Aké novinky pripravuje DPB?

Bratislavskú MHD čakajú v najbližšom období viaceré zmeny, dopravný podnik pripravuje aj zaujímavé podujatia.

Dňa 15. júna 2021 sa uskutočnila verejná online prezentácia vedenia Dopravného podniku Bratislava, na ktorej boli predstavené výsledky a dosiahnuté ciele v roku 2020. Okrem toho zástupcovia DPB prezradili aj niekoľko noviniek, ktoré dopravný podnik v najbližšom čase chystá pre cestujúcich. Záznam z prezentácie je dostupný na tomto odkaze.

Stručný prehľad pripravovaných noviniek:

  • Od 1. júla 2021 by mala byť spustená možnosť kúpy lístka platobnou kartou priamo vo vozidlách MHD.
  • Od 1. júla 2021 bude zmenená a predĺžená trasa linky 66 od Trhoviska cez Ružovú dolinu na Hraničnú a do oblasti Grófskej nivy (komplex Nuppu).
  • Zlepšené budú nadväznosti medzi električkami a trolejbusmi v prestupnom uzle Riviéra, trolejbusy linky 33 budú premávať častejšie. Zlepšiť by sa mal aj prestup medzi nočnými linkami N93 a N91 na Jasovskej.
  • Na vybraných linkách budú aktualizované jazdné doby spojov medzi zastávkami, ktoré by mali zohľadňovať aj nové preferencie MHD na križovatkách, čím sa jazdné doby niektorých liniek skrátia.
  • Od 20. júna má každú nedeľu premávať cabrio autobus Karosa na Železnú studničku.
  • Počas Bratislavských mestských dní 26. a 27. júna pripravuje DPB zaujímavý program na Americkom námestí.
  • Dopravný podnik tiež pripravuje rozlúčku so starými autobusmi Karosa radu 700, pravdepodobne však až po dodaní nových kĺbových autobusov koncom roka, keďže od septembra po obnovení prevádzky MHD v režime školského roka je ešte predpoklad ich nasadenia do premávky.
  • Obnovenie možnosti nastupovať do autobusov a trolejbusov cez predné dvere a obnovenie dopytového otvárania dverí sa očakáva najneskôr po letných prázdninách, ak to aktuálna pandemická situácia dovolí.
  • DPB by tiež chcel vyriešiť problém s bezdomovcami na linkách 61 a 96 zriadením špeciálnej linky od útulku pri Ivanskej ceste do centra mesta, ktorá by v určených časoch zvážala klientov útulku do mesta a späť.

K jednotlivým novinkám prinesieme bližšie informácie akonáhle budú dostupné.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Urbanway 2423 #46:
V SR/CR neviem, ale vo Viedni to vcera este mali tiez.
Reply on: ceres #48:
Popravde tiez nechapem tie batovske ceny. Suhlasim s tebou. Este by to aj budilo vacsi respekt.
Reply on: Petto #39:
Nie je toto trochu proti logike baťovských cien? Povedal by som, že pokuta sa nemá tváriť nižšia než skutočne je a čakal by som teda 50 - 70 - 90. Či týmto sofistikovaným subverzívnym spôsobom chcú v ľuďoch navyknutých na zaokrúhľovanie baťovských cien nahor vzbudiť dojem, že sú tie pokuty ešte v skutočnosti vyššie než sú?
Reply on: FFF13 #44:
Snad by si nechcel, aby sa zvysila kapacita busu uvolnenim prednych dveri. 🙂 A co by bolo najhorsie - musel by si prejst okolo sofera, ktory si uz za ten rok zvykol, ze ma komfortnu bezvstupovu zonu, do ktorej mu lezu len kolegovia. Budes oznaceny za rozvracaca socialistickej moralky a pri troche stastia ta mozno aj ritualne upalia. 🙂
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: FFF13 #44:
V ktorých mestách v SR/ČR ešte platí tento zákaz, pretože mám taký pocit, že už sme jedni z posledných, u ktorých ešte tento zákaz platí?
Reply on: FFF13 #44:
Neboj o chvíľu je tu tretia vlna, o kováč sa ľudia nechcú, hoaxy sa stupnuju, kufre na dovolenky zbalené, a v MHD pribúdajú bezruskovci
Inak mňa fascinuje ako si stále držia to pravidlo o zákaze dopytu a nástupu predných dverí. Covid tu momentálne skoro vôbec nie je a oni just buzerujú s tým..
Reply on: N/A #29:
Veď predsa 40 rokov mala Rača priame spojenie s Obchodnou a teraz nemá......ako je to možné?🤔
Reply on: Viliam22 #38:
Alebo ešte neskôr - list od uja exekútora a minimálne päťnásobok pôvodnej sadzby 😛
Jj, dik. Len by aj revizorov mohlo byt castejsie vidno. Lebo ja (mimo pandemie) mavam celorocnu a stretnem ich mozno 3x za rok. Jazdim denne.
Reply on: IBBI #37:
akčných 49,90 na mieste , 69,90 do 20 dni, 89,90 po 20 dnoch.
Reply on: IBBI #37:
1) iba vo vozidle 49€
2) do 20 pracovných dní 69€
3) neskôr 89€
Reply on: Trammat #34:
Aka je nova vyska pokuty?
Reply on: N/A #35:
Mysis, ze by na na nalepili nejaku “vkusnu” CVR? 🙂
A električkami nebudeme robiť nič? 😛
Reply on: TeBeCe #31:
A tú novú výšku pokút aj plánujú nejak oficiálne oznámiť? 😃
Reply on: Jak44 #32:
Končí uplynutím doby jeho platnosti, ktorá sa posudzuje podľa CP 🙂

