Električka do Janíkovho dvora začne jazdiť na konci júla

BSK povolil predčasné užívanie novej električkovej trate do Janíkovho dvora.

Bratislavský samosprávny kraj ako príslušný špeciálny stavebný úrad pre mestské dráhy vydal 30. júna 2025 časovo obmedzené povolenie na predčasné užívanie novej električkovej trate do Janíkovho dvora. Premávka električiek bude môcť byť spustená po nabudnutí právoplatnosti tohto povolenia a po vydaní povolenia na prevádzkovanie mestskej dráhy podľa § 29 zákona o dráhach.

Povolenie bolo vydané na dobu do vydania kolaudačného rozhodnutia pre túto stavbu. O kolaudáciu musí mesto požiadať do 15 dní po dokončení stavby. Zároveň BSK stanovil niekoľko termínov, do ktorých je potrebné dokončiť niektoré stavebné objekty a odstrániť vady a nedorobky.

  • Do 14. júla 2025 sa majú dokončiť všetky práce na priecestiach, realizovať asfaltové zálievky na celom úseku trate, doplniť majáčik na zastávke Lúčanka a zábradlie na chodníku k zastávke Južné mesto. Taktiež musí mesto doložiť revízne správy k niektorých objektom. Trať môže byť uvedená do prevádzky až po splnení týchto požiadaviek.
  • Najneskôr do 31. decembra 2025 musí byť dokončené kompletné vybavenie zastávok električiek (napr. prístrešky, informačný systém, NN prípojky) a doplnená bezpečnostná signalizácia na priechode cez električkovú trať na zastávke Farského. Počas prác na zastávkach musí byť zabezpečený bezpečný pohyb cestujúcich.

BSK vykonal na stavbe opakované miestne zisťovania v rámci kolaudačného konania. Posledné sa konalo 10. júna 2025. Na základe výsledkov zisťovaní a ústnych pojednávaní hlavné mesto 26. júna 2025 zmenilo pôvodný návrh na vydanie kolaudačného rozhodnutia na vydanie časovo obmedzeného predčasného užívania, keďže mestu sa nepodarilo zabezpečiť odovzdanie a prevzatie všetkých dodávok od zhotoviteľa, ktoré však nebránia užívaniu stavby. BSK skonštatoval, že stavba bola zrealizovaná podľa podmienok stavebného povolenia a neboli zistené žiadne závady a nedorobky, ktoré by bránili bezpečnému užívaniu stavby. Zoznam povolených objektov električkovej dráhy je uvedený v rozhodnutí BSK.

Ak všetko pôjde dobre, električková linka 3 bude do Janíkovho dvora predĺžená okolo 15. júla 2025 až po dokončení nedorobkov a zaškolení vodičov od 27. júla 2025, keďže prípadné odvolanie proti predčasnému užívaniu nebude mať na žiadosť mesta odkladný účinok. K termínu spustenia premávky električiek zrejme nebude v prevádzke prestupný uzol Južné mesto, keďže lávky na moste na Panónskej ceste a prístupové rampy medzi autobusovou (91, 191) a električkovou (3) zastávkou zatiaľ nemajú povolenie na predčasné užívanie z dôvodu ich nedokončenia.

Related stories

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

triskaidekafobia

😁 Nakoniec nebudú prístrešky na začiatok a 15. august už tiež neplatí. 😁
To bude šok, keď nebudú žiadne 2,5 minúty, lebo prázdniny. 😃
Zábradlie na zastávke Južné mesto. A čo prístupové rampy medzi zastávkami busov na Panónskej a električky dole? To stíhajú tiež do 14.7.?

upravovač fotiek

Reply on: m@jo #2:
Šok bude v septembri. Dnes máš v čase špičky pracovného dňa školského roka 41 spojov z Rače počas 82 minút. Po novom budeš mať v tom istom čase najšpičkovitejšej špičky počas 82 minút iba 33 spojov.

