Výluka liniek 3, 4, 7 a 9 počas opravy trate na Špitálskej ul. (1st Aug – 19 Dec 2017)

Električky 3, 4 a 9 pôjdu cez Obchodnú a Radlinského a linku 7 nahradí linka 17.

Od 1. augusta do 20. decembra 2017 bude prebiehať oprava električkovej trate na Špitálskej ulici. Električkové linky 3, 4 a 9 budú preto presmerované na obchádzkové trasy cez Obchodnú a Radlinského ulicu. Od začiatku školského roka sa zmena dotkne aj linky 7.

  • Linka 3 bude medzi zastávkami Šafárikovo nám. a Blumentál premávať obojsmerne cez Námestie SNP, Obchodnú a Radlinského
  • Linka 4 bude medzi zastávkami Legionárska a SND/Šafárikovo nám. premávať obojsmerne cez Námestie SNP, Obchodnú, Radlinského a Vazovovu.
  • Linka 9 bude premávať medzi zastávkami Kapucínska a Legionárska obojsmerne cez Obchodnú, Radlinského a Vazovovu.
  • Výjazdy a dojazdy linky 6 z resp. do vozovne budú taktiež premávať cez Radlinského, Obchodnú a Námestie SNP. Rovnako aj dojazdy liniek 1 a 3 zo Šafárikovho nám. do vozovne.
  • Linka 7 od začiatku školského roka (4.9.) dočasne nebude premávať, nahradí ju náhradná linka 17.
  • Náhradná linka 17 dočasne nahradí linku 7 od 4. septembra a bude premávať po trase Rača - ŽST Vinohrady - Račianske mýto - Vazovova - Trnavské mýto - Ružinov s rovnakým rozsahom prevádzky.

Na obchádzkových trasách električky zastavia na všetkých riadnych zastávkach. Linka 17 bude zastavovať aj na zastávke Vazovova na Vazovovej ulici.

Električkové zastávky Kamenné námestie, Mariánska, Americké námestie a Odborárske námestie počas výluky nebudú obsluhované. Cestujúcim odporúčame využiť zastávky Blumentál, STU, Vysoká, Poštová a Námestie SNP.

Related stories

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mike #211:
Ak na trati nevyrastie stromcek.
Rozhodnutie sa nemusi dorucit verejnou vyhlaskou?
Reply on: kecho #210:
http://www.region-bsk.sk/clanok/elektricky-by-sa-mohli-vratit-na-spitalsku-este-pred-vianocami-725451.aspx

Električky budú jazdiť po Špitálskej ulici po nadobudnutí právoplatnosti kolaudačného rozhodnutia. V ideálnom prípade teda už od stredy 20. decembra 2017.
Ako to vyzera terminovo s otvorenim?
Ako dlho este musi byt pribita verejna vyhlaska na stromceku?
Reply on: Odroň Papľuh #207:
Choď sa pozrieť na križovatku Radlinského x Vazovova, aby si to videl v praxi. A potom sa môžeš prejsť tých 200 metrov nižšie, aby si videl v akom stave je tá dolná križovatka.
Odroň Papľuh

Odroň Papľuh

Reply on: 810zssk #201:
Neber to tak tragicky, s Drobovou demisiou som skôr žartoval. Fakt je, že od volieb uplynulo dosť času na to, aby sa aspoň zorientoval v tom, čo sú v súčasnosti najpálčivejšie problémy. Nevidím z jeho strany k Špitálskej žiadnu iniciatívu. Frešo zakončil svoje bačovanie vo funkcii blabotaním o tom, že električky sa rozbehnú v polovici novembra. Výsledok vidíme.
Odroň Papľuh

