Mesto zvýši kapitálové prostriedky pre DPB na tento rok o 6,4 milióna €

V tomto roku by sa tak mohli opraviť aj električkové trate v Rači a na Americkom námestí.

Mestské zastupiteľstvo Bratislavy bude na svojom májovom zasadnutí dňa 30. mája 2019 schvaľovať návrh na zmenu rozpočtu hlavného mesta na tento rok. V rámci tejto zmeny plánuje mesto navýšiť kapitálový transfer dopravnému podniku (DPB) na rok 2019 o 6,4 milióna €. V prípade schválenia navrhovanej zmeny rozpočtu mesto poskytne DPB kapitálové prostriedky na tento rok v celkovej výške 15,250 mil. €. Navýšené kapitálové prostriedky by mali byť použité na rekonštrukciu a modernizáciu dopravnej infraštruktúry, konkrétne:

  • na rekonštrukciu električkovej trate Americké námestie - Blumentál (2,8 mil. €),
  • na rekonštrukciu električkovej trate Detvianska - Záhumenice (3 mil. €),
  • na výmenu a modernizáciu označníkov zastávok MHD (600-tisíc €).

Predkladaný materiál obsahuje aj návrh na zmenu investičného plánu DPB na rok 2019. Aktualizovaný plán obsahuje okrem vyššie uvedených akcií medzi inými aj nasledujúce nové položky:

  • nákup nových autobusov (4 mil. €),
  • projekt pre rekonštrukciu električkovej trate na nábreží (70-tis. €),
  • autoumyvárne pre vozidlá MHD (300-tis. €).

Tieto majú byť financované presunom prostriedkov pôvodne určených na spolufinancovanie niektorých europrojektov, ktoré tento rok nestihnú byť realizované. Z položiek na spolufinancovanie europrojektov po zmenách na tento rok vypadlo financovanie projektovej dokumentácie pre modernizáciu vozovne Krasňany a výstavbu novej vozovne v Dúbravke (momentálne sa pripravuje opakovanie súťaže na zhotoviteľa projektovej dokumentácie), financovanie ďalšej etapy modernizácie vozovne Jurajov dvor a nákupu nových električiek. Znížené bolo aj spolufinancovanie projektov nákupu informačných tabúľ (pripravuje sa opakovanie verejného obstarávania) a nákupu kĺbových ekobusov (o projekte zatiaľ nie sú bližšie informácie).

Doplnené: Mestské zastupiteľstvo dňa 30. mája 2019 predložený návrh na zmenu rozpočtu schválilo.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Viliam22 #43:
Ale veď to je iba orientačné, nikto nepovedal, že to bude takto premávať.
Reply on: TeBeCe #40:
Aj tak tam majú chybu lebo 5 ešte nebude premávať do Dúbravky
Reply on: TeBeCe #40:
Ak budú 30T aj na linke 7, zvýšia nejaké ešte aj pre linku 1? Lebo mať do Petržalky len jednu linku s 8 min intervalom je hlúposť.
Reply on: TeBeCe #40:
L59 budú zbytočne zahusťovať. Aj teraz ráno končí už o 7:00 smer Petržalka pre každodenné zápchy na Račianskej..
Reply on: Petto #37:
z POV:

Návrh trasovania dotknutých električkových liniek:
č. 3 Petržalka - Cintorín Rača - obojsmerné vozidlá
č. 5 Dúbravka - Vozovňa Krasňany - skrátená trasa
č. 7 Nám. SNP - Cintorín Rača - celodenná premávka s obojsmernými vozidlami

