Viaceré zastávky budú mať nové názvy, zjednotia sa aj názvy niektorých prestupných uzlov.
Od 12. marca 2018 príde k výraznejšej úprave názvov zastávok bratislavskej MHD. V rámci tejto zmeny, jednej z najväčších od začiatku 1990-tych rokov, budú vykonané prevažne nasledujúce úpravy názvov:
- zjednotenie názvov zastávok vo vybraných prestupných uzloch,
- zrušenie komerčných názvov zastávok, na ktoré už zmluvy dávnejšie vypršali,
- zjednotenie označovania zastávok a opravy názvov niektorých zastávok,
- úprava názvov zastávok, ktoré obsahovali pomlčku na jednotný tvar s čiarkou.
Okrem prevažne pozitívnych zmien však prichádza v dôsledku zjednotenia označovania zastávok aj k premenovaniu niektorých zastávok, ktorých názvy cestujúci poznali desaťročia. Pri vyhľadávaní zastávok na imhd.sk preto nájdete zastávky aj pod pôvodnými aj pod novými názvami.
Zjednotenie názvov zastávok v prestupných uzloch:
- Čachtická a Detvianska budú mať nový spoločný názov Cintorín Rača
- Kaštieľska bude mať nový názov Mierová
- Legionárska bude mať nový názov Krížna
- Na vrátkach bude mať nový názov ŽST Lamač
- Odborárske nám. a Mickiewiczova budú mať spoločný názov Americké nám.
- Šancová bude mať nový názov Karpatská
- Žilinská a Štefanovičova budú mať nový spoločný názov Úrad vlády SR
Premenované zastávky:
- Cesta na letisko po novom Letisko, parkovisko
- Cintorínska po novom Ondrejský cintorín
- Fatruny po novom Fafruny
- Gagarinova-Rádio Európa 2 po novom Gagarinova
- Herlianska-OC Retro po novom Herlianska
- Hraničná-OC Retro po novom Hraničná
- Lediny a Hodonínska po novom Pod násypom
- Na pantoch po novom Na pántoch
- Nevädzová-OC Retro po novom Nevädzová
- Obchod Vajnory po novom OC Vajnory
- Park kultúry po novom Kráľovské údolie
- Pri starom letisku po novom OC Vajnory
- Shopping Park Soravia po novom OC Rožňavská
- Šíravská po novom MiÚ Vrakuňa
- Váhostav po novom Pod gaštanmi
- VD Úsvit po novom Zálužická
- Vojenský útvar po novom Regrútska
- Vrakuňa-záhrady po novom Podpriehradná
- Záhumenice-Drevona po novom OC Rača (len konečná linky 56)
Upravené názvy zastávok (iba zmena pomlčky na čiarku):
- Avion, IKEA
- Bory, rázcestie
- Čunovo, kostol
- Čunovo, priehrada
- Čunovo, záhrady
- Jarovce, záhrady
- Kopčany, sídlisko
- Kopčianska, stred
- Lamač, Staré záhrady
- Poštová, Martinus
- Prievoz, most
- Segnáre, nadchod
- Sihoť, BVS
- Studená, zastávka
- Trávna, DREVONA
- Trnavská, NAD
- Údernícka, kúpalisko
- Vajnory, konečná
- Vajnory, nadjazd
- Vlčie hrdlo, sídlisko
- Vlčie hrdlo, záhrady
- Záhumenice, DREVONA
- Žabí majer, záhrady
Len pre tú zaujímavosť zast. trolejbusov Mickiewiczova - Odborárske nám. električky = 400m, Odborárske nám. - Legionárska (po novom Krížna) = 400m, ale Odborárske nám. - Blumentál = 250m ?
Ike
Otázka znie, či chceme cestujúcich do VOD dostať, alebo nie. Môj názor je taký, že ak majú byť všetky zastávky na znamenie, automaticky by malo vozidlo VOD zastaviť v zastávke vtedy, ak je viditeľný cestujúci. Ak má pocit, že potrebuje mávať, nech zamáva. Ak je povedzme environmentálne uvedomelejší a uvedomuje si aj prínos zastávok na znamenie, nech sa naučí signál "nezastavovať" v príapade, ak je na odľahlej zastávke sám. Ale rozhodne by to nemala byť povinnosť.
Uznávam, že ak si pod zastávkou na znamenie predstavíme Podkerepušky, tak sa o tejto úľave dá polemizovať. Ale ak si predstavíme napríklad Patrónku v čase rannej špičky tak kto má mávať? Všetci? Alebo sa mám spoliehať na iného cestujúceho? Ak áno, čo ak zvolí rovnakú stratégiu? A vôbec, ak som o barlách, je mi zima na ruky a mám ich vo vrecku, alebo nesiem ťažký náklad, ktorý nechcem položiť na (napr. mokrú) zem? Chceme spraviť cestovanie pohodlnejšie, alebo to zoberieme železničiarsky stavebnicou 1:1, kde cestujúci kazia náš pôžitok z hrania (nech idú pešo, nech využijú iný druh dopravy a pod.)?
A taxík je úplne iná vec, pretože miesta, kde ho môžem zastaviť sú spojité a je to interakcia jeden na jedného.