Odroň Papľuh

Reply on: Valec #195:
A ty používaš akú logiku, leteckú? To akože električka ponad tú rozkopanú križovatku s Vazovovou preletí? Dúfam, že sa nikdy nebude "rekonštruovať radiála" do Ružinova, lebo to by v našich podmienkach bolo rozkopané 10 rokov. A pokračovanie električky v Petržalke je niečo ako diaľnica do Košíc, čisto fantómový projekt, zabudnite, že by sme to v blízkom čase reálne uvideli.
Reply on: Odroň Papľuh #194:
Vážení priatelia, tu vidíte pod prezývkou Odroň Papľuh exemplárny prípad debila. Viete, čo vznikne, keď sa Odroň Papľuh umyje? Čistý k*-o*-k*-o*-t!
Reply on: Melange #204:
Akurát by to ešte chcelo nejaký peší priechod od STU smerom k Medickej.
Reply on: Valec #200:
Však o tom ja nepolemizujem, len hovorím, čo vyhovuje mojim potrebám. Pre mňa osobne je okolie Obchodnej zaujímavejšie ako okolie Špitálskej. Na Ferienčíkovú alebo Francisciho som v živote nepotreboval ísť.
Reply on: Ámos #198:
Suhlas.
Este k tomu "uceniu sa" od Fresa - netvrdim, ze sa ma Droba naucit jeho sposoby "riesenia" veci a robit to tak isto, ale dozvediet sa, kedy urobil, ake kroky a preco, aby sa sam vedel zariadit. Takto sa moze naucit nerobit tie iste chyby, pripadne neurobit zo seba zivu fosiliu.
Reply on: Odroň Papľuh #194:
Ako presne si predstavujes kolaudaciu trate za 2 dni ktore je Droba vo funkcii? Teda ja rozhodne nie som nejaky jeho zastanca a povazujem jeho zvolenie za pomerne nestastne, ale poziadavky co tu prezentujes su fakt uplne mimo reality.
Reply on: Melange #196:
"Špitálska je v pohodlnej pešej dostupnosti od Obchodnej/Radlinského"

A taká Ferienčíková alebo Francisciho je bližšie odkiaľ?
Reply on: Odroň Papľuh #194:
No neviem, ci by si sa ty dokazal okamzite vo vsetkom zorientovat, len, co by si prevzal urad a do tyzdna dokazal niekoho nakopat (lebo na to musis presne vediet, na zaklade akych papierov to robis a kde su zalozene). Nie, nie je to skusobna lehota de iure, ale je celkom ludske neocakavat od noveho priselca hned, ze bude tahat celu firmu (jasne, zavisi, ci si robil natlakovy marketing alebo jadrovy dozor). Vzdy sa mi viac paci, ked clovek do uradu nastupi najskor s pokorou a az potom, ked si vsetko nastuduje a zisti, co a ako funguje, resp. co sa ako objednalo, dodalo a za akych podmienok, vydava rozhodnutia, lebo to svedci o tom, ze ma vo zvyku si veci najskor premysliet. Podla mna rozhodnutie, ze bude spolupracovat s Fresom, aby sa naucil, je dobry napad. Je to celkovo prvy politik, ktory hned svojho predchodcu nezadupal pod ciernu zem a nenastolil na urade totalne vetry. Ak pridu napr. po roku alebo dvoch, tak uz aspon budeme vediet, ze budu na zaklade nameranych udajov a nie na zaklade hura systemu a la Stevcik.

Taki velkohubi, co okamzite povyhadzuju cely urad bez rozdielu, ukazuju len jedno - ze si nevazia pracu inych ludi a (hlavne) rychlo tam chcu dosadit svojich, aby si mohli rozbehnut vlastne kseftiky. Okrem toho, ked sa take nieco stane, zrazu sa musia zaucat vsetci ti novi a to trva este dlhsie, ako keby sa musel iba jeden. Potom sa cele volebne obdobie nic neurobi, lebo len co sa do toho ako-tak dostanu, uz su dalsie volby. Netvrdim, ze sa tu mnoho veci nedalo urobit lepsie alebo ze toto mesto je idealne, ale ako uz napisal 810zssk, davat vinu cloveku za to, co urobili jeho predchodcovia, je uplne mimo. On je momentalne v rezime, ze sa este len zoznamuje s touto robotou. Nikto uceny z neba nespadol, tak neviem, preco to cakame od politikov. Hovori sa, ze taka pomyselna doba na to, aby sa novy politik ukazal, je 100 dni. Ak chces, mozes sem prist nadavat potom, ked dovtedy nic neurobi. Netvarme sa ako riaditelia vesmiru, ak sme tu robotu nerobili.
No a co sa tyka Fresovho pristupu, na ten si pokojne nadavaj, kolko chces, myslim, ze tam uz je na zaklade coho hodnotit.