Z dôvodu limitujúceho počtu obojsmerných električiek (30) nie je možné zahustiť interval liniek č. 3 a č. 7. Tie budú v rannej špičke premávať obe v intervale 8 minút. Deficit prepravnej kapacity, chýbajúcej linky č. 5 v úseku Rača - Vozovňa Krasňany je možné riešiť zahustením intervalu autobusovej linky č. 59 v rannej špičke.
Reply on: Ma178rek #38:
Bratislava nieje Praha 😁
Reply on: Petto #37:
možno aj nejaká NAD v úseku zvyšnom alebo sa len posilní nejaký vymeták v rači 😃 😃
Reply on: 3pa3ck3 #36:
Pocas reko Raca osobne tipujem linku 3 Cintorin Raca - Petrzalka s int. 4 alebo 5minut ( podla rezimu) s 30Tckami - cca 20 vozidiel na to 🙂 . L1 zeby po Safko s 29T.
Reply on: Kobenhavn #34:
Vallo písal na FB, že počas rekonštrukcie Rače sa riež počíta s jednolinkovým variantom a ak sa osvedčí, tak možno zostane natrvallo.
Reply on: Kobenhavn #34:
"A ak dosť 30T nebude, tak sa bude asi chodiť po ŽST Vinohrady/Vozovňu Krasňany, ja na tom nevidím absolútne nič zlé."
no neviem, pri nedavnom pokuse o vytvorenie dlhej kombinovanej supravy 2xT6+30T to vyzeralo asi tak, ze z dvoch kusov cestnych sardiniek sa na vinohradoch vyskladala jedna poloplna-poloprazdna elektricka; tak si nechcem ani predstavit ako by to vyzeralo v takej rannej spicke.... ci pocitas s tym ze nemala cast cestujucich si nahradnu dopravu zabezpeci sama svojimi gumokolesovymi konzervami a este zlepsi beztak nie idealnu situaciu na cestach ?
Neviem, načo sa tu rieši, či bude dosť obojsmeriek, pretože ak sa bude Rača robiť v októbri, tak už budú električky premávať po Karlovku, kde obratisko je. A ak dosť 30T nebude, tak sa bude asi chodiť po ŽST Vinohrady/Vozovňu Krasňany, ja na tom nevidím absolútne nič zlé. Otázka skôr znie, či sa po výluke v KV a Dúbravke zahová jednolinkový variant, alebo sa vráti pôvodné linkové vedenie, toto je podľa mňa tiež veľmi dôležité pri tom, ako sa výluka v Rači a aj ďaľšie budú riešiť.
Reply on: Ámos #31:
Já si myslim, že to vyzerá úplne vpohode. Vozidlá a celý manuál zastávok sa už ozaj dlho riadi prioritne do červeno-čiernej ako základné farby a šedá je doplnková farba. Takže podľa mňa tam kde sa nemajú vymienať koše a označniky si to zaslúži takúto prerábku. Kým príde nane rad tak môžu byť aspoň zjednotené zatiaľ do farieb podniku a nie oranžové a žlté. 🙂
Ten kos vyzeral dobre, lepsie ako tie cerveno-oranzove vyhotovenia. Na fotke to mozno tak nevyzera, ale je tmavosedy.

Ja som len chcel vidiet, ci je toto novy dizajn, alebo je to nejaky test.

DPB uz roky ide kombinaciou cervenej, ciernej a tmavosedej. Takze taketo technicke a farebne riesenie niekde na periferii je dostacujuce. Lepsie ako dalsie roky rokuce cakat a vymenu vsetkych oznacnikov.

Aj mestsky mobiliar by mal byt v tmavosedom alebo čiernom farebnom vyhotoveni.
Reply on: Valec #27:
Ok berem, zase spat potom. Zase zly zdroj. 🙄
Reply on: Petto #28:
🙄 Ani čísla, ani trasy.
Reply on: Valec #27:
Ano podlozene. Cisla nie, len trasy.
Reply on: Petto #26:
Máš to podložené, alebo zas ide o vlastné výmysly? Lebo čo ja viem, tak 16 nebude.
Reply on: 810zssk #16:
Ano, bude linka L16 Molecova-tunel-NamSNP-Safko-Petrzalka a L6 Safko-Molecova
Reply on: si #23:
Veď to, sú to len dohady.
Konečne nové označníky? A má vôbec vypracovaný nejaký manuál dizajn DPB? Veď majú reklamnú agentúru, je to taký problém zjednotiť dizajn zástavky? Teraz je prístrešok tmavohnedý, kôš svetlo sivý-zrejme aby bolo lepšie vidieť grafity:-) a očakávam že v zmysle "logiky" bude označník červený- Hlavne že normálne metropoly používajú zjednotený dizajn svojich produktov alebo služieb už dávno.
Reply on: Valec #22:
napriklad v dohadoch tu na diskusii, vid napriklad #2 ...
Reply on: si #17:
Kde sa uvádza, že Rača sa bude robiť v lete (v tom istom termíne ako Karlovka)?
Reply on: Ámos #19:
Už tam chýba iba nápis "LEN NA CESTOVNÉ LÍSTKY!!!" ku tomu logu niekde.

Na mňa tie koše v tomto vyhotovení pôsobia horšie ako pôvodné oranžovo-červené.

