Pripravuje sa presunutie zastávky Hraničná na Mierovej ul.

V smere do Prievozu budú linky 212 a N74 zastavovať pred križovatkou.

V súvislosti s výstavbou projektu s názvom Nuppu začne v máji 2018 prvá etapa rekonštrukcie križovatky Mierová - Hraničná. Informovala o tom spoločnosť YIT. Križovatka bude zmenená z neriadenej na svetelne riadenú a dobudujú sa tiež niektoré jazdné pruhy.

Po úpravách bude presunutá zastávka Hraničná pre linky 212 a N74 v smere k Miestnemu úradu Ružinov pred križovatku s Hraničnou ulicou. Z tejto zastávky by mali mať trolejbusy a autobusy umožnený prednostný výjazd do križovatky podobne ako je to v súčasnosti na zastávkach Americké nám., Saleziáni a Trenčianska.

K objektom pri pôvodnej zastávke, umiestnenej za križovatkou pred panelovými obytnými domami, sa bude dať dostať cez dva riadené priechody pre chodcov, ktoré budú mať spolu štyri jazdné pruhy. Priechody nebudú v priamej pešej línii, ale budú umiestnené kolmo na jazdné pruhy.

Trolejové vedenie na manipulačnom obratisku trolejbusov Hraničná, ktoré je v súčasnosti využívané len občasne, prejde taktiež zmenou. Zrealizuje sa výhybka a za ňou pravá trolejová stopa, ktorá umožní odstavovanie trolejbusov vpravo v buspruhu. Táto stopa následne prekrižuje trolejové vedenie v hlavnom smere a umožní trolejbusom cez dve ľavé odbočenia návrat späť na Prievozskú ulicu. Toto riešenie umožní ukončenie trolejbusov na Hraničnej aj počas bežnej prevádzky trolejbusov na Mierovej ulici, čo doteraz možné nebolo.

