VehiclesTrams (Trolleys) › ČKD Tatra T6


T6A5/I


Coupled T6A5/I


Coupled T6A5/I


Coupled T6A5/III

Fleet List

SetTypeFleet numbersManufacturedInto ServiceWithdrawnQuantity
1. T6A5/I 7901 – 7934 1991 – 1992 1991 – 1992 34
2. T6A5/II 7935 – 7946 1993 1993 12
3. T6A5/III 7947 – 7956 1996 – 1997 1997 10
4. T6A5/III 7957 – 7958 1997 2006 2
Total: 1991 – 1997   58

Technical Data

Length:14700 mm
Length over couplers:15640 mm
Width:2500 mm
Height:3165 mm
Height of floor:920 mm
Doors:3
Number of seats:30 + 1 (#7901 - 7946 pred odstránením sedadla zo zadnej časti)
29 + 1
Number of standing places:135
Design load:165 + 1 (#7901 - 7946 pred odstránením sedadla zo zadnej časti)
164 + 1
Weight of unloaded vehicle:18700 kg (#7901 - 7946)
19500 kg (#7947 - 7958)
Motor Control:ČKD TV3
Engine:TE 023
Continuous power output:45 kW
Number of motors:4
Total power output:180 kW
Maximum speed:65 km/h

Vehicle catalogue

7901 7902 7903 7904 7905 7906 7907 7908 7909 7910 7911 7912 7913 7914 7915 7916 7917 7918 7919 7920 7921 7922 7923 7924 7925 7926 7927 7928 7929 7930 7931 7932 7933 7934
7935 7936 7937 7938 7939 7940 7941 7942 7943 7944 7945 7946
7947 7948 7949 7950 7951 7952 7953 7954 7955 7956
7957 7958

  • Number of vehicles in service: 58 (100%)
  • Number of withdrawn vehicles: 0 (0%)

Legend

7958vehicle in service
7954vehicle ot of service (more than 2 weeks)

Comments

Login: Password:













You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 8 MB).
You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

400412.10.2017 20:06 #24 Re:
Reply on #23 od S499.1023:
Ja som pochopil, ze problem bol s 1435mm podvozkami, ale bolo tam napisane, ze tieto problemove podvozky boli modernizovane a hovorilo sa o dodavkach v 90 rokoch (takze T6A5ky), takze som sa pytal, ci tieto problemy mali aj T3, alebo ci sa daco zmenilo v konstrukcii v 90 rokoch.
S499.102312.10.2017 18:44 #23 Re:
Reply on #22 od 4004:
Však si to prečítaj poriadne - PRÁVE 1435 mm podvozky mali problémy s praskaním rámov. Ale nič si z toho nerob, podvozky praskajú aj na Variobahnoch, Düwag NGT6, najnovšie aj na LHB GT-N.
400412.10.2017 15:58 #22 Re:
https://imhd.sk/ba/diskusna-tema/1/Vseobecna-diskusia?dfpi=154229#154229
https://imhd.sk/ba/diskusna-tema/1/Vseobecna-diskusia?dfpi=154252#154252

Nema niekdo blizsie informacie, o ake modernizacie islo? A ci mali aj 1435 mm podvozky pre T3ky problemy s praskanym ramov?

Dakujem
S499.102318.7.2017 23:26  +1#21 Re:
Reply on #16 od pexso:
Existuje jeden typ električky, ktorého bolo vyrobených ešte viac kusov ako T3 (o aký typ ide, si môžeš za domácu úlohu vygoogliť) a bol to ešte rádovo väčší šrot. Takže ten počet o ničom nevypovedá, presne ako tie 1203.
Viko18.7.2017 14:15  +2#20 Re:
Reply on #16 od pexso:
Skús sa popýtať po čs. dopravných podnikoch, či miesto niečoho modernejšieho, úspornejšieho, kapacitne vhodnejšieho naozaj túžili po posledných pár tisíckach T3.
Skús sa zamyslieť, prečo keď žiadny výrobca nevyrobil tak dobré vozy, tak Káhira zničila produkty ČKD za desaťročie a západné výrobky tam vyržali štandardnú dobu.
Skús si položiť otázku, či prejavom dobrého výrobcu je žitie z prastarej licencie a večne meškajúci vývoj (a to aj v projektoch, ktoré netrpeli na nedostatok štátneho záujmu, čiže žiadne také, že nepriazeň doby). To, že ČKD bolo lepšie ako Konstal ešte neznamená, že by zo širokého porovnania vyšlo ako najlepší výrobca.
Rubber3818.7.2017 12:30  +2#19 Re:
Reply on #16 od pexso:
RVHP, momot. Aj 1203 liezli z pásu po tisíckach, ale to z nich ešte nerobí dobré stroje.