Zdá sa že ani po rokoch stále nedoriešili prestupujúcich cestujúcich. Ale tak aspoň im tarifa veľkomožne udeľuje "právo podať reklamáciu" (ktorú im dopravca následne zamietne :D).
Reply on: TeBeCe #31:
Nejdú si body B.3.38 a B.3.39 v priloženom PP proti sebe?

B.3.38 hovorí, že platnosť CL končí uplynutím doby jeho platnosti, avšak B.3.39 hovorí, že časová platnosť CL sa záväzne posudzuje na základe údajov CP.
https://zastupitelstvo.bratislava.sk/data/att/57230.pdf
Nova tarifa + podrobnosti k platobnym kartam + zavedenie virtualnych dopravnych kariet + nove ceny SMS listkov + nova vyska pokut
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Petto #25:
Tiež si myslím, že 39 sa nahradí 31 po Zimný štadión, aj keď neviem, či je zrovna 67 najlepšia voľba na predĺženie a koľko ľudí ju aj využije, keďže z "Planét" už potom bude asi rýchlejšie prejsť na Clementisovu na 63.
Takisto 67 v podstate neposilní interval na Ivánskej ceste (tým pádom by sa asi musela 63 výrazne posilniť na takých 7,5 minút v špičke), keďže pôjde iba na ŽST Nové mesto, kam až tak veľa ľudí z tohto smeru asi nepôjde. Za mňa by bola asi najlepšia voľba presmerovanie 78 po Ivánskej ceste, ktorá by jazdila celotýždenne.
Spojenie Vrakuňa - Ružinov - ŽST Nové mesto by mohla v prípade potreby zabezpečiť predĺžená 67 z Astronomickej po Ružinovskej a Tomášikovej.
Chýba tu veľmi dôležitá otázka - kedy sa obnoví linka 5 Rača-Dúbravka? 😂😂😂😂😂
Reply on: Petto #27:
stačí 😃 poprípadne sa to hodí na web a v noci 30.6./1.7 sa prelepia údaje na zastávkach 😂
Reply on: Ari #26:
A nestaci 30.6. zverejnit ? 😃
Reply on: Joyki #13:
Je o zmene tarify oficiálna informácia? To čo bolo doteraz zverejnené bolo prezentované ako zámer, nie?
Reply on: Urbanway 2423 #22:
39 sa podla mna nedozije po Ivanskej po zavedeni tbusov na 61. Ostane tam len asi fakt len ta presmerovana 63 (snad posilnena) a asi predlzena 67 k ZST NM.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Trammat #23:
Myslím si, že postačí, ak 201 vyhodí cestujúcich tam, kde autobusy a 40 so 44 budú končiť tam, kde teraz končí 201 a 210 (nejaké miesto by sa tam uvoľniť malo aj preto, lebo tam už 32 nebude končiť). Za výstupnou zastávkou autobusov sa majú pri rekonštrukcii osadiť 2 výhybky, aby mohli trolejbusy stáť bez problémov na konečnej autobusov, aj trolejbusov, bez toho, aby blokovali prechádzajúce trolejbusy. Takisto sa má vybudovať stopa na druhé nástupište, na ktorú sa bude dať dostať aj z výstupišťa autobusov aj trolejbusov a takisto by malo byť vďaka podobnému riešeniu, ako na Hraničnej možné, aby napr. 61 prestávkovala na nástupišti 131 bez toho, aby blokovala 44.
Reply on: Machnac #21:
Inak nebude sa musieť z tohoto dôvodu upravovať obratisko na hlavnej stanici?
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Machnac #19:
Ja som hlavne zvedavý, ako to bude na Trnavskej, lebo po zrušení 204 tam podľa mňa bude znížená kapacita. Ak by sa aj 61 posilnila na 7,5-minútový interval, tak by bola na Trnávke zbytočne vysoká kapacita (a nedal by sa ani urobiť preklad s 205), zatiaľ čo na Ivánskej ceste by bola opäť znížená kapacita (minimálne v špičke, pokiaľ by 39 a 63 nejazdili v preklade každých 7,5-minút).
Reply on: 810zssk #20:
201 je uvedená kvoli nasadeniu dvojkĺbových trolejbusov.
Reply on: marek1978 #18:
Ta 201 je tam uvedená prečo? Čo sa na nej mení?
Reply on: marek1978 #18:
Tá 32ka na Jelačičovu závlekom cez HLST má aký zmysel? Neprinesie to žiadne nové spojenie, ktoré by už nebolo zabezpečované existúcimi linkami v dostatočne hustých intervaloch a zbytočne to vystaví 32ku ďaľším výrazným meškaniam. Či ide sa rekonštruovať trať na Jelačičovej a Želovej z eurofondov tak opať treba vymyslieť nejakú umelú linku á la 64?
Reply on: Max #15:
v prezentacii mas komplet mapku precislovanych a predlzenych trolejbusovych liniek vid priloha
Reply on: Urbanway 2423 #16:
Potom mi ale nie je jasná tá nová trasa linky 66 - ale však uvidíme.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Max #15:
Na predĺženie 209 nemáš dostatok parciálov a okrem toho sa podľa mňa čaká na výstavbu TT. 66 by mala byť asi len dočasné riešenie, pokiaľ sa tam nepostaví TT.
Od 1. júla 2021 bude zmenená a predĺžená trasa linky 66 ... - nemala to byť linka 209?
Reply on: Pajo #11:
Napríklad linku 155? 😉
Reply on: Ari #8:
Áno, aj rozšírenie IDS.
Reply on: kecho #7:
keď bude chladnejšie, možno aj 2-3 kola zvládnu Navyše keď sa v auguste dakto pustí do odzimovania vrakos, možno..možno....Ale skôr sú brané ako záloha za prípadne opozdenie dodania Otrokov.... Predsa len, karosy nemusíš sprevádzkovať ak opravíš ostatné šerble čo ti stoja po nehodách a na opravách.....
No neviem, na novinky v hlavnom meste EÚ mi to príde ako príliš ťažká bieda.

