Električkovú trať na Záhumeniciach opraví TSS Grade

Rekonštrukcia trate s výlukou električiek by mala trvať dva mesiace.

Dopravný podnik Bratislava podpísal zmluvu so spoločnosťou TSS Grade na rekonštrukciu električkovej trate v Rači v úseku Detvianska - Záhumenice. Podľa zmluvného harmonogramu rekonštrukčné práce potrvajú 60 dní. Presný termín začiatku prác ešte nebol stanovený, predbežne by mala byť realizovaná v marci-apríli tohto roka pred začiatkom ďalšej etapy modernizácie Karlovesko-dúbravskej radiály. Uvedená spoločnosť sa podieľa aj na prebiehajúcej modernizácii Karlovesko-dúbravskej radiály.

Počas rekonštrukcie bude vylúčená premávka električiek v úseku Detvianska - Komisárky. Linka 3 bude premávať z Petržalky po Detviansku s obojsmernými električkami. Súčasťou prác sú aj rekonštrukcie električkových priecestí Detvianska a Rustaveliho, čo si vyžiada aj presmerovanie liniek 52, 56, 65.

Rekonštrukcia trate v dĺžke 430 m bude stáť 2,310 mil. € bez DPH. V prípade oneskorenia prác môže dopravný podnik udeliť zhotoviteľovi zmluvnú pokutu 500 € za každý deň omeškania.


22nd Jan 2020
-mk-

Comments

Login: Password:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 8 MB).
You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

Martin Fundárek3.2.2020 20:11 #125 Re:
Reply on #113 od birch:
Určite, trať by sa musela posúvať už od Jesenského. Esíčka nezavádzať.
A tiež si myslím, že KDI má v tomto prípade pravdu.
Martin Fundárek3.2.2020 20:09  +1#124 Re:
Reply on #111 od si:
To by iste bolo bezpečnejšie pre cestujúcich a aj vhodnejšie riešenie pre chodcov. Ale zastávky či už viedenské, alebo brnenské, majú význam tam, kde nie je dosť miesta na normálnu zastávku. Tu priestor je, tak môžeme ponechať priestor aj autám. Nie že by som bol proti obmedzovaniu áut v centre, ale z taktického hľadiska sa mi vidí vhodnejšie obmedzovať priestor pre autá tam, kde to MHD potrebuje, a tam, kde sa zaobídeme aj bez obmedzovania áut, šoférov neštvime.
Viko1.2.2020 20:53 #123 Re:
Reply on #119 od si:
A načo tam silou mocou potrebuješ obracať vozidlá? Pokiaľ viem, to platené parkovisko je vo výhľade na zrušenie, zvyšné riešenia popísal lostrail... naozaj nevidím problém v tom, nechať ten koniec len na povolenie (alternatívne s prejazdom trolejbusu).
lostrail1.2.2020 16:44 #122 Re:
Doplnenie: Ak by sa stavala trolejbusova trat, potom sa to da samozrejme riesit tak, ze sa cely ten kusok Dunajskej zrusi pre auta a trolejbusy budu mat vjazd povoleny.
lostrail1.2.2020 16:42 #121 Re:
Reply on #114 od si:
Da sa to riesit. Rajska medzi Dunajskou a Spitalskou by mohla byt obojsmerna (tych par parkovacich miest predsa mozu suplovat parkoviska na Rajskej po zavedeni parkovacej politiky) a sucasna vetva Dunajskej, ktora vyustuje na Kamennom, by sa zaslepila. Pokojne by som tam nechal iba to velke platene parkovisko a parkovanie na ulici zrusil, aby sa dala zobojsmernit. Tym by tam jazdilo menej aut. Napokon dalsie dve parkoviska su na Rajskej. Ak by sa raz stavala elektrickova trat na Dunajskej, potom by bolo nacim z tejto slepej vetvy auta vylucit uplne, prip. ak by do toho niekto velmi busil, zriadit podzemne parkovisko (s moznostou parkovania na rezidentsku kartu a vjazdom z Rajskej, resp. zrejme by sa prebudovalo to, ktore je zo zadnej strany Tesca).

Po odboceni z Dunajskej na Kamenne sa aj tak neda ist nikam inam, ako smerom ku Kyjevu. Na Kolarsku sa odtialto aj tak dostat neda, cize cistym sposobom by sa takto odburala potreba prejazdu aut cez priechod na Kamennom minimalne v smere von z mesta. V opacnom smere by uz tie zasahy museli byt rozsiahlejsie.
si31.1.2020 12:06 #120 Re:
Reply on #119 od si:
PS: a pokial tam bude trolejbusova trat (co by bolo rozumne + sniva sa tu o tom), tak + aby tam otacajuce sa auta nezdrzovali trolejbusy...
si31.1.2020 12:04 #119 Re:
Reply on #118 od Viko:
a obracat vozidla v tej slepej casti smerom k namestiu budes kde ?
Viko31.1.2020 11:50 #118 Re:
Reply on #114 od si:
Výjazd z Dunajskej predsa môže viesť poza Kyjev po Rajskej.
si31.1.2020 10:06 #117 Re:
Reply on #116 od IBBI:
a kedysi tam aj byvali ludia, skus pozriet kolko je tam dnes trvale obyvanych domov....