Samozrejme kapacita súprav ostane 2xT resp. Škodovka. 🤬
Reply on: upravovač fotiek #4:
Sok budu aj stare elektricky v Petrzalke😁.
Keď sa ukazujú staré električky všade inde v BA, tak prečo by sa nemali aj v Petržalke? Ľudia si zvyknú...
Reply on: m@jo #2:
Tipujem L3 prazdniny ako je teraz ci ? Hoc doprial by som 3/5/5//5
Reply on: Klepeto #3:
To môže byť aj neskôr, ak si dobre pamätám.
Reply on: triskaidekafobia #1:
Aký 15. august? Čo malo byť dovtedy?
Reply on: pipo6133 #8:
Je to priama súčasť infraštruktúry električkovej radiály. Teda prestupný bod medzi bus-tram. Takže žiadne výnimky ako most na Kutlíkovej, ktorý má byť dokončený do konca leta. To je termín, s ktorým operovali na začiatku roku.
Reply on: pipo6133 #9:
Do vtedy malo byť hotové všetko čo má niečo spoločné s petržalskou radiálou, no nemá vplyv na jej prevádzku, ktorá mala jazdiť už od mája. Teda všetky komunikácie, vegetačné úpravy a mobiliár. Ale nie ten zastávkový. Ten mal stáť už v máji pri spustení pravidelnej premávky.
Reply on: m@jo #2:
Tak či onak to bude obrovské zvýšenie ponúkanej kapacity oproti súčasnému stavu.
Reply on: Klepeto #3:
Zabradlie na zastavke Juzne mesto uz nejaky ten piatok je. Myslene je predpokladam to schodiskove.
Čo je to prosím vás ten majáčik čo treba doplniť? 🙂

Zberač mínusiek

Reply on: Vladimír #12:
Asi žiaľ nemyslíš račiansku radiálu…
Reply on: B K #15:
Na čo vlastne tento zázrak slúži? Lebo mne to príde len ako stĺpik s reflexným pásikom na vrchu.
Reply on: keks #17:
Už na nič, z novej legislatívy vypadol. Bol súčasťou PD a SP, takže sa postupuje podľa starej legislatívy.

Pôvodne: "Koniec zastávky je označený príslušnou dopravnou značkou – zvislou, vodorovnou alebo stĺpikom – majákom na konci nástupišťa nástupného ostrovčeka."
Reply on: B K #18:
Ak tá legislatíva už neplatí, tak tam nemusí byť, či?
Reply on: Trolley #19:
Treba sa vžiť do kože úradníka. Najskôr musí byť dielo skolaudované podľa projektu. Až potom môžu byť úpravy na aktuálne platnú legislatívu 🙂
Reply on: jozin #20:
Nech si dá ten panáčik pohov...
Nevedia dokoncit most cez kanal pri kostole. Co chcu spustat elektricku, ked tento 50 alebo 100 metrovy most nevedia spravit od kedy zacali stavat elektricku. Najnovsie tam zacali opat nieco hrabkat a cele to uzavreli. Za ten cas co robia tento mini mosticek pre elektricku, postavali Golden Gate most. Okolie trate neupravene, stavebny odpad vsade. Okolie mosta ani nehovorim. Nie su dokoncene zastavky, nie su dokoncene cesty, nie je dokonceny most pri kostole ❗ 👎
Reply on: david.korbuly #22:
Tiez hovorim ze s vystavbou tohto mosta zacali rovnako ako so zdruzenym mostom a teda je to katastrofa kolko im to trva. Akoby robili most cez Dunaj. Mimochodom v Prahe stavaju most pre elektricky Lihovar-Dvorce a som zvedavy kolko to bude trvat im postavit ho cez Vltavu 🙂
vzdy ma fascinovali hentie "majaciky" co to akoze je aku to ma funkciu ved to ani nesvieti ani necinka ani to nevyzera byt zariaenie elektrickej bezpecnosti 🤕
Reply on: david.korbuly #22:
Znemožnený je aj pohodlný prístup od zast. Pajštúnska do oblasti Technopolu a opačne. Od 9. júna je vyhlásená obchádzka pre chodcov cez južnejšie situovaný mostík cez Chorvátske rameno, pričom kedysi 50 m úsek medzi Ternom a Topoľčianskou 1, 3 popri brehu ramena treba v súčasnosti obchádzať v dĺžke vyše 450 m, keďže oplotenie staveniska siaha až takmer do vody. Táto obchádzka má trvať "cca 5 týždňov", čo vychádza do "cca 13. júla". Zostáva veriť, že termín bude dodržaný a od Technopolu k zast. Pajštúnska (a aj medzi Topoľčianskou a potravinami) bude umožnený normálny peší prístup aspoň k termínu spustenia električky, keď už nie ku v súčasnosti tam presmerovaným autobusovým linkám.
27 jul je novy 15 jul. Zdroj : FB Vallo . Pekny darcek na narodeniny dostanem 😂
Reply on: Petto #26:
este by som sa netesil 😁
Reply on: jozin #27:
Veď vodičov už predsa jeden víkend zaškolovali. Alebo sa mýlim? 🤔
Reply on: Petto #26:
Leto je nová jar. A rok 2025 je vlastne rok 2023.

