Plánovaná je aj 3. etapa modernizácie existujúcich vozovní.
Vozovne bratislavského dopravného podniku v uplynulých rokoch prešli dvoma etapami modernizácií údržbovej základne, ktoré boli financované z eurofondov. Doteraz boli modernizované vozovne Hroboňova a Jurajov dvor / Trnávka. V súčasnosti DPB obstaráva dodávateľa projekčných a inžinierskych činností pre tretiu etapu modernizácie údržbovej základne. V rámci tejto etapy pôjde o ďalšiu modernizáciu vozovne Jurajov dvor - Trnávka, modernizáciu električkovo-elektrobusovej vozovne Krasňany a výstavbu novej, už niekoľko desaťročí plánovanej, vozovne Dúbravka za lokalitou Bory pre garážovanie a ľahkú údržbu električiek a autobusov. Štúdiu realizovateľnosti pre tretiu etapu modernizácie spracovala spoločnosť Sudop Košice.
Verejné obstarávanie projektanta bolo zverejnené vo vestníku Úradu pre verejné obstarávanie 3. decembra 2018, teda krátko predtým, než sa funkcií ujme nové vedenie mesta. Celkovú hodnotu zákazky DPB odhaduje na takmer 10 mil. €.
Aktualizácia: Dopravný podnik v januári 2019 verejnú súťaž zrušil bez bližšieho konkretizovania dôvodov. Novú súťaž plánuje vyhlásiť do 3 mesiacov.
Vozovňa Jurajov dvor - Trnávka
V tejto vozovni je v rámci tretej etapy modernizácie naplánovaná rekonštrukcia ústredných dielní električiek, ťažkej údržby trolejbusov a autobusov. Súčasne je plánované zastrešenie odstavných plôch pre trolejbusy a odstavného koľajiska pre električky.
Dielne na údržbu autobusov majú rozšíriť prostredníctvom využitia starých ústredných dielní električiek. Zriadená bude aj nová umyváreň pre autobusy. Pre trolejbusy by mala byť okrem rekonštrukcie existujúceho pracoviska ťažkej údržby vybudovaná i nová hala prevádzkovej údržby trolejbusov s revíznym kanálom a s prejazdnou umyvárňou vozidiel.
Rekonštrukcia a modernizácia ťažkej údržby električiek by okrem opravy samotnej budovy mala zahŕňať i modernizáciu technologického vybavenia na opravy nízkopodlažných električiek Škoda 29T a 30T. Plánované je aj vybudovanie štyroch nových električkových hál - haly na umývanie podvozkov, odovzdávacej haly, haly na úpravu povrchov a haly na opravu agregátov. Rekonštrukciou by mala prejsť aj meniareň Trnávka.
Zastrešenie odstavného koľajiska a skúšobnej dráhy električiek vozovne Jurajov dvor je navrhované pomocou oceľovej, alebo betónovej haly s rozmermi cca 230 x 80 m.
Vozovňa Krasňany
Vo vozovni Krasňany je navrhovaná komplexná rekonštrukcia hál pre údržbu električiek a elektrobusov a tiež rekonštrukcia a predĺženie krytého odstavného koľajiska.
Údržba električiek sa v súčasnosti zabezpečuje v hale denného ošetrenia a v hale kontrolných prehliadok a mimoriadnych opráv. V oboch halách má prísť k rekonštrukcii plášťov budov, striech, interiéru, technológického vybavenia, brán a revíznych kanálov, ktoré budú prispôsobené pre údržbu nízkopodlažných električiek. Krytá odstavná plocha má byť na oboch koncoch predĺžená zo súčasnej dĺžky 110 m na 139 m tak, aby na 12 koľajách bolo možné odstavovať spolu 48 električiek.
Komplexnou modernizáciou prejde aj hala na opravy elektrobusov a hala na ich garážovanie, kde by mali byť vybudované dve ramená na pantografové nabíjanie elektrobusov. Pre elektrobusy aj električky budú zriadené nové umyvárne vozidiel s čistiarňou odpadových vôd.
Vozovňa Dúbravka
Absencia vozovne v západnej časti mesta výrazne zvyšuje neproduktívne náklady dopravnému podniku, keď musia prvé ranné spoje a posledné večerné spoje absolvovať približne 15 km dlhú jazdú z / do niektorej z existujúcich vozovní v Novom Meste resp. Petržalke.
Nová vozovňa sa má nachádzať na v súčasnosti nevyužívanej ploche vedľa cesty II/505 pri ČOV Devínska Nová Ves. Vozovňa je plánovaná na odstavovanie a ľahkú údržbu predbežne pre 25 električiek a 50 autobusov. Súčasťou má byť aj výstavba novej meniarne na napájanie električkovej trate, ktorej predĺženie je plánované od súčasného obratiska Pri kríži po Saratovskej do oblasti Bory, odkiaľ bude možné napojenie plánovaného depa. Samotná trasa predĺženia trate je však sporná, pretože doterajšie plány počítajú s vedením električkovej trate po vysokej estakáde ponad železnicu, čo by značne predražilo, prípadne aj znemožnilo jej realizáciu.
Pre električky by malo byť v rámci vozovne vybudované zázemie pozostávajúce z haly ľahkej údržby električiek, umyvárne električiek, výpravne a krytého odstavného koľajiska. Hala ľahkej údržby je plánovaná ako trojkoľajná s kapacitou 9 električiek dlhých 42 metrov. Zahŕňať má pracoviská pre dennú údržbu električiek, kontrolné prehliadky a mimoriadne opravy. Na odstavovanie električiek je navrhovaná zastrešená hala s kapacitou 25 električiek s možnosťou rozšírenia v ďalších etapách.
Pre autobusy je navrhovaná výstavba haly ľahkej údržby pozostávajúca z pracovísk denného ošetrenia vozidiel, kontrolných prehliadok a revízií, olejového hospodárstva a umyvárne autobusov. Na odstavovanie autobusov je plánovaná nezastrešená odstavná plocha s kapacitou 50 autobusov s možnosťou jej ďalšieho rozšírenia. Súčasťou má byť aj čerpacia stanica pohonných hmôt a výpravňa autobusov.
Viko