Fleet number:6635
Type: Škoda 15 Tr 13/6M
Builder: Škoda Ostrov s. r. o., Ostrov
Serial number: 13078
Manufactured: 2002
In service: 1.2.2003
Acquisition price: 14 195 185 Sk
Depot: Hroboňova (do 2014)
Trnávka
Hroboňova (9.9.2020 - )
Accidents: Nehoda s osobným vozidlom na Mickiewiczovej ul. (noc 20./21.10.2023)
Overhauls and changes: GO v Zlineri (2012 - 2/2013)

Montáž kamerového systému (2021)
Information system: BUSE BS 100
BUSE BS 200
BUSE BS 120, BUSE BS 120
BUSE BS 210 (140 × 19 px), BS 210 (112 × 19 px), BS 210 (112 × 19 px), BS 210 (28 × 19 px)
Additional information: historic vehicle
Other data: Do Bratislavy prišiel 8.11.2002.

Od novembra 2015 do leta 2020 vozidlo nejazdilo, v auguste 2020 bolo opäť uvedené do prevádzkyschopného stavu, následne bol využívaný na nočných linkách do začiatku novembra 2023.

Od novembra 2023 je trolejbus využívaný na príležitostných nostalgických linkách.
Last records of service:
19 Sep 2025 H/1
6 Sep 2025 H130-T/5
27 Apr 2025 H/3
21 Sep 2024 204/1
21 Apr 2024 H/1
20 Apr 2024 H/3
5 Nov 2023 212/1
25 Oct 2023 N72/51
N44/51
N47/51
All records of service

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

Polocan_8998

Načo sa bude využívať keď je “špeciálne vozidlo”?

trolejbus6207

Reply on: Polocan_8998 #1:
Retro jazdy (ak na ne nájdu peniaze)
Dobre by bolo keby ho prelakovali do retro verzie čo myslite? Mne by sa to pačilo
Reply on: N/A #3:
6617 bude v pôvodnom laku.
Prečo teraz nejazdi ten trolejbus 6617 furt sa rekonštruktuje alebo čo? Pitam sa lebo je to historicke vozidlo ale nejazdi to ani na dni otvorenych dveri vo vozovny neni vystaveny a chcel by som ho vidieť po dlhom čase
Reply on: N/A #5:
6617 bol vo veľmi zlom stave keď dojazdil v 2015 a následných 5 rokov stál pod holým nebom. Rekonštrukcia prebieha od decembra 2020, ale vďaka obmedzenými finančnými prostriedkami a nedostatok dielenského personálu to ide slimačím tempom. Snáď sa raz dočkáme.
Do karty vozidla treba pridať...

SP 2025 - oprava na historické vozidlo, obnovený celočervený náter po vzore GO v Zlineri.
Reply on: N/A #8:
Takze vdaka tomuto faktu uz len cakam, kedy 6617 konecne zanikne a modraskom v evidencii sa stane 6635 ako oficialna nahrada.

A mozno raz aj nieco ine..
Reply on: N/A #9:
Nedá mi k zachovaniu 15 TrM dodať ešte historicky známy údaj, kedy sa 6604 mala priamo pri poslednej GO robiť na historičák a na diely mala poslúžit 6607, tak prečo sa opäť nejde pri čisto Mkovskej predstave aj pri 6635?

Stačilo ju streknút do trikolóry a pôvodné interierové časti - stropné a bočné obklady a krycie lišty s čiernymi bužirkami vziať z 6617 (ak nie su hnilé rovnako ako jej rám) a dať ušiť pôvodné poťahy a palubnú dosku streknúť na matnú čiernu ako bola z Ostrova.

Ešte k tým obkladom, keby to niekto predsalen chce spraviť, pôvodné pre sériu, z ktorej je 6635, sú u 6617 len na bokoch a na streche. Bočnice majú byť hustá sieťka akoby a strop čistá biela.

