VehiclesTrolleybuses (Trackless Trolleys) › Škoda 25 Tr Irisbus

Škoda 25 Tr Irisbus
Škoda 25 Tr Irisbus

Fleet List

Set Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. Škoda 25 Tr Irisbus 6701 – 6706 2006 2006 from 2023 6
Total 2006   6

Technical Data

Length 17900 mm
18400 mm (so stiahnutými zberačmi)
Width 2500 mm
Height 3460 mm
Height of floor 320 mm (1. dvere)
330 mm (2. dvere)
550 mm (3. - 4. dvere)
Wheelbase 5355 mm a 6575 mm
Doors 4
Number of seats 40 + 1
Number of standing places 92 (bez naloženého invalidného vozíka alebo kočíka)
85 (ak je naložený invalidný vozík alebo kočík)
Design load 132 + 1 (bez naloženého invalidného vozíka alebo kočíka)
125 + 1 (ak je naložený invalidný vozík alebo kočík)
Weight of unloaded vehicle 17700 kg
Gross vehicle weight 28000 kg
Motor control Škoda Electric SJ 2.1, IGBT-tranzistorový
trakčný menič (vstup 600 V DC, výstup 3 x 0-420 V AC/310 A, 0-150 Hz), s rekuperáciou energie pri brzdení
Engine Škoda 18ML 3550 K/4, asynchrónny trojfázový, vzduchom chladený

APU: KIRSCH APU 100 DIPME - dieselový štvorvalcový motor Iveco NEF (Euro 4) s generátorom s nom. výkonom 100 kW / 700 V DC
Continuous power output 240 kW
Number of motors 1
Total power output 240 kW
Maximum speed 65 km/h
Steering wheel ZF Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Axles predná: Renault E 70 XH, tuhá
stredná: Renault EM 10 A, tuhá
zadná: ZF AV 132.80, portálová, hnacia

Photos

Vehicle catalogue

6701 6702 6703 6704 6705 6706

Legend and statistics

6701vehicle in service: 5 (83.3 %)
6701today in service: 3 (50 %)
6703vehicle ot of service (more than 2 weeks): 2 (33.3 %)
6704vehicle ot of service (more than 6 months): 1 (16.7 %)
6706withdrawn vehicle: 1 (16.7 %)
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.
Share of operational vehicles in service per day in the last month: 49 %, Monday to Friday 57.3 %

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Kubo03 #87:
Určite nie. L40 máva cez prázdniny int.10. Dosť pochybujem ze bude tento 7,5.
Reply on: Kubo03 #87:
Alebo najskôr ešte nemajú spracované cestovné poriadky pre prázdniny, keďže najbližšie sú až o mesiac.
Reply on: Petto #86:
Lenže 40 a 61 majú stĺpec “pracovné dni”, teda aj cez prázdniny budú jazdiť rovnako ako cez školský rok
Reply on: Vodič11 #85:
Nahradia dočasne. Nakoľko v lete je menšia vyprava na 40,61 takže budu volne viaceré 27tr čím 25tr nemusia jazdiť.
Čítal som, že vraj sa v lete 2024 budú
vyradzovať a nahradia ich nejaké klimatizované trolejbusy.

