Discussion Forum

Search Results

Progresívnoextrémistické vedenie mesta už prešustrovallo všetky peniaze a ukazuje sa, že už nie je anilen na lávky k novej trati električky...

Smutná realita namiesto sľubov. Mesto nevie, kedy postaví lávky cez Chorvátske rameno
https://www.yimba.sk/nosny-system-mestskej-hromadnej-dopravy-ii-etapa/smutna-realita-namiesto-slubov-mesto-nevie-kedy-postavi-lavky-cez-chorvatske-rameno
Od 25.3. do 23.4.2025 odstavený pre problém s AC meničom (s pokusom o vypravenie 17. a 22.4.2025)
Škoda, že trasy liniek sú úplne rovnaké ako minulý rok...
Reply on: Viko #5:
Potom by to ale asi chcelo aj otočiť jednosmerku na Kúpeľnej
Nevie niekto prečo zrušili Trolejbusový deň?
Reply on: Viko #5:
Aby to vodiči dodržiavali, musel by si tam spraviť "pascu na mamuta" ako na Ukrajine: https://imhd.sk/transport/galeria-media/3893/Vinnycia-%D0%92%D1%96%D0%BD%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8F/183546/
Reply on: Ebn__8 #2:
25tr jazdiť na mestských dňoch nebudú. (na Saleziánoch skončila zrovna 6705 a nie 6702 :D)
https://www.idsbk.sk/oznamy/1movq001bk51d/
Resystemizacia liniek dolnej časti Pezinska. Napr. 528 už nebude zachádzať do Bratislavy, ale inak väčšinou dôjde k rozšíreniu premávky na rôznych reláciách (okrem tých do BA). Rača neviem, tam je to už príliš husté až neprehľadné pre mňa.
Reply on: Ike #1:
Snaď 6705 neskončí jak 6702 na Salezianoch... uvidime, tešim sa
Znova sa nevyužila príležitosť potiahnuť linku H na Patrónku a priblížiť ju tak Záhoriu. A teda pevne verím, že hlavne 14 a 15 Tr nebudú vypravené v stave v akom ukončili prevádzku, teda s dorezanými koženkami, poškriabanými sklami a tagmi od writerov.
Nedochovala sa niekde na nete zvuková nahrávka / video z jazdy niektorou z 2. série Karos B 741.1914 s pôvodným motorom MAN ? Mali ho série 13xx, 23xx a 43xx, pri generálkach neplinofikovaných vozov boli tieto motory nahradené motormi LIAZ.

https://imhd.sk/ba/doc/sk/6352/Koniec-autobusov-Karosa-B-741-s-motormi-MAN-a-Renault
Reply on: BA2301 #3:
Pokojne sa môže dať z Mostovej prikázaný smer doľava do Medenej.
Reply on: Kubo123 #2:
pritom tam majú ten predsignal, kedy im skočí voľno a zároveň chodecké svetlá.
Bohužiaľ, toto mesto nebolo projektované na tak veľký počet áut, aký tu je dnes. Na druhej strane, MHD v Bratislave je na žalostnej úrovni a pokiaľ tomu nebude inak, tak sa ani na našich cestách nič nezmení. Ja si pravidelne kupujem ročnú elektricenku a MHD som sa vždy snažil podporovať z hľadiska ekológie, ale pri mizernej úrovni týchto služieb sa naozaj nikomu nečudujem, že preferuje auto pred MHD.
Problém vytvorilo veľvyslanectvo USA. Pôvodne mal byť prístup ku Carltonu a do podzemného parkoviska z opačnej strany od hotela Devín a toto mala byť pešia zóna s električkami. Ale vjazd na parkovisko sa prebudoval, vjazd pred hotel sa presmeroval a z tohto miesta je ulica plná áut.
Reply on: upravovač fotiek #6:
Triasli myslím na voľnobehu aj tie motory Renault zo série vozov 132x, 232x.
Reply on: mrcheef #5:
Tie päťvalce mali príšerný zvuk. Nemal som ho rád. Navyše ľúbili dosť vibrovať vo voľnobežných otáčkach. Celým "balkónom" to triaslo.
Reply on: Viko #4:
Škoda, že sa u 1306 nezachoval pôvodný motor MAN, ktorý dostávali Karosy B 741.1914. Tento motor a jeho špecifický zvuk v otáčkach mali len vozy dodané do Bratislavy. Postupne po gererálkach všetky Karosy .1914 o tieto motory prišli, väčšina šla na CNG a zbytok zgenerálkovaný bez plynofikácie už dostal motor LIAZ. Dochovala sa aspoň niekde nahrávka zvuku pôvodného motora MAN ?

