VehiclesBuses › Solaris Urbino 8,6

Solaris Urbino 8,6
Solaris Urbino 8,6
Solaris Urbino 8,6

Fleet List

Set Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. Solaris Urbino 8,6/III 1911 – 1915 2017 2018 5
2. Solaris Urbino 8,6/III 1916 2018 2018 1
Total 2017 – 2018   6

Technical Data

Length 8600 mm
Width 2400 mm
Height 2850 mm
Height over air conditioning 3150 mm
Height of floor 320 mm (270 mm s kneelingom)
Wheelbase 3720 mm
Doors 2
Number of seats 15 + 1
Number of standing places 36
Design load 51 + 1
Weight of unloaded vehicle 9100 kg
Gross vehicle weight 14400 kg
Engine Cummins ISB6.7E6C 280B, Euro 6, naftový 6-valec
Continuous power output 204 kW / 2100 rpm
Piston displacement 6693 cm3
Maximum torque 1100 Nm / 1000 rpm
Maximum speed 80 km/h
Transmission ZF Ecolife 6 AP 1200B, 6-stupňová automatická s integrovaným retardérom
Steering wheel RB Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Axles predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
zadná: ZF AV 133, portálová, hnacia
Tyres 275/70 R22,5 (predná náprava)
385/55 R22,5 (super single, zadná náprava)
Air conditioner Eberspächer Sütrak AC 515 G2 III
Cooling capacity 18 kW
Heating capacity 18 kW

Photos

Vehicle catalogue

1911 1912 1913 1914 1915

1916

Legend and statistics

1911vehicle in service: 6 (100 %)
1911online: 4 (66.7 %)
1911today in service: 4 (66.7 %)
1915vehicle ot of service (more than 2 weeks): 2 (33.3 %)
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.
Share of operational vehicles in service per day in the last month: 64 %, Monday to Friday 63 %