Od februára 2023 zostali prevádzkyschopné 4 vozidlá, ktoré sa naďalej vypravovali na linku 33. Počet vypravovaných trolejbusov bol z dôvodu pokračujúcich porúch opäť veľmi premenlivý, 1 až 4 vozidlá v pracovných dňoch, resp. 0 až 3 vozidlá počas voľných dní.
Na dnes vypadla aj posledna 6703 . Rano nejazdili vobec ani 31tr - hradili 3ks NB12 a 33/5 klasika autobus. 25tr nebola hradena. Zrejme nebola šťava na "Long parts"
Reply on: Petto #81:
Možno že mu len zaúradoval autocorrect.
Reply on: Vodič11 #80:
Nijaku znamena ziadnu. Nejaku znamena urcitu/akúsi/dajakú.. Dostudovat ❗
Ahojte, neviete niečo o 6702?
Podľa mňa bude vyradená. Preto lebo není skoro vôbec vypravovaná a hlavne má nijakú poruchu. Naposledy mala poruchu s prehrievaním motora. A to isté 6704 je podľa mňa na ceste vyradzovania. Síce neviem akú má poruchu, ale nebola výpravná napr. Na 33ku už asi rok. Ale je pravda že bola na autoškole. No neviem či tieto vozidlá ešte niekedy vyrazia na linku.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Petto #78:
Neboli tam tie linky spomenuté len preto, aby bolo jasné, ako sa dopracovali k požadovanému dojazdu na batériu? Ani u ostatných trolejbusov sa nepíše, že sú použiteľné do celej siete tbus liniek, asi preto to nenapísali ani 27TrA.
Reply on: Viko #76:
Áno, bolo to v jednej verzii. Ze sú určené na dane 2 linky. Aby boli schopné vyjazdit dane linky na baterku - úseky bez trol.vedenia. Samozrejme nič o zákaze na inej linke tam nebolo ale nebolo tam ani nič o použiteľnosti do celej siete tbus liniek.
Reply on: upravovač fotiek #75:
To bol pôvodný plán, kebyže príde 40 vodíkových autobusov.
Reply on: Petto #66:
Veď si tú zmluvu otvor a prečítaj, či tam niečo také je napísané, ty údajne.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: trolejbus6207 #74:
Plán narazil na realitu?
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Petto #72:
A natáralo sa tu tiež hodne veľa, že pôjdu na L50...
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Petto #71:
Ľudia z DPB (a nemyslím šoférov) toho vedia natárať tiež dosť...
Reply on: trolejbus6207 #69:
Vezmi si aj hydrogeny , tiez su len na 75tke. Delene su predsa aj inde na 2 DP s 12m vozmi.
Reply on: trolejbus6207 #69:
Ja nie som Kocner,ze si zaznamenavam osobne rozhovory s ludmi z DPB. A nemyslim so sofermi.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Petto #63:
To, že 6706 nadobro skončila, bolo jasné už v januári, ja som o tom písal tu - https://imhd.sk/ba/popis-typu-vozidla/221/%C5%A0koda-25-Tr-Irisbus?dfpi=17#17 , to len v DPB majú na všetko čas (česť výnimkám ako vyradenie 1217 - na druhý deň po odstavení a šrotácia mesiac a niečo nato)
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Petto #66:
Petto, buď sem daj dôkaz o Tvojom dokola sa točiacom "údajnom povolení jazdenia 27TrA len na dvoch linkách" alebo už prestaň fabulovať...
Reply on: Petto #66:
Velmi dufam, ze toto neni pravda.
Reply on: ES499.0001 #64:
Mame taktovy interval na vychode BA. Okrem linky 39. Akykolvek iny interval (hoc aj lepsi 10minutovy) len urobi bordel v preklade najma s 63 na spolocnom useku.
Reply on: Andrej #65:
Zial taka bola zmluva udajne pri dodani 27 TrA z EU fondov. Ja vtom nevidim tiez vyznam.
Reply on: Petto #63:
Preco by mali 27 Tr povolenie jazdit len na dvoch linkach? Naco su nam dobre vozidla, ktore sa nemozu pouzivat kdekolvek, kedykolvek?
Reply on: Petto #63:
Podľa mňa ani 15 minútový interval 61 cez víkendy nie je postačujúci, autobusy zvyknú byť dosť plné.
Takze mame prvu vyradenu 25tr? 6706
Kto vie ako to bude s 27tr. Ci su naozaj fixovane len na dve linky alebo mozu vypomahat aj inde.
Aj dnesna situacia. 6703 sa pokazila pocas rannej spicky, pricom len na L61 su (alebo budu) dnes poradia 9 až 13 cisto ranne poradia tj chapem asi spravne,ze nebudu mat vyuzitie pocas dna asi 20hodin.
Kedze 25tr sa dnes pokazila, musia tahat opat dalsiu 31tr, co by nemuseli (po sprevadzkovani 27tr) lebo po rannej spicke tu bude denne zopar kusov 27tr volnych.

