Dočasné zavedenie linky 12 miesto liniek 6 a 9 (15th – 17 Aug 2018)

Linka pôjde z Dúbravky do Ružinova cez nábrežie.

Pre stavebné práce v obratisku Karlova Ves budú od 15. do 17. augusta 2018 (vrátane) dočasne zrušené električkové linky 6 a 9 a miesto nich bude zavedená električková linka 12.

Linka 12 bude premávať po trase Dúbravka - Karlova Ves - nábrežie - Šafárikovo nám./Jesenského - Nám. SNP - Obchodná - Blumentál - Vazovova - Trnavské mýto - Ružinov.

Zmeny pri cestovaní linkou 12 oproti linkám 6 a 9:

  • Pri ceste z Karlovej Vsi na Kapucínsku a opačne bude možné využiť iba linku 5.
  • Zabezpečené nebude ani priame spojenie od Ružinova na Kapucínsku a naopak, potrebný bude peší presun z Obchodnej a naopak.
  • Pri ceste zo Šafárikovho nám. do Karlovej Vsi bude miesto priamej linky 6 potrebné vykonať peší presun na zastávku SND na Jesenského, odkiaľ je možnosť cestovania linkami 4 a 12.
  • V ostatných prípadoch linka 12 plne nahradí linky 6 a 9.

Od soboty 18. augusta bude opäť obnovená premávka liniek 6 a 9 v pôvodných stálych trasách.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Pe67 #119:
Bolo by to príliš jednoduché a nebolo by na čo nadávať.
Reply on: rasto.f #113:
A prečo si nešiel linkou 4 po Zátišie a ďalej ten kúsok pešo? Mohol si byť v cieli cesty o 8 min.skôr.
Reply on: rasto.f #113:
To že sú nakreslené CP zle nie je chyba dvojlinkového variantu. Aj pri jednolinkovom ak by to kreslili rovnakým štýlom by ti utekali spoje pred nosom.

Neviem načo čakáš hneď na prvej zastávke 8 min. Skús začať používať vyhladávač spojenia. Niekedy to dá na prvý pohľad nezmyselné spojenia no vo výsledku si v cieli rýchlejšie.
Reply on: Solider #114:
Aj na štyri hádam vedia urobiť lepší CP ako nechať ísť vozy za sebou väčšinu trasy.
Úprimne, toto som necakal, ze dodrzia termin, ba dokonca aj zastavku na ŠPITÁLSKEJ stihli... Zacinam mat pochybnosti, ci som na slovensku a stale v BA ? ?
Reply on: 810zssk #90:
Posilnenie električiek v období po skončení odpoludňajšej dopravnej špičky až do cca 20. hodiny je určite na mieste, ale nemyslím si, že napríklad taká linka 2 to potrebuje.
Reply on: david1 #101:
12 bola urobená tak, že sa pôvodná 9 natiahla o tri nové vozy a predĺžila sa trasa, čiže z KV do Ružinova ide v približne rovnakom čase a to isté platí aj o odchode z Ružinova do Dúbravky. Na obdobie štyroch dní riešiť aj preklady ostatných liniek je trochu nereálne.
Reply on: 810zssk #90:
Tak zjavne rovnaky "duch zeleznice" funguje aj na L93, ktora je az na svoj 12min sedlovy interval najspolahlivejsia linka. ?

Zato fantazia dvojlinkoveho variantu je, ze pri prestupe na Zochova/Kapucinska vecer/vikend sa bezne caka na L5+L9 10 min. V spicke sa vozidla zhlukuju, jedno je preplnene, druhe poloprazdne.
Dovod: pri 2 linkach neurobis vsade dokonaly preklad. Tych tvojich 15:2=7,5 je preto iluzia.

