Zmeny v regionálnej doprave v IDS BK (from 14 Dec 2025)

Od nedele nastanú rozsiahlejšie zmeny v regionálnej autobusovej doprave v Bratislavskom kraji.

Od 14. decembra 2025 prichádza k zmene cestovných poriadkov regionálnej dopravy v Integrovanom dopravnom systéme v Bratislavskom kraji.

Regionálne vlaky

  • Linka S8 bude po ukončení výluky opäť premávať až po stanicu Bratislava-Nové Mesto v pôvodnom rozsahu ako pred rekonštrukciou trate.
  • Linka S20 bude mať upravený výlukový cestovný poriadok, potrebné je počítať s dlhším cestovným časom. Všetky vlaky budú opäť zastavovať v stanici Sekule.
  • Linka S50 bude po ukončení výluky opäť všetkými spojmi premávať po trase Bratislava - Trnava.
  • Linka R55 po ukončení výluky nebude zastavovať v stanici Šenkvice. Zrušený bol prvý ranný vlak z Bratislavy do Trnavy a posledný večerný vlak v opačnom smere.
  • Linka R70 bude všetkými spojmi obsluhovať aj zastávku Bratislava-Vrakuňa.
  • Na ostatných linkách k zásadnejším zmenám neprichádza.

Regionálne autobusy

Cestovné poriadky autobusov boli komplexne prekopané. Okrem zmeny cestovných poriadkov a niektorých zastávok príde aj k dvom organizačným zmenám:

  • Linky 215 a 216 budú mať podľa vzoru MHD na celej trase povolený nástup všetkými dverami bez nutnosti kontroly lístka u vodiča. Testovanie tohto systému potrvá do leta 2026.
  • Cezhraničná linka 901 bude mať povolenú prepravu cestujúcich aj medzi zastávkami na území Bratislavy (Most SNP, Einsteinova, Pri sade).

Zmeny v zastávkach

Bratislava, Bajkalská zmena nástupíšť pre linky 506, 520, 540, 599 (L) a 610, 620 (N)
Bratislava, Pračanská zrušená pre regionálne autobusy
Bratislava, Pri mlyne zrušená pre regionálne autobusy
Bílkove Humence, Gočály zrušená
Gajary, Vŕšok zrušená
Kuchyňa, Letecká základňa iba na výstup
Malacky, Pomník padlých nový názov Malacky, Centrum
Pezinok, Radničné námestie nástupište B bude po novom označené A a obsluhované všetkými linkami smer Malacky a Modra; nástupište C smer Bratislava bude po novom B
Trnava, Pri Kalvárii nová zastávka pre linku 555 smer Trnava
Vajnory, nadjazd nový názov Vajnorský nadjazd; rozšírená obsluha regiobusmi

Zmeny v cestovných poriadkoch

Na viacerých vyťažených trasách prichádza k posilneniu premávky zavedením nových spojov, resp. skrátením intervalov medzi spojmi. Rovnako prichádza k úprave časových polôh spojov na jednotlivých linkách. Vybrané menej využívané spoje boli zrušené a niektoré spoje boli presunuté na iné linky (zo 720 na 740, zo 727 na 725).

  • Nové spoje budú pridané na linkách 209, 219, 239, 245, 260, 265, 506, 515, 521, 525, 527, 528, 529, 531, 539, 545, 605, 622, 725, 730, 799.
  • Cezhraničná linka 901 bude mať v špičke pracovných dní interval 30 minút, v ostatnom čase (s výnimkou nedele) bude interval 60 minút, zaplnené tak budú aj doterajšie tri diery v priebehu dňa. 
  • Linka 520 nebude popoludní začínať na Autobusovej stanici Nivy, ale na Bajkalskej.
  • Linky 525, 527, 598 budú medzi Vajnorami a Zlatými pieskami presmerované obojsmerne cez Vajnorský nadjazd, ruší sa premávka cez zastávky Pri mlyne a Pračanská. Na novej trase obslúžia všetky zastávky ako linka 53.
  • Linka 551 je nahradená posilnením liniek 550 a 555.
  • Linka 622 bude premávať iba po trase Bratislava, Shopping Palace - Bernolákovo a s upravenou trasou v Ivanke pri Dunaji. Ruší sa premávka v Bratislave po Bajkalskú.

Podrobný sumár zmien na jednotlivých linkách je uvedený v samostatnom dokumente BID.

