Pripravuje sa presunutie zastávky Hraničná na Mierovej ul.

V smere do Prievozu budú linky 212 a N74 zastavovať pred križovatkou.

V súvislosti s výstavbou projektu s názvom Nuppu začne v máji 2018 prvá etapa rekonštrukcie križovatky Mierová - Hraničná. Informovala o tom spoločnosť YIT. Križovatka bude zmenená z neriadenej na svetelne riadenú a dobudujú sa tiež niektoré jazdné pruhy.

Po úpravách bude presunutá zastávka Hraničná pre linky 212 a N74 v smere k Miestnemu úradu Ružinov pred križovatku s Hraničnou ulicou. Z tejto zastávky by mali mať trolejbusy a autobusy umožnený prednostný výjazd do križovatky podobne ako je to v súčasnosti na zastávkach Americké nám., Saleziáni a Trenčianska.

K objektom pri pôvodnej zastávke, umiestnenej za križovatkou pred panelovými obytnými domami, sa bude dať dostať cez dva riadené priechody pre chodcov, ktoré budú mať spolu štyri jazdné pruhy. Priechody nebudú v priamej pešej línii, ale budú umiestnené kolmo na jazdné pruhy.

Trolejové vedenie na manipulačnom obratisku trolejbusov Hraničná, ktoré je v súčasnosti využívané len občasne, prejde taktiež zmenou. Zrealizuje sa výhybka a za ňou pravá trolejová stopa, ktorá umožní odstavovanie trolejbusov vpravo v buspruhu. Táto stopa následne prekrižuje trolejové vedenie v hlavnom smere a umožní trolejbusom cez dve ľavé odbočenia návrat späť na Prievozskú ulicu. Toto riešenie umožní ukončenie trolejbusov na Hraničnej aj počas bežnej prevádzky trolejbusov na Mierovej ulici, čo doteraz možné nebolo.