Dnes som, zial, musel MHD z KV k ZST NM. Na zastavke som cakal peknych 8 min (L5 mi odisla pred nosom). Prva prisla L12, za nou tesne L4. Zobrat L12 bola osudova chyba, na Obchodnu prisla az za L5, ktora isla z KV po nej. Na Kriznej sa nestihal pripoj na L2 (btw 2 a 4 chodia naraz). Spolu 45 min oproti 30 min ceste v optimálnom stave.?
Reply on: Petto #109:
Vodici maju len odchody z konecnych, po trati idu ako to vyjde.
Reply on: Dandos #110:
Tak.
Takže zajtra ešte bude premávať linka 12, ak tomu správne rozumiem. A v sobotu sa to už vráti do normálu. Je tak?
Reply on: david1 #108:
DPB mohol minimalne poskytnut PDFka pre CP na svoj web prip aj na imhd aspon z konecnych a par prestupnych bodov ako TrMy, Most SNP, Postova, Molecova. Ved aj soferi jazdia podla niecoho. ?
Reply on: Petto #104:
No minimálne ich mohli stiahnuť z virtuálky.. Ale zasa chýba L12 a tým pádom by ukazovalo iba L4 a L5. kedysi si zvikli robiť vlastné CP "bez záruky" výpočtom jazdných časov pokiaľ neboli dodané od DPB. K CP z konečných sa hádam vedia dostať.
No predpokladám, že aj tu je kopec ľudí /adminov/ na dovolenke..
Reply on: 3pa3ck3 #105:
Vyluka Spitalska konci zajtra, vyluka KV v nedelu podla imhd. Takze asi nie. ?
Reply on: lostrail #100:
Vidis a napriek tomu tu niektori budu nadalej obhajovat trasu L12. Ale ved im to na papieri sedi, co tam po tom ze ludia sa vozia okruhom +6-8 minut na Obchodnu prip mnohi az na Trnavske myto/dalej do Ruzinova.
Inak neuvažuje sa o predĺžení 31 späť na Trnavské mýto počas tejto výluky? Keďže momentálne je spojenie dvoch asi najväčších prestupných uzlov v sieti (Kapucínska/Zochova a Trnavské mýto) zabezpečuje iba jeden priamy autobus s intervalom 20 minút.
Reply on: opinko #103:
Imhd je v tom nevinne - berie z DPB asi. Hoc tie data o odchodoch aj tu v podobe CP a aj na virtualke o L6 a L9 mohli stiahnut ak sa to da.
Snad niekto doplni
Najlepsie ze vas genialny web mi dnes pisal pre L6. Odchod pred 4 minutami, odchod o 6 minut.
Diki.? . Takze idem do roboty 2 krat dlhsie.

Podobne pri stal mlady par a bavili sa uz 3 L6 vynechali.
Reply on: MatejBA #98:
Reply on: lostrail #100:
Aj ja som toho názoru že by mala ísť linka medzi Ružinovom či Trnavským mýtom smer Dúbravka čo najkratšou trasou, aby ostalo cestovanie električkami čo možno najviac atraktívne.
Tiež si myslím že v L4 nebola situácia, aby sa do nej nedalo pod mostom SNP dostať.

Pustiť ju pred L4 minútu z Dúbravky určite napadlo toho kto robil grafikony aj na Račianskej, kde ide vláčik L3+L7 a opačne L5+L7.

Dnes som absolvoval cestu prave L12, pricom doslova tesne v patach nam sla L4. Obidve prazdne az poloprazdne. Medzi Dubravkou a Trnavskym Mytom takto funguju dve duplicitne linky, ktore sa prakticky nelisia nicim, ani cestovnym casom. Aky to ma zmysel? Ako cloveku z KV mi toto celkom vadi, kedze neexistuje sanca dostat sa napr. na Trnavske myto rychlejsie. L6 zachadzala len po Safko, s obratom naspat. Pokial vsak ide o spojenie Ruzinova s nabrezim, uz zo Safka ide aj L8 (prechadzka na Nam. L. Stura tiez neuskodi) a spod mosta SNP este napr. aj L70 a L50, preto mi pride taketo trasovanie uplne nelogicke. Nie je pravda, ze pocas prazdnin by nabrezie nebolo dostatocne obsluzene jednou elektrickovou linkou (hlavne, ked nie je celkom pravda, ze by bolo obsluzene iba jednou, naproti tomu cez tunel len L5).
Napr. pri snahe dostat sa na hlavnu stanicu a celkovo do oblasti Stafanikova - Prazska - Sancova rychlo, vela ludi z KV, Dlhych Dielov a okolia vyuziva moznost prestupu Kapucinska - Zochova. Takto zostala Kapucinska ako vcelku podceneny prestupny bod len s jednou linkou.
Kedze sa bavime o jednom tyzdni, este mavnem nad tym rukou, ale trasu L12 naozaj nepovazujem za stastnu.
Reply on: MatejBA #98:
Tá slepá je vhodná akurát tak pre záložák.
Reply on: Adam3 #97:
Nie su v Dubravke 3 kolaje + 1 slepa?
Reply on: Discccom #84:
Nejde o obratisko, hlavne ak sa pocas vyluk v Dubravke do Karlovky na 2 kolaje zmestia 4 linky.
Reply on: david1 #91:
Tipoval by som zastávky SND smer mesto, prípadne Kamenné nám., Mariánska, Americké nám... 😉
Reply on: david1 #94:
Teraz by čísla ani nebolo treba... veď všetko ide na Obchodnú... a ak nie, tak je to L2 ? ? ?
Reply on: MatejBA #93:
Ináč na čo vôbec čísla? Vlke aj tak nasadnú nech je na tabuli čokolvek...

