Fleet numbers:
  1. 4400
  2. 2412    from July 2006
Type: TAM 260 A 180 M - AM
Builder: Tovarna automobilov in motorjev Maribor, Avtomontaža AM Ljubljana
Serial number: 900000593/1992
Engine number: 901000039/90
Plate: BAB 45-70
BA-796FZ (od 12/2001)
Manufactured: 1992
In service: 17.4.1992
Out of service: Summer 2007
Withdrawn: 1.7.2009
Scrapped: 29.11.2010
Acquisition price: 4 155 603 Kčs
Depot: Petržalka
Jurajov dvor (od 6.7.2006)
Home line: 43 (po dodaní)
92/7 (2/2005 - 8/2005)
92/3 (od 5. 9. 2005 do 6/2006)
Overhauls and changes: Dosadenie elektronického optického informačného systému BROSE (6/1992?) - po čase sa displeje pokazili a zasklenie predného transparentu bolo zatreté sivou farbou.

Oprava rámu, nové plechy + nový náter (2004, začiatok prevádzky po GO 8.2.2005)
Information system: BROSE 004.088.070 (predný maticový DOT displej, 112 x 19 px, 1764 x 303 mm), 004.082.130 (bočný, 112 x 19 px, 1200 x 210 mm), 004.083.080 (zadný, 28 x 19 px, 350 x 210 mm) (od 6/1992?)
BROSE 001.216.020 - ovládač displejov (od 6/1992?)
BUSE BS 100 (od 1999)
Specific signs: Podľa charakteristického zvuku motora dostal prezývku Bublifuk.
Krikľavozelené fólie na čelnom a bočnom okne pri vodičovi (cca od 14.2.2005).
Other data: Pravdepodobne prvý vyrobený TAM 260 A 180 M s karosériou od firmy Avtomontaža.

Do Bratislavy bol privezený 25.3.1992.

Prvé jazdy mal na linke 43, kde aj dlhšiu dobu zostal. Po čase vystriedal linky 112, 119, 98, 198, 127, 181, 84 a 95.

Autobus býval dlhodobejšie odstavený kvôli rôznym poruchám.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #5:
😆 To muselo byť legendárne vozidlo. Ja si spomínam aj na kindervajce, ktoré pískalo ako šialené. https://www.youtube.com/watch?v=cxdcSqpE4J0 Našiel som aj video. 😃
Reply on: N/A #3:
Ak sa nemýlim pri akceleracii vydával zvuk podobny kloktaniu. Alebo ako keď fukas do slamky v pohári. Tuším v 2004 ho po dlhšej dobe oživili a kolovala urban legenda, že po cestovaní vo vleku si sa mal ísť hneď osprchovať a zmyt zo seba olovo 🤣 bolo to legendárne vozidlo.
Reply on: N/A #3:
Ak ti nestačí názorný popis zvuku "bublifuk" a považuješ to za osobný útok, tak potom neviem, akú odpoveď si očakával. A na tejto diskusii sa tyká.
Reply on: S499.1023 #2:
Je veľmi náročné z vašej strany dostať relevantnú odpoveď, alebo sa vyžívate v prejavovaní svojich osobných komplexov? 🙂
Reply on: N/A #1:
Ty si nikdy v detstve nefúkal slamkou do bublifuku? Alebo ponorený do vody vo vani?
Vie mi niekto lepšie vysvetliť zvuk motora "bublifuk"? Neviem čo si pod tým predstaviť.