Zberač mínusiek

Spustenie premávky potvrdil aj župan, bude 27. 7. 2025.
Reply on: Trolley #28:
To zaskolovanie bolo niekedy v aprili, mozno v maji ? Cize ku koncu jula to budu minimalne 3 mesiace, preskolenie urcite neuskodi ...
Reply on: jozin #31:
Bolo 7-8.6 takže nebolo to až tak dávno a neverím že došlo na všetkých vodičov (mohli mať voľno alebo dovolenku kľudne vtedy) takže majú ďalší termín
Reply on: Ma178rek #32:
Ok beriem spat, pravdu mas. Fakt sa mi zdalo, ze to bolo ovela davnejsie.
Reply on: Klepeto #29:
Nevadi, ved aj dialnica do Kosic je uz hotova od 2014.
Reply on: Petto #34:
a nie nahodou od 2010 ? 🙂
(ci to myslis tu cez HU )
Reply on: lupask #24:
Kedysi tie majáčiky pripomínali skôr bubon v cirkusovom orchestri, boli červeno biele, trojuholníkovo pruhované a na vrchu bol červený valec, ktorý v noci svietil. Prejsť sa okolo toho nedalo, lebo to bolo masívne.
Reply on: BA2301 #36:
Ale samozrejme, že dalo.

triskaidekafobia

Mohli by to spojiť aj s otvorením vozovne Krasňany, nie?.

Inak existuje nejaký predpoklad, ako bude vyzerať nový cp L3 na prázdniny?
Reply on: S499.1023 #37:
Býval som neďaleko Račianskeho Mýta, tam boli úzke ostrovčeky, takže obísť sa to dalo len viac-menej po trati alebo po ceste. Smerom do mesta bol majáčik na konci bez prechodu, takže chodili tadiaľ len ľudia, ktorí aj tak porušili všetky možné predpisy, pár krokov po trati už nezavážilo. Smerom do Rače to bolo na akomsi apendixe ostrovčeka smerom ku križovatke, pričom prechod bol o meter ďalej. Tým pádom to nebolo treba obchádzať.

Vlastne som si spomenul na označníky, tie bolo presne naopak - smerom do Rače na konci bez prechodu (ale tam sa prebiehalo smerom k zastávke ČSAD) a smerom do mesta za prechodom smerom ku križovatke (akési predĺženie ostrovčeka). Označníky mali kruhové svietiace označenie (s nápisom zastávka?), pod tým cestovné poriadky, pod tým smradľavý špinavý smetiak (bratislavská tradícia) a pod tým rozvodná skrinka na elektrinu pre to svetlo hore.