Reply on: hroch #92:
Ak prisla 12 oznacena ako Sluzobna jazda a jazdila tak normalne a nikoho to nesere, tak to je na vyrazenie vsetkych ludi z Olejkarskej do 5 minut ?
Reply on: 810zssk #86:
Problem je ten, ze niektore vozy nie su oznacene vobec. Prave na Postovej zastavil voz s napis sluzobna jazda. A az ked sa pohol, vsimol som si, ze v nom boli ludia (tonovane skla) a ze to asi bola ta 12. A to uz pruser je.
Reply on: rasto.f #89:
Kde čakáš stále 10-15 min.?
Reply on: rasto.f #89:
Duch zeleznice prehovoril. Rano dovezieme ludi na osmu, vecer o piatej odvezieme domov a v inych casoch si trhnite ?

Ja som pisal ze 15 minutovy interval je nepriatelny, na tom sa zhodneme. Lenze ak dnes priemerne cakam 7,5 minuty a po novom budem cakat priemerne 2x 5 minut, tak to si velmi nezlepsil. Riesenim je posilnenie elektriciek v obdobiach kedy je i=15 na aspon 12-minutovy interval (ak nie 10).
Reply on: 810zssk #79:
Praveze nie je. Nove vzkm v okrajovych castiach dna je ciste plytvanie peniazmi aj zamestnancami. Kratsie cakanie sa da dosiahnut prave mensim poctom liniek s kratsim a pravidelnym intervalom.

PS: Radsej budem cakat v priemere 5 a max. 10 min ako dnes bezne 10 az 15.
Reply on: Petto #77:
Dnes ma KV priemer 3,33 min (4+5+12), cize viac ako 3 min.
6 min len pokracovanie logiky DPB. Otimalne intervaly by mali byt spicka skolsky rok 4 min, prazdniny 5, vikendy 7,5, vecer 10.
kedy bude cp 12ky? ?
Reply on: Pe67 #81:
Tak zas toto bolo zbuchane na kolene za par hodin. To je prave situacia kedy sa nelistovanie zastavok da akceptovat na take 2 dni. Ale najneskor na vikend by to uz mali spravit (lenze je to DPB, takze odhadujem ze sa na to vykaslu).
Reply on: Pe67 #81:
Cely problem je v tom ako staticky to cele funguje. Cely system je odpad. Poziadavky na navrh robil idiot. Dodnes nie su nahrane niektore zastavky vo vsetkych vozidlach na normalnej trase, necakal som ze DPB nahra poriadne zastavky na linku 12 ani dnes. Neviem, co bude treba na to aby sa DPB konecne vzpamatal.
Tak sa vraciame do roku 1997, kedy premávala 12-tka z Dúbravky cez Šafko, Špitálsku, Trnavské Mýto do Ružinova. Miesto 4 liniek do Dúbravky, ktoré tam ešte včera jazdili, bolo potrebné skresať ich na 3, ako tomu bolo do roku 2012, keď tam jazdili 1, 5, 12. Obratisko v Dúbravke by predpokladám nezvládlo nápor 4 električkových liniek, najmä v dopravnej špičke. Ešte pred vjazdom je tam križovatka s cestou, na ktorej električky stáť nemôžu, lebo by blokovali autá. Keby tam križovatka nebola, tak by sa tam vmestili aj 4 električkové linky (4, 5, 6, 9). Je tam aj odstavná koľaj, do ktorej musí električka zacúvať a v takejto situácii (výluke obratiska v Kútikoch v KV) by to pomohlo. Lenže je tam križovatka.
Reply on: Lucia #74:
Inak večer popozerať webové stránky o MHD je určite užitočnejšie ako sledovať aké hlúposti nám média servírujú v spravodajstve a pritom niektoré veci vôbec nie sú pravdivé.
Reply on: Pe67 #81:
Inak v tomto prípade nevedeli ešte včera večer na výpravniach čo budú dnes ráno vypravovať a nie aby boli údaje nahraté v palubákoch. Veď ani nikde nie je uverejnený CP linky 12. Vodiči majú iba papiere s odchodmi z konečných, takže to by si chcela veľmi veľa.
Reply on: Lucia #74:
Lucia, informačné paneli v električke linky 12 nezobrazujú zastávky z jednoduchého dôvodu: DPB nie je nikdy schopný nahrať výlukové CP do palubných počítačov všetkých električiek pokiaľ je výluka iba na pár dní. Predsa to je veľa roboty, za noc to nahrať do všetkých vozidiel a po skončení výluky znova.
Reply on: 810zssk #78:
A co si cakal ? ? Ze sa hecnu a prida sa dakde ? Ale zase vidis,citas, linkovanie tu aj nejaki ludia obhajuju.
Reply on: rasto.f #76:
Dvojlinkovy variant je fajn, problem je maly pocet spojov najma v okrajovych casoch. Spustat jednolinkovy variant bez navysovania vykonov je uplna blbost, vzhladom na nutnost pri prestupe cakat v okrajovych casoch priemerne 5 minut.
Chapem to spravne ze L12 ma normalny sietovy interval (nezohladnujuci to ze v spicke a vecer nahradza az dve linky)? Cize kvazi sa setria vodici z L6 na predlzenie L9 do Dubravky?

