VehiclesTrolleybuses (Trackless Trolleys) › Škoda Sanos S 200

Škoda Sanos S 200 #6501 - 6510
Škoda Sanos S 200 #6501 - 6510
Škoda Sanos S 200 #6511 - 6520
Škoda Sanos S 200 #6511 - 6520

Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. Škoda Sanos S 200 6501 – 6510 1984 – 1985 1985 1990 – 1999* 10
2. Škoda Sanos S 200 6511 – 6520 1985 1985 1997 – 1999 10
Total 1984 – 1985   20
* Historic vehicle saved

Technical Data

Length 18000 mm
Width 2500 mm
Height 3540 mm
Height of floor 875 mm (1. - 3. dvere)
675 mm (4. dvere)
Wheelbase 5600 mm + 6550 mm
Doors 4
Number of seats 44 + 1
Number of standing places 99
Design load 143 + 1
Weight of unloaded vehicle 16000 kg
Gross vehicle weight 26000 kg
Motor control Škoda, tyristorová, pulzná
Engine 6 AL 2943 rN, sériový štvorpólový (600 V)
Continuous power output 100 kW
Number of motors 2
Total power output 200 kW
Maximum speed 65 km/h
Steering wheel ZF 7428, hydraulické s posilňovačom
Axles predná: tuhá, riadená
stredná: tuhá, hnacia
zadná: tuhá, hnacia
Tyres 11 x 20"

Photos

Vehicle catalogue

6501 6502 6503 6504 6505 6506 6507 6508 6509 6510

6511 6512 6513 6514 6515 6516 6517 6518 6519 6520

Legend and statistics

6505vehicle in service: 1 (5 %)
6501withdrawn vehicle: 19 (95 %)
6505historic vehicle: 1 (5 %)
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Fantomas1 #30:
Prosím, prezraď mi, koľko máš rokov?
Navrhujem založiť mimovládku napríklad s názvom BRATISLAVSKÁ MHD a začať nejakým spôsobom konať.
Mohli by sa tak podporiť aj rôzne projekty MHD v BA(dostavby trolejbusových tratí),ktoré roky čakajú na realizáciu.
Reply on: Viko #27:
V pohode veď treba skúšať.
Lepšie,ako podľahnúť apatii a neskúsiť nič.
Reply on: Fantomas1 #26:
Aj Ministerstvo Nekultury ma teraz dost zivotne dolezitych vydavkov, nova hymna, nove logo RTVS, nova limuzinka za 158k pre InuMartinu, 230k za ruZZku spevacku...
Reply on: Fantomas1 #26:
Predstavuješ si to ako Hurvínek válku.
Reply on: N/A #21:
Tak skúsme to najprv cez Ministerstvo kultúry.
Ministerstvo dopravy má teraz dosť výdajov s výstavbou infraštruktúry,diaľnic,obchvatov atď.
Ako by ste navrhovali postupovať ?
Spíšeme nejakú žiadosť so zoznamom tých vozidiel,ktoré chceme rekonštruovať a uchovať a odovzdáme na podateľňu ?
Bratislavu zachrania uz len spravni ludia.
Reply on: SixSixTrooper #23:
Ak aj nejaké boli, určite sa to niekde zablokovalo, alebo "stratilo". Nič by ma už neprekvapilo. Žiaľ o ničom takom ako o fondoch na HV z EU nemám vedomosť.

Samozrejme, ak taká možnosť je, čerpanie EU fondov na HV, tak poďme do toho, urobme to všade na SK a Bratislavu použijeme kvôli investičným dlhom do HV ako funkčný vzor.

SixSixTrooper

Reply on: N/A #22:
Ako nakoniec skončili EU fondy pre historickú prezerváviu v doprave?
Reply on: N/A #21:
Suma okolo dvoch až troch miliónov eur by dokázala spraviť veľa.

Ak by som mal hovoriť len za trolejbusy... 80, 152, 53, 6207, 6309, 6607 a prípadne aj taká 6705/6702 podľa stavu... To všetko by sa dalo spraviť a vari aj doladiť detaily a detské choroby na 6505.