Osobne mi to nevadilo, patrilo to ku koloritu mesta, ale je jasné, že dnešnej dobe by to celkom nevyhovovalo. Vlastne mi pripadalo normálne aj to, že smetiaky sú špinavé a smradľavé, až kým som sa neodsťahoval do zahraničia, kde boli čisté. Paradoxom je, že v súčasnosti v tej cudzine nie sú veci také čisté ako bývali a Bratislava sa zasa zlepšila. Niekedy mám dojem, že sa nám vybrali oproti, ale to je už iná téma.
Ahojte fanatici 👋. Otázka na výpravu... Budú myslíte do Petržalky na linke 3 premávať aj staré vysokopodlažné električky ako na už bývalej linke číslo 7?

upravovač fotiek

Reply on: Michalziak #40:
Áno, na linke č. 3 budú premávať aj staré vysokopodlažné súpravy.
Reply on: Michalziak #40:
Možno voľné dni ostanú v NP réžii ale cez týždeň určite budú premávať...
Reply on: BA2301 #39:
Ja som zasa býval pri Štefánikovej, tam tiež neboli ostrovčeky najširšie a vždy som prešiel popri. Pravda, vtedy som bol mladší a štíhlejší.
Reply on: Michalziak #40:
Pravdpodobne tam budú vysokopodlažné len v rannej špičke.
Mimochodom, v Karloveskych novinach jul-august (skoda, ze este nie su online) bol kratky clanok o tom, ze sa ludia stazuju na vypecene stare elektricky a podchladene nove. V podstate nic, co by stalo az tak za pozornost, akurat tam myslim hovorca DPB splietal nieco, ze na buduci rok maju dorazit nove obojsmerne elektricky, pri com som zdvihol obocie, kedze viem o tom, ze este nedorazilo 10 jednosmeriek, ale dalsie obojsmerky? V tom poslednom obstaravani bolo 30+10 (jednosmerky prve), pricom tych 30 sa rozdelilo na 20+10 a 10 stale nemame. Ale o obojsmernych neviem nic.
Je to napokon inak?
Reply on: lostrail #45:
Nieje... To len dakto trepol blbosť... Prídu v prvej polovici roka 2026

upravovač fotiek

Vidím, že posunuli termín. Tak môj odhad že sa bude jazdiť od augusta bol celkom presný. 😁
Reply on: upravovač fotiek #47:
Ešte nie je nikde zaručené, že sa to ešte viac neposunie 🙃
Reply on: Andrej #48:
Tak zmenime titulok na "Električka do Janíkovho dvora začne jazdiť" 🙂
Reply on: lostrail #45:
Do polovice roka 2026 príde 10 jednosmerných 29T financovaných z Plánu obnovy. Na ďalšie električky, jednosmerné alebo obojsmerné 49-metrové, nie sú peniaze.
Reply on: kecho #49:
Optimista...

upravovač fotiek

Reply on: Solider #50:
Zdroj informácie, že na ďalšie električky nie sú peniaze?
júla tohto roku hej? 😃

triskaidekafobia

“Do 14. júla 2025 sa majú dokončiť všetky práce na priecestiach, realizovať asfaltové zálievky na celom úseku trate, doplniť majáčik na zastávke Lúčanka a zábradlie na chodníku k zastávke Južné mesto. Taktiež musí mesto doložiť revízne správy k niektorých objektom. Trať môže byť uvedená do prevádzky až po splnení týchto požiadaviek.”
15.7.2025… Mám sa vôbec pýtať, či je všetko dokončené? 🙄
Reply on: triskaidekafobia #54:
Vcera boli na moste cez Hrvatske rameno za Kauflandom este stale ploty na trati a cyklisti z cyklotrasy boli vedeni na moste na elinovu trat ako obchadzkovu cestu.
Na tej "zeleni" medzi cyklotrasou a tratou boli krasne oblukovo vyjazdene kolaje od kolies auta alebo nakladiaku.
Pristresky na TPD a Jungmanke nemali bocne panely, na Farskeho teda osadili zatiak jeden, a to tam su 4 zastavky a prestupny uzol. Bus zastavku smerom do Ovsista stale nepresunuli pred krizovatku, ved cestujuci si s radostou odkracaju ten prestup ponaly od Albera... Druhu stranu Farskeho tiez stake nespustili, ale hlavne, ze na cyklo-chodeckom semafore cez ten betonovy prechod svieti cervena.
Je dátum 27.07.2025 reálny?
Reply on: Trolley #56:
Ano
Reply on: marek1978 #57:
DPB zatiaľ oficiálne info na webe k tomu nemá a to je povinnosť informovať 14 dní vopred.
Reply on: Trolley #58:
Sedem.
Reply on: triskaidekafobia #54:
Z 15.7.2025 existuje fotka z priecestia https://www.skyscrapercity.com/posts/193985938/ , kde je v betóne otlačok boty. Ten betón bude treba znovu rozbiť a nanovo vyliať. To znamená že nebola splnená podmienka na predčasné užívanie t.j do 14.7 dokončiť práce na priecestiach. Otázka je ako sa k tomu postaví BSK. S najväčšou pravdepodobnosťou si so svojimi požiadavkami vytrie riť a priecestie sa bude opravovať po termíne alebo vôbec. Neviem si totiž predstaviť že tam vylejú betón a o pár hodín budú tadiaľ jazdiť električky bez toho aby sa to na ňom podpísalo. Takže si zrejme dáme hneď (víkendovú?) výluku na novej trati.