ČKD bola firma kráčajúca s dobou, dokonca inovatívna, ale možno tak v 60. rokoch. Odvtedy sa tam väčšina vecí zastavila na mŕtvom bode, a ostatné dokonca vybrali degresívnou cestou.

Ako potom, že stačilo niekoľko rokov otvoreného trhu, a to kvalitou výroby preslávené ČKD padlo na hubu? Zlí zlí imperialisti?
Ámos18.7.2017 12:28  +1#18 Re:
Reply on #15 od pharel:
Lebo funguju ako funguju.
Ámos18.7.2017 12:17  +2#17 Re:
Reply on #16 od pexso:
RVHP a monopol?
pexso18.7.2017 11:30 -3#16 Re:
Reply on #10 od S499.1023:
Mizerný výrobca?????......................Žiadný výrobca nerobil tak dobré vozy...A ak je to podla teba mizerný virobca jak je možne ze T3 blo vyrobených 14000!! Kusov?????
pharel9.12.2016 12:26 #15 Re:
Reply on #11 od david1:
Niektori to stlacaju hned po zavreti dveri na predchadzajucej zastavke. A neznasam tych, ktori stlacaju dopytove tlacitko na novych Skodovkach 10x nez sa otvoria dvere, dubu do toho jak...ach skoda reci
S499.10239.12.2016 11:49 #14 Re:
Reply on #13 od Solider:
Cestujúcim. Ale ako som už hovoril - už si to nepamätám presne.
Solider9.12.2016 10:20 #13 Re:
Reply on #12 od S499.1023:
Aktivovaným dopytom – aktivovaným vodičom alebo cestujúcim?
S499.10239.12.2016 8:27 #12 Re:
Reply on #11 od david1:
Ak si dobre pamätám (na T6 som odjazdil len pár služieb), tak problém bol v tom, že ak si s ativovaným dopytom musel zastaviť niekde na križovatke, musel si ho vyzvoniť, lebo voz už nezapol jazdu.
david19.12.2016 8:11 #11 Re:
Reply on #7 od medzernik:
Niektorým vodičom kedysi vadilo na T6 aj to , keď si dopyt stlačil cca 300m pred zastávkou. Zrušili to "vyzvonením" počas jazdy. Asi im vadilo rosvietené žlté tlačítko na paneli ..
S499.10238.12.2016 21:22 -1 +1#10 Re:
Reply on #1 od peto83:
Ktorá T3 má 80 rokov? ČKD bol mizerný výrobca a T6 obzvlášť nevydarený a remeselne odfláknutý typ.
40047.12.2016 23:25 #9 Re:
Reply on #8 od 4004:
sorry, preklep

*7907+7908
40047.12.2016 22:55 #8 Re:
Skusam rozumiet tomu bordelu v tych zberacoch a ktore vozidla maju ktore znacky. Pokial viem, tak Brecknell-Willis ma 7921+7922, Stemmann ma 7929+7930 a Lekov ma 7943+7944?

Netusim, ake zberace maju 7908+7909, 7911+7912 a vsetky vozidla z tretej serie.
medzernik13.12.2015 0:45 #7 Re:
Reply on #5 od Janik11:
Vodic musi stisknut tlacitko 'UVOLNIT' aby sa dvere uvolnili a otvorili podla toho, ktore tlacitko je stlacene.
S499.102312.12.2015 20:17 -1#6 Re:
Reply on #5 od Janik11:
Nezastavil na semafore?
Janik1112.12.2015 17:31 -1#5 Re:
Nedávno som dobiehal na 5 tohto typu, podľa obrázku T6A5/I. To, že mi bodič zavrel pred nosom je jedna vec. Ok, možno ma nevidel, tma, tmavá bunda, neriešim už...
Čo ma ale zaujíma; už bola električka v pohybe a ja na nástupišti som mu stále mával. Po asi metri sa električka zastavila. Reku fajn. Mával som mu, aj keď som dobiehal, zbadal ma aspoň teraz, slušný vodič.
Avšak po zmačknutí dopytového tlačidla sa dvere neotovrili (2, zadné). Stlačil som nie raz, ani nie nejakou surovo, silou, nech 5 razy a nič. Pobehol som k stredným dverám a rovnaký scenár. Nakoniec som znechutený zamával vodičovi a poslal ho het mávnutím ruky (a volal na dispečing, kde mi nič nepovedali, len mi vyčítali, že som tam nestál; to že šla podľa elektornickej tabule na zastávke skôr o nejaké sekundy si samozrejme nepriznajú, ale ok, beriem, že som tam nestál, to je fakt).

Prečo sa mi ale tie dvere neotvorili? Vie mi niekto znalý bratislavskej techniky odpovedať? Jaksi neverím, že by ten vodič bol taká sviňa, zastavil mi a nechal ma tam ťukať do tlačidiel a behať medzi dverami...