V priebehu budúceho roka sa počíta so zvýšením prepravnej kapacity na najvyťaženejších regionálnych linkách nasadením 17 veľkokapacitných kĺbových autobusov.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Vítam, že R70 bude zastavovať aj na BA-Vrakuňa, konečne pochopili, že regiovlakmi treba obsluhovať všetky mestské zastávky.
215 a 216 je dúfam pilotný projekt a prenesie sa postupne na všetky regiolinky prechádzajúce na území Bratislavy.
901, konečne ďalšie osvietenie niekoho rozumu. Naozaj nie sme takí bohatí aby sme si tu vydržiavali linku čo ignoruje aj vnútroštátny dopyt po preprave. Čo sa dá ešte vytknúť, že nezriadili zastávku aj na hranici Petržalka/Berg.
No a na záver, trikrát hurá zaobstaraniu kĺbových autobusov na regiolinky.
Po nadchádzajúcej zmene liniek 525 a 527 je aký plán s linkou 53 ? Po novom majú od Z. Pieskov až po konečnú vo Vajnoroch rovnakú trasu, s obsluhou rovnakých zastávok. So vzájomným prekladom liniek 525 a 527 majú tieto cez víkendy a v sedle rovnaký interval ako dnes linka 53, v špičkách PD rovnaký interval, v superšpičke dokonca majú lepší interval ako dnes 53. V prípade zrušenia 53 by ju ale muselo čosi na Rožňavskej nahradiť z prímestských liniek. Neverím, že 53 ponechajú tak ako je.
Reply on: Klepeto #1:
Akurát škoda, že to nasadenie kĺbov sa opäť odložilo. Pokiaľ si dobre pamätám, prvá info bola "v priebehu 2025", ďalšia "od zmeny CP" a zrazu je z toho priebeh 2026... Slibem nezarmoutíš.
Reply on: Klepeto #1:
To bude zas kriku šoférov, že si ľudia dovoľujú to, čo povoľuje prepravný poriadok.
Reply on: mrcheef #2:
Kým v 525/7 nie je povolený ná/výstup všetkými dvermi, tak 53 musí zostať. No a potom môžu 525/7 predĺžiť na Bajkalskú.
Reply on: Viko #3:
Tie kĺby sa od akého výrobcu zaobstarajú? Vie sa?
Reply on: Joyki #5:
V zásade by sa mohla L53 už teraz skrátiť po Bajkalskú. A ak sa predĺžia tie dve linky 525/7 po Bajkalskú, tak by som L53 nechal, ale pretrasoval na konečnú Avion. S tým, že by od Vajnorského nadjazdu pokračovala v trase L65 po ten Avion. A L65 by som pretrasoval k Avionu priamo od Vajnorského nadjazdu priamo po D1 zjazd Trnávka a späť od Avionu rovnako na Vajnory a Raču. Takto by sa z L65 stala expresnejšie linka čo sa týka obsluhy celej východnej okrajovej časti mesta.