https://imhd.sk/ba/doc/sk/6352/Koniec-autobusov-Karosa-B-741-s-motormi-MAN-a-Renault
Reply on: upravovač fotiek #1:
Ak sa stojí už hneď za zákrutou na Mostovej ul., tak tam električka naberie aspoň 4 minúty meškania. Potom ešte záleží, či jej po obslúžení zastávky padne hneď zelená.
Niekedy však nechápem vodičov, že tam zatvoria dvere, aj keď majú stále červenú, posunú sa s električkou o 5 metrov dopredu a čakajú tam na zelenú ešte dobrú polminútu a už nepúšťajú ľudí do vozu.
Reply on: lostrail #231:
Priznám sa, nedá mi nezareagovať, hoci neviem, či to má nejaký zmysel. Zdá sa mi totiž, že absolútne nečístaš s porozumením - prečítaš niečo, dosadíš si tam nejaké vlastné informácie a potom reaguješ. Krásnym príkladom boli #200 a #201, kde si na moju teóriu o max. jednom prestupe začal splietať o spojoch odvšadiaľ všade.

Tentokrát sa viackrát odvolávaš na moju poznámku o tom, že cestujúci nechcú pekné čiaročky a obhajuješ tu existenciu mapiek, akoby som mal niečo proti nim.
Pritom pointa bola, že mnohí tu prezentujú nejaký variant vedenia liniek nie tak, aby bol použiteľný, ale tak, aby tá mapka bola čo nejjednoduchšia a s minimom čiar. Teda môj komentár "cestujúci necche peknú mapku, on chce pohodlnú cestu" nevraví o tom, že cestujúci nechce tú mapku ako takú, ale že mu jedno, ako vyzerá to linkové vedenie nakreslené, ak dobre funguje. Ja neviem, prečo máš taký problém to pochopiť, ale proste samotná použiteľnosť systému nemá byť poplatná tomu, ako to vyzerá na papieri. Ak ti to príde cynické, prosím.
A k tvojmu ponosu "CESTUJUCEMU JE TO JEDNO. Bravo!" Napísal som niečo zlé? Keď prídeš do obchodu, zaujíma ťa, ako sa tam dostali napr. mandarínky? Alebo jahody? Jogurty? Asi nie. Cestujúceho naozaj nezaujíma, ako niekto k tomu vedeniu liniek prišiel. Ale ak mu nevyhovuje, tak bude aj pindať, aj možno zvolí cestu autom. Naopak my tu na IMHD sa asi aj zaujímame, preto tu doskutujeme. Aj o tom, či je prioritou to, ako vyzerá mapka, alebo to, ako systém funguje. Ale ospravedlňovať sa za to, že myslím aj na cestujúceho, ktorému je ten proces ukradnutý, iba chce systém použiť, naozaj nebudem.

Dalej sa vyjadrím k jednoduchosti pri výlukách - naozaj má myť systém v bežnej prevádzke menej použiteľný, len preto, aby mal jeho prevádzkovateľ menej práce pri výluke? Je toto priorita? Nemal by byť systém čo najlepšie využiteľný vždy?
A k hlúposti cestujúcich, sám tu spomínaš ako niektorí čakajú na zrušenej zastávke aj pri jednolinkovom variante. Má preto byť priorita, aby som na zastávke nastúpil na hocičo, čo príde a nemusel pri tom rozmýšľať? Aby som potom uvažoval kde a koľkokrát prestúpim? Alebo si môžem už na začatku trasy vybrať z dvoch, nebodaj troch liniek a zvážiť prestupy na rôznych miestach, aby moja cesta bola čo najkratšia?

A k autobusom. Opäť si domýšľaš niečo, čo som nikde nanapísal. Hovoríš o akomsi pátose s pomalým a nepohodlným autobusom. Ukáž mi, prosím, kde som niečo také napísal.
Prepáč, ale podľa mňa, ak máme električky ako nosný systém, ktorý dokáže pokryť nejakú reláciu zastávok A-B, tak je somarina povedať, že na túto reláciu žiadnu zmysluplnú alektričkovú linku (alebo ich kombináciu) nedáme, lebo cestujúci môže využiť autobus.

No a na záver, len ako taká čerešnička na torte k tvojej veľmi konštruktívnej kritike a odporovaniu samému sebe spomeniem kombináciu dvoch výrokov z tvojho komentára:
"Zaroven by sa pripomienky mali drzat vecnej roviny, ak maju byt vzate na zretel, t.j. nemali by zbytocne pouzivat rozne invektivy, metafory a negativne konotacie."
"Ci pisat siahodlhe lubozvucne opisy, priam skvosty nasej slovesnosti, aby jeho velicenstvo Keks pochopilo, ze take nieco je vzdy na samom zaciatku a je to nevyhnutne, aby sa cokolvek pretavilo do praxe?"

Ľubozvučné opisy, skvosty slovesnosti, jeho veličenstvo - si si istý, že si sám vecný, nepoužívaš metafory ani sa nesnažíš vytvárať negatívne konotácie?


Search in discussions

Search text
Date from
Date to
Text will be searched in open and closed topics and in comments.
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.