V smere k Prievozskej ulici zostane poloha zastávky Hraničná na Mierovej ulici pre linky 212 a N74 nezmenená. O presnom termíne zavedenia zmien zatiaľ nie sú poskytnuté informácie.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #51:
Ja rozumiem, že ide o testovanie, ale aj to testovanie môže mať viacero výstupov, či už pozitívnych alebo negatívnych. Ale nie o tom som chcel. Tu ide o to, že za cenu dvoch parciálov sa dá vybudovať komplet trolejbusová trať na Drotárskej, ktorú môže využiť zvyšných 130 klasických trolejbusov. A netreba zabúdať na to, že ani pri súčasnom počte trolejbusov tieto nie sú vyťažené tak, ako EÚ od nás očakáva (aj keď zápchové vozy na 201 to číslo trocha upravili, dnes 9.5. stojí 12/70 vozov 31 Tr (17%) a 9/50 vozov 30 Tr (18%), čo je stále dosť vysoká rezerva.
Reply on: Ámos #50:
Takisto - v kometári je jasne uvedené, že elektrosor má softwarovo obmedzený výkon kvôli tomu, že je to testovanie a že DPP si to obmedzenie môže meniť.
Každopádne sa parciály na Proseckej nijako netrápia. Nakoniec ani ten pomalý prejazd, ktorý linkoval Solider, nie je žiadne trápenie, trápenie vyzerá ináč, napríklad keď išiel Ik 280 hore Pražskou alebo Avia hore Mudroňkou, to bolo trápenie.
Reply on: Solider #48:
Tak ale NB18 par sediacich a elektrosor plne nalozeny.
Reply on: Solider #48:
Aj komentár si si prečítal?
Reply on: Mike #32:
robím v danej lokalite a tak tie prestupy vidím .... párkrát som aj hľadajúcim ukázal cestu z konečnej trolejbusov na zastávku Mliekárenská
Reply on: Solider #30:
Ako sa trápia v Prahe na Proseckej?
Reply on: Solider #42:
Teda podnik (mesto) plánuje za vlastné už dlhodobo (od výstavby trate k NOÚ / NÚSCH) iba výmenu kratších úsekov, alebo výmenu trolejových križovatiek, výhybiek, ale úplne nové úseky ako písal Petto, iba za € fondy. (ak vôbec).
Reply on: Solider #42:
Ale tie projekty zo šuplíka sú len reko predopkladám. A je naozaj smutné, že bez eurofondov nevieme spraviť ani trať na Drotárskej. I keď na druhej strane, keď bez nich nevieme urobiť ani zastávku bratislavského typu, tak niet sa čo diviť. Bez fondov sa asi nedá spraviť taká dobrá vata a aj cena PD a pod. činností okolo musí byť trochu pri zemi.
Reply on: Solider #42:
A ešte TT Karadžičova.
Reply on: Petto #34:
Pokiaľ viem, tak počas rekonštrukcie vozovne Hroboňova a meniarne ju nazbrojili aj s rezervou pre ďalšie rozširovanie (Brnianska, Drotárska, atď.). A dalo by sa aj z vlastného, ale muselo by sa chcieť v prvom rade. Podnik má v zásuvke len menšie projekty (TT Žellova, TT Cintorínska/29.8).
Reply on: Melange #39:
Cisla samozrejme riesit nejdem, ale suhlasim, 209 cislo urcite uz nie. Rozdelit to na styl 83/84 tj boli by 45/46 napr.
Reply on: baran #38:
Raz ta pliaga v DPB musi vymret/ byt vymenena.
Reply on: Petto #37:
Nuž, uvidíme. Ak by tam naozaj predĺžili 209 z NÚSCH, tak dúfam, že už by to nebola 209, lebo mi príde absurdné, aby rovnaké označenie mali dve linky z rôznymi obomi konečnými. Ale úprimne, prekvapilo by ma, ak by to naozaj vyriešili takto. Skôr čakám, že tam nebude chodiť nič. Alebo naozaj nejako 66 (ale neviem, ako).
Reply on: Petto #37:
Lenže tu je základný problém nasledovný prístup DPB: Keď sem nechodil autobus v 1989, tak tam nezavedieme nič, alebo niečo, čo vôbec nepokrýva dopyt (intervalovo, smerovo).
Reply on: david1 #36:
Kazda 209 samozrejme nie, na to ani nemame tolko agregatov aby fungovala aj 210 a 209 sucasne, ale spoje z NUSCH by jazdili aspon k NUPPU co je 5 vozov mimo r. spicky. 66tka okrem toho je len vymetak ulic, ktora nikam neodveze. Btw nemame dnes zachadzky v centre ,tak neviem preco s tym zacinat a zbytocne natahovat jazdnu dobu 66tke.
Berem ti argument Ahoj ci Slanec ale MHD by nemala fungovat typom "nie je to az tak daleko" lebo zase sa len vsetci budu trepat autami. ?
Reply on: Petto #35:
K zastávke Prístavný most to nie je až tak ďaleko ako od Slanca či Ahoja na električku.
Na rozdiel od Nuppu sú tam ulice ako Kladnianska, Varínska či časť Gruzínskej , ktoré to majú k MHD ešte ďalej.
Dalo by sa tam určite pohrať s L66 no ťahať tam nosnú L209 je určite blbosť.
Reply on: Melange #29:
Myslienka tbusu cez Nivy pekna, ale NUPPU sa uz stavia a MHD obsluha stale nic. Ci dame to na "chodte autom" ? Stale nevidim nic lepsie ako predlzenie 209 z Mliekarenskej na agregat k NUPPU . Zachadzky 66 su nezmysel.
Reply on: Solider #30:
To uz nevieme ani kusok TT trate postavit z vlastneho ? Pokial viem Drotarska ma uz stlpy , meniaren sa asi nebude tiez dorabat pre 41tku (kde su 1-2 vozy) .Kolko by to vyslo hodit tam droty, ked Dlhace stali cca 50mil. SK v roku 2006.
A ta Dunajska suhlasim, s prerabkou Kamenneho namestia jednoznacne prerobit aj konecnu Rajska a dat ju do uzla Kamenne nam. - tbus zastavka primknuta k elektrickovej Kamenne nam.

Otazka do plena . Myslite si, ze IvoN si obhaji svoje kreslo na 4 roky ?
Reply on: Mike #32:
Asi myslíš toto video (bolo to 5 minút): https://www.youtube.com/watch?v=9WxwP7ScTOI
Reply on: gejza #27:
Tí starší supermrketoví uristi podľa mňa nejako extra tie trolejbusy nezapĺňjaú (že by to bolo dvojciferné číslo cestujúcich na spoj), resp. ak aj áno, stačil by im tam určite aj redší interval ako dnes ponúkajú 208 a 209.

