VehiclesBuses › Solaris New Urbino 18

Solaris New Urbino 18
Solaris New Urbino 18
Solaris New Urbino 18
Solaris New Urbino 18
Solaris New Urbino 18 #8012
Solaris New Urbino 18 #8012

Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. Solaris New Urbino 18 3221 – 3231 2020 2020 11
2. Solaris New Urbino 18 8012 2020 2020 1
Total 2020   12

Technical Data

Length 18000 mm
Width 2550 mm
Height 3050 mm
Height of floor 320 mm
Wheelbase 5900 mm a 6000 mm
Doors 4
Number of seats 34 + 1
34 + 2 (autoškolské vozidlo)
Number of standing places 98
96 (autoškolské vozidlo)
Design load 132 + 1
130 + 2 (autoškolské vozidlo)
Weight of unloaded vehicle 16699 kg
Gross vehicle weight 28000 kg
Engine DAF Paccar MX-11 270 H3, Euro 6D, naftový, vodou chladený 6-valec, s recirkuláciou výfukových plynov, technológiou SCR a aktívnym filtrom pevných častíc
Continuous power output 270 kW / 1600 rpm
Piston displacement 10837 cm3
Maximum torque 1900 Nm / 900 - 1125 rpm
Maximum speed 72 km/h (#3221 - 3231)
81 km/h (#8012)
Transmission VOITH D 884.6 (DIWA.6), automatická 4-stupňová, s integrovaným retardérom
Steering wheel RB Servocom 8098, hydraulické
Axles predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová
zadná: ZF AV 133, portálová, hnacia
Tyres 275/70 R 22,5
Air conditioner Konvekta KL47T
Konvekta KL20 KDE FL (kabína vodiča)
Cooling capacity 2 x 28 kW (KL47T)
7 kW (KL20)
Heating capacity 2 x 32 kW (KL47T)

Photos

Vehicle catalogue

3221 3222 3223 3224 3225 3226 3227 3228 3229 3230 3231

8012

Legend and statistics

3221vehicle in service: 12 (100 %)
3221online: 3 (25 %)
3221today in service: 5 (41.7 %)
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.
Share of operational vehicles in service per day in the last month: 70.3 %, Monday to Friday 76.9 %

Currently in service on lines

93 / 3 4 8

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Solider #122:
Lebo aktualne nie je dovod este.
Reply on: 810zssk #130:
Nie,nedomnievam.
Reply on: Petto #114:
A ty sa domnievaš že všetky tie lety pôjdu naraz?
Pokus o linku z letiska na AS bol veľa rokov dozadu, jazdilo to tuším na objednávku letiska a po veľmi krátkom čase to pre nezáujem zrušili.

Viac než šaškovanie s novými linkami by pomohlo tam mať vozidlo na prípadné operatívne zahustenie intervalu ak sa zrovna nakopí viac letov.
Reply on: Ma178rek #127:
Tak prvý autobus je určený pre tých, ktorí 100 ft nad dráhou už stepujú pri východoch lietadla, lebo "sa niekam treba ponáhľať" a tí sa môžu tlačiť v autobuse.

Tí inteligentní zvolia rozumné tempo, nechajú celé lietadlo vystúpiť, pozdravia pilotov a plynule nastúpia do prázdneho autobusu.
Reply on: Kubik96 #118:
Cestujem 61 a okrem nárazoveho náporu kedy napríklad priletia 2 lietadla naraz je to ok... V takom prípade by sa skôr mohlo urobiť to že sa vypraví vozidlo nad rámec CP ale kto by to zaplatil???
Napríklad teraz pozerám že má prísť let 20:45 a ďalší 20:50
Keď sa všetko zíde a veľa ľudí pôjde len s prírodnou batožinou tak ten 20:57 bude full a potom bude zase pokoj...
Reply on: Kubik96 #118:
jak neexistuje? tam máš N61 😛
Reply on: Petto #121:
Toto by podľa mňa stálo za zváženie. Niečo na spôsob pražského AE. Mohlo by to mať aj pár zastávok po trase, napríklad mýta a Bajkalskú. Problém linky 61 je, že je to v podstate nosná linka pre Trnávku a nemalo by sa stávať, že sa ľudia z Trnávky nedostanú do spoja, lebo je plný cestujúcich z letiska.
Reply on: Viko #123:
Až na to, že tam máš tak 5 spojov za deň, lebo viaceré z nich neumožňujú prepravu medzi autobusovou stanicou a letiskom, aspoň podľa stránky cp.sk: https://cp.sk/bus/spojenie/vysledky/?f=Bratislava,,AS&fc=200003&t=Bratislava,,Letisko-Airport&tc=200003&direct=true
Reply on: Kubik96 #118:
Spojenie letiska s autobusovou stanicou existuje. Volá sa diaľkové linky. Prešov, Brezno...
Reply on: Petto #121:
A prečo to už niektorý súkromný dopravca nejazdí? Či preto, že tam takýto dopyt možno je, ale je úplne minimálny, čiže by na tom nič nezarobili?
Reply on: Kubik96 #118:
Najvyssi cas spravit expresnu linku hoc aj mimo tarify BSK/DPB pre spojenie HS-Letisko alebo nech si niektory abus doprava rozsiri linku Schwechat-Nivy az po Letisko BA. Aj ked ten typ vozidla na vnutromestsku dopravu nie je extra lakavy pre 15min jazdy.
Reply on: Kubik96 #118:
"to že neexistuje spojenie letiska s autobusovou stanicou je na europske pomery unikátne"

Tak schválne, ako je v Prahe zabezpečené spojenie Letiska Václava Havla a centrálneho autobusového nádražia Florenc?
Reply on: Kubik96 #118:
Každý sa oháňa tou unikátnosťou, že všade ide linka aj na autobusovú stanicu a pritom hneď toť za humnami vo Viedni to tak nie je. 😅
Reply on: Ma178rek #117:
61ka to nielenže nezvláda zo súčasným intervalom kedy sa stáva že nenastúpite na letisku alebo avione ale to že neexistuje spojenie letiska s autobusovou stanicou je na europske pomery unikátne. Takže ano ak by som 61 necestoval napíšem to čo ty.
Reply on: Petto #114:
To že budú nové lety je super ale 61 to zatiaľ zvláda tam 96 mala minimny dopyt .. veľa ľudí ide z letiska priamo na vlak takže 61 je dostačujúca
Zlepšenie na polovičný interval neočakávam, skôr nejaký nesystémový 10 minútový Max v sedle ... A to by bolo dostačujúce
Reply on: Petto #115:
Riešiť sa rieši určite ale v akom štádiu to momentálne je vedia len v DPB... Ešte je príliš mladý voz aby sa neoplatilo opraviť .
Reply on: Ma178rek #112:
Pytal som sa na to, riesi sa to. Ale neveril som tej informacii od dotycnej osoby. Aj 3229 sa riesila vraj a nejazdi este stale.
Reply on: Solider #113:
Tretiu vetu si cital ? CI len prve dve? X novych letov bude od jesene a ak si niekto mysli, ze tam bude stacit L61 s 15min mimo spicky, tak nech si da dole ruzove okuliare. Samozrejme existuju aj taxiky a vlastna doprava, ale pribudnu aj cestujuci v MHD.
Reply on: Petto #111:
Máš pocit, že teraz 61 nestíha, či čo si tým chcel naznačiť?