Takze, ak ma niekto dat demisiu, nech to urobia ti, ktori nam tu uz dlho piju krv a vysledky ich "prace" vidime. Ale clovek, ktory ma veci pomaly este v krabici? Ak to takto budeme robit, to sa nabuduce mozno dockame, ze tu trat rozkopu uz len kvoli tomu, aby ju vytrhali, lebo sa o nu nebude mat kto starat.
Reply on: 810zssk #193:
Napriek tomu, ze mas pravdu, Droba vitazstvo utrpel. Na nom je vidiet, ze je uplne strateny a netusi co ma robit.
Reply on: Melange #196:
tak zas verim tomu ze od blumentalu k tescu na kamennom namesti prejde 3ka rychlejsie ako cez obchodnu... 🙂
Reply on: Odroň Papľuh #194:
Čo ja viem, mne aj vlastne celkom vyhovuje, že teraz všetko chodí cez Blumentál. Navyše Špitálska je v pohodlnej pešej dostupnosti od Obchodnej/Radlinského. Teraz, keď to spustia, tak na celej Špitálskej v smere do centra prakticky nebude zastávka, čo teda nie je nijaké zlepšenie oproti súčasnému výlukovému stavu.
Reply on: Odroň Papľuh #194:
"Kým je Vazovova rozkopaná, nebude spojazdnená ani Špitálska."

Podľa tejto tvojej logiky prestanú premávať električky úplne, nakoľko sa postupne rozkopáva aj Radlinského.

Inak, niečo také, ako zákonné lehoty ti zrejme nič nehovorí, že? Ty vieš len "nakopávať".
Odroň Papľuh

Odroň Papľuh

Reply on: 810zssk #193:
On má nejakú zahrievaciu skúšobnú lehotu? Ako prvé, čo mal urobiť, je nakopať tie lemry lenivé, čo pár stoviek metrov rekonštruujú pol roka. Nevidím od Drobu v tomto smere žiadnu iniciatívu. Na čo čaká, na vianočného kapra? A netrepte, že "iná stavba". Kým je Vazovova rozkopaná, nebude spojazdnená ani Špitálska. Alebo to má byť nejaké nové alibi pre lemry? Aby som nemusel odviesť prácu v rozumnom termíne, rozkopem susednú ulicu? Mimochodom, aj pri Metropolke je to stále rozkopané a autá jazdia po nových koľajniciach. Kim Čong-un by mal z tohto radosť, aj z vás, čo toto Kocúrkovo obhajujú.
Reply on: Odroň Papľuh #190:
Ziadat demisiu cloveka ktory je vo funkcii doslova dva dni za stav ktory trva tyzdne, to je snad nove dno.
Reply on: Odroň Papľuh #190:
Tá križovatka s Vazovovou je úplne iná stavba.
Reply on: Solider #189:
Kde sú tie staré dobré časy, keď sa po dokočení trať hneď sprevádzkovala...
Odroň Papľuh

Odroň Papľuh

Reply on: Solider #189:
Však hovorím o spojazdnení. Koho zaujíma, či je za tým pomalý stavebník alebo nejaký rakúsko-uhorský boľševický byrokrat. Podstata je, že električky pre banálnu opravu pár metrov trate nejazdia pol roka. V civilizovanej krajine alebo dokonca aj v tej Číne by bolo všetko hotové za pár týždňov. Mimochodom, ani tá stavba očividne nie je hotová, križovatka s Vazovovou je stále rozkopaná. Toto je na demisiu Nesrovnala, Freša a už asi aj Drobu.
Reply on: Odroň Papľuh #188:
A čo sa nesplnilo na termíne dokončenia k polovici novembra? Treba rozlišovať medzi pojmami dokončenie a sprevádzkovanie.
Odroň Papľuh