V smere k Prievozskej ulici zostane poloha zastávky Hraničná na Mierovej ulici pre linky 212 a N74 nezmenená. O presnom termíne zavedenia zmien zatiaľ nie sú poskytnuté informácie.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #51:
Ja rozumiem, že ide o testovanie, ale aj to testovanie môže mať viacero výstupov, či už pozitívnych alebo negatívnych. Ale nie o tom som chcel. Tu ide o to, že za cenu dvoch parciálov sa dá vybudovať komplet trolejbusová trať na Drotárskej, ktorú môže využiť zvyšných 130 klasických trolejbusov. A netreba zabúdať na to, že ani pri súčasnom počte trolejbusov tieto nie sú vyťažené tak, ako EÚ od nás očakáva (aj keď zápchové vozy na 201 to číslo trocha upravili, dnes 9.5. stojí 12/70 vozov 31 Tr (17%) a 9/50 vozov 30 Tr (18%), čo je stále dosť vysoká rezerva.
Reply on: Ámos #50:
Takisto - v kometári je jasne uvedené, že elektrosor má softwarovo obmedzený výkon kvôli tomu, že je to testovanie a že DPP si to obmedzenie môže meniť.
Každopádne sa parciály na Proseckej nijako netrápia. Nakoniec ani ten pomalý prejazd, ktorý linkoval Solider, nie je žiadne trápenie, trápenie vyzerá ináč, napríklad keď išiel Ik 280 hore Pražskou alebo Avia hore Mudroňkou, to bolo trápenie.
Reply on: Solider #48:
Tak ale NB18 par sediacich a elektrosor plne nalozeny.
Reply on: Solider #48:
Aj komentár si si prečítal?
Reply on: Mike #32:
robím v danej lokalite a tak tie prestupy vidím .... párkrát som aj hľadajúcim ukázal cestu z konečnej trolejbusov na zastávku Mliekárenská
Reply on: Solider #30:
Ako sa trápia v Prahe na Proseckej?
Reply on: Solider #42:
Teda podnik (mesto) plánuje za vlastné už dlhodobo (od výstavby trate k NOÚ / NÚSCH) iba výmenu kratších úsekov, alebo výmenu trolejových križovatiek, výhybiek, ale úplne nové úseky ako písal Petto, iba za € fondy. (ak vôbec).
Reply on: Solider #42:
Ale tie projekty zo šuplíka sú len reko predopkladám. A je naozaj smutné, že bez eurofondov nevieme spraviť ani trať na Drotárskej. I keď na druhej strane, keď bez nich nevieme urobiť ani zastávku bratislavského typu, tak niet sa čo diviť. Bez fondov sa asi nedá spraviť taká dobrá vata a aj cena PD a pod. činností okolo musí byť trochu pri zemi.
Reply on: Solider #42:
A ešte TT Karadžičova.
Reply on: Petto #34:
Pokiaľ viem, tak počas rekonštrukcie vozovne Hroboňova a meniarne ju nazbrojili aj s rezervou pre ďalšie rozširovanie (Brnianska, Drotárska, atď.). A dalo by sa aj z vlastného, ale muselo by sa chcieť v prvom rade. Podnik má v zásuvke len menšie projekty (TT Žellova, TT Cintorínska/29.8).
Reply on: Melange #39:
Cisla samozrejme riesit nejdem, ale suhlasim, 209 cislo urcite uz nie. Rozdelit to na styl 83/84 tj boli by 45/46 napr.
Reply on: baran #38:
Raz ta pliaga v DPB musi vymret/ byt vymenena.
Reply on: Petto #37:
Nuž, uvidíme. Ak by tam naozaj predĺžili 209 z NÚSCH, tak dúfam, že už by to nebola 209, lebo mi príde absurdné, aby rovnaké označenie mali dve linky z rôznymi obomi konečnými. Ale úprimne, prekvapilo by ma, ak by to naozaj vyriešili takto. Skôr čakám, že tam nebude chodiť nič. Alebo naozaj nejako 66 (ale neviem, ako).
Reply on: Petto #37:
Lenže tu je základný problém nasledovný prístup DPB: Keď sem nechodil autobus v 1989, tak tam nezavedieme nič, alebo niečo, čo vôbec nepokrýva dopyt (intervalovo, smerovo).
Reply on: david1 #36:
Kazda 209 samozrejme nie, na to ani nemame tolko agregatov aby fungovala aj 210 a 209 sucasne, ale spoje z NUSCH by jazdili aspon k NUPPU co je 5 vozov mimo r. spicky. 66tka okrem toho je len vymetak ulic, ktora nikam neodveze. Btw nemame dnes zachadzky v centre ,tak neviem preco s tym zacinat a zbytocne natahovat jazdnu dobu 66tke.
Berem ti argument Ahoj ci Slanec ale MHD by nemala fungovat typom "nie je to az tak daleko" lebo zase sa len vsetci budu trepat autami. ?
Reply on: Petto #35:
K zastávke Prístavný most to nie je až tak ďaleko ako od Slanca či Ahoja na električku.
Na rozdiel od Nuppu sú tam ulice ako Kladnianska, Varínska či časť Gruzínskej , ktoré to majú k MHD ešte ďalej.
Dalo by sa tam určite pohrať s L66 no ťahať tam nosnú L209 je určite blbosť.
Reply on: Melange #29:
Myslienka tbusu cez Nivy pekna, ale NUPPU sa uz stavia a MHD obsluha stale nic. Ci dame to na "chodte autom" ? Stale nevidim nic lepsie ako predlzenie 209 z Mliekarenskej na agregat k NUPPU . Zachadzky 66 su nezmysel.
Reply on: Solider #30:
To uz nevieme ani kusok TT trate postavit z vlastneho ? Pokial viem Drotarska ma uz stlpy , meniaren sa asi nebude tiez dorabat pre 41tku (kde su 1-2 vozy) .Kolko by to vyslo hodit tam droty, ked Dlhace stali cca 50mil. SK v roku 2006.
A ta Dunajska suhlasim, s prerabkou Kamenneho namestia jednoznacne prerobit aj konecnu Rajska a dat ju do uzla Kamenne nam. - tbus zastavka primknuta k elektrickovej Kamenne nam.

Otazka do plena . Myslite si, ze IvoN si obhaji svoje kreslo na 4 roky ?
Reply on: Mike #32:
Asi myslíš toto video (bolo to 5 minút): https://www.youtube.com/watch?v=9WxwP7ScTOI