Lebo toto linkovanie je uplna katastrofa.
Reply on: rasto.f #76:
Neviem ci som spravne pochopil .Nechal by si len 1,3,4,5,8 a 6min int. na kazdej ? T.j Karlovka priemerne 3minuty elektricka, (dnes priemer 2min) , Ruzinov 6min int. lebo len L8 a dnes je priemerne s L8 a L9 4minuty. Dufam len joke ?
Dalsia premarnena sanca na zrusenie nezmyslu zvaneho "dvojlinkovy variant".

Namiesto skratenia sietoveho intervalu na linkach 1, 3, 4, 5 a 8 na 6 min v spicke na 10 min vecer a cez vikendy a zrusenia liniek 6, 7, 9 tu mame dalsiu vyhliadkovu linku a superatraktivne spojenia Karlovky s jednym z hlavnych prestupnych uzlov v intervale 10-15 min.

Uz bez tejto "optimalizacie" mi cesta do prace trva MHD 30, bicyklom 20 a autom 15 min. Z toho >10 min je v MHD bezne cakanie kvoli dlhym a nepravidelnym intervalom (ps: prestupujem).
Reply on: patrik444 #72:
Dlho sa tesit nebudes ?. Ja dufam ze to coskoro zrusia. Lebo z 4 elektriciek je v karlovke teraz len 3. A stat na schodoch ma nebavi
Ak sa dopravný podnik rozhodne zrušené linky nahradiť úplne inou, s inou trasou, bolo by minimálne slušné to uviesť na informačných tabuliach zastávok, myslím, že práve preto tam už nie málo rokov stoja. Rovnako ako v súčasnosti, aj v minulosti mali električky vo vnútri informačnú, či už elektronickú alebo aspoň listinnú tabulu. Nerozumiem, prečo dva roky stará (nová) električka má informačný panel vypnutý (nehovoriac aj o zvukovom hlásení pre zrakovo postihnutých, ktorí môžu hádať zastávky, na ktorých električka stojí), a to len z toho dôvodu, že sa dopravný podnik rozhodol električku jedno ráno zmeniť na (záhadné) č. 12. Asi namiesto večerných novín na verejnoprávnej televízii začnem pozerať webovú stránku dopravného podniku, aby som na druhý deň prišla včas do práce.
Nevidel som CP, ale ráno z Dúbravky 12 a hneď za ňou 4 nalepená...
Ja som spokojný. Chcel som priame spojenie Dúbravka - Ružinov a to mám !!! Robím pri BBC5 na Plynárenskej. Budem chodiť z Dúbravky k Saleziánom a odtiaľ pešo na Plynárenskú ! Električka + chôdza už ekologickejšie to nepôjde. Navyše sa vyhnem mlynským nivom, ktoré sú úplne zabité na dva roky !
Reply on: 810zssk #68:
Možno z 527.
Reply on: Jak44 #69:
Cp bude urcite ale asi len interne pre soferov z konecnych nech vedia kedy maju ist .L12 predpokladam z ruzinova pojde cca rovnako este ako dnes l9 v tych istych casoch +- 1min aby bol preklad s L8
Rozmýšľam a CP sa asi nedočkáme. Však o 3 dni končí výluka na Špitálskej a hádam nechcete aby ľudia v DPB robili v Pondelok CP pre 12 cez Obchodnú aby ho vo Štvrtok museli znova prekopávať...aj ta jedna aktivita týždenne je ťažko zvládnuteľná....?
Reply on: JamaVOku #63:
Optimalizacia regiobusov by sa L4 nemala nijak dotknut, aspon teda nie negativne, kedze pocet busov na ZP nestupne, budu rovnomernejsie rozlozene a je potencial ze viac ludi pojde vlakmi.
Reply on: S499.1023 #65:
Lebo ?
Ked je taky spravny, presmerujme L9 trvale pocas nevyluk nabrezim vtedy ked nechodi L6.
Kedy prosím zverejníte cestovné poriadky linky 12?
Reply on: Petto #4:
Ja mu potvrdím, že 12 po nábreží je správne.
Na Zlate by som obnovil L10 v špičke. Nemyslím si že treba polovičný int.až do Dúbravky na L4.
Reply on: Jajcaj #59:
