem. Skor si myslim, ze 6635 sa preda/zošrotuje ak dokoncia toto bastlenie.
Reply on: upravovač fotiek #26:
Skor naraza na prekrocenie hranic v sfere diania s historickym majetkom. To co sa deje s 6624 je cisty nonsens a ide to proti pravej 6607, no ale aj 6617.
Reply on: ampz #27:
Za mna urcite zosrotovat. Miesto vzdy mala len 6617 a 6607. Tento zvysok su sotohracky a devastacia skutocne historickych vozidiel. Pri 6617 mam vsak urcite pochybnosti o stadiu opravy a opravitelnosti samotnej. 6607 sa este nenacala (ta prava) urcite, takze treba ist pekne do jej rekonstrukcie, kedze je plne k dispozicii na opravu. Bez potreby zosmiesnenia 6624 v podobe bastlenia...

upravovač fotiek

Reply on: Martin232 #28:
Do vozového parku historičákov presne zapadne. Väčšina historičákov sú rôzne bastle.
Reply on: upravovač fotiek #30:
Veľmi namietam! Ak ide o trolejbusy, tak neviem o tom, že 53, 152, 6505, 6309, alebo 80 by boli nejake bastle. 80 ma sice repliku pôvodného interieru, ale podla povodnych fotiek a dokumentacie urcite. Pokial viem, tak vyzbroj sme objednali z Luzernu pred vyse rokom. Povodnú výzbroj, nie niečo len tak "zbastlené".

upravovač fotiek

Reply on: ampz #31:
Pozri si autobusy. Alebo aj iné mestá. Dokonca aj taká Praha má krásne bastle T2R, ktoré v živote v Prahe ani nejazdili, vnútornosťami sú to T3, na podvozkoch T3 a aký úspech slávia.
Reply on: upravovač fotiek #32:
Neporovnavaj chudobnu Bratislavu s Prahou, kde si mozu dovolit kde aku vec zbastlit za ucelom kvantity. Kvalitne historicke vozidlo by za ziadnych okolnosti nemalo byt bastlom. Vies si 6505 predstavit prekopavat z Mercedesu O317, keby sa zozenie prave namiesto 6505? Ta pokial viem bola na tom rovnako ako ku dnesnemu dnu originalna 6607. Ak to robi partia nadsencov, asi su na to peniaze… Tak nic nebrani spravit originalnu verziu 🙂

upravovač fotiek

Reply on: Martin232 #33:
U mňa je to taký smiech cez slzy. Snažím sa to brať s humorom (lebo čo iné mi ostáva), ale veteranista vo mne nadáva. Na druhej strane, keď uvidím výsledok a reakcie verejnosti na to vozidlo, možno ma tá trpkosť prejde. Ak chcú rekonštruovať 6635 do stavu po dodaní (s využitím dielov z 6617), tak nech jej nechajú číslo 6635! Načo sa hrať na nejakú 6617, keď to 6617 nebude? To bude aspoň menšie zlo. Mňa veľa vecí serie, ale snažím sa zaujať k situácii nejaký konštruktívny postoj.
Táto udalosť je len čistým zúfalstvom toho, kedy je #6617 neschopná opravy a istí ľudia sú proti #6607 dlhé roky.

V prvom rade, #6624 má dve ťažké nehody ako už bolo spomenuté v komentároch nižšie a samotný fakt, že sa má použiť #6607 ako zdroj ND namiesto toho, aby sa opravila ona, je hyenizmus najväčšieho zrna.

Navyše, mám silné pochybnosti o kvalite prevedenia tejto úpravy, o absolútnej zbytočnosti zháňania dielov a úkonov, ktoré stoja peniaze a pracovnú silu ľudí, kedy ich treba na premávkových vozidlách.

#6624 bola vybratá len ako núdzové, nelogické riešenie založené na vlastnom egu a hrdosti, ktoré dodnes nedokáže prijať #6607.

