VehiclesBuses › Karosa ŠM 11

Karosa ŠM 11 1608
Karosa ŠM 11 1608
Karosa ŠM 11 1620
Karosa ŠM 11 1620
Karosa ŠM 11 1630 #397 with unusual livery
Karosa ŠM 11 1630 #397 with unusual livery
Karosa ŠM 11 1630
Karosa ŠM 11 1630

Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. Karosa ŠM 11 1608 246 – 247 1968 1968 1973 2
2. Karosa ŠM 11 1608 248 – 261 1969 1969 1974 – 1976 14
3. Karosa ŠM 11 1608 262 – 272 1969 1969 1973 – 1976 11
4. Karosa ŠM 11 1620 273 – 301 1970 1970 1974 – 1979 29
5. Karosa ŠM 11 1620 99 1970 1970 1977 1
6. Karosa ŠM 11 1620 86, 90, 93 – 94, 98, 105, 180, 305 – 319 1971 1971 1976 – 1979 22
7. Karosa ŠM 11 1630 1 – 11, 13, 18, 34 – 35, 37, 39 – 40, 42 – 43, 46, 52, 58, 61, 63, 67, 73 – 75, 83, 87 – 88, 91 – 92, 96, 100, 118 – 119, 122, 125 – 126, 141, 152, 155, 209 – 211, 320 – 335 1972 1972 1973 – 1980 63
8. Karosa ŠM 11 1630 31, 33, 36, 38, 41, 45, 51, 53 – 54, 59 – 60, 95, 120 – 121, 123 – 124, 128, 131 – 132, 148 1973 1973 1975 – 1980 20
9. Karosa ŠM 11 1630 44, 129, 139, 153 – 154, 160, 175, 201, 333II, 336 1973 1973 1976 – 1979 10
10. Karosa ŠM 11 1630 16, 27 – 28, 47, 55 – 56, 62, 127, 130, 133, 136, 138, 140, 150 – 151, 156, 158, 161, 164, 166 – 167, 170, 172, 192, 195 – 196, 198, 200, 204, 246II – 247II, 263II, 337 – 353 1974 1974 1976 – 1982 49
11. Karosa ŠM 11 1630 173, 248II – 250II, 252II – 253II, 257II – 258II, 262II, 354 – 389 1975 1975 1977 – 1982 45
12. Karosa ŠM 11 1630 390 – 397 1975 1976 1980 – 1982 8
13. Karosa ŠM 11 1630 1275 – 1284, 2302 – 2305, 3270 – 3274 1976 1976 1980 – 1982 19
14. Karosa ŠM 11 1630 1285 – 1293, 2306 – 2314, 3275 – 3283 1976 1976 1977 – 1984 27
15. Karosa ŠM 11 1630 1294 – 1305, 2315 – 2334, 3284 – 3295 1977 1977 1983 – 1986 44
16. Karosa ŠM 11 1630 1306 – 1318, 2335 – 2364, 3296 – 3315 1978 1978 1982 – 1985 63
17. Karosa ŠM 11 1630 1319 – 1339, 2365 – 2370, 3316 – 3350, BA 24-91 1979 1979 1980 – 1988* 63
18. Karosa ŠM 11 1630 1340 – 1359, 2371 – 2392, 3351 – 3365 1980 1980 – 1981 1986 – 1988 57
19. Karosa ŠM 11 1630 1360 – 1382, 2393 – 2412, 3366 – 3376 1981 1981 1987 – 1988* 54
Total 1968 – 1981   601
* Historic vehicle saved

