VehiclesBuses › Solaris Urbino 18

Solaris Urbino 18
Solaris Urbino 18

Fleet List

Set Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. Solaris Urbino 18/III 3211 – 3216 2005 2019 from 2021 6
Total 2005   6

Technical Data

Length 18000 mm
Width 2550 mm
Height 2995 mm
Wheelbase 5130 mm a 6770 mm
Doors 3
Number of seats 45 + 1
Number of standing places 106
Design load 151 + 1
Weight of unloaded vehicle 17300 kg
Gross vehicle weight 28000 kg
Engine MAN D 2866 LOH 25, Euro 3, naftový, vodou chladený radový 6-valec s CRTec filtrom
Continuous power output 228 kW
Piston displacement 11967 cm3
Maximum speed 80 km/h
Transmission VOITH D 864.3E, automatická, 4-stupňová, s integrovaným retardérom
Steering wheel ZF Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Axles predná: ZF RL 75 EC, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová, vlečená
zadná: ZF AV 132, portálová, hnacia
Air conditioner Konvekta (#3211 - 3215)
Webasto (#3216)

Photos

Vehicle catalogue

3211 3212 3213 3214 3215 3216

Legend and statistics

3211vehicle in service: 2 (33.3 %)
3211vehicle ot of service (more than 2 weeks): 2 (33.3 %)
3212withdrawn vehicle: 4 (66.7 %)
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.
Share of operational vehicles in service per day in the last month: 3.3 %, Monday to Friday 4.5 %

