Súťaž na modernizáciu Ružinovskej radiály je opäť zrušená a znovu vyhlásená

Začiatok modernizácie električkovej trate na Krížnej ulici a v Ružinove sa odkladá.

Mesto Bratislava zrušilo aj druhú verejnú súťaž na zhotoviteľa modernizácie Ružinovskej radiály. Ani po roku od prvých prípravných trhových konzultácií sa tak mestu nepodarilo vybrať zhotoviteľa tejto veľkej stavby. Tentokrát boli do súťaže predložené tri ponuky, no opäť sa im nepodarilo vtesnať do predpokladanej hodnoty zákazky, ktorú si mesto stanovilo. Oproti prvej súťaži mesto zvýšilo predpokladanú hodnotu zákazky z 95 na 102 miliónov Eur bez DPH a predložené ponuky boli na úrovniach 106,7 mil., 113,3 mil. a 117,8 mil. Eur.

V priebehu súťaže mesto uchádzačom odpovedalo na ďalších 376 otázok. Lehotu na predkladanie ponúk mesto štyrikrát posúvalo.

Mesto predmetnú súťaž vyhlási po tretí raz a súčasne pristúpi k zatiaľ nešpecifikovanej úprave zadania súťaže. Záujemcov po preštudovaní doručených ponúk zároveň upozorňuje, aby nabudúce venovali dostatočnú odbornú starostlivosť technickým riešeniam a navrhli ich podľa požiadaviek mesta.

Doplnené: Hlavné mesto 8. decembra 2025 zverejnilo súťažné podklady pre opakovanú súťaž na obstaranie zhotoviteľa stavby. Predpokladaná hodnota zákazky bola stanovená na úrovni 100,45 mil. € bez DPH.

Mesto upravilo požiadavky na konštrukciu električkovej trate. Upustilo od požiadavky návrhu technického riešenia pevnej jazdnej dráhy a definovalo minimálne technické parametre pevnej jazdnej dráhy a požiadavky na ňu. Zároveň bolo podrobnejšie popísané technické riešenie roštu pod pevnou jazdnou dráhou.

Spresnené boli aj požiadavky na dĺžku prístreškov na zastávkach. 

Related stories

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Qwertzuiop #47:
Bol kedysi Bratislavský stavebný podnik n.p., Výstavba hlavného mesta Bratislavy, existoval komunálny podnik Investor dopravných stavieb hlavného mesta SSR, pod DP bol PUDOS... A aj tak sa veľa meškalo a trpelo na nekvalitu 😃 Môžeš založiť útvarov koľko chceš, bez poriadneho manažmentu sa lepší výsledok nedá dosahovať.
Reply on: MatejBA #51:
Zial volime si na Slovensku vzdy len najmensie zlo. Semtam odselektujeme este aj "niemandov" a populistov. 👽
Reply on: MatejBA #51:
.del
Reply on: spejsikx #50:
Pre mna Vallo uz nie je ani jednooky. Tiez nechcem volit Winklera ani Raza, ale uprimne Vallo sa (a mna) dostava do roviny, ze ich zacinam zvazovat, co na moju historiu hlasovania vo volbach je, ako keby ten najviac flambojanty gay volil Zaborsku.
Reply on: si #33:
Ja lepsieho kandidata realisticky nevidim. Ak hej, tak ho pomenuj.

Nechcem mat niekoho, komu Taxi asociacie a Milos Aktivna Iniciativa robia kampan a smeraka uz vobec nie.

Ja ruzove okuliare s Vallom nemam, ja zijem priamo na Petrzalskej elektricke, mne sa to tu roky deje, roky cez to chodim, ti poviem horsie veci o tom nez si dokazes predstavit. Koncovka projektov Vallovi proste chyba a pani Kratochvilova mi vadi este viac nez Hrcka

Ale protikandidat, ktoremu by som uveril vyssi skill sa zatial nezjavil. A s Vallom zdielam aspon vacsinu zakladnych hodnot, ale samozrejme vykonnost by mohla byt lepsia.

Jednooky medzi slepymi ci jak sa to hovori
Reply on: keks #45:
Pri každej stavbe je kľúčová dobrá príprava, či už predprojektová alebo projektová. Bez toho ani najlepší zhotoviteľ žiaden zázrak neurobí. A v prípade dopravných stavieb naviac v meste to platí ešte viac.

Pokiaľ máš dobrú prípravu, dobrý projekt, vyberieš skúseného dodávateľa a máš dobrý stavebný dozor, aj tak sa tam kopec vecí do*ebe, lebo to je život a nikdy nemáš šancu všetko vychytať vopred a ešte aj predpovedať budúcnosť.