Problem linky 4 nie je len v pretazenosti na nabrezi ale v mimoriadnej pretazenosti zo ZP hlavne v case rannej spicky a to som este zvedavy na ten napor po optimalizacii regiobusov ked zacne skolsky rok. Tato linka by mala mat v spicke interval aspon 5-6 minut aj za cenu zrusenia L6. Rovnako sa tu pri jednotnom intervale odraza aj pretazenie linky 1 v spickach (rano hlavne cez skolsky rok takmer nepoberie ludi zo stanice a poobede je to tiez peklo smerom na stanicu hlavne pri prazdninovom intervale, staci ze meska 2 minuty a uz z Obchodnej odchadza uplne preplnena).
Reply on: Pe67 #48:
“Súpravy T6A5 úplne nevyužité”, ten bol dobrý ??? Vidno, išiel si niekedy v rannej špičke v úseku Molecova - Kapucinska, alebo Detvianska - Račianske mýto - Blumentál - Poštová? Asi nie, že? ?
Reply on: Pe67 #48:
Ty si zjavne K2S na 5 na jeseň 2013 cez víkendy asi nepamätáš, keď píšeš takéto sprostosti a zjavne ňou ani nejazdíš, inak by si toto nenapísal.
Reply on: Solider #52:
Konečne rozumné nápady ?
15-minútový interval (jedna linka) na nábreží cez víkend oproti dvom na Kapucínskej je žiaľ daň za to, že máme v BA takú električkovú sieť ako máme, že práve za tým koncom centra mesta, kde je sieť takto naširoko rozvetvená (Most SNP a Kapucínska), pokračuje iba jedna, nijako nerozvetvená električková radiála, na ktorú sa už neoplatí mimo špičky ťahať ďalšiu linku navyše, len aby mal Most SNP častejšie spojenie. Len mi nie je jasné, že keď tento stav sa toleruje celý rok (linka č. 6 narúša dvojlinkový variant, keďže jazdí len v Pdš, lebo treba to niekde ušetriť), tak teraz počas výluky zrazu niekto operuje s argumentom, že tam musia ísť za každú cenu dve linky, a to navyše zrovna také dve, ktoré majú rovnakú trasu nielen od Blumentála (ten vôbec neriešim, je logické, že s linkami z Rače tam bude vždy duplicita), ale až z Trnavského mýta, pričom, ako tu bolo už napísané, keď sa sprejazdní Špitálska, bude chýbajúce spojenie Špitálska - Kapucínska len ťažko zdôvodniteľné.
Reply on: Pe67 #48:
Hlavne cez víkendy je rozdiel medzi sobotou a nedeľou a medzi ránom a odpoludním. Pol dňa by kačice stačili a pol dňa nie. Doprava sa musí urobiť tak, aby zvládla aj ten najväčší nápor a cez víkend je štandard sediaci cestujúci. Najmä v ohľade na rozšírovanie počtu nízkopodlažných spojov cez víkend je už náhrada TT za K2 bezpredmetná. Napríklad linka 8 si aj cez víkendy pýta TT (poobede a večer bývajú riadne natrieskané).
Reply on: Pe67 #54:
Ano o víkendoch. Boli tam v silných časoch pekné balíky a pre sťažnosti sa to vrátilo späť.
Reply on: Pe67 #54:
Myslel som vtedajšiu linku 3, že mali byť 2xT cez víkend.
Reply on: Kobenhavn #45:
Odpoveď nájdeš v príspevku #52 v druhej časti.
Reply on: david1 #51:
Práveže vtedy to úplne stačilo. Len zabudli dorovnať kapacitu na Račianskej tým, že mali aj krasňanské poradia byť 2xT. Bavíme sa o víkendoch ináč.
Reply on: Trammat #50:
A teraz Ti poviem vtip, ráno prídu dva REXy na Vinohrady a osobák na Predmestie a na zastávku ŽST Vinohrady príde kačica na linke 7. No, lenže to nie je vtip, ale smutná realita.
Reply on: Kobenhavn #43:
Ja som dal dvojlinkový variant ako vysvetlenie toho, prečo za normálnych okolností jazdia cez tunel dve celodenné linky a cez nábrežie len jedna, hoci v skutočnosti to nestačí – a to je jedna z dlhodobých známych nevýhod dvojlinkového variantu. Takisto preťažovanie linky č. 4 v meste nie je vôbec riešené.