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Škoda Forcity

Škoda Forcity

Reply on: HORVI #34:
Lebo vtedy to nebol štandard (dnešný štandard má farebné displaye)
Pôjdu tieto autobusy už konečne do šrotu alebo budú stále trčať vo vozovku?
Prečo týmto Solarisom a MANom nedali nové displeje?
Reply on: ChristianSK #32:
Predpokladám, že sa vrátia do premávky asi až v septembri, pokiaľ sa teda prejde na CP školský rok...
Už pár mesiacou nejsu v premávke už sa teším keď sa vrátia do Bratislavych ulíc
Tak dnes nám jazdili po dlhej dobe všetky.
Škoda že do nich nenainštalovali systém BUSE BS300 a BS370
Reply on: Durkø4941 #27:
Bezna prax v DPB.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Durkø4941 #27:
Však už toľko nekonšpiruj 🙂
Reply on: trolejbus6207 #25:
Tak to zasa ano ale jedneho dna ti diely dojdu a neoplati sa kupovat nove tak zacnes kanibalizovat ostatne...A tak dalej
Reply on: Durkø4941 #20:
Žiadny piest na dvere nestojí 7.000,- € a neexistuje už dnes nič také, že "diel sa dodáva len pre nemecký trh", takže zasa len beusácke "JVP" a nie realita.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Durkø4941 #20:
Už vidím, ako ma budú niektorí hejtovať, ale neodpustím si - aj keď by nastal variant, že voz sa nezpojazdní, tak aspoň bude z čoho vyťažovať náhradné diely na zvyšných 5 vozov
Reply on: mirec240 #22:
Diki za info
Reply on: Durkø4941 #20:
No úplne strašný fail. Takže 6 slušných vozidiel stálo 49 a nie 42 tisíc.
Reply on: Andrej5 #21:
Ak si videl správne, môže to byť tým, že nevysiela údaje tak ako má a nenabehol automaticky do výpravy.
Inač včera som videl na 59 3214. Tak neviem prečo ešte nie je zaevidované ako nevyradené vozidlo. Nevie o tom niekto prečo to nie je zaevidované tak ako má?
Reply on: Valec #19:
No zial jeden voz ma zavadu taku ze potrebuju kupit daky piest na dvere alebo ma spolocne nieco s dverami neviem teraz konkretne co to je,ale ten diel stoji 7000€ co je skoro taka cena za kolko ten voz kupili.+ ten diel sa dodava len pre nemecky trh😂Takze dalsi fail
Reply on: Durkø4941 #14:
"vzhladom na hodnotu vozu"
Ak za hodnotu vozu počítame nákupnú cenu, tak to by sa neoplatilo pomaly ani žiarovky vymieňať.
Reply on: S499.1023 #17:
nevsimol som si to,co uz stava sa
Reply on: Durkø4941 #16:
Skús venovať pozornosť tomu, na KTORÝ z tvojich príspevkov Ámos reaguje.
Reply on: Ámos #15:
Ja sa pytam na tieto jazdenky lebo som pocul ako jeden z tychto jazdeniek sa pokazil pri prevoze.
Reply on: Durkø4941 #13:
V pomere dodanych vozidiel, najviac poziarov mal v DPB prave Solaris.
Neviete niekto nahodou ktory solaris sa pri prevoze pokazil tesne pred SR? Udajne sa pokazil tak ze oprava je financne narocna vzhladom na hodnotu vozu a nebudu ho opravovat (podla dielenskeho z prvej kolony).Ale uz len z prestize ho opravia aby zas ludia nepindali ze co to za crepy kupili.Kebyze viete blizsie nieco tak diki za info 🙂
Reply on: Lurnak #12:
Vsetko je lepsie ako ZHOR 🙂
Tie autobusy by boli vyborne v BA namiesto SOR-iek. 3 dvere, komfortne, moderne (aj ked je z 2005/6, je celkom fajn). Vzdy som ich chcel vidiet v Bratislave. Su to pekne stroje.
Reply on: Matko222 #10:
Dnes som videl jedno na 59. Takze uz pomaly idu von.
Neviete niekto náhodou, že kedy to chcú sprevádzkovať? Zaujímalo by ma čo na nich ešte robia.
Reply on: S499.1023 #7:
Samozrejme to bolo myslené ako irónia na odôvodnenie nákupov SORiek u nás. Viem ako funguje systém MHD v Berlíne. Za Y sa ospravedlňujem, až po tvojom zvýraznení mi to buchlo do očí. Pochopiteľne pri mužskom rode tam malo byť I.😆
Reply on: S499.1023 #7:
A ak sa nemýlim, je tam aj - aspoň de iure - nástup len prvými dverami.
Reply on: mathre #6:
Neviem, kde udělalY tie súdružky chybu ale možno v tom, že v Berlíne je nosným systémom dopravy S-Bahn, U-Bahn, električka a autobusy len miestami?
Mňa by zaujímalo, kde soudruzi z NDR udělaly chybu, keď objednali 18m autobusy s počtom dverí po celej dĺžke rovnakým ako soudruzi z Bratislavy v prednej časti článkového vozidla 😆
Reply on: Andy #2:
Ano, sú v lepšom stave.
Reply on: Peter6607 #3:
Jeden je na poznaňskom letisku, zvyšok na MHD v Gdaňsku. Boli to síce veľmi pekné autobusy, avšak so slabým motorom (na košické podmienky).
Reply on: Mirtschi #1:
Ako vlastne dopadli tie SU 18 z Košíc? Po repase u výrobcu by to mohli byť ešte solídne autobusy. Podľa mňa by Bratislava mala pokračovať v skupovaní ďalších Solarisov, keď sa tieto osvedčia. 80 nových autobusov je pekná myšlienka. Len neviem, či Bratislava náhodou nepotrebuje obnoviť 150 vozidiel...

Napríklad Segedín odkúpil z Chomutova trolejbusy, po nastriekaní do červeného vyzerajú parádne. Trochu škoda, že sa o ne neuchádzal nikto v Bratislave (ani KE), to množstvo by akurát stačilo na definitívne vyradenie zvyšku starých krabíc.
Reply on: Mirtschi #1:
Tie MANy sú z menšieho mesta, predpokladám, že budú v lepšom stave.
Toto je od MB Capacity asi nejlepší nákup, čo DPB urobil. Keď sa tie vozy zrepasujú, tak ešte môžu pojazdit aj nejakú dobu po skončení výluky. Myslím, nakolko sú z Berlína, tak budú docela v dobrom stave, možno v lepšom, ako plynové SU15 a na rozdiel od vozidel MAN nebude ani taký problém s náhradnými dielmi, keďže príbuzné vozidlá Solaris už vo vozovom parku dopravný podnik má.