Ak ti robí prípravu "chránená dieľňa", tak je megaprúser zaručený.
Reply on: Qwertzuiop #47:
Nie, nebolo. Kým komunálny podnik má celoročne o prácu postarané, tak pri projekčnej kancelárii by si nebol schopný ju vyťažiť. Plus zohnať teraz ľudí je extrémny problém. Naša firma už 4 roky hľadá 6 statikov a chceli by sme 7 konštruktérov, 2 vodárov, 4 cestárov. Odmietame zákazky, ktoré by sme mohli robiť, lebo ich nemá kto robiť. A nie sme jediný. Čo mám známych po ďalších firmách, všade to je podobne, chýbajú im ľudia.
Prečo si toto mesto konečne neurobí po vzore komunalneho podniku aj stavebný podnik, pokojne ako odštepný závod DPB alebo jeho oddelenie, ktorý bude realizovať dopravné stavby pre mhd. Normálne najať projektantov a iných inžinierov na tpp a na zmluvu kupovať len pracovnú silu na samotnú výstavbu. Podľa súčasného tempa rekonštrukcii by sa takýto tím uživil a aj sám zaplatil. Na magistráte by mohli sedieť ľudia určení na enviro štúdie, ľudí na VO už mesto ma. Nech spolupracujú, skompletizuju projekt a nájmu len robotníkov na stavbu a rovno kúpia materiál. Nebolo by to lacnejšie? Vyzna sa v tom niekto?
Reply on: keks #45:
pamatam.... preto spominam aj paradajky... ale aj tie tam stihli iba jednu sezonu, oproti rychlosti vystavby druhej etapy petrzalky to stihli este turborychlo.... a to tam pri tom bola komplikovanejsia stavba (most cez dunaj, estakada ponad dialnicu a zeleznicu) ako to co sa realizuje v druhej etape....
Reply on: si #33:
No a pamätáš si, ako vyzeralo Šafko pri prvej etape do Petržalky? A kto bol vtedy primátor?
A koľko tratí sa postavilo pri predchádzajúcom primátorovi?
Nechcem obhajovať Valla v tomto, lebo Petržalka je celá dosť prieser, ale zmena primátora nemá podľa doterajších štatistík tak veľký vplyv na toto.
Dôležitejší je zhotoviteľ a nemuselo by sa šaškovať s PJD. Keby to dopadlo ako rekonštrukcia Vajnorskej, tak by to celé bolo o inom.
Reply on: Solider #43:
To záleží od mesta, ktoré si s tým má spraviť poriadok... Ten nonsens s tým, keď sa niečo zrekonštruuje a o pol roka sa to rozkope musí skončiť.
Reply on: bobitwo #41:
To záleží od sieťarov, či na to budú mať rozpočet. Ak nie, tak sa bude rozkopávať po 2-5 rokoch.
Reply on: si #39:
Napísal som má byť, nie že to tak aj bude 😂 Ak si mesto vysúťaží normálneho zhotoviteľa a bude mať seriózny stavebný dozor a úprimný záujem o realizáciu projektu, tak to bude možné. Ale ak mesto nemá záujem ani o to, čo preberá (domrvená DKR a mnoho iných prípadov), tak potom to lepšie nebude 😊
Reply on: Solider #37:
Nie nebudú, ale do nejakej hĺbky pôjdu.

Navyše, už keď to rozkopeš, tak budeš riešiť rôzne inžinierske siete, aby si to nemusel zase o 2-5 rokov znova rozkopávať.
Reply on: Viko #34:
Je to problém kvôli eurofondom a nenávratnému finančnému prostriedku.
Reply on: Solider #38:
a kedyze to mala byt hotova elektricka do petrzalky ? a je uz skolaudovana trat v kralovej vsi ? ci odkial beries ten optimizmus ze za ako dlho by sa to malo stihnut pod tymto vedenim mesta ? 😃
Reply on: spejsikx #31:
Krížna by sa mala stihnúť v rámci jedného roka, výluka električiek na Krížnej v úseku od Legionárskej po Vazovovu má byť štyri mesiace.
Reply on: bobitwo #36:
Však to tam nebudú kopať až po neskorý neolit.
Reply on: Viko #34:
Mesto si podľa mňa chce nahnať len PR, že našlo niekoho, kto to spraví lacnejšie, ako očakávali.

Za mňa to bude určite drahšie, lebo ulica na tom mieste existuje niekedy od roku 1600, že by tam mali byť prvé domy. Môžu tam teda nájsť čokoľvek. Navyše cez 2. svetovú bola vybombardovaná...
Reply on: si #33:
možno by sa dali čerpať eurofondy na komunitné záhrady. /s