O električkách a autobusoch nehovoriac...
Reply on: Fantomas1 #5:
Súkromné finančné zbierky si myslím, že by mohli byť pre každú trakciu otvorené v zmysle múzejníctva, priamo DP.

Tie však neodstanú momentálnu situáciu Bratislavy z najhlbšej žumpy stavu historických vozidiel (fyzickej aj finančnej). Na to treba maximálnu možnú mieru entuziazmu (s akou bol napríklad spravený aj Sanos 6505), následné veľmi veľkú finančnú podporu vyhradenú na tento účel a bez zámeru vlastného profitu. V čisto teoretickej rovine cez ministerstvá kultúry a dopravy by to ísť mohlo...

Taká unikátna 6207 si myslím, že by mohla byť vyhlásená za technickú pamiatku a jej oprava hradená aj z fondov EÚ, ak by niečo také bolo možné, doplňte ma, ekonóm nie som.
Reply on: N/A #19:
Kontroverzne je spravne slovo pretoze ak by neslo aspon o jednotlivcov ktori chceli dany voz ( 6207 vs 6617 ale aj 6607 ) tak tu nemame nic a skoncime maximalne s omrvinkou z autoskoly v podobe 6309.
Reply on: N/A #18:
Čo iné očakávať... Tieto vozidlá boli vždy kvôli otázke zachovania typu, resp. podtypu mimoriadne kontroverznou témou.
Mna by skor hlavne zaujimalo, preco je roky blokovana vseobecna diskusia u 14 Tr aj 15 Tr, napriek faktu ze ide komentovat jednotlive vozy.
Reply on: Andrej #16:
Je to v úvodzovkách skôr ako irónia na tu často zmieňované ideológie o kladoch vozidiel 15 TrM. Týmto spôsobom poukazujem na to skôr, že oba typy majú miesto, no s prioritou 15 Tr pre nie len mňa.
Reply on: N/A #15:
Áno, treba, keďže tvrdenie že nezachovanie 15 Tr je v podstate progresívna konšpirácia je dosť odvážné, hlavne od nového užívateľa.
Reply on: Andrej #11:
Osobne si myslim ze ziaden citat netreba, je to vystizny komentar k danej problematike, co tam viac treba vysvetlovat ?
Reply on: N/A #12:
Pisem s uskrnom, ze ide len o moje svojske pomenovanie toho zvuku a dufal som, ze ma opravite nakolko vyzerate, ze mate urcite vyssie vzdelanie ako ja.

Pre mna je podstatne, ze sme sa pochopili.

Dodam, ze "sirenou" a dost hlucnou, ovplyvala aj 6610 az k zaveru premavky, predny clanok.

Ked este jazdila 6603 a nahodou sa tie vozy spolu stretli, tak si asi viete predstavit pri ich rozbiehani sa, co za hluk to bol nakolko to mam v zivej pamati.
Priazdnivci bratislavských trolejbusov skúsme,teda vymyslieť nejaký plán,ako zachovať a zrekonštruovať nejaké tie historické vozidlá vrátane oboch SANOSOV.
Ako by sa to dalo financovať a kde by sa dalo nájsť miesto pre tie trolejbusy.
Tie trolejbusy SANOS by sa mohli občas aj popreháňať na tratiach,ľudia ich mali veľmi radi.
Reply on: N/A #9:
Určite viem čo myslíte. Pri kratšej odstávke 6607 kedy slúžila ako zdroj dielov, bol jej zadný motor celý použitý do 6603 a následne opravený motor z 6603 šiel okolo roku 2010 do 6607.

Obdobná vec sa stala pri 6601. Tá mala vpredu tento zvuk z výroby, ale jej motor sa potom ocitol v 6610 a ten zas v 6601. Do 6607 sa však tento pôvodný motor ak sa nemýlim, z vyradenej 6603 vrátil aj s týmto zvukom, keďže idea jej uchovania vtedy obnášala aj návrat motoru s pôvodným výrobným číslom.

Názov siréna znie zaujímavo, predpokladam, že vychádzate z princípu CO sirén, kde to funguje na princípe prúdenia vzduchu medzi lopatkami s vytvarovaním pre určitý tón. Ak sa mýlim, opravte ma, vďaka 🙂 Pre mňa proste vzduchový chladič.