V Bratislave sa objaví električka Škoda ForCity Classic pre Turecko

Výrobca využije bratislavský úzky rozchod na otestovanie nového vozidla.

V najbližších dňoch bude v Bratislave prebiehať testovanie električky Škoda ForCity Classic pre turecké mesto Eskişehir. Výrobca vozidla, česká Škoda Transportation, si zvolil slovenské hlavné mesto pre skúšky novej električky z dôvodu geografickej blízkosti k výrobnému závodu a koľajovej siete s 1000-mm rozchodom, keďže električky pre Eskişehir budú vyrobené práve pre tento rozchod.

Plzenská Škoda Transportation vyrobí pre turecké mesto Eskişehir spolu 14 nízkopodlažných 5-článkových električiek ForCity Classic. Vozidlá budú vybavené aj vysokokapacitnými trakčnými batériami, ktoré umožnia vozidlám jazdu aj úsekom bez trolejového vedenia. V Eskişehire plánujú vybudovať takýto úsek trate v dĺžke vyše kilometra. Kapacita približne 32-metrových električiek bude 276 cestujúcich.

Turecký dopravca zaplatí za nové električky vyše 26 miliónov €. Škoda Transportation v rokoch 2013 - 2015 dodala aj 72 nízkopodlažných električek ForCity Classic do tureckého mesta Konya, z toho 12 batériových električiek.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Zdravim, vedel by dakto presny termin kedy 18T prisla/odisla? Vdaka 🙂
Reply on: Solider #51:
Mňa to zaujíma, ale nemám cestu do Bratislavy, tak by som bol vďačný, keby som mohol vidieť aspoň fotky alebo video. Ale ak to nezaujíma nikoho z tých, ktorí majú možnosť tie fotky a video urobiť a zverejniť, tak mám smolu ?
Reply on: Ibiza #50:
Nie je utajovaná, len asi to nikoho nezaujíma ?
Nechápem, prečo je tá električka tak utajovaná, že ani fotky a videá sa nesmú zverejňovať.
Reply on: david1 #48:
Aha, ďakujem.
Reply on: Miro #47:
Ak nie si členom skupiny Bratislavské električky tak to aj tak neuvidíš...
Reply on: david1 #46:
Nemôžeš dať link na to video? Nejako to neviem nájsť ?
Reply on: Miro #39:
Na FB BA električky je aj krátke video zo skúšobnej jazdy..
Reply on: volod #35:
Na zaklade COHO???
Reply on: 810zssk #41:
Alebo o tom, že asi 90% električiek v Amsterdame je Siemens Combino s pevnými podvozkami a legendárne zlými chodovými vlastnosťami.
Reply on: piggee #37:
Cestovná rýchlosť 18,96 km/h. Cestovnú rýchlosť v BA som nenašiel ale obežná rýchlosť - t.j. vrátane pobytov na konečných, je skoro 14 km/h. Takže by som povedal, že tých 19 km/h cestovnej to dá.
Reply on: mirec240 #38:
Lebo by nebodaj odhalili všetky protizákonnosti, porušenia BOZP, PO a iných predpisov? ?
Reply on: Valec #24:
No mne z rychlejsich napada Zurich alebo Amsterdam. V Amsterdame som v oblukoch lietal po voze, to rozhodne nebolo o zdani, ale proste o vyssej rychlosti.
Tiež som mal na mysli nejaké foto skôr z ulíc ako z vozovne.
A nejaká fotka z ulíc by nebola?
Reply on: slavius #36:
Vo vozovni v určitých situáciách áno.
Reply on: S499.1023 #26:
Ono sa to tazko pri takej sieti pausalizuje. Napr. tak rychlu trasu ako ma L60 ani v BA nemame.
Reply on: volod #35:
Fotenie električiek je zakázané?
jasné že už ju niekto fotil, a už má zato aj postih.....
Reply on: david1 #33:
Už ju niekto odfotil?
prišla a už aj jazdí..
Ešte neprišla?
Reply on: Error 0x007 #25:
Práveže na výhybkách, kríženiach a v ostrých oblúkoch väčšinou v každej prevádzke sú nízke rýchlosti, pretože to sú miesta, kde môže prísť k vykoľajeniu.
Zdravím, možná jsem to zaspal, a tak se raději zeptám, tuší se termín pohybu toho stroje v autoslave?
Díky za echo.
Reply on: kecho #28:
Na 99% s ľuďmi (vlkmi) nie.
Hlavna otazka je, ci to bude test aj s ludmi alebo iba s vrecami s pieskom.
Reply on: S499.1023 #26:
ani linka 4/6 v Budapešti nie je nejak extrémne rýchla.a aj tak patrí medzi najviac vytazene elektrickove linky na svete.
Reply on: 810zssk #22:
Napríklad hneď najbližšia Viedeň je podľa môjho názoru pomalšia ako Bratislava. Ale hľadať cestovné rýchlosti sa mi nechce.
Reply on: Valec #24:
To je pravda, vo Viedni bimbamy nie sú bohvieako rýchle, práve pri výhybkách a krížovaniach sú fakt pomalé... Nehovoriac o tých otrasoch keď tadiaľ človek prechádza, ako keby sa išla električka rozpadnúť pod zadkom... A najlepšie sú teraz obmedzenia na Ringu, kde sa už pomaly mesiace jazdí medzi operou a radnicou rýchlosťou 15 km/h! Na celom úseku... Opravovať to budú že vraj počas Veľkej noci, ale dovtedy to plazenie ešte bude pekne štvať (je to priam neznesiteľné)...
Reply on: 810zssk #22:
Tak napríklad vo Viedni majú na výhybkách také isté obmedzenie rýchlostí ako tu s jedinou výnimkou (tuším do výhybky proti hrotu je 20 miesto našich 15). V oblúkoch malých polomerov tiež nepredpokladám, že by jazdili rýchlejšie. Ono, cudzie sa vždy zdá lepšie ako naše.
Reply on: medzernik #14:
Na oboch vjazdoch do tunela je 15kmh tak či tak.
Reply on: S499.1023 #21:
No nie je Naozaj mi s vynimkou nejakych uplnych tankodromov nenapada pripad kedy som si povedal ze sa niekde jazdi citelne pomalsie ako u DPB. Zato naopak, tych prevadzok kde sa jazdi citelne rychlejsie mi napada niekolko (a teraz hovorim najma o oblukoch a vyhybkach).
Reply on: 810zssk #17:
To už je len také hlúpe pľuvnutie. Povedal by som, že pomalšie sa jazdí všelikde.
Reply on: 810zssk #17:
Určite áno, minimálne ako prvý ašpirant mi napadne Olomouc ?
Reply on: medzernik #18:
Ak by mali byť otočné, museli by byť nejakým mechanizmom spojené s kĺbmi, aby sa električka nekrútila náhodne. Pri takýchto krátkych článkoch by to bolo aj zbytočné.
Reply on: Ibiza #16:
ForCity Classic maju pevne podvozky.
Reply on: Solider #13:
To sa snad da jazdit este pomalsie ako sa jazdi v Beuse? ?
Tak neviem, ale nemá to otočné podvozky? To krytovanie tomu napovedá.
Reply on: medzernik #12:
V Mníchove jazdili pevnopodvozkové Variobahny (navyše s omnoho väčšími neodpruženými hmotami ako Škodovky) bez problémov polomer 14,5 m v dnes už neexistujúcej slučke Pasinger Marienplatz.
Reply on: Solider #13:
To je pravda, navyse pevnopodvozkove skodovky maju limiter na 15km/h pri oblukoch
Reply on: medzernik #12:
Tak budú chodiť pomalšie, nemusia s tým lietať ako s našimi Škodovkami, ktoré sú z toho po dvoch rokoch totálne vymlátené.
Reply on: S499.1023 #11:
myslel som skor s rychlostou prevadzky, vyjazdy do a z tunela su dost ostre... ale neviem, skor subjektivny nazor, nejako sa mi tieto nove vozy nepacia.