Odroň Papľuh

Tieto lemry neskutočné kedy to chcú konečne spojazdniť? Najpomalší národ sveta. Číňania nás rozdrvia na prach pri tomto tempe "práce". Freša treba nakopať za jeho básnenie o polovici novembra. V tejto krajine keď sa ohlási nejaký termín dokončenia, treba ho vynásobiť desiatimi a potom sa to blíži prvému odkladu dokončenia. Na riaditeľstve DPB keď im praskne žiarovka v lampe, vymieňajú ju 8 týždňov. To mám potvrdené z prvej ruky.
Reply on: kecho #184:
Podstatné je to slovo "približne".
Reply on: kecho #184:
Jedna vec je dokončené a druhá vec je sprevádzkované.
Reply on: Valec #183:
Potom je to okolo polovice novembra a nie do polovice.?
Reply on: kecho #181:
"Približne do polovice novembra" pre mňa znamená, že to bude plus mínus okolo toho 15.11. - pre mňa taký je taký akceptovateľný interval od 10. do 20.11. Ostatné je na začiatku, alebo koncom novembra.
Reply on: Ike #180:
To som nepochopil ani ja, na zaklade coho. Ale vsetci mu to zeru...
Reply on: Valec #179:
Termin "priblizne do polovice novembra" teda podla teba znamena na vianoce ci velku noc? Podla mna to je maximalne 15.11., inak by povedala pocas novembra alebo do konca novembra.
Reply on: kecho #177:
Doteraz mi nikto nevysvetlil, na základe akého kritériá je Drohovský "dopravný expert"
Reply on: kecho #177:
Jediný krát, čo tam vidím dátum 15.11. je v tabuľke, ktorú spracovala redakcia v nadväznosti na výroky Volfovej. Tá v oboch citátoch použila slovo "približne".
Reply on: Solider #176:
Uz len keby 3/4/9 stiahli z blumentalu cez americke, tak by to usetrilo minuty suchtania na Obchodnej. Cize v tomto krizna a odborarske az tak neponahlaju
Reply on: kecho #171:
Trať je už je fyzicky hotová, prebiehajú posledné asfaltovacie práce a následne bude ešte prebiehať realizácia trvale pružnej zálievky. Okrem toho musí DPB dokončiť opravu trate na Kamennom námestí, Odborárskom námestí a na Krížnej.
Reply on: kecho #171:
Kto hovoril, že to bude 15.11.? Zhotoviteľ, investor, alebo nejaký kecálek čo s tým má pramálo spoločné?
Reply on: lostrail #172:
Keby napr. preasfaltovavali Mickiewiczku, tak tbusy nepojdu, ale tram moze. Alebo ak by predcasne sprejazdnili aspon jednu vetvu - trasu 4/9 aj bez Americkeho, alebo trasa 3 bez Odborarskeho.
Reply on: lostrail #172:
Zaroven sa pustili aj do vymeny asflatu na ceste.
Reply on: kecho #171:
No minimalne vyluka trolejbusov bola predlzena do 30. novembra, takze to tiez nieco napovie...
15. november za rohom a vsade ticho...posuvaju otvorenie na vianoce? 🙂
Vôbec sa nemusíte ponáhľať ,kvôli jednej zastavke pri levoch,tam by bola lepšia pešia zona ako na Hviezdoslavovom námestí.
Reply on: Ámos #167:
A čo Ti nie je jasné?
Reply on: S499.1023 #165:
Ono to niekto vystura. Ide vsak primarne o to, ci ma BSK pravdu a ci pri liniovych stavbach sa ucastnici konania upovedomuju tak ako napisali.
Reply on: Solider #166:
Bolo by dobre chapat, ze zakony Slovenskej republiky maju posobnost na uzemi Slovenskej republiky a tak sa nezvtahuju na Cesku prepubliku, Polsku republiku a podobne. ?
Reply on: S499.1023 #164:
Práveže prenesený výkon potrebuje, lebo nejde o originárnu pôsobnosť orgánu samosprávy, preto ho len samospráva vykonáva pre štát za úhradu nákladov s tým spojených ?
Reply on: Ámos #161:
Tak ono by to chcelo medializovať, že zdržanie spôsobuje štátny tajomník MDV, ktorý je dvojjediným realitným magnátom.
Reply on: Solider #156:
Nejako pletieš dokopy samosprávu a štátnu správu ale inak samozrejme - je mestom a krajom súčasne, takže nepotrebuje prenesený výkon.
Bolo by logické, keby aj Bratislava bola samostatným krajom a nie, že BSK, ktorý serie na Bratislavu ako na placatý kameň sa zapája do výkonu štátnej správy, samozrejme len vtedy, keď treba uškodiť.
Oni tu polohu trate nepresunuli tak aby sa zmestili 2 zastavky oproti sebe na Marianskej? Teda ako pozeram tak nie.
Reply on: TeBeCe #151:
Cize sme odkazany na svojvolu predstavitelov ministersstva dopravy v konflikte zaujmov?

https://bratislava.sme.sk/c/20643121/ministerstvo-ziada-zastavit-obnovu-elektrickovej-trate-na-spitalskej.html

