Rekonštrukcia trolejového vedenia na Dlhých dieloch

Novým jazdným pruhom na Dlhých dieloch sa po vyše dvoch rokoch prispôsobí aj trolejbusové trolejové vedenie.

V dňoch 27. novembra až 1. decembra 2025 prebieha na sídlisku Dlhé diely rekoštrukcia trolejového vedenia, počas ktorej sú trolejbusy na linke 33 nahradené autobusmi. Trolejové vedenie je rekonštruované v úseku od rozvodne za zastávkou Janotova po zastávku Hany Meličkovej obojsmerne. Dôvodom rekonštrukcie je prispôsobenie trolejových stôp novým podmienkam na cestnej komunikácii, ktoré boli hlavným mestom vytvorené ešte v auguste 2023 v súvislosti so zriadením cyklopruhov a odstavného pruhu. Po prekreslení dopravného značenia mali trolejbusy problém s vypadávaním palíc z trolejového vedenia, keďže boli odklonené z ideálnej stopy, preto bola v tomto úseku rýchlosť trolejbusov znížená na 25 km/h.

V tomto roku už jedna úprava trolejového vedenia pred zastávkou Hany Meličkovej prebehla z dôvodu predĺženia parkovacieho pruhu. Pred touto zmenou dopravný podnik v apríli tohto roka vlastnými silami presunul časť vedenia do novej polohy. Aktuálnu prestavbu trolejového vedenia vykonáva firma ELZA Elektromontážny závod Bratislava, ktorú DPB vybral vo verejnej súťaži. Rekonštruovaný je zároveň aj úsek, ktorý už bol presunutý v apríli. Celková dĺžka rekonštruovaného vedenia je 1160 metrov jednostopovo. Dopravný podnik zaplatí za túto rekonštrukciu 196 731 € s DPH, nepočítajúc náklady na vypracovanie projektu.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Dobrá správa, veľmi.
Takže mi tvrdíte, že keď konečne mohli použiť 18-metrové autobusy, použili 12-metrové Iveco?! To je úplný nezmysel.
Reply on: tiny111223 #2:
Tiez mi to napadlo. Ale budes lepit CP na 2 rezimy kvoli tomu ? Ale bolo by to asi aj lacnejsie par dni klbaky. Klbak pri dnesnom 2-3minutovom intervale fakt netreba.
Reply on: Petto #3:
dobrý postreh, ale v niektorých prípadoch je 33 stále plná
Takze trvalo to iba dva roky, aby sa tato niekolkodnova operacia zrealizovala. Keby to nebolo smutne, tak je to vtipne 🤪
Reply on: tiny111223 #4:
Plna ano, ale hned ide takmer dalsia aspon v spicke. Staci ze chodia suchtavi soferi na 33 a naburava sa interval hlavne poobede zdola. Alebo pridu 3 elektricky naraz z centra a je hned problem - sa aj postavit na uzke nastupiste smer DD.
Reply on: jozin #5:
A hlavne najprv ten problem vyrobili, potom ho zase upravili, a teraz ho dorabaju 😃
Pekna nostalgia dnes ked soferi ex6705 25tr dnes jazdili po 100 rokoch v nejakom Ivecu zase. Neviem cim to ale dnes vsetkym soferom dnes dlho trvalo otvarat dvere v Urbanoch.
Reply on: Petto #8:
To je prirodzená vlastnosť Urbanov. Dvere sa otvárajú s veľkým oneskorením...
Reply on: tiny111223 #2:
V porovnaní s degešmi je to aj tak približne 50-percentné navýšenie kapacity 😁
Reply on: mhd579 #10:
Zase sa nehrajme, ze deges me realne horsiu kapacitu ako solo voz. 30Tr a 30Tr deges je len papierovo horsia kapacita ale real su len 4 miesta na sedenie skrz agregat. Bezne v spicke sa napcha do degesa viac ako 60 ludi.
Reply on: johnnyjanko #9:
iba tie desaťmetrové Urbany majú oneskorené zapínanie zastávkovej brzdy, 12M vozy otvárajú dvere prakticky okamžite, len treba vedieť ..
Reply on: tiny111223 #2:
Radšej nech dajú keď majú možnosť koňak tam kde to reálne treba... Rok tomto intervale ako chodí L33 naozaj netreba klbaky...
Blba otazka, ale akoto funguje v vDPB a sofermi autobusov a trolejbusov. Oni sa mozu vymienat na strojoch, alebo bud soferuju len autobus alebo len trolejbus. Dakujem
Reply on: hanzija #14:
Vodiči trolejbusov môžu šoférovať autobusy, ale vodiči autobusov nemôžu šoférovať trolejbusy, pokiaľ nemajú preukaz na vedenie dráhového vozidla. V tomto prípade teda na linke 33 jazdia vodiči trolejbusov s autobusmi.
Reply on: hanzija #14:
Jazdia tam trolejbusári aj teraz na autobusoch.
Reply on: csepka_3 #15:
Dakujem
Reply on: MatejBA #7:
Prečo by si ako primátor nevydrbal cca 9 miliónov Sk na takéto veci, veď to sa oplatí. A po 2 rokoch ešte k tomu, prerábať prerábané.
Reply on: draxter #18:
To nebolo o míňani peňazí ale o tom že by tam už voz fakt neprešiel v tej zákrute, no urobili to zle tak to prerobili znovu a vyzera to dosť dobre
Reply on: Petto #19:
Však dvojitá robota je akiste aj o peniazoch. Hoci tým, že to robili (tu cestu) v odstupe 2 rokov, aby sa hneď na prvú nepočítali náklady na úpravu trolejového vedenia, sa zaslepia oči.
Reply on: draxter #20:
V tom čase sa menil aj celý povrch vozovky, tam by sa tých 200 000€ kľudne schovalo, viac to kričí takto.
Takze nechali to spravene tak, ze trolejbus cestou dole ani nevyuzije BUS pruh lebo je vedenie dost daleko od neho. Usek od podchodu po Janotovu. 😁
Reply on: Petto #22:
Mne sa to nezdá dosť ďaleko, podľa fotky ide vedenie nad čiarou medzi pruhmi, a tak to vyzerá byť správne.
Reply on: Solider #23:
Isiel som tade dnes 2x smerom dole a nikto nesiel v BUS pruhu, tak neviem ci sa im len nechce alebo setria a idu kratsim okruhom. 😁
Reply on: Petto #24:
Terazky máme veľa Viktorov z Jánú medzi našimi súdruhmi vodičmi. Nendzi tak daleko od teho vedený, budeš zbírat!