Osobne nie som zástancom celosieťového jednotného intervalu a pokiaľ by nebola táto dogma, vyriešilo by sa to úplne jednoducho – vloženie delených poradí z linky 6 na linku 4 (polovičný interval v čase špičky) a linka 9 by ostala zachovaná. Tým pádom by si naplnil všetky tri body, o ktorých som hovoril, čiže 1) každá linka by mala v Dúbravke svoju koľaj ?, 2) bolo by v špičke zabezpečené potrebné kapacitné spojenie na nábrežie ? a 3) Ružinov by mal celodennú linku, navyše s priamym rýchlym spojením cez tunel ?.
Reply on: Pe67 #48:
L5 s Kachnami? Dobrý vtip. To tu už bolo a veľmi rýchlo sa to vrátilo späť. Na Račianskej to absolútne nestíhalo.
Reply on: Pe67 #48:
Minulý týždeň (pracovný deň) som sa spolu s ďalšími cestujúcimi nezmestil do súpravy L5 na Vinohradoch smer centrum večer po príchode rýchlikov, no uznávam že cez víkend by tam kačice (rovnako ako na L9) stačili.
Reply on: Kobenhavn #44:
Pretože tam linka 5 každých 10 min.úplne stačí. Veď nemusia všetci sedieť.
Reply on: Kobenhavn #36:
Čo riešiš? Linka 5 nemá ani minimálnu šancu konkurovať linke 4 v počte prepravených osôb! T6 súpravy tam jazdia úplne nevyužité. Cez víkend tam stačí úplne 10ks K2 vozov, čudujem sa že toto ešte v DPB nikoho nenapadlo, keďže tak radi vypravujú kachny (na linku 9 napríklad).
Reply on: Kobenhavn #41:
Je to náhoda, keďže kvôli potrebe zabezpečiť spojenie Obchodná – Dúbravka a Námestie SNP – Kapucínska musia ísť cez tunel dve linky ? To sa bavíme o normálnom bezvýlukovom stave a nie o výluke z objektívnych príčin, ktorá má trvať tak jeden týždeň.
Reply on: Melange #42:
V uzle kapucinska/Zochova mas ovela vyssiu frekvenciu spojov ako pod Mostom SNP , z pod mosta SNP sa da ist aj 29,30,37 k Lafranconi a tam na elektricky. Naopak to moc neplati kedze kapucinska a zochova su v smere Karlovka cez podchod dost daleko
Reply on: Solider #40:
A radšej by som riešil víkendy, kedy je na nábreží jedna linka každých 15 minút? Či to už nevadí? ?
Reply on: Melange #42:
A čo je to za kravinu, že cez Kapucínsku, cez jeden z najväčších prestupných uzlov, bude chodiť len jedna električková linka každých 10 minút a bez nízkopodlažných vozidiel?
Reply on: Solider #40:
A viem dobre, prečo sa zaviedol dvojlinkový variant a týmto sa jeho podstata úplne stráca, keďže by 4 a 12 išli súbežne od Trnavského mýta až po Dúbravku a spojenie Námestie SNP - tunel - Karlova Ves zanikne ? A sám píšeš, že je potreba riešiť spojenie Nám. SNP - Kapucínska, takže zase si protirečíš ? A ty máš pocit, že teraz preto, lebo postavili Zuckermandel a preto, lebo postavili neviem ešte čo, tak bude teraz chodiť jedna linka cez tunel, alebo čo?
Reply on: Petto #1:
Čo je to za kravinu, že k Novému mostu, jednému z najväčších uzlov, by chodila len jedna linka, navyše raz za 10 minút?
Reply on: Solider #40:
Hovorí to asi o tom, že keď sú dve linky celotýždenne vedené Kapucínskou a nábrežím len jedna linka, tak asi to nebude náhoda, však? ?
Reply on: Kobenhavn #19:
A o čom to hovorí? Asi si zabudol, za akých okolností sa pred šiestimi rokmi zaviedol dvojlinkový variant. Jeho cieľom nebolo zaviesť odvšadiaľ všade rýchle priame spojenie, ale z každej radiály zabezpečiť priame spojenie na Obchodnú a Špitálsku. A keďže bola potreba riešiť aj spojenie Námestie SNP – Kapucínska, tak to padlo na linku 9. Na nábreží bola znížená ponúkaná kapacita zo strany od Karlovej Vsi saturovaná špičkovou linkou 6 s kačicami. Lenže medzičasom sa otvorila trať na Hlavnú stanicu, takže linka 2, ktorá premávala ako druhé spojenie Vajnorskej radiály s centrom cez Obchodnú, bola presmerovaná na stanicu, otvorila sa električková trať do Petržalky, na nábreží sa dokončil River Park a Zuckermandel a jednotlivé prúdy cestujúcich sa za toto šesťročné obdobie zmenili. Otázku by som mohol položiť aj opačne, ak v roku 2005 boli na nábreží tri celodenné linky a jedna špičková a v tuneli len dve celodenné linky (navyše s krátkou prevádzkovou dobou), o čom to hovorí?