Hlavne že sa DPB už výrazne zlepšila finančná situácia, to sme radi.

Chcelo by to nejaké ďalšie PR linky podobné 154.
Reply on: gejza #9:
Kedysi sa tu spominalo pri zmenach liniek/cp 15 dni (s vynimkou havarii a nepredvidatelnych udalosti).
nie je niekde v legislatíve limit, s akým predstihom je nutné informovať o novozriaďovaných linkách MHD (cestovný poriadok, zastávky, ...) ?
Bude aj zmena tarify od 1.7. či nie?
Reply on: Trammat #5:
Nastartovat ich nastartuju, len im vykapu uz v prvom kole.
Reply on: martinah #4:
Aké logické : nechať zamknuté dvere, keď je aktuálna incidencia PCR + Ag v zaočkovanej Bratislave a okolí (momentálne 50%) 15 na 100k (75 nakazených za týždeň), a plánovať ich otvoriť na jeseň, keď to zase bude stúpať...

Otakary možno preto meškajú, lebo prídu bez predných dvier, veď ich netreba...
To si niekto v podniku vážne myslí, že v septembri lusknutím prstu dokážu naštartovať Karosy?
"Obnovenie možnosti nastupovať do autobusov a trolejbusov cez predné dvere a obnovenie dopytového otvárania dverí sa očakáva najneskôr po letných prázdninách, ak to aktuálna pandemická situácia dovolí."

im tam vypadlo "najskor" 🤔
Po roku statia chcu znova sprevadzkovat Karosy?
Reply on: 810zssk #1:
Mozno to, ze n93 nebude mat 5 minut zavrete dvere (hoci n91 uz davno odisla), aby ich otvorila az tesne pred odchodom z Jasovskej?

Ale toto je asi naj “Obnovenie možnosti nastupovať do autobusov a trolejbusov cez predné dvere a obnovenie dopytového otvárania dverí sa očakáva najneskôr po letných prázdninách, ak to aktuálna pandemická situácia dovolí.” 😃
Esteze na zastavkach na znamenie nemusia stlacat tie iste tlacidla…
"Zlepšiť by sa mal aj prestup medzi nočnými linkami N93 a N91 na Jasovskej."
To znamená čo?