Som zvedavý či podobne stmavnú aj automaty na cestovné listky...
Reply on: Ámos #19:
Ten kôš vyzerá ako keby naň po požiari len nálepku s logom bachli...
Toto je ten novy dizajn na zastavkach?
Reply on: si #17:
Zrejme sa plánujú prejazdy L1-L6, aby bola na trase aspoň jedna klasická konečná kvôli prestávkam.
Reply on: marek1978 #15:
pokial ma byt zachovana premavka L3 po cintorin raca pocas opravy trate v raci, tak predpokladam ze vymenit obojsmerne skodovky za cokolvek ine asi velmi mozne nebude a skor by mi prislo logicke snazit sa udrzat linku ktora ma docasne oba konce uvratove a sachovat s L1...
Reply on: marek1978 #15:
Ja len dufam ze ta L6 Karlova Ves - Petrzalka bude vedena cez Namestie SNP a tunel, nie cez nabrezie. V opacnom pripade Petrzalka pride o polovicu pouzitelnych spojov (s ohladom na prestupne vazby).
Reply on: Trolley #13:
Namiesto L3, ktora by nemala premavat pocas vyluky v KV do Petrzalky
Reply on: Trolley #13:
Kde tam nie je miesto?
Reply on: Osky #11:
Ako chcú do Petržalky poslať L6 keď tam nie je miesto?
Reply on: Osky #11:
Errata - nie školou, ale Drevonou.
Čo viem, tak Záhumenice (len esíčko medzi Detvianskou a školou) by sa mali riešiť až po výluke v KV. 3ka pôjde po Cintorín a 5ka po Vinohrady. Jedna z etáp výluky v KV bude riešená úvraťou pri hrííikoch linkou 6 z Petržalky. Etapy budú rozvrhnuté už úplne inak, ako sa pred dvomi rokmi plánovalo a zhotoviteľ na to má 15 mesiacov.
Reply on: TomJ #9:
To z technologických dôvodov nie je možné.
Reply on: Solider #8:
Mne išlo o to, že ak nebude náhodou dosť 30T (pokiaľ by ich okrem Petržalky bolo treba aj na nejakú formu NAD v Karlovke), tak aby mohli jazdiť normálne električky až do Rače, tak by boli kaliforňany dva a aj jednosmerná električka by mohla obísť opravovanú koľaj cez protismer.
Reply on: TomJ #6:
Premávka električiek po Cintorín Rača nie je postačujúca?
Ta trat v Raci je hrozna a som rad, ze to urobia a konecne sa dockame aj opravy spojky k Blumentalu. Chapem, ze Racianska radiala ako jedina nie je v najblizsom obdobi planovana z hladiska rekonstrukcii cez EU fondy, preto je logicky krok postupna reko. A ak potom pojde cez EU fondy, urobi sa o to menej. Mozno to je prelievanie nakladov z EU na mesto, ale pre trat v takom stave a bez vyhladu na zlepsenie je aj take lepsie, ako nic.

Ak sa toto vsetko tohto roku podari, bude radost sledovat, kolko prac sa zapocne (a dufajme, ze aj dokonci).

Zladit KV s Racou nie je mozne, to skor bude mat zmysel v KV a na nabrezi zaviest BUS pruhy po dokonceni obratiska, no a do Race osadit kalifornana. Mozno to casovo vyjde tak, ze ked bude Raca pred dokoncenim, akurat zacne prvy usek v KV, pricom NAD bude premavat akurat na useku medzi obratiskom a napr. Molecovou. Ked sa Raca ukonci, moze sa kalifornan aj 30T presunut do Karlovky. Ale nevidel som poslednu zmenu harmonogramu prac.
Reply on: fanatikmhd #4:
Čisto teoreticky, nedala by sa reko Záhumeníc riešiť pomocou kaliforňanov, aby nemusela byť vylúčená el. doprava? Najprv jednu koľaj, potom druhú. Alebo to z technických či iných dôvodov nie je možné?
Reply on: fanatikmhd #4:
Vyluka KV a plan sa uz udajne vraj veeeelmi pomenil a neplati to co za IvoNa - ze prve obratisko KV.
Reply on: Petto #2:
No moc zlaďovania nebude: Raču obslúžiš buď z rače po vinohrady, alebo z mesta po vinohrady bez obojsmerncýh, zbytok Abusy. KV by sa malo ako prvé práve ak sa nepletiem budovať nové obratisko prístupné oboma smermi aj práve re túto reko aby to nezasiahlo celú dopravu.
to je super ze sa popresuvali peniaze na ine veci, len aby sa potom zas dalsie roky nasli aj na tieto povodne planovane veci...
Bude zaujimave sledovat ako sa zladi vyluka Raca s vyluka KV a zaroven s konecnou Petrzalka. Tolko 30T nemame 🙂
Heh som to trosku zle precital a uz som sa chcel cudovat, ze preco rekonstrukcia trate od Americkeho namestia k Blumentalu stoji 2.8M ale celeho nabrezia iba 70tisic 😃
Inak neviete nieco o tych slubenych novych digitalnych tabul s cestovnymi poriadkami? Sa mi zda ze sa mali uz nakupit a aj osadzat, dalsich niekolko desiatok kusov. Vdaka