| Batch | Type | Fleet numbers | Manufactured | Into Service | Withdrawn | Quantity |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Novoplan C-12NG | 1720 | 2000 | 2004 | 2006 | 1 |
| Total | 2000 | 1 | ||||
| Length | 11585 mm |
|---|---|
| Width | 2500 mm |
| Height | 3160 mm |
| Height of floor | 770 mm |
| Wheelbase | 5570 mm |
| Doors | 3 |
| Number of seats | 30 + 1 |
| Number of standing places | 66 |
| Design load | 96 + 1 |
| Gross vehicle weight | 17800 kg |
| Engine | Jamot (LIAZ) M1.2C ML 637 NGS, Euro 2, plynový, vodou chladený, nepreplňovaný 6-valec |
|---|---|
| Continuous power output | 175 kW / 2000 rpm |
| Piston displacement | 11946 cm3 |
| Transmission | VOITH D 863.3, automatická 3-stupňová |
| Steering wheel | AXL Semily HRA 450-6, hydraulické monoblokové servoriadenie |
| Axles | predná: LIAZ, nezávislé zavesenie kolies
zadná: PPS Detva, tuhá, hnacia |
| Tyres | 275/70 R 22,5 |
Viko
1) Novop dostal NC za dizajn v kategórii Cieľavedomé uplatňovanie dizajnu vo výrobe a službách. Zdôvodnenie prebraté do médií jasne tvrdí, že predmetom ocenenia nie je dizajn samotný, ale efektívna snaha v celom projekte novej výroby (od oslovenia univerzít a dodávateľov po predstavenie prototypu neubehol ani rok).
2) Nerozumiem celkom, prečo by osud našej #1720 mal byť neznámy už od roku 2010. Veď ešte v roku 2014 (ak nie dokonca 15) ho inzeroval ten agrobazár v Tornali.
A potom dáke drobnosti: jednak by sa patrilo spomenúť, že z laminátu boli aj tie profilované dekle na bočniciach; jednak by sa nemuselo zavádzať formuláciou "15-metrový letiskový", keďže presné číslo sa nevie a napriek názvu to je viditeľne menej