VehiclesTrolleybuses (Trackless Trolleys) › Škoda Sanos S 200

Škoda Sanos S 200 #6501 - 6510
Škoda Sanos S 200 #6501 - 6510
Škoda Sanos S 200 #6511 - 6520
Škoda Sanos S 200 #6511 - 6520

Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. Škoda Sanos S 200 6501 – 6510 1984 – 1985 1985 1990 – 1999* 10
2. Škoda Sanos S 200 6511 – 6520 1985 1985 1997 – 1999 10
Total 1984 – 1985   20
* Historic vehicle saved

Technical Data

Length 18000 mm
Width 2500 mm
Height 3540 mm
Height of floor 875 mm (1. - 3. dvere)
675 mm (4. dvere)
Wheelbase 5600 mm + 6550 mm
Doors 4
Number of seats 44 + 1
Number of standing places 99
Design load 143 + 1
Weight of unloaded vehicle 16000 kg
Gross vehicle weight 26000 kg
Motor control Škoda, tyristorová, pulzná
Engine 6 AL 2943 rN, sériový štvorpólový (600 V)
Continuous power output 100 kW
Number of motors 2
Total power output 200 kW
Maximum speed 65 km/h
Steering wheel ZF 7428, hydraulické s posilňovačom
Axles predná: tuhá, riadená
stredná: tuhá, hnacia
zadná: tuhá, hnacia
Tyres 11 x 20"

Photos

Vehicle catalogue

6501 6502 6503 6504 6505 6506 6507 6508 6509 6510

6511 6512 6513 6514 6515 6516 6517 6518 6519 6520

Legend and statistics

6505vehicle in service: 1 (5 %)
6501withdrawn vehicle: 19 (95 %)
6505historic vehicle: 1 (5 %)
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Jedna drobna poznamka: 201 bola "nahrada" (=precislovana) 218. 220 po precislovani dostala cislo 202. Konecna: Rajska - OD Prior
Zdravím,
koľko je zrekonštruovaných,pojazdných tých SANOSOV ?
Môžu aj normálne jazdiť na tratiach ?
Reply on: Fantomas1 #3:
Zrekonštruovaný a prevádzkyschopný je #6505 ktorý naposledy jazdil počas Bratislavských mestských dní. Existuje ešte aj #6517 vo forme vraku.
Reply on: ES499.0001 #4:
Ok tak existuje ešte aj #6517 vo forme vraku.
Dal by sa zrekonštruovať a spojazdniť aj ten ?
Finančne by som to postupne podporoval...
Dalo by sa niečo dohodnúť ?

upravovač fotiek

Reply on: Fantomas1 #5:
Väčší zmysel má spojazdniť T400. Stav je podobný ako 6517.
Nechcem rypat, ale rad by som vyjadril svoj nazor.

Chciet druhy Sanos je v poriadku, len teda je predostrety nazor ze radsej T400 ale samotny navrh stale nie je uplne zamietnuty.

A u 15 Tr(M) kedy ide o ten isty princip, je zrazu problem zachovat 2 trolejbusy toho isteho typu len ineho podtypu, pripadne rovnako u 14 Tr.

Nie je to s prepacenim sranie si do huby ?
Reply on: Edelweiß #7:
Je to totálne to, čo popisujete v poslednom odseku.

Pochopitelne vzhľadom na trakciu by 6517 musela byť deponovaná v jednej z Tr vozovní. Takže miesto by bolo zabraté.

Ale samozrejme áno, keby má Bratislava mať dva kusy 15 TrM, tak je všetko v poriadku. Ale keby má byť 15 Tr + 15 TrM tak miesto nie je, lebo klasická 15 Tr asi nie je dostatočne "progresívna" pre dnešné vedenie s ideológiou uchovania trikolóry a argumentu, že trolejbus musí byť tiché vozidlo...

Práve taká 6607 keby sa úplne do pôvodna zachová, tak by bola asi najhlučnejšou 15 Tr na svete, kvôli atypickému zvuku s ktorým bola dodaná v kombinácii dvoch 118tiek. Atypický zvuk vydávali inak uložené časti vzduchového chladenia, ktoré v rámci RVHP boli z Ganzu dodané do Ostrova. Neviem ako ten zvuk reálne nazvať.