A s tým prestupom medzi tbus a 74/98 si ma potešil, lebo ja som tam ešte nikdy nikoho nevidel prestupovať. Skôr som videl videá, kde stopovali koľko trvá od vystúpenia zo 74 a 98 zo smeru od Prístavného mostu prejdenie cez všetky priechody (na zelenú) až na nástupište tbusov a bolo to tušim 7 minút +- minúta.
Reply on: Melange #29:
ja som nespomínal oblasť Plynárenskej, Jarabinkovej Mlynských Nív .... dosť firiem a úradov je aj v oblasti Priemyselná, Trenčianska a Mliekárenská ... samozrejme, ten objem je nižší, než v Tebou spomínaných oblastiach ?
Reply on: Ámos #24:
Drotárska je zaujímavý príbeh. Tá sa vždy spomínala na zatrolejovanie, okrem krátkeho obdobia, kedy sa uvažovalo, že tam pošlú trolejbusy s pomocným pohonom. Avšak po ich dodaní a následnom testovaním sa zistilo, že do takého kopca to nestačí a nevyhovuje, preto sa upustilo od nasadzovania 30TrDG na linku 41. A mám obavu, či by to dali trolejbusy na baterky, zvlášť ak sa pozriem, ako sa trápia v Prahe na Proseckej. Takže je dosť otázne, či sa to vôbec zatrolejuje, keďže z OPII by sa mohla stihnúť aspoň Mlynská dolina a ja osobne by som bol veľmi rád, ak by sa po výmene na magistráte podarilo rozhýbať a zrealizovať do konca roku 2023 aj projekt trolejbusovej trate Dunajská – Kamenná námestie – Rajská.
Reply on: gejza #27:
Návoz je do bizniscentier na Plynárenskej, Jarabinkovje, Mlynských nivoch a okolí, ktoré sú značne dopravne poddimenzované. Chodia tam a odtiaľ napráskané 201ky, zrejme voziace korporátistov na Hlavnú stanicu. V každom prípade, Mliekárenská je pre ľudí z bizniscentier nepoužiteľná.

Obsluha NUPPU by mala byť riešená nie výbežkom po hraničnej, ale skôr cez novú radiálu Mlynské nivy. Taký trolejbus z Rajskej/Kam. nám. cez Mlynské nivy až po NUPPU by nebol na zahodenie. A tam by sa to hypoteticky mohlo napojiť na Mierovú.

Áno, viem, že v tomto koridore by niektorí radi videli električku, ale postaviť solídnu cestu a natiahnuť dráty mi príde uskutočniteľnejšie.
Reply on: Andy #26:
Skôr si otočil obrázok o 180° ?
Reply on: Mike #20:
dovolím si oponovať .... nehovorím, že na Mliekárenskú chodia plné vozy, ale v pracovné dni ráno je pomerne slušný návoz ľudí do tam existujúcich úradov/firiem a pravidelne vidím cestujúcich, ktorí túto oblasť využívajú ako prestupný bod medzi konečnou trolejbusov a autobusmi 98/74 .... samozrejme, nezanedbateľný je aj objem starších cestujúcich na trase "Centrálne Trhovisko - low-cost supermarket" a späť
Reply on: Emil #25:
Večer bolo veľa alkoholu? ?
OMG, Mierova i Hraničná budú jednosmerné??? aspon podla toho YIT planiku to tak vyzerá...?
Reply on: Solider #23:
A co ta Drotarska?
Reply on: Ámos #19:
Za cenu jedného parciálneho trolejbusu postavíš trať na koniec Hraničnej ulice, kam bude môcť premávať všetkých cca 130 trolejbusov.
Reply on: mku81 #4:
https://goo.gl/maps/fjUrFEVfh4q