Odsudzujem verejne tento akt a je to urážka nielen voči #6607 primárne ale dokonca aj #6617.
Reply on: upravovač fotiek #32:
Pražské T2R nielen, že majú podvozky a výzbroj z T3, oficiálne (podľa TP) sú to T3-ky! Teda presnejšie T3SUCS opravené po GO "dosadením skriní T2"!!! Údajne preto, že ak by sa exliberecké exostravské T2 kúpili ako nové vozy i s pôvodnými "papiermi", muselo by sa robiť výberko, lebo investícia, zatiaľ čo zakúpenie akože náhradné diely mohlo prebehnúť administratívne ľahko. Ja tento Orwellov "newspeak" síce nemám rád, ale faktom je, že sa to takto stalo.
Reply on: Andrej #18:
Takže ti vadí aj výroba repliky 6MT? Netvrdím, že pôvodný voz nemá vyššiu hodnotu ako replika, ale keď už pôvodný voz nie je? Určite lepšia replika ako nič!

upravovač fotiek

Reply on: Mhr1 #37:
Myslím, že naráža na to, že pôvodné vozidlo je! A to je sakramentsky veľký rozdiel. Keď už pôvodné vozidlá nie sú, potom inú možnosť nemáš.

Lenže DPB nie je múzeom, je prevádzkovateľom MHD. Pozri, mohlo byť horšie. Vedenie DPB mohlo rozhodnúť že žiaden histroičák 15Tr(M) nebude, všetko rozpáliť a ostali by nám oči pre plač.
Reply on: upravovač fotiek #38:
Z mojho pohladu by sa mala dochovat len 6617 a 6607 (ta prava). 6624 a 6635 rozpalit alebo predat. 6624 isto nik nebude chciet, na 6635 zarobis trochu peniazkov na zivenie 6607 a 6617.

Tu narazku som mimochodom pochopil absolutne rovnako.
Reply on: ImréM #24:
Nuž, myslím si, že tu bolo celkom jasne niečo povedane. Asi to bude zaujimava situacia casom.

upravovač fotiek

Reply on: Martin232 #39:
Obávam sa, že oprava 6607 do pôvodného stavu by bola oveľa drahšia, než výnos z predaja 6624 a 6635. Ak by sa ich vôbec poradilo predať (pochybujem že by ich niekto kúpil). Môžeme si myslieť čo chceme. Vo vedení DPB vedia počítať a zrátali si náklady a prínos a rozhodli ako rozhodli. To, čo sa deje, určite nie je nejaká partizánska aktivita. Podnik bude mať pekné historičáky za relatívne nízku cenu, obetuje ich pôvodnosť. Lenže aká je alternatíva? Že nebude nič? Za 10 rokov možno budeme všetci radi, že sa teraz spravilo to čo sa robí, lebo to bolo obhájiteľné z hľadiska finančných nákladov. A keby sa to nespravilo, tak by nemuselo byť nič. A ak padne za obeť aj 6617 (použije sa na opravu 6635 do pôvodného stavu po dodaní), tak to tak bude. A je jedno, čo si o tom ja, ty, alebo ktokoľvek iný myslí. A to sa týka aj 6607. S istou formou čierneho humoru by sa dali označiť ako "Théseove trolejbusy". 6607 a 6635. A za 20 rokov si už nikto nespomenie na to, ako vznikli a verejnosť sa bude tešiť, keď budú jazdiť.
Reply on: upravovač fotiek #41:
„S istou formou čierneho humoru by sa dali označiť ako "Théseove trolejbusy". 6607 a 6635. A za 20 rokov si už nikto nespomenie na to, ako vznikli a verejnosť sa bude tešiť, keď budú jazdiť."