PS: ano je, preto by bolo super zrusit aspon ten smer spitalska - safarikovo nam. (a strikne strazit aj vyjazd z nam. SNP, lebo som si vsimol, tak je dost takych co ten zakaz nedodrziavaju)
IBBI31.1.2020 10:02  +1#116 Re:
Reply on #114 od si:
Tak my nie sme dopr. inzinieri, ale ked sa chce vsetko sa da riesit. Aj na Michalskej kedysi fungovala IAD a dnes si to nevieme predstavit. 😉 IAD na kamennom je zloba.
birch31.1.2020 9:47 #115 Re:
Reply on #112 od IBBI:
Neviem, či by príjazd všetkých vozidiel do oblasti iba cez Grosslingovu a Kúpeľnú - Palackého - Jesenského postačoval.
si31.1.2020 9:43 #114 Re:
Reply on #112 od IBBI:
to by bolo sice asi najlepsie, ale kam by si presmeroval vyjazd z dunajskej tak aby to nenarobilo este vacsie skody ? (to je asi jediny smer ktory by som v danej lokacii ponechal)
a idealizmus o pesej zone na dunajskej velmi optimisticky nevidim (a ani ho nejak nezdielam)
birch31.1.2020 9:42  +1#113 Re:
Reply on #109 od Martin Fundárek:
...ideálne ešte v kombinácii s posunutím trate pred Generálnou prokuratúrou bližšie k Luxoru na úkor pozdĺžneho parkovania. V podstate asi bude treba urobiť oboje, pretože na tomto mieste sa určite uživí nástupište pre dve súpravy.

Zastávka Viedenského typu na tom mieste by efektívne blokovala celý triangel - teoreticky síce nemôže vodič motorového vozidla vojsť do križovatky pokiaľ nemôže ďalej pokračovať v jazde, ale pri tej spleti chodcov a električiek je nereálne, aby skutočne správne odhadol, či kým sa dostane k zastávke nepríde nejaká električka zo Špitálskej. Odmietanie takéhoto riešenia zo strany KDI je tentokrát výnimočne správne, áut tam nie je tak málo.

V rannej špičke je to problém aj pri Blumentáli smerom do centra kvôli priechodom pre chodcov a veľkému počtu spojov MHD (medzi 7 a 8 prichádza na zastávku spoj MHD priemerne každých 52 sekúnd).
IBBI31.1.2020 9:33  +1#112 Re:
Reply on #111 od si:
Ono by mozno bolo najlepsie IAD z Kamenneho UPLNE vylucit.
si31.1.2020 6:57 -1#111 Re:
Reply on #110 od si:
aha a este je aj dalsia moznost - spravit zastavku po vzore brna - t.j. v priestore dnesnej cesty vybudovat vyvysene nastupiste/chodnik a tie auta co tadial musia prechadzat budu jazdit po kolajniciach (a cakat za staniciacou elektrickou)
si31.1.2020 6:43 -1 +1#110 Re:
Reply on #109 od Martin Fundárek:
ako netvrdim ze to je idealny napad, ale urcite lepsie ako nic a asi aj sucasne riesenie... na druhej strane pri intenzite cestnej dopravy ktora tam je by to nemusel byt az taky problem ako napriklad blumental + v tejto lokalite by som si vedel predstavit aj uplne vylucenie prejazdu iad v tomto smere a nemuselo by to ani prilis boliet (ale to by sa v jednom smere dalo vcelku bezbolestne aj na blumentali a situaciu aj na objazdnych trasach by to este skor zlepsilo a tiez s tym nic....)
Martin Fundárek30.1.2020 20:41  +5#109 Re:
Reply on #66 od si:
Tak aj to nástupište pri Manderláku by chcelo prestavbu - výhybku smer Obchodná urobiť z koľaje na Špitálsku, súčasnú koľaj smer Obchodná použiť pre opačný smer a na mieste súčasnej koľaje smer Dunaj urobiť nástupište. Lebo robiť tam viedenskú zastávku s prístreškami na chodníku sa mi nezdá dobrý nápad.
S499.102330.1.2020 14:01 #108 Re:
Reply on #107 od lostrail:
Také Raúsko nie je normálna krajina? Lebo E2 je viac než šotohodnotným ekvivalentom K2S.
lostrail30.1.2020 11:27 -1 +1#107 Re:
Reply on #106 od fanatikmhd:
Tak v normalnej krajine by uz nejazdili. Len v takej funguju, kde ich stale nie je mozne nahradit, lebo kompetentni hraju o prve miesto v sutazi "To nie je moj problem". A tu vetu so spajanim K2S chapem ako recesiu.
fanatikmhd29.1.2020 12:51 -6#106 Re:
Post was hidden because of negative rank. [Show]