Reply on: si #159:
Jaj tak takéto špáry možno áno, ale magistrát chcel Špitálsku nanovo preasfaltovať celú.
Reply on: si #157:
myslis ze aj tu sparu medzi povodnym asfaltom a tym co betonuju zaleju betonom ? (tam by som predpokladal skor ze to doplnia asfaltom :-))
Reply on: si #157:
Malo by sa už len betónovať, priecestie sa asfaltovať nebude – je riešené formou cementobetónového krytu.
Reply on: Solider #155:
zeby sa pokusili to do nedele zaasfaltovat ? 🙂
Reply on: S499.1023 #153:
Mestské zastupiteľstvo má dvojjediné postavenie, ktoré mu určuje zákon o hlavnom meste Prahe a takisto je vymedzená aj pôsobnosť štátneho dráhového orgánu – električkové dráhy okrem Prahy. V Prahe to vykonáva na to vytvorená sekcia na magistráte. Preto sa nedá povedať, že by niekde v okolí vykonával prenesený výkon štátnej správy kraj so svojimi samostatnými orgánmi, ako napríklad v Bratislave, buď to robia priamo mestá (ktoré môžu byť zároveň správne a územne aj krajmi) alebo štátny dráhový úrad.
Reply on: TeBeCe #154:
Pracuje sa iba do nedele, od pondelka je stavebná činnosť odvolaná.
Aktualne betonuju kolaje na priecesti 29.8.
Reply on: Solider #152:
Akože nemá? A čo je mestské zastupiteľstvo?
Reply on: S499.1023 #148:
Ale nemá samostatné krajské samosprávne orgány. Preto sa nedá povedať, že v Prahe funkciu dráhového správneho orgánu v rámci prenesenej pôsobnosti štátnej správy vykonáva kraj.
Reply on: Ámos #150:
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky je v inštančnom postupe konečné a podľa § 59 ods. 4 zákona č. 71/1967 Zb. o správnom konaní v znení neskoršch predpisov nie je možné sa proti nemu odvolať. Toto rozhodnutie nie je preskúmateľné súdom.
Reply on: Solider #132:
Preco sa mesto dookola neodvolava, az do doby kym to nedokonci. Tak sa to predsa robi, nie?
Reply on: Odroň Papľuh #145:
Tomu sa hovori karma.?
Reply on: Solider #143:
Praha je samostatný kraj.
Reply on: Troll #146:
Este zabudame na nemalu skupiny ludi, ktori navrhuju / odsuhlasuju projekty len preto, aby im z toho nieco kvaplo, pricom ich vobec nezaujima skutocny prinos takeho projektu.
Reply on: Odroň Papľuh #145:
V každej civilizovanej krajine by to trvalo minimálne mesiac, 2 týždne možno tak v Japonsku alebo v Číne. My sme však kultúrne inde.

Skôr ide o to, že v našej krajine existuje množstvo ľudí, ktorí si nevedia do bodky splniť svoje povinnosti, a potom množstvo ľudí, ktorí vďaka tej prvej skupine ľudí dokážu blokovať výstavbu / rekonštrukciu verejne prospešných stavieb.
Odroň Papľuh