V kĺbe a kabíne sú obklady zo série 1997 a 1999.

Foto pre predstavu...
Obloženia:

https://transphoto.org/photo/1314956/

Kabína:
https://imhd.sk/ba/galeria-media/6693/Kab%C3%ADna-vodi%C4%8Da-v-6629?ghv=1009&ref=ba%2Fvozidlo%2F1009%2F%25C5%25A0koda-15-Tr-6629


Neskutočne jednoduchá oprava 😉
Reply on: N/A #8:
A práve preto niektorí z nás chcú 6617 ako HV - v pôvodných farbách by bol oveľa vzácnejší než vo farbách v ktorom jazdí pomaly každé vozidlo v meste.
Reply on: Andrej #11:
Možno nie príjemná otázka, ale čo Vás drží práve pri 6617? Úprimne mňa taká 6607 drži len pre jej dobrý stav, hodnotu a z faktu, že už nie je z čoho vyberať. 6604 mala byť racionálna možnosť z môjho pohľadu síce v danej dobe, ale ak by sa na akomkoľvek vozidle z tohto typu u nás ešte rovnako precízne vykoná GO, tak by mi to číslo bolo naozaj ukradnuté, keďže sa vždy šlo po šetrení.

Vravim, veľmi ak chceme (aj) Mku, tak 6635, keďže 6621 sa nám nedochovala ako posledná GO. Poďme stále rovnakým procesom už keď tak... Hoci technicky dosť mizerným...
Ja v tomto smere respektujem oba "tabory" - tiez som za 15 TrM ale kus, ktory ma zmysel zachovat

6621 posla, 6636 posla, tak nam tu uz zostava iba 6635

6624 neratam lebo aj ked je tiez poslednou GO, boh vie ako je na tom po dvoch tazkych nehodach a hnilym celom zo 6628.

Rovnaka logika u 15 Tr - 6604 zial posla, mame tu este stale 6607

Mozme uplne jednoduchym sposobom mat pekne HV a budu spokojne obidve strany.
Reply on: N/A #13:
Len nesmieme o klenot - 6607 prísť.

Naozaj nám netreba z Tatier ťahať sem naspäť 6621, alebo z Černovic poslednú u nich generálkovanú našu prvosériovku o pár rokov.
Reply on: N/A #12:
6617 je vizualna najpovodnejsia Mka, a to je hlavny dovod preco chcem prave ten voz - ten nater co nosila boj najtypickejsi variant (6617 a 6627-6638 ho nosili). A tiez to ze je to miesanina povodneho vozu a noveho je pre mna obrovske plus, tak ako 6601, 1628, 7085, 7729/7726, 7719/7721 je to pre mna velmi zaujimava kombinacia.

Ale dobre, to su len moje osobne dovody - keby 6635 prelakovali do povodnych farieb tak som s tym tazko v pohode - ale preco do stavu po GO? Ak by nam u 14iek nestacila 6278 po GO, tak rovnako by nam nemala stacit 6635 po GO.

6207 bude v kremovom, 6309 bude v kremovom - to nechame cely ten nater zaniknut? Mozno by sa 6607 mohla do toho laku natriet, ale jej zachovanie je velmi otazne...
Reply on: Andrej #15:
To miešanie vozidiel je v technickom svete nebezpečný dôvod, no občas sa pošťastilo a muselo sa to tak spraviť. Dôvodom na uchovanie, najmä ak sú viditeľné rozdiely čo je u 6617 strecha, sú naozaj subjektivné a osobné ako sám píšete.

V tej trikolóre by mala byť zachovaná za mňa 10/6 séria, keďže továrny lak bude reprezentovať 6207. 6309 kľudne môže mať pôvodný interiér a doň sedačky v bratislavskom (BBDS) štýle s do toho trikolóru. Podobne jazdili všetky 14 Tr 10/6 pred GO a dojazdila tak napr. 6273, 6280...

