Fleet number:6241
Type: Škoda 14 Tr 08/6
Builder: Škoda, Ostrov
Serial number: 10437
Manufactured: 1987
In service: 31.12.1987
Out of service: January 2015
Withdrawn: 25.3.2015
Scrapped: Spring 2016
Depot: Trnávka
Overhauls and changes: Rozšírená VP a modernizácia v DPB (?/2002-2/2003) - dosadenie informačného systému BUSE vrátane obojstranného bočného transparentu (bol použitý prvýkrát) a akustického hlásiča zastávok, trolejbus dostal protišmykovú podlahu.
Information system: BUSE BS 100 (od 1999)
BUSE BS 200 (od 2/2003)
BUSE BS 120 (od 2/2003)
BUSE BS 210 (98 × 19 px), BS 212 (112 × 19 px), BS 210 (28 × 19 px) (od 2/2003)
Specific signs: Optická signalizácia "Zastavíme" nad dverami
Last records of service:
16 Jan 2015 207/10
209/10
15 Jan 2015 204/5
14 Jan 2015 207/8
12 Jan 2015 209/3
8 Jan 2015 208/9
7 Jan 2015 204/6
5 Jan 2015 209/6
2 Jan 2015 209/4
1 Jan 2015 205/4
All records of service

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Tento trolejbus mal mimoriadne hlučnú elektrickú výzbroj. Dosť pravdepodobne bol najhlučnejší v tomto parametre zo svojej série.

Existuje tu však zaujímavý fakt, a to ten že sa stále používala regulácia z výzbroje TV1 a to až po práve sériu 14 Tr 08 a 08/6, či exportné série 14 Tr 89/6 a 02/6. Zvuk sa však zmenil, pravdepodobne už sériou 14 Tr 05 z roku 1985. Donedávna ho bolo možné zažiť vo Vilniuse s vozidlom 2107 z Ostravy.

Od série 14 Tr 10/6 sa nabehlo na reguláciu podobnú s výzbrojou TV3 kde už poznať ďalšiu razantnú zmenu tónu zvuku.

Niečo podobné sa dialo aj u trolejbusov Škoda 15 TrM, kde pod prednou maskou bolo fyzicky vidno použitie novších elektrických komponentov naprieč rokmi. Aj tu bolo počuť veľmi jemné zmeny vo zvuku výzbroje, menovite až od série z roku 2002, avšak nešlo o tak drastické zmeny, ako bolo popísané vyššie.