VehiclesBuses › Solaris New Urbino 18

Solaris New Urbino 18
Solaris New Urbino 18
Solaris New Urbino 18 #8012

Fleet List

Set Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. Solaris New Urbino 18 3221 – 3231 2020 2020 11
2. Solaris New Urbino 18 8012 2020 2020 1
Total 2020   12

Technical Data

Length 18000 mm
Width 2550 mm
Height 3050 mm
Height of floor 320 mm
Wheelbase 5900 mm a 6000 mm
Doors 4
Number of seats 34 + 1
34 + 2 (autoškolské vozidlo)
Number of standing places 98
96 (autoškolské vozidlo)
Design load 132 + 1
130 + 2 (autoškolské vozidlo)
Weight of unloaded vehicle 16699 kg
Gross vehicle weight 28000 kg
Engine DAF Paccar MX-11 270 H3, Euro 6D, naftový, vodou chladený 6-valec, s recirkuláciou výfukových plynov, technológiou SCR a aktívnym filtrom pevných častíc
Continuous power output 270 kW / 1600 rpm
Piston displacement 10837 cm3
Maximum torque 1900 Nm / 900 - 1125 rpm
Maximum speed 72 km/h (#3221 - 3231)
81 km/h (#8012)
Transmission VOITH D 884.6 (DIWA.6), automatická 4-stupňová, s integrovaným retardérom
Steering wheel RB Servocom 8098, hydraulické
Axles predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová
zadná: ZF AV 133, portálová, hnacia
Tyres 275/70 R 22,5
Air conditioner Konvekta KL47T
Konvekta KL20 KDE FL (kabína vodiča)
Cooling capacity 2 x 28 kW (KL47T)
7 kW (KL20)
Heating capacity 2 x 32 kW (KL47T)

Photos

Vehicle catalogue

3221 3222 3223 3224 3225 3226 3227 3228 3229 3230 3231

8012

Legend and statistics

3221vehicle in service: 12 (100 %)
3221online: 6 (50 %)
3221today in service: 6 (50 %)
3222vehicle ot of service (more than 2 weeks): 2 (16.7 %)
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.
Share of operational vehicles in service per day in the last month: 65.5 %, Monday to Friday 72.3 %

Currently in service on lines

/ 5
32 / 2 3
93 / 3 5 8

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: TomJ #83:
MBCC tam boli nasadené z dôvodu reko KV radiály pred 4 rokmi...
Predtým tam boli SORky...
Najlepšie by bolo dať tam asi Otokary, keďže tie majú väčšiu kapacitu ako SORka alebo Solaris .. ale tak lepšie Solaris ako žiaden autobus
Reply on: TomJ #83:
neviem no mozno to neni konecne riesenie este.
Reply on: 2232S #82:
Neviem, aký je reálny rozdiel v kapacite medzi MBCC a letiskovými Solarismi, ale tu sa uvádza, že 45 miest. Nezdá sa mi teda rozumné nasadzovať SU na linku 84, kde doteraz jazdili MBCC.
Reply on: juraj76 #69:
Tak od 02.04.2024 je zadelenie pre vozy 3226, 3228, 3231 je taketo : 32/7+84/8, 32/6, 93/12. a cez prazdniny : 96/9, 32/6, 96/4+96/8. a celodenkary na solarisoch SU18 maju nove cez skolsky rok :
84/8+32/4, 84/12.
Reply on: Petto #73:
a cudujes sa no vozy 3226 3228 a 3231 cez vikend neuvidis vonku.
Reply on: juraj76 #69:
ano su docasne. vcera tam boli posledny krat.od 02.04 plati nove zadelenie.
Reply on: Marcelino #78:
nie nehoda nie su nahradne diely.
Čo sa stalo 3222? Nejaká nehoda?
Reply on: Mhr1 #76:
Za tych par dni co su na L32, tak pomerne casto tam ma dakto kufor. Aj som si dal. No potom zbytocne aj tak stoja pri tom lebo si neni kde sadnut tak toto asi nie je win-win co je cielom polic.
Reply on: 810zssk #74:
Teoreticky pravda, ale v praxi som len veľmi zriedka videl, že by si tam niekto odkladal kufre. Naopak, s kuframi prekážali kde tade a po upozornení, že na kufre sú tam police i po anglicky, čumeli jak teľce a s kuframi nič nezmenili.
Reply on: 810zssk #74:
Ta polica tam ma cez 2 metre. Cize ja by som tam doplnil kludne aj 3 sedadiel (alebo 2 rady sedadiel a jedno sedadlo v 3.rade ako ma Otokar) lebo na druhej strane je uz tak ci tak zvacseny priestor na 2 kociky. Aspon by to bolo unifikovane s NB18 a Otokarmi.
Aj Brnaci tam maju az 3 rady sedadiel,no maju zase mensi priestor na kociky/voziky.
https://imhd.sk/transport/galeria-media/2868/Solaris-Urbino-18-IV/266498/Interiér?ref=transport%2Fgaleria%2F2868%2FSolaris-Urbino-18-IV
Reply on: Petto #68:
Polica je určite lepšia ako mať tam sedadlá (tie kufre čo tam uložíš ušetria viac miest ako pár sediacich cestujúcich). Ale keby šli police preč a zostala bytam plocha na státie, to by bolo určite vhodnejšie.
Gratulujem. Z nasadenia SU18 s policami sa stal uz cisto nahodny grc aj cez vikend na L32:
Dnes celodenky L32 : SOR a Otokar , delenka SU18.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: martin6310 #71:
Áno, je to tak. Na tabuli sa zobrazujú len spoje s odchodom v najbližších hodinách. V posledných denných spojoch sa zobrazujú aj šípky a nočné linky a takisto aj v nočných spojoch sa zobrazujú denné linky. Trochu zvláštne je ale to, že na displejoch sa niekedy pod názvom zastávky nezobrazujú ani len čísla iných liniek (hlavne v starších autobusoch), pri tom by stačilo, že by boli definované všetky linky obsluhujúce danú zastávku, vďaka čomu by sa zobrazovali aj vtedy, keď displej neukazuje najbližšie odchody. Niekedy zase ukazuje najbližšie prestupy, ale čísla liniek pod zastávkami nie. V novších vozidlách to ale zvykne fungovať dobre.
Reply on: Urbanway 2423 #65:
Ešte dávnejšie som si všimol, že aj šípkové spoje vnútorné tabule zobrazovali, ak išli v dohľadnej dobe. Podobne by to mohlo byť aj s nočákmi.
Reply on: juraj76 #69:
Dúfajme.
"Pre nedostatok vodičov trolejbusov jazdili v špičkách pracovných dní tri vozidlá aj na linkách 40 a 61".
Znamená to, že na linkách 40 a 61 sú len dočasne?
Existuje vobec sanca dat die lezadla prec a dat tam sedadla ?
Reply on: Andy #66:
Aj tie nočné linky?
Reply on: Urbanway 2423 #65:
Sú to chyby, nie úmysel a rieši sa to.