Reply on: medzernik #7:
Kde je problém v tuneli s pevnými podvozkami? Kde je problém so šírkou skrine 2,3 m pri testovaní? Kde je problém s výkonom "len" 400 kW (2x T3 320 kWtrvalého, resp. 352 kW hodinového výkonu)?)
Reply on: N/A #8:
Ale neprejazdná pre štandardné vozidlá. Posledná rozlúčka s traťou pred opravou bola s T2 minulý rok, odvtedy už lne na Boveru akurát (aby 1435mm vozy mali hrana-hrana, tak 1000mm by boli v chodníku...)

Inak skôr predpokladám výber Bratislavy miesto Liberca preto, lebo je to rodina ForCity tak ako aj 29/30T, údržbová základňa u nás je kompletne nachystaná na takéto vozy, a teda logicky, čokoľvek sa deje, majú to tu. Čo má škodovka zo základne v Liberci? Bohvie či vôbec zdviháky na 30m húsenku...
Jasné že pri akýchkoľvek škodováckych dodávkach na 1000mm kamkoľvek je BA pre nich výhodná na skúšky. Blízko, bez jazykovej bariéry, s kompletnou výbavou, a celkom zaujímavou sieťou (ostré oblúky, prudké esíčka, stupáky/klesáky, V prípade údržby DPB aj rýchlostný úsek Krčace)
Zo Škodovky už išlo niečo do Turecka nedávno, do mesta Konya.
VIac tu:https://ekonomika.idnes.cz/tramvaj-skoda-forcity-v-turecke-konya-dxc-/ekoakcie.aspx?c=A140610_140818_ekoakcie_neh
rozchod priznám sa neviem teraz či na 1000 al 1435 mm to je???
Reply on: Miro #5:
No neviem... s tymi pevnymi podvozkami do tunelu a s tou sirkou skrine 2.3 metra.. vykon je len 400kw.. neviem no, bude to zaujimave sa v tom povozit ak sa bude dat
Reply on: Miro #3:
Nie je v Liberci náhodou len jediná trať na 1000mm rozchode? A ešte k tomu na dlhých úsekoch jednokoľajná? Možno tam nie je kapacita na testovanie vozidiel...
Reply on: Petto #4:
Možno je Bratislava aj lepšia na testovanie - viac tratí s rozchodom 1000 mm, horší stav zvršku ?
Reply on: Miro #3:
Pššš, chceme ju tu. ?
Nemajú to bližšie do Liberca?
Andreas.Papak

Andreas.Papak

Moc to tak nevyzerá ?
Pevne podvozky... hmmm..