Odroň Papľuh

? My sme naozaj Bazmekistan. V každej civilizovanej krajine by takúto uličku zrekonštruovali za 2 týždne, tu to rozbombardujú na 3 mesiace a teraz ešte počúvame vyhrážky, že ani to nebude stačiť a v roku 2017 už električka po Špitálskej neprejde? Čiže zase ideme sadiť paradajky jak na Štúrovej a bude to rozdrbané dva roky? Tento národ by sa fakt mal hanbiť pred celým vesmírom a EÚ by nám asi mala zastaviť všetky dotácie, lebo vidno, kam to speje. Električka na koniec Petržalky, to bude asi ako diaľnica do Košíc, pochybujem, že pred rokom 2030 sa lemry vôbec rozhýbu. ?
Reply on: Solider #143:
Ak sa nemýlim, kedysi bol aj pre električkové a trolejbusové dráhy stavebným úradom Dopravný úrad (v tom čase asi ešte pod názvomŠtátny dráhový úrad - ŠDÚ, alebo Úrad pre reguláciu železničnej dopravy - ÚRŽD, čo bol bývalý ŠDÚ po premenovaní). Napríklad pre lanové dráhy je Dopravný úrad stavebným úradom aj v súčasnosti.
Zmena nastala v súvislosti so vznikom VÚC a neskorším presúvaním kompetencií na ne.
Ak má niekto podrobnejšie info, nech sa podelí ?
Reply on: Ike #142:
Myslel som to v skôr v porovnaní so zahraničím. Väčšinou to býva samostatný dráhový úrad, niečo ako náš Dopravný úrad, pre Prahu to robí magistrát, aj v Poľsku to robia magistráty.
Reply on: Solider #141:
no je to v zákone ? 513/2009 Z. z. § 105
Reply on: Ike #139:
Odhliadnuc od toho je dosť nezvyčajné, že stavebným úradom pre dráhy je samosprávny kraj.
Reply on: Ike #139:
Možno hlúpa otázka, ale kto za BSK to má na starosti?
Reply on: ufo #138:
Ide o to, že v podstate laxný prístup BSK výrazne nahral na smeč sťažovateľom.
Reply on: Ike #136:
Hlavný problém je zastávka, ktorá tam má vzniknúť. A pri počte nehnuteľností, ktoré Stromček vlastní, tento problém môže vzniknúť kdekoľvek.?
Reply on: Ike #136:
Otazka je to spravna, ale na nespravneho cloveka. Okrem toho, kto chce psa bit, palicu si najde. Ked chces, nedostatky najdes na kazdom projekte (niektore vytknute opravnene, ine uz menej).
Reply on: lostrail #134:
Nechcem sa tohto vnútrobloku zastávať, evidentne tu smrdí politika, ale prečo sa podobné riešenie nerobilo automaticky a v súlade so správnym poriadkom tak, aby sa zabránilo takémuto lacnému politikárčeniu?
Reply on: lostrail #134:
Ten oznam je už bezpredmetný.
Reply on: CePo #133:
Dufajme, ze teraz nebude Stromcek a jeho susedia hrat mrtveho chrobaka a pristupi k tomu aktivne, ked uz spustil tuto eskapadu.
Na rekonstrukcii sa bude pracovat asi do stredy a nasledne by malo dojst k zastaveniu prac. Prikladam aj oznam, ktory je vylepeny na kazdej brane pozdlz dotknutych vchodov.
Reply on: Trolley #130:
Na základe odvolaní bol spis odovzdaný odvolaciemu orgánu (ministerstvu), ktorý rozhodol, že stavebné povolenie pre jeho vady zruší a vec vráti kraju na opätovné prejednanie a rozhodnutie. Nepamätám si veru, že by niekedy bolo stavebné povolenie na rekonštrukciu trate takto zrušené až mesiac po začiatku rekonštrukčných prác.
Reply on: Trolley #130:
pravdepodobne išlo o ochranu verejnej zelene .... je snaha chrániť každý krík či Stromček ....
Reply on: Solider #129:
Prečo ministerstvo zrušilo stavebné povolenie?
Reply on: Ibiza #128:
Keďže ministerstvo zrušilo stavebné povolenie, tak teraz sa rekonštruovať nebude a takisto električky zrejme už tento rok po Špitálskej jazdiť nebudú.
A križovatku na Americkom nám. nebudú rekonštruovať? Nech nesrandujú! ? ? ? ? ?
Reply on: Pe67 #126:
No to je paráda. Dať všetky linky na radiálu v rovnakej minúte a potom 10 min.nič.
To je tá podpora MHD a prestupný systém v praxi.
To bol taký problém pohnúť s CP L2? Asi áno.
Reply on: david1 #121:
To že linky 2 a 4 idú vždy spolu je dôkaz že idú presne podľa CP. V hentom smere totiž majú odchody v rovnakej minúte.
Reply on: Martin Fundárek #124:
Preto by bolo viac ako vhodné riadiť to dopravákmi počas špičiek.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: david1 #121:
Problémy vznikajú aj v iných smeroch. Autá napchaté z Vazovovej do križovatky niekedy zablokujú električku z Rače a autá stojace v rade na Radlinského zasa výjazd električiek z Vazovovej.
Reply on: pharel #122:
To by si mal ošetriť DP. Je v jeho záujme aby vozidlá zbytočne nemeškali.
Reply on: david1 #121:
Prosim, napis na KDI 🙂 cim viac staznosti dostanu, ... , vlastne im je to uplne jedno 🙂
Reply on: Solider #119:
Pozoroval som to na Blumentáli jedno poobedie. Keby to tam v špičke riadili zelený panáčkovia bol by prechod omnoho svižnejší. Nepúštali by autá do križovatky pokial by nemali kam ďalej prejsť.
Problém vzniká len von z centra. Čidlo výhybky v strede zastávky spomaluje vyprázdňovanie zastávky. Ďalej zablokovaná Radlinského pre pruh v električkovom páse.