Currently in service on lines

35 / 1
51 / 1
69 / 1
151 / 1

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Valec #56:
V skratke: Hoďte naňho sieť.
Reply on: Ámos #55:
Na základe Google Maps. Inak by ich nemohol navrhnúť na cesty, kde ledva prejde väčšie osobné auto, do jednosmeriek, zákazov, uzavretých areálov.....
Reply on: pavmach #54:
Na zaklade akych dat si vypracovaval tieto linky?
Ak chceme, aby ľudia presadli z áut do MHD, treba urobiť razantné kroky. Veľmi dôležité sú lokálne linky, ktoré by ľudí doviezli čo najbližšie k ich domu. Treba zaviesť linky do všetkých oblastí BA, ktoré nie sú obsluhované a treba, aby tieto linky mali atraktívne ciele a dobre sa z nich prestupovalo na ostatné linky. Ja som vypracoval návrhy rôznych lokálnych a rekreačných liniek po celej BA. Snažil som sa, aby boli obslúžené naozaj všetky oblasti, ktoré to potrebujú:
Kamzík, Koliba, Ahoj, Krasňany-Slanec - https://drive.google.com/open?id=1e_X4XU65PaUAFwghLVIt44-z0SehEU1g&usp=sharing
Krasňany, Rača - https://drive.google.com/open?id=1cbPC0x5d-g7ju4WSewnBV3RCc4CoacI8&usp=sharing
Prievoz, Ružinov, nákupné zóny Trnávky - https://drive.google.com/open?id=1czunvJKYo5dw7h4IRBW1yHNYix2SVi7-&usp=sharing
Vajnory - https://drive.google.com/open?id=15-vo_QUzHdw8rmZ4BIkoJ5my8c_5ca0Z&usp=sharing
Patrónka, Kramáre, Koliba, Kamzík - https://drive.google.com/open?id=1JDBAe9GnH5q3Edb9rz9Ze8d51Mm09-RA&usp=sharing
Lesopark, Jaskový rad, štvrť nad Hlavnou stanicou - https://drive.google.com/open?id=1pCbg-tyLJtPYsVnNYK9tijWcaJ0WXBNB&usp=sharing
Patrónka, Lesopark, Kačín - https://drive.google.com/open?id=1297DnMM8iviUkXxw3rMffCR3FyS0MA5U&usp=sharing
Jarovce, Rusovce, Čunovo - https://drive.google.com/open?id=1t0FzxWy3UJcm-GAgWboACop6vLpVjf1b&usp=sharing
Devínska Nová Ves, Devín - https://drive.google.com/open?id=1C-4sICzyCS6CdbAakiNUybnKMasSqkLD&usp=sharing
Záhorská Bystrica, Lamač - https://drive.google.com/open?id=1mUe3nWKfHsOrpwRcm1caBLzMLiADPjR1&usp=sharing
Petržalka - https://drive.google.com/open?id=1mGRNDgUtWga7TCviyYcCyoEtWIhBIxZG&usp=sharing
Dúbravka - https://drive.google.com/open?id=1_ixI2IluOgv1UobosePQ9PFyINdBoWu_&usp=sharing
Karlova Ves - https://drive.google.com/open?id=1Kk8EEX1Aff--J9HJ12as3QMt8YmZ-Flh&usp=sharing a https://drive.google.com/open?id=1nZA9ZFKIQ33r69A7TqHI8cz6k0Q630jt&usp=sharing
Vrakuňa, Podunaj. Biskupice - https://drive.google.com/open?id=1wcxsidTC2fUVev7xnHbALEf0_f7sQYA9&usp=sharing , https://drive.google.com/open?id=1PJs7aAeh1lHo604xQHjFtaLQIYx0R8Zi&usp=sharing a https://drive.google.com/open?id=12xsfRZRAc7ppOt2HoY14DE0gwU0bShC0&usp=sharing
Staré mesto - https://drive.google.com/open?id=1D-rJErrVCtyhpR-dqq46HP27pRe3Vs-I&usp=sharing a https://drive.google.com/open?id=10Q_2Wqnoupt78C5gQwETxbTVrGFmL6kf&usp=sharing
Staré Grunty, Bôrik - https://drive.google.com/open?id=13sVAOROTmngGI10Q7DmbzQTELr9OZLWc&usp=sharing
Reply on: Melange #52:
Hej tak by to bolo najlepšie. Vyjazdil by v pohode 30 min. int.
Reply on: david1 #50:
V súčasnosti hej, ale ak by to chodilo tak ako navrhuje TomJ (podľa mňa rozumnejšie ako teraz), tak by to tade vôbec nechodilo. Potom už možno radšej spraviť tú linku ako okružnú, kľudne iba jednosmerne.
Reply on: Melange #46:
Je tam kopec firiem. Je nezmysel tade prechádzať bez zastavenia.
Reply on: Petto #48:
Pripadne 63 urobi zachadzku k Pharosu a moze sa hned vratit k AVIONU kde bude konecna.
Reply on: 810zssk #42:
Problem by vsak bol co so socialkou ? Pharos nema ziadnu, na druhu stranu asi kazdy spoj L63 nepojde na pharos / kludne aj kazdy druhy / co robi v sedle int. 40minut a v spicke 30minut.
Reply on: CePo #39:
Treba odstrániť nebezpečné prístrešky, stačí tyčka s označníkom a nechať obsluhovať aj 35-kou.
Reply on: david1 #45:
Aha, viem, tá ulica sa už volá Pri letisku, ako aj všetky ulice v areáli Pharosu. Otázka je, či kvôli DHL má zmysel robiť zastávku - z mapy sa zdá, že tam v súčasnosti skoro už nič ďalšie nie je.
Reply on: Melange #44:
Galvaniho je okolie Kiky a Ivánska cesta sú aj odbočné k Pharosu kde sídli DHL a pod.
Reply on: david1 #43:
K 69 - myslel si Galvaniho, nie?
Reply on: TomJ #30:
Pri L58 by sa zišlo pohrať s CP . V rannej špičke je 60 min. resp. 90 min diera.
Vtedy vykonáva školský spoj.. Ak to vozí decká, len na Trnávku dal by som to normálne do CP no s upravenou trasou. Napr. vynecháva zastávky... a pod.
Prac. prestávku posunúť po 8:30

L69 zaviesť obsluhu Hornbachu, Kiky a administratívy Samsungu, Medirexu.
Doplniť zastávky na Ivánskej ceste , kde je kopec firiem a teraz tam prejde bez zastavenia.

L151 jednoznačne potiahnuť vyššie na Ahoj a pokial sa nebybuduje obratisko tak to viesť okruhom. Nová zachádzka na Tupého ak sa tam tiež vybuduje obratisko.
Prevádzka apoň do 22:00 + volné dni. Nie je nutné večer a cez víkendy zachádzať na Tehelnú.