Reply on: Solider #37:
Tak si sa mal o klasickom spočítaní zmieniť hneď a aspoň by to nevyzeralo, že si protirečíš ?
Reply on: Solider #37:
Neviem, či zrovna toto sčítanie je nejak extra dôveryhodné
Reply on: Kobenhavn #35:
Ako si protirečím? Na linke 5 sa nerobilo meranie APC, keďže tam zatiaľ jazdia vozy bez APC. Robilo sa tam klasické meranie. A tieto údaje sú na internete dostupné.
Reply on: Solider #34:
Ako môžem porovnávať nábrežie a Kapucínsku, keď 5 ešte to sčítanie nemá? ? Tá 5 tam robí dosť vysoké a dôležité číslo.
Reply on: Solider #34:
Tak na jednej strane mi povieš, že údaje sú prístupné na internete a na to mi povieš, že ešte len to je v pláne... ? ? ? Tak aspoň si neprotireč ?
Reply on: Kobenhavn #32:
Môžeš si tieto údaje vytiahnuť z verejne prístupných dokumentov na internete.
Reply on: Petto #31:
Na linke 5 sa bude vykonávať meranie APC, je to v pláne.
Reply on: Solider #30:
A ty si robil fyzické sčítanie v pracovné dni na linke 5 prosímťa? ? A áno prejavuje a ty si to určite sčítaval, ako tak pozerám, však? ? A ukáž mi počty cestujúcich v špičke na Kapucínskej a na Nábreží, keď sa tak vehementne oháňaš tým, že dopyt na nábreží je väčší ?
Reply on: Solider #30:
Ohradzas sa tu APCckom . Ako si prosim ta potom meria DPB linku 5 ked na nej v zivote nejazdili APCckove eliny (tj nove eliny s ratackami) ale len T6,T3G atd. Ci to tam niekto manualne pise s papierom a perom ? Vikendy s 29t,30t na L5 neratam, kedze su tam len z 2/5 nove eliny a relevantne udaje su data vzdy z skolskych dni.
Reply on: Kobenhavn #24:
A v čom je to logickejšie? ? Keď je na nábreží väčší dopyt ako na Kapucínskej, tak ho treba obmedziť, lebo je to logickejšie? Lebo najväčši počet cestujúcich sa neprepravuje práve v rannej a odpoludňajšej dopravnej špičke? Lebo máš výstupy z APC, robil si fyzické ščítania a jazdiš na linke 4?
Len tak mimochodom, zišiel by sa CP ?
Reply on: Solider #26:
Bod 2 som nesplnil no teraz zase vzniklo X dalsich obmedzeni ktore su ovela horsie ako bod 2 - ktory sa tyka len spicky.
Bod 4. Znizenie frekvencie spojov Kapucinskou o 50% celotyzdenne.
Bod 5. Zrusenie priameho spojenia z NamSNP do KV resp najrychlejsieho spojenia Spitalska - NamSNP-tunel-KV celotyzdenne.
Reply on: Petto #25:
Bod 2 si vynechal, takže stricto sensu si zadanie nesplnil.
Reply on: Solider #21:
Jak nie ? Pisal si:
BOD 1: 3 linky v Dubravke - splnene
BOD 3: celodenná linka do Ružinova bez toho, aby si musel prekopať komplet celé linkové vedenie - splnene - (Prekopala sa len linka 9 a aj to len rozsirenie obsluhy zastavok, cize bez zmien pre ludi)
Reply on: Solider #21:
Vyriešil úplne všetko , pretože je určite logickejšie obmedziť kapacitu na nábreží o 50% v špičkách, ako obmedziť kapacitu cez tunel o 50% celotýždenne a nyvyše úplne ten smer obrať o nízkopodlažné vozidlá.
Reply on: Petto #18:
Zase áno, iné označenie napovie, že niečo je inak, takže to beriem.
Reply on: Solider #11:
A aby bolo jasné, toto je výluková stav počas výluky na Špitálskej, takže argument rovanej trasy 5 a 9 Blumentál - KV neobstojí, pretože dobre obaja vieme, že mimo výluk 9 ide po trase TrMy - Špitálska - Námestie SNP - Tunel - KV, výluka končí už o dva dni a aj po jej ukončení ostane spojenie TrMy - Nábrežie - KV - Dúbravka linkou 4 a spojenie TrMy - Námestie SNP - Tunel - KV - Dúbravka by zaniklo, takže:

1. 5 a 9 je absolútne neobstojný argument.

2. Zachovalo by sa najrýchlejšie spojenie KV a Trnyvského mýta.
Reply on: Petto #18:
Takže vlastne si preukázal, že si žiadny z uvedených bodov nevyriešil.
Reply on: Kobenhavn #19:
To neznamená, že sa to nemôže v blízkej budúcnosti zmeniť.
Reply on: Solider #3:
A presne, ako hovorí Petto, nábrežie je síce vyťažené a verím aj tomu, že linka 4 je spomedzi vštkých štyroch liniek v KV/Dúbravke najvyťaženešia, ale aj za nevýlukového stavu sú dve celodenné linky cez tunel a cez nábrežie len 1, to už o niečom hovorí.
Reply on: Solider #14:
Docasne len 9 do Dubravky a hotovo( Zrusit 6) Ci uz docasne obchodnou+tunel alebo potom normalne Spitalska+tunel. ADD 2.bod by sa zrusil ,lebo je lepsie obmedzit len spicku na nabrezi ako celkovo celotyzdenne kapucinsku o 50% . Narychlo robit nove linky a este s inym cislom su najhorsie co moze byt.
Nechceli zrušiť L6 lebo by zase remtali tý čo chodia z pod mosta SNP že si v L4 nesadli... No a prevádzkovať L6 aj L9 až po Dúbravku by bol zbytočný luxus a potreba dalších vodičov , ktorých cez prázdniny nie je moc nazvyš.
Pri každom variante by bol niekto nespokojný.
Reply on: Solider #11:
A teraz určite nie je 4 najvyťaženiešia, lebo je od TrMy/Blumentálu do KV/Dúbravky jednoznačne najpomalšia, od Nábrežia možno, ale určite povezie omnoho viac ľudí 9 od tunela, ako 6 z nábrežia už len preto, že je skoro permanentne za 4, ktorá ide pred ňou.
Reply on: Solider #11:
A 10 minútový interval cez tunel a navyše cez pracovné dni bez jediného NP-poradia stačí?
Reply on: Petto #12:
A ešte jedna otázka, ako by si vyriešil situáciu, ak musíš vychádzať z troch bodov, a to 1) iba tri linky v obratisku Dúbravka, 2) dve linky v špičke na nábreží (dogma jednotného intervalu) a zároveň 3) celodenná linka do Ružinova bez toho, aby si musel prekopať komplet celé linkové vedenie (a pripravil grafikony do pár dní) ❓
Reply on: Petto #12:
Najpriamejšie spojenie nie je vždy najvyťaženejšie spojenie.
Reply on: Solider #10:
Co chces ratat teraz ? Pocet ludi z kapucinskej ci je vacsi/mensi ako pocet ludi z Most SNP ? Aj keby bol vacsi z Mostu SNP tak 12tka zbytocne bude robit okruh pocas reko Spitalska a ked sa obnovi Spitalska zase len zrusis spojenie z NAM.SNP do karlovky, kde chodia tiez pekne baliky na L9 pocas "nevyluky".
Reply on: Jajcaj #5:
A teraz 5 a 9 nejdú rovnakou trasou od Blumentálu až po Karlovu Ves? Problém je v tom, že na nábreží 10-minútový interval v špičke nestačí. To by sa dalo celkom efektívne vyriešiť posilnením intervalu v špičke na linke 4, čo však kvôli dogme jednotného intervalu na všetkých električkových linkách, bez ohľadu na ich reálnu vyťaženosť, nie je možné.
Reply on: Petto #4:
Pretože dogma? Pozri si počty prepravených cestujúcich na konkrétnych linkách.
hehe, Bratislavčania v prieskume sa vyjadrili, že sú so službami MHD spokojní, tak sa zjavne musí popracovať na tom, aby to tak nebolo ?
Reply on: jurajz #7:
O prekladoch medzi jednotlivými linkami tu nie je reč.
Reply on: Solider #3:
Tak preto je potom v K.Vsi rano rozdiel medzi odchodom 6 a 4 dve minuty a potom sest minut nic, vsak? Ak je tym smerom najvacsi dopyt. Nebude ten dopyt umelo vyvolany velkym poctom liniek na Safku a teraz by sa kludne premiestnil aj na Obchodnu?

Just thinking.
Reply on: Jajcaj #5:
Pardón, 4 a 12, samozrejme.
Reply on: Solider #3:
Nie, nie je to správne. Cestujúcim, ktorí ju využívali na cestu napr. z Trnavského mýta do Karlovej Vsi to bezdôvodne predĺži cestu minimálne o 3 min., nehovoriac o rozmanitosti spojení, ak teraz pôjde 4 aj 9 v centre rovnakou trasou.
Reply on: Solider #3:
Nejako mi nesedi tvoj argument, preco potom ma nabrezie len v spicke 2 linky a kapucinskou su vedene stale 2 linky cely tyzden pocas nevylukoveho stavu ?
12tka je jasna blbost viest nabrezim ti potvrdia viaceri.
Reply on: Kobenhavn #2:
Takto je to správne, na nábreží je väčší dopyt, ako na Kapucínskej, o čom svedčí aj najväčšia obsadenosť linky č. 4 spomedzi karloveských liniek.
Jednoznačne mala chodiť cez tunel.
Namiesto priameho spojenia si to 12tka z Obchodnej hodi dole na SNP,Jesenskeho,nabrezim do Dubravky. Nemohla zajst este aj na Hlavnu a do Petrzalky ?