...Pričom stačilo zachovať zlineráč 14 Tr a dať doň obklady ala mramor a trikolóru.

Bola by na sérii 10/6 uchovaná trikolóra čo reprezentuje aj koniec 90tok a aj začiatok 21. storočia, no v neposlednom rade aj vizuál bratislavských modernizácii interiéru. (Čo cca súhlasí aj s interierom Miek od dodania - detaily neriešme)
Ked spominate hlucnost, tak prave mi napadlo, ci Vam nepomoze si spomenut na 6603, lebo ta musela podstupit stisenim nakolko generovala neskutocny hluk. Velmi blizko aj ked velmi odlisne, k nej mala 6287 u ktorej sa tiez vedelo, ze velmi huci. Lenze 6603 mala este kombinaciu v podobe samotnych naprav + trakcnych tlmiviek v trakcnom motore, co este generovalo takzvanu "sirenu" ktoru bolo pocut pri uplnom tichu asi na kilometer.
Mimochodom, ani u 15 TrM by si nepomohli - staci si spomenut ako hucala 6630 alebo zadna naprava 6636, ktore tiez velmi kvalitne vyvracali fakt, ze trolejbus je tiche vozidlo.

Co sa tyka Zlineraca u 14 Tr, v mojom nazore boli super adeptmi dvojica 6285/6311.
Reply on: 14TrM6226 #8:
Môžeš prosím pridať citát k tomuto?

"Ale samozrejme áno, keby má Bratislava mať dva kusy 15 TrM, tak je všetko v poriadku. Ale keby má byť 15 Tr + 15 TrM tak miesto nie je, lebo klasická 15 Tr asi nie je dostatočne "progresívna" pre dnešné vedenie s ideológiou uchovania trikolóry a argumentu, že trolejbus musí byť tiché vozidlo..."
Reply on: Edelweiß #9:
Určite viem čo myslíte. Pri kratšej odstávke 6607 kedy slúžila ako zdroj dielov, bol jej zadný motor celý použitý do 6603 a následne opravený motor z 6603 šiel okolo roku 2010 do 6607.

Obdobná vec sa stala pri 6601. Tá mala vpredu tento zvuk z výroby, ale jej motor sa potom ocitol v 6610 a ten zas v 6601. Do 6607 sa však tento pôvodný motor ak sa nemýlim, z vyradenej 6603 vrátil aj s týmto zvukom, keďže idea jej uchovania vtedy obnášala aj návrat motoru s pôvodným výrobným číslom.

Názov siréna znie zaujímavo, predpokladam, že vychádzate z princípu CO sirén, kde to funguje na princípe prúdenia vzduchu medzi lopatkami s vytvarovaním pre určitý tón. Ak sa mýlim, opravte ma, vďaka 🙂 Pre mňa proste vzduchový chladič.
Priazdnivci bratislavských trolejbusov skúsme,teda vymyslieť nejaký plán,ako zachovať a zrekonštruovať nejaké tie historické vozidlá vrátane oboch SANOSOV.
Ako by sa to dalo financovať a kde by sa dalo nájsť miesto pre tie trolejbusy.
Tie trolejbusy SANOS by sa mohli občas aj popreháňať na tratiach,ľudia ich mali veľmi radi.
Reply on: 14TrM6226 #12:
Pisem s uskrnom, ze ide len o moje svojske pomenovanie toho zvuku a dufal som, ze ma opravite nakolko vyzerate, ze mate urcite vyssie vzdelanie ako ja.

Pre mna je podstatne, ze sme sa pochopili.

Dodam, ze "sirenou" a dost hlucnou, ovplyvala aj 6610 az k zaveru premavky, predny clanok.