Technical Data

Length 10985 mm (ŠM 11 1608, ŠM 11 1620)
11135 mm (ŠM 11 1630)
Width 2500 mm
Height 2985 mm (ŠM 11 1608)
3120 mm (ŠM 11 1620, ŠM 11 1630)
Height of floor 880/885 mm
Wheelbase 5500 mm
Doors 3
Number of seats 31 + 1 (ŠM 11 1608)
29 + 1 (ŠM 11 1620, ŠM 11 1630)
Number of standing places 59 (ŠM 11 1608)
67 (ŠM 11 1620, ŠM 11 1630)
Design load 90 + 1 (ŠM 11 1608)
96 + 1 (ŠM 11 1620, ŠM 11 1630)
Weight of unloaded vehicle 7800 kg (ŠM 11 1608)
8720 kg (ŠM 11 1620, ŠM 11 1630)
Gross vehicle weight 15550 kg (ŠM 11 1630)
Engine Škoda ML 630, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním (ŠM 11 1608)
Škoda ML 634, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním (ŠM 11 1620, ŠM 11 1630)
Continuous power output 132,4 kW / 2150 rpm (ML 630)
148,5 - 154,4 kW / 2000 rpm (ML 634)
Piston displacement 11150 cm3 (ML 630)
11940 cm3 (ML 634)
Maximum torque 778 Nm / 1300 rpm (ML 634)
Maximum speed 65 km/h
Transmission Praga 2M 70, automatická, 2-stupňová s hydrodynamickým meničom
Ignition system PAL
Steering wheel Technometra 712 HRS 350-6, hydraulické monoblokové servoriadenie
Axles predná: LIAZ, nezávislé zavesenie kolies, rovnobežníková konštrukcia s nerovnako dlhými ramenami
zadná: LIAZ (prvé série)
zadná: RÁBA A 018, hnacia, tuhá s planétovou prevodovkou v nábojoch kolies, stály redukčný prevod
Tyres 10,00-20

Photos

Vehicle catalogue

246 247

248 2253 279II 2251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261

262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272

3201 2252 3202 3203 1232 278 279 3239II 3252II 282 1233 284 3206 1234 8204 2255 1235 2256 3244II 3262III 1236 1237 3223III 2257 2258 1238 1239 2259 2202

3217

2220 3214 3215 2222 3216 1213 3219 1209II 2246II 2263 308 3239III 3211 3261II 2264 1242 2219II 2213II 2266 2267 2268 3213

2201 3232II 3 3262II 3221 3222 3223 2203 3224 2204 1201 2205 2206 3257II 2208 37 3228 3235II 3230 2209 2210 2212 2215 3235 3236 2218 1209 3237 3238 2219 2221 2273II 3240 1210 3241 1220II 2223 2224 2226 2228 2229 3244 2296II 2239 2214II 2248 3251 3261III 3253 1244 3254 1245 2269 3255 3256 3257 3258 3259 3260 3261 333 3262 3263

3259II 1204 1224II 3264II 1206 3232 3233 3234 2213 2216 2217 1211 2225 1214 1215 2227 1216 1249II 2233 1219

3231 3242 3243 3245 2238 2241 2243 2246 1246 1247

1202 1203 2207 2211 1207 2214 1208 2230 2231 2234 1266II 2235 1218 1220 2236 1221 2240 2242 1222 3246 3247 1223 1224 2244 2245 2303II 1226 3265II 3250 3264 1227 1231 2270 2271 2272 2273 1248 2274 2275 1249 1250 1251 2276 1252 2277 2278 1253 2279 2280

3248 3265 2249 2250 1228 1229 3266 3267 1230 2281 2282 2283 1254 1255 1256 1257 2284 1258 2285 2286 1259 1260 1261 1262 2287 2288 2289 1263 1264 1265 1266 1277II 1268 2290 2291 2292 2293 2294 2295 3268 2296 2297 2298 1269 1270

3273II 1271 2299 2300 1272 1273 2301 1274

1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 2302 2303 2304 2305 3270 3271 3272 3273 3274

1285 1286 1287 1288 1289 1290 1291 1292 1293 2306 2307 2308 2309 2310 2311 2312 2313 2314 3275 3276 3309II 3278 3279 3280 3281 3282 3283

1294 1295 1296 1297 1298 1299 1300 1301 1302 1303 1304 1305 2315 8254 2317 2318 2319 2320 2321 2322 2323 2324 2325 2326 2327 2328 2329 2330 2331 2332 2333 2334 3284 3285 3286 3287 3288 3289 3290 3291 3292 3293 3294 3295

1306 1307 1308 1309 1310 1311 1312 1313 1314 1315 1316 1317 1318 2335 2336 2337 2338 2339 2340 2341 2342 2343 2344 2345 2346 2347 2348 2349 2350 2351 2352 2353 2354 2355 2356 2357 2358 2359 2360 2361 2362 2363 2364 3296 3297 3298 3299 3300 3301 3302 3303 3304 3305 3306 3307 3308 3309 3310 3311 3312 3313 3314 3315