Električky chodia v zhluku. Medzera je niekedy skoro tri minúty. L2,4 vždy spolu.

V smere do centra je to plynulé.

Momentálne je L17 jediné možné riešenie, aby ostala kapacita aspoň po Račianske mýto zachovaná aj keď sa mi toto riešenie tiež nepáči.


Na Obchodnej som žiadne problémy nezaznamenal. Prechod je úplne plynulý.
Reply on: 810zssk #118:
Aj tych 6 liniek pri intervale 8 bude tiez zaujimavy pokus.
Reply on: 810zssk #118:
Nezmestila by sa na Blumentál a Obchodnú.
Aky je vlastne dovod pre premavku 17ky do Ruzinova a nie radsej na Nam. L. Stura (ako L8)? Nezmestila by sa dalsia linka na Obchodnu?
Reply on: Andy_-_SK #104:
Inak hlavne tie pristresky mohli konecne odmontovat a presunut na take zastavky, kde realne ludia stoja. Fakt je toto zbytocne aby tam boli. Je tolko inych zastavok kde chybaju pristresky, urcite odmontovanie a presun je lacnejsie nez kupa noveho pristresku.
Reply on: TomJ #101:
Nejaké možnosti s maximálne jedným presupom:

a) 4 alebo 39, prestup na Chatam, PKO alebo Lafranconi na 28, 29, 30, 37

b) 201 na Miletičovej na 70

c) v opačnom smere aj 50 na Trhovisku na 68, 201, 209
Reply on: Pe67 #114:
Ani jedna nejde z Trnavského mýta.

Reply on: Lechynator #110:
Lepšia kombinácia je 50 + 70
Reply on: Lechynator #110:
Linka 78 cez víkend nejazdí.
Reply on: Solider #108:
Ak má ísť o linku Rača - Ružinov, tak by sa radšej mohlo použiť číslo 16, keďže takáto linka s týmto číslom tu už istý čas bola a pri každej takejto dočasnej linke R-R by mohla byť takto značená.
Reply on: Solider #108:
Tak je teraz pravda, že tie súpravy na L8 až tak nehoria, najmä preto, že L9 ide v súbehu s L8 už od Obchodnej a tým ju čiastočne odbremeňuje. Ale po otvorení Špitálskej už na L8 budú súpravy potrebné.
Reply on: TomJ #101:
78 + 28
Reply on: Lukyno87 #106:
Od septembra asi ešte nie. Bude tam v špičke posila vo forme linky 17.
Reply on: Solider #105:
No tak to potom sa ospravedlňujem za nezmyselný komentár ?
Reply on: Solider #105:
A budú od septembra na L8 konečne súpravy alebo naďalej K2S?
Reply on: Andy_-_SK #104:
Však tam každé ráno a každý večer stojí kvantum výjazdov a dojazdov.
Takže Vazovova sa po 2 alebo 3 rokoch konečne využije ?
Reply on: Ari #100:
Netreb blbosti.
Si choď priamimi linkami cez tunel a láskavo nekomplikuj svojimi návrhmi cestovanie ostatným.
Reply on: Ari #100:
Kto sa potrebuje rýchlo dostať z mesta do KV alebo Dúbravky, môže použiť aj linky 5 a 9.

Mimochodom, nemyslím si, že by bolo mesto ochotné financovať celotýždennú premávku linky 6, keď netreba (keď bola výluka na Štúrovej, nebola iná možnosť, teraz ale linke 4 nič nebráni ísť cez nábrežie).

A ešte jedna vec, možno tých ľudí až tak veľa pod mostom nevystupuje (nechodím tade pravidelne, ale nezdá sa mi, že by ich bolo zas tak málo), poraď mi, ako by som sa v prípade odklonu linky 4 cez tunel dostal cez víkend z Trnavského mýta pod Most SNP (bez nutnosti dlhších peších presunov).
Reply on: TomJ #97:
99% cestujúcich L.4 idú do Karlovky, DD a Dúbravky a budu sa motať a tráviť čas v nezmyselných obchádzkach len preto aby nejaký hypotetický a ani neexistujúci cestujúci z východnej časti mesta prestúpil pod novým mostom.
Reply on: MatejBA #91:
Nech sa riešia dôvody tých zápch. /výhybka na Radlinského, krátky signál na Kolárku/
Prečo by si ich mali cestujúci odniesť polovičnou kapacitou.

