Väčší počet miest pribudne v niektorých vlakoch počas rannej špičky už od 18. februára.
Dopravca RegioJet zvýši od pondelka 18. februára 2019 prepravnú kapacitu vybraných vlakov v rannej špičke na železničnej trati z Komárna do Bratislavy. K zvýšeniu kapacity vlakov na tejto regionálnej trati, ktorá je v úseku Kvetoslavov - Bratislava zaradená do integrovanej dopravy ako linka S70, dochádza po rokovaniach medzi ministerstvom dopravy a spoločnosťou RegioJet.
Na zrýchlený vlak REX1770, ktorý odchádza z Komárna v pracovných dňoch o 5:49 (z Kvetoslavova o 7:10), bude nasadená kapacitnejšia rýchliková súprava. Dopravca taktiež zvýši kapacitu ďalších osobných vlakov v rannej špičke o desiatky miest. Do začiatku leta RegioJet nasadí na tejto trati aj poschodové vozne, ktoré odkúpi od nemeckých železníc, čím sa kapacita najvyťaženejších vlakov v špičke zvýši približne o 100 až 150 miest.
"Ministerstvo dopravy intenzívne rieši situáciu na frekventovanej železničnej trati Bratislava – Komárno. Za posledných päť rokov sa počet cestujúcich na trati Bratislava - Komárno takmer zdvojnásobil a v porovnaní s predchádzajúcim rokom narástol iba v roku 2018 počet cestujúcich o 1 milión. Situáciu na trati však komplikuje fakt, že ide o jednokoľajnú trať, kde treba zabezpečiť priepustnosť všetkých už existujúcich vlakových súprav. Preto ministerstvo dopravy pracuje na ďalších, finančne aj časovo rýchlo vykonateľných opatreniach, ktoré by zlepšili priepustnosť na trati a znamenali tak viac odvezených ľudí," uvádza ministerstvo dopravy vo svojej tlačovej správe.
tr3mp
A čo je dôvodom? Prečo sa projektujú takéto veci? Projektanti sú neschopní, alebo niekto zámerne vymýšľa takéto zadania, alebo je to každému zainteresovanému jedno?
Napr. TIOP Ružinov, tu sa plánujú (čo som videl) štyri nástupné hrany, pre každú koľaj jedna. Prečo sa nespraví radšej jedno širšie ostrovné nástupište medzi strednými koľajami a koľajové spojky východne od neho? Pri jednom nástupišti (ktoré by mohlo byť širšie pri rovnakom zábere priestoru) by mohli zastavovať vlaky na oboch tratiach, čo by zjednodušilo a skrátilo prestup aj pri ceste z Vrakune do Petržalky - bol by na hrane.