Urbanway 2423

Reply on: Klepeto #7:
Ak už chceme zrušiť 53, tak by sa mala posilniť 4 a nie že ide večer na Zlaté piesky v nepravidelnom intervale 10/20 minút, rovnako aj poobede iba každých 10 minút.
Reply on: Klepeto #7:
1. Pri Avione už do obratiska ďalšiu linku nezmestíš, jedine, že by tam 53 jazdila len na otočku.
2. Zbytočne pridáš prestupy, lebo by si zrušil priame spojenia Rybničná - Zlaté piesky a Vrakuňa - Zlaté piesky.
Reply on: mrcheef #2:
Boli linky 525 a 527 na zastávkach Pri mlyne a Pračanská slabo využívané? Lebo takto predstavovali priame spojenie južných Vajnor so Zlatými pieskami. Po novom bude do tejto oblasti nutný prestup na linku 52.
Neviem, či je zrovna vhodné uvažovať o zrušení linky 53. Ak by sa aj 525 a 527 potiahli na Bajkalskú, je v nich dosť miesta na to, aby pobrali aj cestujúcich z linky 53 bez toho, aby sme na nich museli posilňovať interval? Lebo ak posilníme interval, tak zasa vyvstane otázka, pokiaľ treba viesť tie nové spoje?
Mohli keď už tak zaviesť nástup všetkými dvermi aj na 525 a 527. Ráno si fajne postoja v kolóne pred kruháčom vo Vajnoroch.
Reply on: mrcheef #2:
To presmerovanie majú kvôli menším zápcham či aký bol na to dôvod? Od Zlatých tie regiolinky nahradili myslím číslo linky 153 a predtým 630 pre spojenie ulíc Pri Mlyne a okolím zo Z.pieskami.
Čo pozerám tak zrušili priame spoje smer Dubová, Častá, Doľany z/do Bratislavy. L555 všetko ukončené/začínajúce v PK.
Reply on: david11 #12:
Cez priecestie je to voľné, ale kolóny sú aj pred červenou na starej seneckej. Ale ani na Vajnorskom nadjazde to nie je ružové, síce von z mesta je tam BUS-pruh. Skôr sa to teraz prehodí - ráno bude zdržanie väčšie, než popoludní. Teraz je to opačne.
Reply on: david11 #13:
Viacmenej všetky spoje linky 555 pokračujú z pezinku ako linka 540 do Bratislavy... ale teraz po 14. je tam prestup v Pezinku
Reply on: 7heKubko #15:
No a to je ten problém. Kvôli nepravidelnosti a zápcham ten prestup už nemáš garantovaný. Čiže tie obce stratili priame spolahlivé spojenie z Bratislavou
Reply on: david11 #16:
Na linke 555 sú pokračovania z/na 540 zrušené úplne, na 550-ke sú zrušené len počas špičky (čiže v čase keď tam premáva expresná 506). Mimo špičky a cez víkend zostali aj na 550, takže okrem Píly to priame spojenie ostatné obce stále majú...len teda v špičke už iba 506-kou. A tie pokračovania z 540 na 550/555 sú zrušené práve kvôli tým kolónam, aby si po vystúpení z vlaku v Pezinku nemusel čakať ďalších 40 minút na zmeškaný spoj z BA.
Reply on: AndyNO #17:
Ono aj tie vlaky ti nejazdia presne.. prípadne vôbec. Toto nefungovalo a ani nefunguje ani Senci. Priame spoje z obcí tam ostali a dokonca sa posilnili na diaľničnej L605.
Reply on: david11 #18:
Na 605 (ani na 632) nepribudol ani jeden spoj na úseku SC-BA a späť.
Väčšina spojov čaká na zmeškané vlaky v Senci, teda je na prestup 15 min. (10 min vata + 5 čakacia doba). Narozdiel od prestupu z 605. Tam sa nečaká vôbec.
Reply on: Klepeto #6:
Osobne pochybujem, že to budú čisto nové vozy (jedine, že by kraj s Arrivou urobil nejaký dodatok k zmluve ale o tom zatiaľ nič neviem) takže môj osobný predpoklad je, že by to mohli byť najskôr NC18 / NB18 v 3 dverovej verzií pozbierané z pobočiek v čechách.
Inak prečo nemôže viacero regiobusov medzi ASMN a Zlatými Pieskami premávať po Rožňavskej? Nie je jazda po Vajnorskej najmä zvyk z čias, keď na Bajkalskej bola autobusová stanica a stáli tam aj diaľkové linky? (To, čo je tam teraz, za autobusovú stanicu nepovažujem.) Na Vajnorskej nie je veľa cieľov, kam by sa dalo regiobusom dostať. Kto chce ísť do OC Vivo alebo na Kuchajdu, aj tak prestúpi na električku, a to sa dá aj na Zlatých Pieskoch. Jazda po Rožňavskej by naopak lepšie sprístupnila napr. Klientske centrum a otvorila nové možnosti prestupov, napr. na linky 50 a 96.
Reply on: johnnyjanko #21:
Tak na Vajnorskej a v okolí je dosť pracovných cieľov kam cestujú ľudia z regio liniek. Na Odborárskej vždy ako idem okolo čakajú ľudia na bus. Pri vozovni zase zmenári. Môžu to rozdeliť no nerušil by som to. Mňa dosť prekvapuje, že všetky linky šupli cez centrum Vajnôr a ulica pri Mlyne a široké okolie ostane obsluhované, iba s L52. Ráno sa im dosť extrémne predĺži cesta smer Z.Piesky.
