Fleet number:6605
Type: Škoda 15 Tr 07/6
Builder: Škoda, Ostrov
Serial number: 11298
Manufactured: 1990
In service: 18.6.1990
Out of service: 15.12.2014
Withdrawn: 1.11.2016
Acquisition price: 1 144 100 Kčs
Sale: Mezinárodní inovativní kancelář, Praha (10/2016), následne Чернівецьке тролейбусне управління (Černovická správa trolejbusov), Ukrajina - #356; odchod z Bratislavy 21.11.2016, príchod do Černovíc 24.11.2016, v prevádzke s cestujúcimi od 27.2.2017.
Depot: Hroboňova
Overhauls and changes: Generálna oprava v DPB (2006) - trolejbus dostal aj dopytové otváranie dverí
Information system: BUSE BS 100 (od 1999)
BUSE BS 200 (od 2006)
BUSE BS 120, BUSE BS 120 (od 10/2003)
BUSE BS 210 (98 × 19 px), BS 212 (112 × 19 px), BS 212 (112 × 19 px), BS 210 (28 × 19 px) (od 10/2003)
Last records of service:
12 Dec 2014 212/8
11 Dec 2014 201/3
10 Dec 2014 201/12
9 Dec 2014 202/3
8 Dec 2014 208/5
5 Dec 2014 208/1
4 Dec 2014 208/1
3 Dec 2014 202/4
2 Dec 2014 201/12
1 Dec 2014 208/3
All records of service

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Foto 6605 po GO v tamojsich podmienkach.
https://alltransua.com/gallery/photo/171815
Na tamojsie pomery celkom slusne!👍

trolejbus6611

Reply on: 6503 #2:
Tamojšie pomery sa našim nevyrovnajú. Tým vozidlám sa dostáva takej údržby, že v Bratislave by sme mohli len snívať...

Bratislava má azda najhoršiu údržbu v Európe, pokiaľ nerátame bývalé krajiny Juhoslávie a niektoré prevádzky bývalého ZSSR.

Černovice však rázne z tejto kategórie treba vynechať, keďže väčšina vozidiel je technicky (nie vízorom) na tom o aspoň 80% lepšie, ako boli v BA, či iných prevádzkach, z ktorých boli odkúpené. Generálna oprava 6605 je toho príkladom.
Reply on: trolejbus6611 #3:
Vôbec nie ste ďaleko od pravdy. Tu sa robili a aj robia odjakživa len prkotiny typu čistenie vozidla a občas kde-tu dotiahnutie nejakej tej skrutky. Drvivá väčšina vozidiel sa v Bratislave vždy stane obeťou našej neúdržby a v horšom prípade aj štýl jazdy.

Peknými príkladmi našej "údržby" boli 6601 a 6611, kde sa musel z dvoch vozov spraviť jeden, keďže vodiči ich totálne zhumpľovali a predtým sa im boh vie akej starostlivosti v nosných častiach nedostalo... Ale tie nie su hlavný problém. Neriešia sa tu ani banality typu tlmiace prvky, rotačné časti a pod.

Dodnes sa toto však nezmenilo, neexistuje jedna 31 Tr, ktorá nemá stav vraku. Nedá sa však v tomto odvolať na trojpísmenkového výrobcu, ale čisto na stav zapríčinený zanedbanou starostlivosťou. Vďaka tomu komfort pri cestovaní je porovnateľný s kočmi ťahanými koňmi.
Reply on: 14TrM6226 #4:
6603 ktora jazdila 3 tyzdne so zlomeninou v klbe je tiez krasnym prikladom.

6608 ktora dojazdila obdobne kvoli nosnym castiam lenze ta doplatila na odflaknutu BBDS robotu kedy vibrovala extremne, co tiez nepomohlo.

A myslim si ze obdobnym sposobom raz skoncia aj nove vozidla dodane po 30/31 Tr lebo nakolko na najdlhsi z nich nie je usposobena ani udrzba.
Reply on: Edelweiß #5:
K poslednému odseku azda len doplniť to, že bolo pochybenie nakúpiť najprv dvojkĺbáky a až potom plánovať 3. etapu rekonštrukcie Trnávky.

V súvislosti s tým by ma zaujímalo, či projekt 3. etapy (ak existuje) bol vypracovaný aj na údržbu týchto cestných monštier. V dobe plánovanie 3. etapy, ak si dobre pamatám, nebolo v pláne prevádzkovať trolejbusy s dĺžkou viac ako 18,75m. Doplňte prosím, ak sú nové skutočnosti, vďaka.

Samozrejme treba len veriť, že pracovisko ťažkej údržby (dnes reálne mŕtve) bude opäť sprevádzkované v riadnej forme a 30 a 31 Tr sa dočkajú prehliadok C a D stupňa, ktorý je nanajvýš už potrebný.

...A nebude to slúžiť ako sklad historických vozidiel...
Reply on: 14TrM6226 #4:
Ako vodiči zhumpľovali 6601 a 6611 tak, že sa z nich musel spraviť jeden voz? Mmch., 6611 si pamätám len matne ale 6601 bola snáď najhoršia 15Tr. Tú by mohli prideliť aj Majorovi Šprickovi a nepomohlo by jej to.
Reply on: S499.1023 #7:
Pamatam si na vodicov, ktori sa nevyhybali jamam na najkritickejsich usekoch a vdaka tomu sa mnohe vozy bud zlomili v klbe alebo dopadli ako 6601 a 6611.

Zazil som to na vlastnej kozi ako cestujuci a bolo velmi malo vodicov, co tie vozy setrili.

Respektive, mam malo spomienok kedy si pamatam vizualne, ze sme sa tej jame vyhli.

Vela porobil aj kedysi byvaly Cintorin Ruzinov s jeho povestnou Mlarianskou priekopou kde sa vozy slusne ohli v klbe a casto sa suchal spodok ci roh vlecky ( stalo sa osudnym pre 6608 )

To iste hupak tesne pred zastavkou Hronska kedysi.
Reply on: Edelweiß #8:
A to robili len vodiči 6601 a 6611?
Reply on: Edelweiß #8:
To obratisko vyzeralo celé nešťastne... kde presne bola tá Mariánska priekopa?
Reply on: Edelweiß #12:
To bola "živá" lámačka kĺbov. Treba však nutno podotknúť, že to naozaj bolo z drvivej väčšiny vinou vodičov, popísané je to v #8 komentári.

Mňa len mrzí, že okrem stavu ciest, sa v Bratislave ak ide o údržbu nič nezlepšilo, ba priam sa keď tak zhoršilo.

Pre príklad, také obyčajné teleskopické tlmiče... Bratislavská chuťovka, ktorá keby sa pravidelne menila, tak nevznikajú vážnejšie poškodenia.

Pre príklad, pre tých, ktorí by nevedeli, tak ak tlmič nefunguje správne - je vybitý, neabsorbuje nárazy z výmoľov, nerovností či prejazdu retardérov. Namiesto toho sa tieto silné nárazy prenesú priamo na nápravnicu, ramená, ložiská... – ktoré na to nie sú stavané. Ďalej "poskakujúce" koleso ničí silentbloky a tie ak sú poškodené a skĺbia sa s bratislavskou špecialitou rozlámaných diferenciálov, máme tu známy jav - vibrovanie.

Neviem či si dobre pamatám, ale pár rokov dozadu bola 30 Tr #6107 dlhodobo opravovaná práve z dôvodu poškodenej nápravnice, ktorú pravdepodobne poškodili tlmiče. Nakoniec sa menila celá náprava, čo je extrém, ktorému sa dalo predísť... Škoda slov