Zberač mínusiek

Reply on: Perto #60:
To nemôže byť pravda, že ešte aj toto sa stalo 🤣

upravovač fotiek

Reply on: Perto #60:
Keď tam vylejú čerstvý betón, tak sa v ňom bude dať spraviť otlačok nielen boty, ale celého podvozku električky. To by bol unikát.
Reply on: upravovač fotiek #62:
Potom podľa odtlačku vyrobia nové obruče? Taká ortodoncia pre električky? 😂
Na Račianskej radiale už demontovali z označníka linku 7. Tešíme sa na september. 😃
Reply on: Trolley #64:
A L3 ma stale ciel Jungmannova. Ako keby nemohli spravit naraz demontaz 7 a vymenu tercikov 3. Preco sa tam netrepat 2x
Reply on: kecho #65:
Len aby si neposunul 71x termín z dôvodu nedodržania niečoho...

Btw zajtra a nedeľu je ďalšie kolo jázd zaškolovacích aby sa nezabudlo
Reply on: Ma178rek #66:
Toho sa nebojim, lebo mesto ako poriadny spravca majetku a precizny investor v pripade nedodrzania terminov a kvality bude davat jednu pokutu za druhou. A stavebnik by si nedovolil pri takej hrozbe nieco odflaknut alebo nestihnut.

Aha, my sme vlastne v Presporku, tu ked sa nieco dojeVallo, tak sa to este oslavi, ake je to "neskoro" vynikajuce a ak by sa mal dodrzat povodny zmluvny termin, tak stavebnikovi este vyplatime bonus...
A pri 71. zmene terminu zas budu montovat L7 naspat...
Snad im pred tymi jazdami aspon odstrania ten plot na moste...
Reply on: kecho #67:
A mali by dať pozor na tie húfy cyklistov.
Farskeho je prva zastavka, kde konecne tyzden pred spustenim elektricky zacali osadzat konstrukciu aj na zadnu stenu? Na Jugmanke, Gesayke a ani pri Kauflande som si nevsimol, ze by bola tato konstrukcia.
Reply on: Vladimír #59:
Dnes je tusim 6 a nikde nic...
Reply on: kecho #70:
A sú už dokončené priecestia, čo bola podmienka BSK?
Reply on: Solider #71:
Predsa vsetko bolo dokoncene 31.12.2023 a potom aj 15.12.2024, ci snad sudr. Vallo nebodaj nevravel pravdu?
Reply on: Solider #71:
Priecestia sú dokončené natoľko, aby vydržali krátku potemkinovskú premávku pred opravou. 😁
Reply on: Jak44 #73:
Pri Kauflande pre istotu davali naposledy aj novy asfalt okolo trate, takze coskoro budu na novej ceste cerstve vytlky, ked im do spojov natecie voda a v zime zamrzne
Reply on: kecho #74:
Spoje sa majú predsa zatierať smolou, len tunajší cestári akosi zleniveli.
Reply on: kecho #72:
A ty si sa este nebol previezt? Ved to uz skoro dva roky frci ;-P.