Reply on: AndyNO #17:
Ešte k tej novej L555 doteraz posledný spoj pokračoval od Modry ako L599 smer Kollárovo nám. Od pondelka príde posledná L555 do Modry 8 min. po odchode L599 smer BA. Fakt nerozumiem kto toto plánuje.
Takto sa to robí, iba ak chcú docieliť ešte prázdnejšie spoje a potom ich zrušiť pre nezáujem..
Reply on: david11 #23:
Súhlasím, že nebolo by treba všetko hodiť na Rožňavskú. Ale predsa: po Vajnorskej jazdí električka, na ktorú nie je problém prestúpiť. Pre tých, ktorí robia niekde v okolí Odborárskej alebo vo vozovni JD, to nie žiadny zásadný problém. Naopak, po Rožňavskej pokračuje iba 53 s omnoho horším intervalom a často meškajúca.
Reply on: david11 #24:
Posledná 555 príde o 22:51 do Pezinka na stanicu, odtiaľ ti to BA ide o 23:00 S50. Či myslíš, že vyťaženosť 599 zavisí od cestujúcich z Dubovej (a ďalej)?
Reply on: Valec #26:
To to je fakt slabý argument.
L599 ti stojí na mnohých miestach, kde vlak nie. Rača - je stanica dosť mimo, Krasňany, M. Garda, N. Doba, Prievozská či Nivy. Po ceste v strede Svätého Jura. Vyťaženosť určite nie no volá sa to nadväznosť hlavne pri posledných spojoch.
Reply on: johnnyjanko #25:
Si si istý? L4 úsek smer Z. Piesky rozhodne interval dobrý nemá. Hlavne v okrajových časoch a cez prázdniny. Pritom je to prípoj k nosným regio linkám 525,527 smer Groby.
Reply on: david11 #28:
Cele to rozdelenie 4 na 2 konecne za Kuchajdou je tragedia. A v kuse to hlasi v angline kam to ide. Minule som to sledoval - nestacili sme prejst ani jednu celu medzizastavkovu vzdialenost (Polus-Kuchajda) a nestihlo to dokoncit hlasenie. 😃 Dokola to opakuje jak sproste cely cas od Kamenneho. Ze to ludom nelezie na nervy...
To, ze anglina je tam uplne zbytocna pre tie robotnicke ubytovne uz ani nevravim.😃
Reply on: 6503 #29:
No práveže tam smeruje dosť turistov na podujatia na Zlatých či Vajnorskom letisku.. pár krát som už vysvetloval, že nie je L4 ako L4. Pritom by to vyriešilo v pohode iné číslo linky napr. 14 či písmeno za číslom 4 . A- smer zlaté B- smer stanica.
Prípadne večer aj spoje čo idú na stanicu by pokračovali smer Zlaté a bol by interval cca 12/8 od Odborárskej..
Reply on: 6503 #29:
To je nejaká novinka? Tou linkou dlhodobo jazdím na ŽST NM cca 2x do mesiaca a vždy to hlási len posledné tri zastávky pred vetvením (odchod Nová doba, odchod MiÚ, príchod Kuchajda).
Reply on: david11 #30:
Uplne by stacilo, keby to hlasilo anglicky len pocas tych podujati.
Reply on: david11 #28:
Ideme sa hádať, či má L4 horší interval ako L53? 😀
Reply on: johnnyjanko #21:
Keď som ešte býval v Kaplnej a študoval v BA na Skalickej, tak som chodieval regiobusmi na odborársku a odtiaľ pešo(áno, vtedy ešte fungovala lávka pri Palme). To by z Rožňavskej nešlo a električkám to trvalo dlhšie.
Reply on: Tom_BB #20:
To budú podľa mňa fungl nové NS18 v 3 dverovej verzii alebo dačo iné. A toľko NC18 nebolo vyrobených podľa mňa.
Reply on: david11 #30:
Preco by nemohlo byt rozdelenie na L4 a 2? Preco nemoze byt L80 a 81? No lebo by to zjednodusilo orientaciu substratu a cestujucich musime vzdy drzat v strehu... 🙂
Vid na pohlad nedoviditelne zastavky Centrum, Pod stanicou a pod.
Reply on: samkoh #34:
To je ale dosť okrajový use case a dá sa riešiť aj mnohými inými spôsobmi. V tvojom prípade napr. vlakom z Báhoňa na Vinohrady a odtiaľ kúsok pešo... 🙃
Každopádne sa zdá, že aspoň na papieri bude odteraz pekná nadväznosť medzi regiobusmi a L53 na Zlatých pieskoch (doteraz to nebolo ani na papieri), čo by malo byť dostatočne uspokojivé pre všetkých.
Reply on: johnnyjanko #37:
Áno, ale nejde len o Kaplnu a v Kaplnej som býval na igramskom konci, čiže na dochádzanie vlakom cez Báhoň to bolo nepraktické. Študenti škôl na Skalickej a Mladej Garde(že sú to veľké školy), bývajúci po trase 632 alebo 620, prípadne ich ranných prejazdov to ešte stále majú jednoduchšie prejsť z Odborárskej pešo(po zrušení lávky pri Palme treba ísť cez Pluhovú).