Ak sa planuje aj to prejazdovanie medzi L40 a 61 tak to moc nemeni situaciu a stale bude po rannej spicke plno volnych 27tr z L61 kedze je tam o dost lepsi interval (5min) ako zbytok dna.

Detto vikend. Nevidim dovod aby nocovali 31 Tr na Dlhacoch ked cez vikend bude volnych aj 12ks 27tr.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Solider #60:
Tá skončila ešte v marci, keď sa zlomil úchyt stabilizačnej tyče zadnej nápravy...
Reply on: Solider #60:
Už ju šrotujú? 🤔
Reply on: Foltest #15:
Vyzerá to tak, že 6706 to má už spočítané 😶
Reply on: Dadino #53:
Otázka je, či nejaké voľné zostanú. 61 by mala byť do postavenia novej TT so striedačmi, tak možno aj áno.
Reply on: trolejbus6207 #52:
Lebo ja si naozaj nepamätám, že by sa boli robili generálne opravy na 25 Tr 😂
Reply on: Petto #48:
Veľkú nákladnú GO 😂?
Reply on: Petto #55:
"Ako som pocul" nie je argument toho, ze veci co pises su vo vacsine pripadov nepravdive bludy.

Ako tu uz niekto pisal, tym 25 Tr su menene najnutnejsie komponenty, aby zvladli vydrzat este to obdobie, nez realne nove vozy zacnu premavat. Ziadnu GO nikdy v zivote nedostali.
Reply on: Mhr1 #54:
Ako som pocul tak som sem napisal. 🙃
Reply on: Petto #48:
Aby bolo jasné, ako už naznačil Solider, pri GO je odstrojená karoséria až na kostru, tá sa opieskuje, hrdzavé časti nahradia, navaria, vynovená kostra potom dostane antikoróznu úpravu a dosadia sa nové komponenty, prípadne použijú staré, ak nie sú morálne zastaralé, ale opravené. Nová kabeláž atď. Toto sa robilo na T3P, K2S, ale nie na T3G. Na 6703 sa nič také nerobilo a bol by to aj poriadny nezmysel!
Reply on: Petto #47:
Prosím ťa. Skontaktuj sa sním znova a nech ti doloží link na toto tvrdenie. Pretože v obstarávaní trolejbusov pre bratislavu sa nepíše nikde viazanie na linku iba sa požaduje aby dokázali vyjazdiť danú linku ako napríklad 18m linku 61 s baterkou. NFP z ministerstva dokonca nerieši absolútne žiadnu linku a to som si dal tu námahu a preštudoval celú 113 stránovu zmlunu z NFP s názvom "Trolejbusy pre Bratislavu". NFP z MD SR je poskytnutý na hybridné trolejbusy pre Bratislavu v počte 11ks-12m, 23ks-18m, 16ks-24m ďalej na mzdové náklady, štúdiu realizovateľnosti. Nikde žiadna zmienka o viazaní na linku. Áno DPB prezentuje od samého začiatku, že 18m tbusy budú primárne pre linku 61. Zvyšné kusy sa nakúpili pre uvažovanú linku 40 pod most SNP a zbytok môže dočasne jazdiť na linke 33 kým sa trať prepojí so zvyškom mesta. Potom sa zrejme presunú inam vzhľadom na svoju nie moc veľkú kapacitu cca 114 ľudí.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Solider #51:
GO ani náhodou, hlavný problém bola CAN komunikácia, riešili sa aj problémy s pomocnými pohonmi
Reply on: Petto #48:
GO v zmysle, že bola kompletne odstrojená skriňa a povymieňané komponenty? Alebo len vymenené komponenty nutné pre prevádzku?
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Petto #47:
Prečo sa musia eurofondové vozidlá viazať na určité linky, regióny (u vlakov) a pod.? Je na to väčší príspevok, ako keby sa kúpili pre celú sieť?
Reply on: Petto #47:
kua 💀
Reply on: Solider #45:
6703 dostala uz dost velku nakladnu GO tento rok, no tam 1 vec opravis a 2 dalsie sa dose**. Proste certove vozy. 💀 Alebo vozidla do nevhodneho terenu.