Ked este jazdila 6603 a nahodou sa tie vozy spolu stretli, tak si asi viete predstavit pri ich rozbiehani sa, co za hluk to bol nakolko to mam v zivej pamati.
Reply on: Andrej #11:
Osobne si myslim ze ziaden citat netreba, je to vystizny komentar k danej problematike, co tam viac treba vysvetlovat ?
Reply on: Edelweiß #15:
Áno, treba, keďže tvrdenie že nezachovanie 15 Tr je v podstate progresívna konšpirácia je dosť odvážné, hlavne od nového užívateľa.
Reply on: Andrej #16:
Je to v úvodzovkách skôr ako irónia na tu často zmieňované ideológie o kladoch vozidiel 15 TrM. Týmto spôsobom poukazujem na to skôr, že oba typy majú miesto, no s prioritou 15 Tr pre nie len mňa.
Mna by skor hlavne zaujimalo, preco je roky blokovana vseobecna diskusia u 14 Tr aj 15 Tr, napriek faktu ze ide komentovat jednotlive vozy.
Reply on: Edelweiß #18:
Čo iné očakávať... Tieto vozidlá boli vždy kvôli otázke zachovania typu, resp. podtypu mimoriadne kontroverznou témou.
Reply on: 14TrM6226 #19:
Kontroverzne je spravne slovo pretoze ak by neslo aspon o jednotlivcov ktori chceli dany voz ( 6207 vs 6617 ale aj 6607 ) tak tu nemame nic a skoncime maximalne s omrvinkou z autoskoly v podobe 6309.
Reply on: Fantomas1 #5:
Súkromné finančné zbierky si myslím, že by mohli byť pre každú trakciu otvorené v zmysle múzejníctva, priamo DP.

Tie však neodstanú momentálnu situáciu Bratislavy z najhlbšej žumpy stavu historických vozidiel (fyzickej aj finančnej). Na to treba maximálnu možnú mieru entuziazmu (s akou bol napríklad spravený aj Sanos 6505), následné veľmi veľkú finančnú podporu vyhradenú na tento účel a bez zámeru vlastného profitu. V čisto teoretickej rovine cez ministerstvá kultúry a dopravy by to ísť mohlo...

Taká unikátna 6207 si myslím, že by mohla byť vyhlásená za technickú pamiatku a jej oprava hradená aj z fondov EÚ, ak by niečo také bolo možné, doplňte ma, ekonóm nie som.
Reply on: 14TrM6226 #21:
Suma okolo dvoch až troch miliónov eur by dokázala spraviť veľa.

Ak by som mal hovoriť len za trolejbusy... 80, 152, 53, 6207, 6309, 6607 a prípadne aj taká 6705/6702 podľa stavu... To všetko by sa dalo spraviť a vari aj doladiť detaily a detské choroby na 6505.

O električkách a autobusoch nehovoriac...

SixSixTrooper

Reply on: 14TrM6226 #22:
Ako nakoniec skončili EU fondy pre historickú prezerváviu v doprave?
Reply on: SixSixTrooper #23:
Ak aj nejaké boli, určite sa to niekde zablokovalo, alebo "stratilo". Nič by ma už neprekvapilo. Žiaľ o ničom takom ako o fondoch na HV z EU nemám vedomosť.

Samozrejme, ak taká možnosť je, čerpanie EU fondov na HV, tak poďme do toho, urobme to všade na SK a Bratislavu použijeme kvôli investičným dlhom do HV ako funkčný vzor.
Bratislavu zachrania uz len spravni ludia.
Reply on: 14TrM6226 #21:
Tak skúsme to najprv cez Ministerstvo kultúry.
Ministerstvo dopravy má teraz dosť výdajov s výstavbou infraštruktúry,diaľnic,obchvatov atď.
Ako by ste navrhovali postupovať ?
Spíšeme nejakú žiadosť so zoznamom tých vozidiel,ktoré chceme rekonštruovať a uchovať a odovzdáme na podateľňu ?
Reply on: Fantomas1 #26:
Predstavuješ si to ako Hurvínek válku.
Reply on: Fantomas1 #26:
Aj Ministerstvo Nekultury ma teraz dost zivotne dolezitych vydavkov, nova hymna, nove logo RTVS, nova limuzinka za 158k pre InuMartinu, 230k za ruZZku spevacku...
Reply on: Viko #27:
V pohode veď treba skúšať.
Lepšie,ako podľahnúť apatii a neskúsiť nič.
Navrhujem založiť mimovládku napríklad s názvom BRATISLAVSKÁ MHD a začať nejakým spôsobom konať.
Mohli by sa tak podporiť aj rôzne projekty MHD v BA(dostavby trolejbusových tratí),ktoré roky čakajú na realizáciu.
Reply on: Fantomas1 #30:
Prosím, prezraď mi, koľko máš rokov?