Zaviesť obsluhu Slanca zatial okruhom po miestnych komunikáciach.
Reply on: TomJ #36:
Ja by som osobne 69 zrusil a do Pharosu predlzil 63. Tieto specialne linky "na posledne tri zastavky" povazujem za uplny nezmysel tam kde komunikacie umoznuju prejazd normalneho autobusu.
Reply on: TomJ #36:
Hej, ten návrh je fajn, ale ako nevýhodu vnímam, že takto by neobsluhovala Ikeu a protiľahlý Korzo shopping. Aj keď možno je ich obsluha inými linkami dostatočná, neviem posúdiť.
Reply on: CePo #39:
Prístrešky už sú odstránené, minimálne dva z troch.
Reply on: Melange #35:
Na Krcacoch nestoji ani nocak z dovodu nebezpecnych autobusovych pristreskov. Kedze realne hrozi, ze sa samovolne zrutia, tak sa tam radsej nezastavuje. Avsak X5 tam zastavuje, lebo pocas dennej elektrickovej vyluky to nebezpecne nie je...
Reply on: Viko #37:
Nestala , ani ked este fungovala samostatna 36tka Borska - Tesco Lamač.
Reply on: Melange #35:
Mne sa zdá, že jeden čas 35ka na Krčacoch stála, zrejme tam ale nebol taký dopyt.
Reply on: Melange #35:
Pri 69 som už dávnejšie navrhoval takúto trasu: https://goo.gl/maps/gbASAKWmujH2
Pri 151 si nie som istý šírkovými pomermi ulíc, ale snáď by sa dala potiahnuť trošku vyššie a tiež by mohla (aspoň jednosmerne, keďže je to v podstate okružná linka) zachádzať cez Tupého na Frankovskú.
Reply on: TomJ #30:
35 - pre mňa je záhadou, prečo to nestojí na žiadnych Krčacoch. Vie niekto?
69 - máš aj konkrétny návrh? Možno by bolo fajn navrhnúť to tak, aby to obslúžilo aj Hornbach, Kiku a tie okolité biznis centrá.
151 - tiež by ma zaujímal nejaký bližší návrh.

Celkovo ale mám pocit, že problém je skôr v neprispôsobení liniek rastúcemu mestu. Tieto linky, keď boli navrhnuté, možno zodpovedali situácii, dnes sú však lokality, ktoré by si zaslúžili obsluhu viacej ako napr. Sološnická... A tým myslím najmä Slanec, veľkú časť Záhorskej Bystrice, Ráztočnú, Novú Vrakuňu, samozrejme aj Potočnú atď. Takže posilniť súčasné linky - OK, ale nestačí to, lebo to nerieši problém neobsluhovaných lokalít.
Reply on: Samco13 #31:
Veď k Dubrawe by mohla jazdiť aj naďalej, len by mala viacej vymetať ulice starej Dúbravky.
Reply on: Samco13 #31:
27 si plati Tesco? Vsak ta linka existovala davno pred OC Dubrawa.
Reply on: TomJ #30:
Suhlasim a este by som doplnil zmenu rozsahu premavky. Tam kde su minibusove linky jedinymi obsluhujucmi niektore oblasti (najviac kricia 44, 147, 151) by rozhodne nemala byt premavka zabezpecovana len v spicke, ale mala by byt normalne celodenna od cca 6:00 do cca polnoci.
Reply on: TomJ #30:
27 si plati Tesco stores. takze neverim ze na nej nieco zmenia.
Všetky minibusové linky by bolo treba prekopať:
27 - trasa je dosť odveci, mala by viac obsluhovať územie starej Dúbravky.
35 - rozhodne posilniť interval a pouvažovať nad sedlovou a víkendovou prevádzkou.
44 - posilniť interval aspoň v špičke na 20, možno aj 15 min.
58 - tá je asi jediná ako tak OK.
69 - teraz je tam hrbáč, ale jeden čas tam jazdili minibusy, táto linka tiež obsluhuje danú oblasť dosť nezmyselne.
147 - posilniť interval.
151 - chcelo by to možno rozšíriť o obsluhu nových ulíc.

Tieto linky by zhltli 10 minibusov (na 35, 44 a 147 by boli dva). Takže ak by zostali ešte jazdiť nejaké Ivecá, dá sa pouvažovať buď o premene niektorej klasickej linky na minibusovú (54, 57 cez víkend, 77, 153 - hoci tú by som najradšej zrušil úplne) alebo zavedením nových liniek v slabo obsluhovaných oblastiach (Slanec, Potočná, Strmé vŕšky).
Reply on: 810zssk #27:
Na 20 min. Môže byť.
Reply on: Mike #26:
Aj na 35 to vyzera, ze po zavedeni sirsieho autobusu medzi Kuklovskou a Borskou treba pridat 4-5 minut jazdnej doby ?
Ja by som v prvom rade rad videl napravu intervalu na 35. Ta je asi najvacsi fail.
Reply on: Melange #25:
Na 44 a 147 tieto vozy možno nakoniec ani nepôjdu, keďže obe linky chodia po uliciach kde býva tradične problém s prejazdnosťou a dodávky (či už dejliny alebo sprinter) sú široké 2 metre a dlhé do 7 metrov, kdežto solarisy sú široké 2,4 metra a dlhé 8,6 ...