Jedno z riešení by bolo aj "vymeták" L66 po trase: Tam: Domkárska - Kaštieľska - Tomášikova - Drieňová - Slovanet - Trhovisko - Trenčianska - Mliekárenská - Prievozská - Hraničná - Hraničná-NUPPU (priebežná konečná). Späť: Hraničná-NUPPU - Prístavný most - Prievozská - Ružová dolina a odtiaľ po svojej trase až na Domkársku. Takto by premávala obojsmerne okolo Trhoviska a Slovanetu.
Reply on: Mike #20:
Robil to Ftak, takze 5 rokov by malo byt najneskor ten buduci.
Reply on: Ámos #18:
Toto by šlo.
Ono na tú Mliekarenskú nie je skoro vôbec dopyt, ale zasa pokiaľ neprejde 5 rokov od výstavby tak sa tam musí kvôli eurofondom vyhodnocovať ukazovateľ počet prevezených ľudí (ktorý sa v skutočnosti vypočítava ako ponúkaná kapacita). Teda moc by sa tam redukovať spoje nemali...
Reply on: Solider #17:
Alebo ked uz, takze uplne soutosovina.
Pre L64 kupit parcialne v pocte 10ks, predlzit ju ako k NUPPU, tak aj na Budkovu a zrusit L41.
Este by sa to aj z fondov dalo uhradit.
Reply on: Solider #17:
Hej, toto je lepsi variant.
Alebo ako Mike pise. 209 poslat na Hranicnu a 64 do Ruzovej. Neviem co jazdi prazdnejsie.
Reply on: Ámos #15:
Napríklad 208 alebo predĺžiť 64.
Reply on: Ike #7:
To je síce pekné, ale napr. 209 jazdiaca v tejto predĺženej trase by "elegantne" obišla zastávku Miletičova, kde je obrovský nástup a výstup kvôli bizniscentrám, čo preplňuje 201 na neúnosnú mieru. (Trasa Miletičova - Hlavná stanica).
Reply on: Solider #9:
A z tej Hranicnej by si tam poslal co? 212, 201 alebo 202. Ci 208 prehodit z Ruzovej doliny na Hranicnu?
Reply on: Solider #12:
Vďaka za informáciu.
Na figu je to, že keď sa pridal priechod pre chodcov už aj kolmo cez Prievozskú, že sa nepridal aj cez Hraničnú v dolnej časti. Ovšem aby sme si nemysleli, že zastávka smer ŽST Železná Studienka ostane nepovšimnutá je to len dočasne. Vrámci projektu Treenium dôjde zrejme ešte v tomto roku k posunutiu zastávky až k prechodu pre chodcov nakoľko súčasný koniec zastávky zasahuje do budúceho výjazdu vozidiel z garáži. Takže zrejme obe zastávky prejdu tento rok rekonštrukciou aspoň. ?
Reply on: Melange #11:
Pretože bol pridaný samostatný odbočovací jazdný pruh z Mierovej doľava na Hraničnú a súčasný zastávkový záliv sa stane jazdným pruhom z Prievozskej na Mierovú.
Reply on: Solider #10:
Ale prečo neostala zastávka za križovatkou?
Reply on: Melange #2:
Presun zastávky predovšetkým súvisí s prestavbou križovatky a jednotlivých odbočovacích pruhov, pričom podmienka prestavby križovatky na svetelne riadenú bola podmienkou na vydanie kolaudačného rozhodnutia.
Reply on: Ike #7:
Takéto predĺženie vôbec nerieši potrebu obslúženia rozvojovej časti Prievoza okolo Nuppu, tam by jednoznačne mala byť predĺžená trolejová stopa z Hraničnej, ale nie z Mliekarenskej.
Reply on: Ike #7:
a co potom rovno takto? https://goo.gl/811vSg
aj s obsluhou nuppu
Reply on: Ike #3:
Tych 800m troleja obojsmerne by za to stalo.
Trofle su predlzenie 208 aj 209 by sa uzivilo. Dana oblast je doslova hladna po doprave. 800 novych bytov to len podpori.
Mesto na poplatku za rozvoj by malo ziskat dost penazi.
marclucpicard

marclucpicard

Reply on: Ike #3:
Neviem kde si predstavujete že leží Mliekarenská ulica ale v blízkosti Hraničnej a Prievozskej o ktorej sa hovorí vyššie v článku to nie je ?
Reply on: Melange #2:
ratam, ze ak k tomu dojde, tak na to pouziju "vymetaciu linku" 66
Predĺženie Mliekarenskej možno
Keďže tento presun zastávky podľa článku nejako súvisí s NUPPU, tak tam očividne bude niečo chodiť. Aj vieme, čo?
Co tak predlzit aj nejaku linku tam ? Neplanuje sa ? Ak by boli volne po vyluke AS DeGeSe tak urcene spoje 209 ( spoje NUSCH) na juh Hranicnej az k NUPPU.