Ok, toto je kvalitný materiál dávky čistého alibizmu.
Reply on: ampz #40:
Tiez to tak vnimam. Verim, ze k pravej 6607 a 6617, bude osud prajny. 6624 a 6635 su mi u riti s prepacenim.
Reply on: upravovač fotiek #41:
Len aby sa neprerobila aj 6278 (možno aj 6315, ak teda ešte patrí DP) na 14Tr01 s použitím dielov z 6207... Verím že DPB má rozum a do niečoho podobného by sa nepustili, avšak keď vidím spôsob skladovania toho 43 ročného trolejbusu, začínam sa obávať že oprava by v dlhšom časovom horizonte nemusela byť možná...

upravovač fotiek

Reply on: Samuel336 #44:
To dúfam nehrozí, lebo 6278 nie je v o toľko lepšom stave a tých rozdielov "v železe" je tam veľa. To nie je ako 15Tr 07/6 a 15Tr 13/6M, kde je to okrem čiel identické. 14 Tr 01 má prakticky všetko od línie okien vyššie odlišné od 14 Tr10/6. Úplne ináč uchytená strecha na stĺpiky okien, stĺpiky a okná tiež iné (rozmerovo). Plus tiež mierne odlišné čelá (celé okno, nie delené, dekel pod čelným oknom má ináč svetlá a nemá smerovky, atď).
Reply on: upravovač fotiek #45:
Boli naozaj aj uvahy, kedy sa na neviem uz ktoru 14tr 10/6 mala prave uprava vrchnej casti karoserie spravit pouzitim casti 67 a 68. Ak sa od toho este neupustill, modli sa za to, aby to bola povodna 67 a nie zbastelna 6278 napriklad...
Reply on: Martin232 #46:
A to ako úplne vážne? To už radšej fiktívny klbák 15Tr01 z 67 a 68 😂
Reply on: Samuel336 #47:
Ano, bolo to tak. Neviem dokonca ci 8144ka na to nemala posluzit po dojazdeni...
Reply on: Mhr1 #37:
Vsak v dalsom prispevku som napisal, ze ked uz neexistuje povodny voz tak sa neda nic urobit.

upravovač fotiek

Reply on: Martin232 #46:
Rozsah prác by bol tak enormný, že to môžu rovno dať dokopy 6207. Kľudne môžu vymeniť časti rámu, ak by boli príliš hnilé. Len či zobrať zo 6278 nebude horšie ako navárať tam nové železo.

upravovač fotiek

Reply on: Samuel336 #47:
A nechcel by si rovno kabriolet 15 TrM? Možno na to sa má použiť 6635. Krabicu s rezistormi z predného článku prehodiť dozadu a spraviť kabriolet od kabíny po kĺb. 😂
Reply on: upravovač fotiek #51:
Tento nápad maximálne oceňujem, keď je Karosa tak prečo by nemala byť aj Škoda. 😂
Reply on: upravovač fotiek #51:
Si sa s pol tonovym volom zrazil, ze taketo sci-fi davas? 😆

upravovač fotiek

Reply on: Martin232 #53:
Pred pár rokmi som navrhoval kabriolet z K2 7086 https://imhd.sk/ba/doc/sk/17844/ , tak sa nečuduj. V Rige tuším kabrio-trolejbus bol, len to nebol trolejbus, ale autobus ktorému z nejakého dôvodu, ktorému nerozumiem, namontovali tyčové zberače komplet s botkami. Funkčné asi neboli.
Reply on: upravovač fotiek #54:
Neviem preco mam pocit, pan Ing. Vlnity Plech, ze si toto naozaj s Tvojou fantaziou, chcel realizovat😛 Ked uz vidim, ze zastavas 6624 bastel namiesto 6607, tak neviem co by si zastaval keby robis v DPB. Aha viem, cabrio 7086😆 Ach jaj, toto verim ze ostane len ako sci-fi. Sucasne vedenie by podla mna nebolo proti takejto sprostosti...