Suma sumarum za 17rokov ani nemaju vela nabehane km ale tech.stav je jak vravis. Silou vole drzia pokope okrem 6706, ktora je uz je zlomena a neoficialne vyradena.
Reply on: trolejbus6207 #46:
Veris zbytocne. 27tr su viazane zial na linky 40 a 61 eurofondovo. Viem od vysokopostaveneho cloveka v DPB. Zvazuje sa vsak nejaky dodatok,aby mohli ist v pripade potreby aj inde.
Napriklad aj pocas vikendovych prilezitostnych vyluk, kedy zaskakuju casto abusy za tbusy , by takto mohli vypomoct 27tr v celej trolej. sieti.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Solider #45:
Pevne verím, že po príchode 27Tr pôjdu všetky okamžite pod autogén 🙂
Reply on: Petto #44:
Tak predsa tieto vozy majú 17 rokov a sú bez generálnej opravy, takže je to skôr silou vôle, že stále držia pokope. Ešte rok musia nejako doklepať.
Reply on: Ttom #42:
Aktualne by mali byt schopne 01 02 03 05,z toho 05 caka len na kompresor dodanie. 04 ta je otazna, ta hocikedy len tak "umrie" co z nej robi najviac nespolahlivy voz. Ale nedavam velke sance ani tym prvym menovanym vozom, ze to dlho vydrzia.
Reply on: Ttom #42:
Petto Ti bude vedieť povedať.
a 6704 sa teda už nejde oživiť?
6705 zdechla a oživili 02 a 03 som zvedavy kedy oficialne vyradia 04 a 06
Reply on: Petto #39:
Wau, oprava vydržala 1 deň. 6702 opäť vykapala. Už sa ťahá 31tr opäť.
Opravene uz 6701, 6702. Uvidime zase dokedy.
Reply on: SolarisSU15 #37:
6701 bola naposledy von 6.4. takze tiez KO.
tak dneska už len 6705 provozna
Reply on: Viko #34:
Určite nie, pokiaľ by sa nezopakoval podobný prúser ako nehoda 6820 spred necelých dvoch rokov 😁
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Solider #33:
Súhlas, ale bolo by zaujímavé zistiť, ako by sa darilo takému riešeniu
Reply on: trolejbus6207 #32:
Naozaj je menej nákladné dookola spojazdňovať 25Tr, než tam ťahať na tyči / nechávať nocovať trolejbusy bez APU?
Reply on: trolejbus6207 #30:
To bolo aj vtedy nereálne, aby vyhral súťaž niekto iný ako Škoda.
Reply on: Andrej #31:
6704 stojí kvôli poruche komunikácie CAN (podobne aj 6703, tá má naviac aj problémy s pomocnými pohonmi), je snaha ich spojazdniť, ako to dopadne, je vo hviezdach...
Reply on: Foltest #15:
6704 udajne tiez skoncila
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Solider #29:
Laminátka vystríhal BW a spol., že 25Tr nie je vhodný voz pre Dlhé Diely, bohužiaľ sa vtedajšiemu vedeniu DPB o dvojmotorovom Trolline 18 ani len nesnívalo 🙄
Reply on: trolejbus6207 #24:
25 Tr boli vo všeobecnosti problematické vozidlá, podobné problémy riešili aj v PO.
Reply on: mirec240 #27:
👍
Zjavne máš pravdu, nenapadlo ma skúmať podrobnosti fotky (ja sem dávam informácie zo spoľahlivých zdrojov alebo vlastnej skúsenosti)
Reply on: trolejbus6207 #26:
Nevyzerá, že fotka z príspevku #25 je dnešná, ale práve z 30.3. (ani #3379 odvtedy na DD nebola). Vo výprave z 30.3. je #6702 uvedená.
Reply on: SolarisSU15 #25:
Tak ju zjavne stihli opraviť (vo výprave nie je) 🙂
Reply on: trolejbus6207 #23:
Bola na Matejkovej videl som ju cestou do školy
Reply on: Solider #21:
To je pravda, otázne je, za akú cenu, fakt by ma zaujímalo, koľko peňazí sa vrazilo do opráv hlavne zadných náprav a diferenciálov...