1319 1320 1321 1322 1323 1324 1325 1326 1327 1328 1329 1330 1331 1332 1333 1334 1335 1336 1337 1338 1339 2365 2366 2367 2368 2369 2370 3316 3317 3318 3319 3320 3321 3322 3323 3324 3325 3326 3327 3328 3329 3330 3331 3332 3333 3334 3335 3336 3337 3338 3339 3340 3341 3342 3343 3344 3345 3346 3347 3348 3349 3350 3350II

1340 1341 1342 1343 1344 1345 1346 1347 1348 1349 1350 1351 1352 1353 1354 1355 1356 1357 1358 1359 2371 2372 2373 2374 2375 2376 2377 2378 2379 2380 2381 2382 2383 2384 2385 2386 2387 2388 2389 2390 2391 2392 3351 3352 3353 3354 3355 3356 3357 3358 3359 3360 3361 3362 3363 3364 3365

1360 1361 1362 1363 1364 1365 1366 1367 1368 1369 1370 1371 1372 1373 1374 1375 1376 1377 1378 1379 1380 1381 1382 2393 2394 2395 2396 2397 2398 2399 4200 2401 2402 2403 2404 2405 2406 2407 2408 2409 2410 2411 2412 3366 3367 3368 3369 3370 3371 3372 3373 3374 3375 3376

Legend and statistics

3350IIvehicle in service: 1 (0.2 %)
246withdrawn vehicle: 600 (99.8 %)
3350IIhistoric vehicle: 2 (0.3 %)
279IIfleet number 279 used 2 times by this type of vehicle
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.

Renumbered Fleet Numbers

1.2.3.4.5.
BA 24-91 3350II    
1 2201    
2 3218 3232II   
4 3220 3262II   
5 3221    
6 3222    
7 3223    
8 2203    
9 3224    
10 2204    
11 1201    
13 2205    
16 1202    
18 2206    
27 1203    
28 2207    
31 3225 3259II   
33 1204    
34 3226 3257II   
35 2208    
36 1205 1224II   
38 3227 3264II   
39 3228    
40 3229 3235II   
41 1206    
42 3230    
43 2209    
44 3231    
45 3232    
46 2210    
47 2211    
51 3233    
52 2212    
53 3234    
54 2213    
55 1207    
56 2214    
58 2215    
59 2216    
60 2217    
61 3235    
62 1208    
63 3236    
67 2218    
73 1209    
74 3237    
75 3238    
83 2219    
86 2220    
87 2221    
88 3239 2273II   
90 3214    
91 3240    
92 1210    
93 3215    
94 2222    
95 1211    
96 3241    
98 3216    
99 3217    
100 1212 1220II   
105 1213    
118 2223    
119 2224    
120 2225    
121 1214    
122 2226    
123 1215    
124 2227    
125 2228    
126 2229    
127 2230    
128 1216    
129 3242    
130 2231    
131 2232 1249II   
132 2233    
133 2234    
136 1217 1266II   
138 2235    
139 3243    
140 1218    
141 3244    
148 1219    
150 1220    
151 2236    
152 2237 2296II   
153 3245    
154 2238    
155 2239    
156 1221    
158 2240    
160 2241    
161 2242    
164 1222    
166 3246    
167 3247    
170 1223    
172 1224    
173 3248    
175 2243    
180 3219    
192 2244    
195 2245    
196 1225 2303II   
198 1226    
200 3249 3265II   
201 2246    
204 3250    
209 2247 2214II   
210 2248    
211 3251    
249 284II 2253   
250 279II    
251 2251    
273 3201    
274 2252    
275 3202    
276 3203    
277 1232    
280 3204 3239II   
281 3205 3252II   
283 1233    
285 3206    
286 1234    
287 2254 8204   
288 2255    
289 1235    
290 2256    
291 3207 3244II   
292 3209 3262III   
293 1236    
294 1237    
295 3208 3214II 3223III  
296 2257    
297 2258    
298 1238    
299 1239    
300 2259    
301 2202    
305 1241 1209II   
306 2262 2246II   
307 2263    
309 3210 3239III   
310 3211    
311 3212 3261II   
312 2264    
313 1242    
314 2265 2219II   
315 1243 2213II   
316 2266    
317 2267    
318 2268    
319 3213    
320 3252 3216II 3239 3261III 
321 3253    
322 1244    
323 3254    
324 1245    
325 2269    
326 3255    
327 3256    
328 3257    
329 3258    
330 3259    
331 3260    
332 3261    
334 3262    
335 3263    
336 1247    
337 2270    
338 2271    
339 2272    
340 2273    
341 1248    
342 2274    
343 2275    
344 1249    
345 1250    
346 1251    
347 2276    
348 1252    
349 2277    
350 2278    
351 1253    
352 2279    
353 2280    
354 2281    
355 2282    
356 2283    
357 1254    
358 1255    
359 1256    
360 1257    
361 2284    
362 1258    
363 2285    
364 2286    
365 1259    
366 1260    
367 1261    
368 1262    
369 2287    
370 2288    
371 2289    
372 1263    
373 1264    
374 1265    
375 1266    
376 1267 1277II   
377 1268    
378 2290    
379 2291    
380 2292    
381 2293    
382 2294    
383 2295    
384 3268    
385 2296    
386 2297    
387 2298    
388 1269    
389 1270    
390 3269 3273II   
391 1271    
392 2299    
393 2300    
394 1272    
395 1273    
396 2301    
397 1274    
2316 8254    
2400 4200    
3277 3309II    
246II 3264    
247II 1227    
248II 3265    
249II 2249    
250II 2250    
252II 1228    
253II 1229    
257II 3266    
258II 3267    
262II 1230    
263II 1231    
333II 1246    

