VehiclesBuses › SOR B 9.5

SOR B 9.5 #3501 - 3503
SOR B 9.5 #3512 - 3514
SOR B 9.5 #3527 - 3533
SOR B 9.5 + Agados Dona P B2 2000

Fleet List

Set Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. SOR B 9.5 3501 – 3503 1999 2000 2011 – 2017 3
2. SOR B 9.5 3504 – 3506 2000 2000 2013 – 2015 3
3. SOR B 9.5 3507 – 3508 2000 2000 2015 – 2018 2
4. SOR B 9.5 3509 – 3511 2001 2001 2015 – 2017 3
5. SOR B 9.5 3512 – 3514 2001 2001 2018* 3
6. SOR B 9.5 3515 – 3526 2002 2002 2015 – 2018 12
7. SOR B 9.5 3527 – 3533 2005 2005 2011 – 2022 7
Total 1999 – 2005   33
* Historic vehicle saved

Technical Data

Length 9520 mm (#3501 - 3526)
9580 mm (#3527 - 3533)
Width 2480 mm
Height 2950 mm
Height of floor 600 mm
Wheelbase 4450 mm
Doors 3
Number of seats 24 + 1 (#3501 - 3526)
26 + 1 (#3527 - 3533)
Number of standing places 55
Design load 80 + 1 (#3501 - 3526)
81 + 1 (#3527 - 3533)
Weight of unloaded vehicle 7150 kg (#3501 - 3514)
7400 kg (#3515 - 3521)
7225 kg (#3522 - 3526)
7550 kg (#3527 - 3533)
Engine Iveco - Fiat 8060.45 TCA Euro 2, naftový, vodou chladený, preplňovaný 6-valec s priamym vstrekovaním (#3501 - 3514)

Iveco Tector-NEF F4AE 0682C Euro 3, naftový, vodou chladený, preplňovaný 6-valec s priamym vstrekovaním (#3515 - 3533)
Continuous power output 152 kW / 2700 rpm (#3501 - 3514)
176 kW / 2500 rpm (#3515 - 3533)
Piston displacement 5861 cm3 (#3501 - 3514)
5880 cm3 (#3515 - 3533)
Maximum torque 660 Nm / 1400 rpm (#3501 - 3514)
810 Nm / 1250 - 2100 rpm (#3515 - 3533)
Maximum speed 80 km/h (#3501 - 3514, 3527 - 3533)
100 km/h (#3515 - 3521)
Transmission Iveco 2865.6, manuálna, 6-stupňová, plne synchronizovaná, s retardérom VOITH 120 (#3501 - 3514)

VOITH D 851.3E (DIWA.3E), automatická, 3-stupňová so zabudovaným retardérom (#3515 - 3533)
Steering wheel AXL Semily HRA 450-6, hydraulické s posilňovačom riadenia
RBL C 500V, hydraulické s posilňovačom riadenia (#3515 - 3533)
Axles predná: SOR, nezávislé zavesenie kolies, lichobežníková konštrukcia (#3501 - 3514, 3527 - 3533)
predná: Iveco 5851, tuhá (#3515 - 3526)
zadná: ROCKWELL P-130, jednostupňová, hnacia, tuhá
zadná: Meritor RS 24-147E, hnacia, tuhá
Tyres 285/70 R 19.5 TL, radiálne bezdušové, nízkoprofilové

Photos

Vehicle catalogue

3501 3502 3503

3504 3505 3506

3507 3508

3509 3510 3511

3512 3513 3514

3515 3516 3517 3518 3519 3520 3521 3522 3523 3524 3525 3526

3527 3528 3529 3530 3531 3532 3533

Legend and statistics

3514vehicle in service: 1 (3 %)
3514vehicle ot of service (more than 6 months): 1 (3 %)
3501withdrawn vehicle: 32 (97 %)
3514historic vehicle: 1 (3 %)
3501work vehicle: 16 (48.5 %)
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Môžem sa opýtať:
Sú zvyšné autobusy typu SOR B 9.5 s evidenčnými číslami: #3512, #3513, #3515, #3516, #3517, #3519, #3522, #3523, #3525 a #3528 zošrotované úplne všetky?
Reply on: 4921 #15:
Závidím optimizmus. Momentálne bude vzhľadom na Matelkov semibläkaut a kriziacku výpravu proti covidu úspechom, ak budú jazdiť normálne linky
Reply on: N/A #16:
To je fakt, ale zasa v rámci Slovenska boli Ikarusy 4XX skôr raritou (mali ich iba v Prešove, Košiciach a jeden aj v Liptovskom Mikuláši) a čo sa týka tých ostatných tak z trolejbusov si tam viem jednoznačne predstaviť Sanos a 9Tr a z električiek mi tam chýba Ganz #104
Reply on: 4921 #15:
Viem si skôr predstaviť ŠM11, 706RTO, Ikarus 280, T2, 9Tr a pod. IK4xx ako aj karosy su pomerne "moderne" autobusy.
Reply on: N/A #14:
Čiže ako príklad by prichádzali do úvahy Ikarusy (či už 280-ka alebo 412/415/435?) ak by sa vôbec dali voľakedy dokopy?
Reply on: Butroel #13:
Odmysliac si, že toto nie je stránka DPB ani nijakého veterán klubu, vytvorenie takejto linky by bola ultra šotoušovina bez akéhokoľvek prínosu či potenciálu.

Ak by sa aj niekedy vytvorila nejaká pravidelná historická linka (a je jedno či autobusová alebo električková), určite by na ňu mali byť nasadzované také vozidlá, ktoré by z nej dokázali spraviť reálnu turistickú atrakciu a pritiahnuť oveľa širšie spektrum ľudí než len zopár detských nadšencov.
Nemohli by ste spraviť nejakú historickú linku na ktorej by jazdili nap. Kinderká, Sorky typu 9,5 a ešte niečo (bol by som veľmi rad keby sa to stalo)
Cestovateľ Jakub

Cestovateľ Jakub

Všetky B9.5 su uz vyradene?
V ktorom mesiaci začne vyraďovanie ďalších SORov B 9.5 ?
Reply on: Alexidlo #9:
Sú to úvahy - nebolo o tom rozhodnuté, preto sa o tom nikde nepíše.
Kde sa to píše, že vozidlo 3514 bude historické ??
Reply on: Sharpay #7:
Nejaké úvahy sú o 3514.
plánuje sa zachovať aj nejaké historické kinderko? ❓
Tie automaty ale naozaj mohli kľudne jazdiť ďalej s cestujúcimi
Reply on: martin9171 #4:
Citujem text o pár riadkov vyššie: "Ďalšie vozidlá boli vyraďované pre zlý technický stav v roku 2015. V novembri 2015 bolo viacero vozidiel vyčlenených pre zimnú údržbu."

Tieto vozidlá vozia soľ a robotníkov, ktorí odhŕňajú zastávky od snehu a solia ich ?
Reply on: N/A #3:
Načo slúži technologické vozidlo?
Im v tom podniku uplne drbe na hlavu? Na kerú Máriu potrebujú toľko technologických vozidiel, keď nemajú čo vypravovať potom?!!?
To fakt budu tie kotacove busy zimne sluzby?
3501, 3503, 3504 a 3507 nesli do JD?

Inac, nevie niekto, naco tu 3504 ozivovali, ked v poslednom mesiaci sa pouzivala len 3x?

A vie niekto, ci sa uvazuje nad historicakom?