Na trať typu Dlhé Diely je nutný voz koncepcie dvoch poháňaných náprav, či už z hľadiska jazdných vlastností alebo zaťaženia pohonného ústrojenstva
Reply on: Petto #19:
6702 má problém s 24V, odišlo nabíjanie, opravuje sa
Reply on: Solider #20:
Teoreticky uz ale mozu ist 27trky na L40 aspon. Kedze tam nahradia len dnesne "degese" na 1 z 2 stop na stanici. Pre L61 27tr chapem, ze nebude volna stopa na Hlavnej a kombinovat 3 linky na 40,61,71 na 2 stopach bude asi tazsie.
Aj TNS12 pre 44 (41) zrejme dojdu skor ako bude trat na Hlavnej.
Reply on: trolejbus6207 #18:
Aj tak veľmi solídny výkon po 17 rokoch kolotočovania na Dlhých dieloch.
Reply on: Petto #14:
Skôr to bude tým, že 61 nebude trolejbusová, keďže nebude opravená trať na stanici, dokončená nová trať k Avionu a ani vodiči trolejbusov 😛
Reply on: trolejbus6207 #17:
Ta mala myslim aj najviac najazdene oproti ostatnym a jazdila spolahlivo teda az kym sa nezlomila.
Nevies co je s 6702 ? Minuly tyzden odisla na tyci uz z Dlhacov.
Reply on: Petto #14:
Ak sa nestane niečo neočakávané, tak tento rok naozaj skončia
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Foltest #15:
6706 má zlomený úchyt stabilizačnej tyče zadnej nápravy, vzhľadom na finančnú náročnosť opravy je definitívne odstavená
Reply on: Foltest #15:
Hej o rame mi vravel sofer 25trky. Tak ram uz asi zvarat nebudu. 🤪
Reply on: Petto #14:
Na 6706 praskol ram. Ale je to informacia z pocutia, nezarucujem. 6703 tiez viac nejazdi ako jazdi, zvykne nahodne zdochnut. Momentalne su na dlhacoch vytiahnute dve sorky
Tento rok udajne uz skoncia tie vozidla. 1 ks uz nadobro skoncil len neviem ktory.
Pravdepodobne vypomozu 27tr kym bude trat v Mlynskej inak si to neviem predstavit. NB18 trapit do kopca je blbost a 31tr nocovanie/ tahanie tiez nie je vyhra.
Reply on: Ma178rek #12:
Terazky ste akú rečú hovorili, Kefalín? Po amerikánsky?
Reply on: Petto #10:
Zaujímavé...
Čakal by som že síce vozy už dosť staré, že toto bude vychutnáte že sa má nakloniť doprava a nie doľava 😂
Reply on: Petto #10:
ano toto blblo presne takto aj na autobusovych citelisoch 😃
Reply on: Ma178rek #9:
Pos*ate a náhodne fungujúce ECAS od novoty. Ak je sklon smerom od zastávky tak sa proste 25trka nahne opačne hoc to nemá zmysel. Deje sa to od novoty aj na Tomankova smer DD.
Prečo majú tieto vozidlá kneeling ale do opačnej strany???
Keď nastupujem na Riviére vždy sa nakloní voz na stranu k vodičovi a nie ku dverám
Takže v konečnom dôsledku to sťažuje jemne nastupovanie či ja len zle chápem kneeling????
Kubex2006SK

Kubex2006SK

No teraz sú v premávke iba tak, 2-3 :(((
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: SOR TNB 12 #6004 #5:
Pretože boli pre ňu zakúpené a keďže sú práve pojazdné, tak sú tam ?

Osobne by som tam radšej videl niečo iné, v zime napríklad dvojmotorové 27Tr/Trollino 18, ale to je len mokrý sen ?
Reply on: SOR TNB 12 #6004 #5:
no comprende
SOR TNB 12 #6004

SOR TNB 12 #6004

Preco su na 33 sami?
25tr
Ja viem, ale predsa prosli o 6:55 na Molecovu cca a 8:30 prec
Reply on: Kubex2006SK #1:
A co ako ? Sak sli do vozovne ?
Dnes rano sli dva za sebou #6704 #6703 a na janotovej stahovali zberace