upravovač fotiek

Reply on: Martin232 #55:
Basteľ 6624 na 6607 beriem na vedomie, keď si niekto povedal, že to chce a našli sa ľudia, ktorí to spravia. Ja som to určite nenavrhoval, puristi to budú preklínať do smrti (čo im vôbec nemôžem vyčítať), verejnosť sa poteší. Ale keď sa už do toho pustili, tak nech sa dielo podarí. Oproti tomu návrhy, ktoré môžeš nájsť v sekcii sci-fi, neber vážne.

upravovač fotiek

Reply on: Samuel336 #47:
Alebo ešte lepší nápad: 15 Tr 0. Po vzore 14 Tr 0. Síce nikdy nič také neexistovalo, ale aspoň to bude viac retro. 😂

upravovač fotiek

Reply on: upravovač fotiek #57:
Za 5 minút, iba ilustračne.
Reply on: upravovač fotiek #58:
Videl som už veľké hovadiny, ale až takuto...
Reply on: upravovač fotiek #51:
Nie, ten komentár podla mňa, na ktorý narázaš, je až moc jasny. 6635 sa zrusi. Ako napisal @Martin232, je to pravdepodobne niekym vyvodeny´ dôsledok za aktualne zaobchadzanie s muzealným majetkom dpb, resp. mesta.
Reply on: ampz #10:
Takže to, že d3koPodnikBratislava stratil spojenie s realitou a robí s jeho úžasným vedením zbrklé rozhodnutia je napokon pravda 😞

upravovač fotiek

Reply on: TheKrasnanec #61:
Bol by si radšej, keby nebol žiaden histroičák 15 Tr?
Reply on: TheKrasnanec #61:
Ano, je to tak... a Keby len henten, vid minusky...
Reply on: upravovač fotiek #62:
Objektivne si myslim, ze netreba byt lenivy, potlacit egocentrizmus a spustit opravu 6607. 6624, 6635 sa staci zbavit a nebudu to pojedace penazi (ktorych sa tvarime ze mame malo, pricom vidno, ze sa tu robia sotohracky a tie asi zadarmo nie su...) na opravu 6607 a 6617.

upravovač fotiek

Reply on: Martin232 #64:
Vieš čo by bola šotohračka? Výroba repliky K5.

https://imhd.sk/ba/doc/sk/23871/

Že sa robí historičák formou, ktorou sa robí? Lepšie ako keby nemal byť vôbec, lebo náročnej opravy by sa nikdy nedočkal a za pár rokov by sme ho mohli akrutát tak pozametať a nasypať do urny, viď:

https://imhd.sk/ba/doc/sk/11365/
https://imhd.sk/ba/media/gn/00082174

Vždy bude skupina ľudí, ktorí budú frfľať a pindať, možno nadávať. Je jedno čo kto kde ako rozhodne, vždy bude ten zlý.
Reply on: upravovač fotiek #65:
Nie, toto sú šotohračky. Aka živá modelová železnica.

Táto forma by tu nebola, nebyť až bolestivo príšerne chorých hláv v DPB. Najmä jednej na poste "riaditeľa sekcie doprav" a ďalšej na poste podpredsedu predstavenstva 🙂

upravovač fotiek

Reply on: TheKrasnanec #66:
Tak choď na ten post robiť ty, keď by si to vedel lepšie.
Reply on: upravovač fotiek #67:
Erik, nac sa bavis s trollom? Nic ti to neda. Lepsie ho ignorovat, on len caka na reakcie.
Realne, ma tu niekto fotku diskutovaného subjektu? Bolo by dobré ukázať co sa tu robí za chuťovky 🙂
Reply on: upravovač fotiek #67:
Mna by viacej zaujimalo, preco vobec existuje prvy zmienovany post. Aby "ho" bolo kam dat? Ine mesta tento post nemaju. Druhy post by zvladol uz ku dnesku aj cviceny krokodil lepsie.
Reply on: 6503 #68:
A Ty si nieco viac nez ktokolvek iny, sediaci za pocitacom, a zaroven sledujuci vyvoj diskusie? Nemyslim si 😉