Čas ukáže ..
Reply on: Jano3224 #24:
A taktiež 44 a 147, ktoré sa myslím nespomínali.
Reply on: 810zssk #23:
To je pravda, ja by som to videl aj na linky ako 54, 57 alebo 130. Len aby s tým DPB dlho nečakal, nerád by som bol aby nové vozy hneď na začiatku stáli. Veď ukáže sa v ďalších dňoch.
Reply on: Jano3224 #21:
O vyuzitie sa rozhodne nebojim. Minibusov bol nedostatok - niektore existujuce linky by rozhodne zniesli posilnenie a mame aj oblasti kde obsluha uplne chyba. Nehovoriac o moznosti konverzie niektorych liniek na minibusove (napr. 69, alebo 77).
Reply on: Jano3224 #21:
Ešte zopár sa nájde aj dnes, kde by to bohate stačilo.
Hrozne som zvedavý na to, kde nájdu tieto vozy využitie. Už dnes jazdia iba dva vozy, lebo ostatné nemajú kde. Ibaže by chystali nejaké nové linky.
Vraj sa čaká na nejaké záležitosti, ale mali by vyjsť tento týždeň
Kedy uvidíme v premávke tieto vozy?
Reply on: pavmach #15:
Samozrejme. Aj klimu,wifi a USB nabijacky ako vsetky vozidla z tendrov v r.2017
Bude to mať aj Akustické hlásenie zastávok?
Reply on: Ámos #8:
"ked maju novy dizajn, nebudu jeho uplatnovanie natahovat"

A preto do Chomutova ide Škoda dodať trolejbusy v karosérii Solaris III. generácie, pričom pre Žilinu sú vyrobené v karosérii IV. generácie.
Reply on: Petto #10:
Nie, nemyslim ?
Reply on: Dispecer #9:
Ahaaa, to som si neuvedomil, tu sirku. V tom pripade ok, padny argument.
Nic to vsak nemeni an tom, ze bratislavske 8,6 mozu byt prve v IV. generacie.
Aj ked je to uplne jedno, ako tie vozy budu vyzerat.
Reply on: Dispecer #9:
A ja som si myslel, že len odkroja požadovanú dĺžku ako zo salámy... zadok na Solarisoch tak vyzerá ?
Reply on: Ámos #8:
Ak by bola 4G tak uz ju maju aspon na stranke ako prototyp nemyslis ? ? + Dispecerov argument o sirke skrine.
Reply on: Ámos #8:
Ámos, Alpina aka Urbino 8,6 / Urbino LE 8,9 sú užšie (2400 mm) oproti Urbinám 10/12/(15/)18/18,75 (2550 mm). Takže určite kostru karosérie majú inú.

Solaris naďalej vyrába aj III. generáciu, aj IV. generáciu a podľa rozmerov uvedených v zmluve by som skôr povedal, že pôjde o III. generáciu, ale pravdupovediac nikde v zmluve som nepostrehol niečo, čo by 100% hovorilo o tom, o karosériu ktorej generácie by išlo.
Reply on: Petto #6:
Aky design? Nemyslis si, ze nie su v Soplarise natolko blbi, ze kazda dlzka ma svoje specificke riesenie exterieru vozidla? Ako ok, je to krajina neobmedzenych moznosti, ale ked maju novy dizajn, nebudu jeho uplatnovanie natahovat..
S predstavenim 8,6m IV. generacie kludne mozu cakat do prvej objednavky tejto dlzky, kedze podla wiki ich az tak vela nie je.
Reply on: Miro #4:
na 8,6 metrove vozidlo akurat . Podobne nase 7metrove mikrobusy Iveco maju tiez len 2 dvere
Reply on: Salomon #3:
Nebude, nie je na to este design urobeny.
Reply on: Salomon #3:
Isto? Uniklo mi niečo a bola už táto dĺžková kategória predstavená v novom dizajne? Existuje také vozidlo niekde?
Nemá to nejak málo dverí?
Toto vozidlo bude dodané v IV generácii.
Rozkošný autobusík. 😃
Autor obrazku si tu fandi s nasadenim na 27cku ? ?