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Toto u nas nebehalo, ze?
Reply on: IBBI #1:
Definuj otázku presnejšie, lebo podľa toho, ako ju možno uchopiť môžeš dostať odpoveď aj áno, aj nie.
Reply on: Dispecer #2:
No jak ti ju zadefinujem? 😃 Vlnkovana SMka s nedelenym celnym sklom. 😃
Reply on: IBBI #3:
Vzhľadom na to, že prvé ŠMky sú z roku 68, nedelené čelné sklo ich už nezastihlo.

Vyhotovenie plechov sa menilo až neskôr.
Reply on: IBBI #3:
No vidíš, že to ide... 😂

Skoro som ti na tú fotku odpovedal, že nie, nebehalo to v BA, lebo to je predsa fotka z iného kútu Československa... 😋
Reply on: Viko #4:
No dobre a co je potom hento za typ?
Reply on: dupe #7:
Aha, zle som Vika pochopil - on myslel prve SMKy v Bratislave ze su zo 68. Nie celkove prve. 😉 Cize ujasnime si to - prve SMKy mali nedelene celne sklo, ano?
Reply on: IBBI #8:
Prvé vyrobené kúsky (niekde sa uvádzajú ako 0. výrobná séria) mali nedelené čelné sklo, podobne ako prototypy.
https://seznam-autobusu.cz/vuz/46843
Reply on: IBBI #8:
Sorry, myslel som, že ak na otázku "toto u nás" nezopakujem v odpovedi "u nás", stále to bude jasné. Mea culpa.
Celá rasa Šx mala spočiatku nedelené čelné sklo, akurát sa zistilo, že ho nevieme doma vyrobiť a neprospieva pevnosti kastle, tak sa rozdelilo.
Nieje to ŠM 11 1608 vlnita?
Reply on: 6207 #12:
Rad 16xx, 26xx a 36xx bol vyhradený pre ŠL a tie v BA nemali vlnitý plech. Ale máš asi na mysli typ ŠM 11 1608. Komentujem to v nasledujúcom príspevku.
Reply on: 6207 #12:
A ešte dodávam, že vlnitý plech mali v BA len ŠM-ky 246-272. A z nich sa žiadna nedožila 4-ciferných čísel. Čo sa týka typu ŠM 11 1608, môže byť aj nemusí. Ťažko povedať, aj prvá séria s rovným plechom 273-301 bola natretá podobne, ale nie totožne, teda so širokým červeným pásom.
Reply on: Mhr1 #14:
Aha! Dik za info.👍
Reply on: 6207 #12:
Podľa šírky horného pásu usudzujem, že to bude už ŠM11.1620 s rovným plechom, ale môžem sa aj mýliť.