Ale dobre, pozrime sa na súčasnú situáciu. 6635 červená, 6309 krémová, výhľadovo zachovanie 6207 v kremovej, tak teoreticky ak sa bavíme čisto o reprezentácii náterov, 6607 po riadnej oprave môže byť v trikolóre s pôvodnym, no čiastočne bielym interiérom, tak ako má od 2005.

Bavíme sa o teoretickej rovine zatiaľ a všetko može byť vždy inak.
Reply on: N/A #14:
Som ochotny ju tak nazvat tiez, dokym nebude z nej stale odlupujuci sa vrak na trolejbusovej stojanke.
Reply on: N/A #10:
Tento navrh aj ked mierne odlisny som navrhoval uz v davnej diskusii u ineho vozidla.

Za mna sa to malo realizovat este za cias, ked ich tu bolo 8 kusov kedy bolo na vyber aj z viac vozov - a primarne 6621 bola este tu, pripadne jej nahrada v podobe 6636 ktora z tych ozivenych bola na tom asi najlepsie - stala ako jedna z mala cely cas na asfalte a nehnila na trave, nemala rozbite okna a bola vacsinu casu zatvorena.

Aj ked tymto odsekom chcem pochvalit dielenskych pracovnikov ktori vtedy pracovali na 6638, pretoze aj ked sa jej neskor opakovane rozbil diferencial a znicila sa na nocnych linkach, v dobe spustenia von nevibrovala, mala uzamknutu tocnu a netrpela syndromom vybitych tlmicov - asi nikdy som tak dobre spravenym vozidlom nesiel a uz vobec nie 15 TrM. Navyse nevydavala pazvuky z naprav ako 6634 ci uz pred alebo po oziveni a aj ked su ozubenia Raby 518 nachylne na poskodenie, "nerapcala" a ani "nesumela". Lenze, nebola urcite na tom technicky najlepsie, nepomohlo jej vobec ani to ze dlhodobo mala rozbite okno tesne za klbom z lavej strany a navyse lezala v trave, v miestach sucasnej novej meniarne.
Reply on: N/A #18:
S 6621 plne súhlasim, 6636 si pamätám akurát z času pred oživením, keď motorček servoriadenia po GO bol mimoriadne hlučný. Hlučnejší azda ako aktuálne na 6505.

Pojem rapčanie diferenciálov si spájam s obdobím, keď prišiel podnet na opravu 6601 a ešte voľačoho, paradoxne však pri nápravách 118.06 - pochopiteľne zo zanedbanej údržby.

Toho času ak sa nepletiem už bol podnet minimálne pri 6601 zbytočný, pre väčší problém bolo vozidlo už nejaký čas vyradené. Podnet prišiel neskoro 😃 (historické okienko)


Reply on: N/A #19:
Tak vas teda doplnim - 6636 si pamatam pred odstavenim a aj po oziveni a status najhlucnejsieho servoriadenia si udrzala aj vtedy. Do toho jej zacala neskutocnym sposobom hucat zadna naprava ktoru mala hlucnu uz v casoch beznej premavky cez den.

Osobne si 6601 nepamatam ze by rapcala, ta mala v mojom nazore mimoriadne cisty zvuk. Skor narazam na take skvosty akymi boli 6633 hlavne a 6634 po GO, opat z cias beznej premavky. Este si pamatam ze sa takto velmi pohorsila stredna naprava 6627 a 6629.

Kazdopadne, tiez som sa mierne zahladel do minulosti, takze snad to posluzi ako historicky nahlad podobne, ako Vas komentar.
Do karty by trebalo dopísať údaj o obnove celovozidlového náteru v rámci MP/SP v roku 2025
Doplnenie do karty vozidla

Posledny den premavky po prvykrat: 24.11.2015 na linke 212/6
Prvy den premavky po oziveni: 4.9.2020 na skusobnej jazde, 18.9.2020 na linke 203/51