Si spomeň ako ste prskali keď vám na chvílu zrušili L6 po most a ostala tam iba L4.
Reply on: Gryzly65 #95:
Uzemnenie urobili až v noci z utorka na stredu. Teraz sa bude postupne frézovať až v smere ku križovatke 29. augusta.
Reply on: Ari #96:
Je to dosť významný prestupny uzol na to, aby tam nejaka električkovej linka z východnej časti mesta jazdila.
Reply on: TomJ #93:
Je taky veky prúd cestujúcich z východnej časti mesta pod novy most? L.70 po A.S. je vždy poloprázdna, aj dalo by sa prestúpiť z L.8 či doraziť par metrov pešo z námestia Stura
Reply on: Solider #94:
Z toho, čo som videl od križovatky s 29.8. aj začali. Minimálne uzemnenie troleja tam minulú noc nebolo.
Reply on: kecho #89:
A kto povedal, že stavebné práce mali začať 1.8.? Výluka začala 1.8., stavebné práce začali a mali začať v stredu 2.8.
Reply on: Ari #90:
A východná časť mesta by prišla o posledný plnohodnotný spoj pod Most SNP (linku 70 s jej slabým intervalom a meškaniami nemôžeme považovať za plnohodnotné spojenie a linka 50 tam jazdí len jednosmerne).
Reply on: MatejBA #91:
Čo tu máte všetci s tým rušením liniek?

Zruším linku 1 = počas turistickej sezóny zoberiem dôležitý spoj na železničnú stanicu.
Presmerujem linku 3 na HLST = Všetci Račania idúci do centra sa budú trepať do linky 5, ktorá to kapacitne nezvládne.
Presmerujem linku 8 do Rače = Ružinovu zostane jediný plnohodnotný spoj do centra (linka 9 bude preplňovaná) a Rača dostane spoj navyše, ktorý im aj tak bude na dve veci, lebo do centra nepôjde.
Presmerujem linku 6 do Petržalky namiesto liniek 1 a 3 = oslabím kapacitu o polovicu alebo naopak zbytočne posilním trasu KV - centrum (tu si totiž neuviedol, či by linka 6 mala bežný interval 10 minút alebo, keďže z tvojho prípevku som vyvodil, že by nahradila obe petržalské linky, interval 5 minút).
Reply on: david1 #65:
To uz radsej mohli potiahnut pocas rekonstrukcie L6 cez Jesenskeho do Petrzalky (so zastavkou pri Luxore/Bille), L3 potiahnut na Hlavnu stanicu a L1 zrusit, aby sa odlahcila Obchodna a zmensili zapchy.

Alternativne este mohli L1 zrusit a potiahnut L8 do Petrzalky, alebo zrusit L8 a tahat L7/L8 po trase Raca - Vazovova - Ruzinov.

Ano, je to mizerny navrh, ale ako hovorim, odlahcilo by to Obchodnu a zmensilo zapchy.
Radšej by išla 4 cez tunel a celodenná/celotýždenna 6 do Safarikova námestia ?
Reply on: Solider #87:
Čiže je bežný technologický postup osadiť plot, potom si oddýchnuť po mimoriadne náročnej činnosti, nabrať sily a počkať s ďalšou prácou, kým plot zapustí korene a až po tomto "technologickom" čase začať demontovať pôvodné teleso? ?
Taká "drobnosť" ako časová minimalizácia obmedzenia ľudí (električiek) prácou "sa nenosí"? Či keď je termín "etapy" 35 dní, tak ani zaboha to dokončiť aspoň o deň-dva skôr?
Len dúfam, že ešte neprídu s podozrením na nevybuchnutú muníciu z II. setovej vojny...
Reply on: pharel #79:
To sa nájdu aj takí hazardéri, čo si na tie lavičky na zastávkach aj sadnú? ?
Reply on: pharel #84:
Zase takéto bláboly? Tri mesiace to trvá kvôli tomu, že posledná etapa – Americké námestie, sa bude robiť v septembri a októbri. Každá etapa trvá cca 35 dní a kvôii tomu, že nemôžu byť všetky križovatky úplne uzavreté, sa to robí po etapách a teda v celkovom trvaní do 29.10.
Reply on: david1 #81:
Na Vinohradoch sa kumuluje viac problémov, úplne vyriešiť sa to dá jedine preložením trate a obratiska.
Reply on: pharel #84:
Keď robili Račiansku tak sa to tak dialo. Hneď prvý deň odnášali tatrovky rozvarené časti starých koľají.

Ináč predošlá rekonštrukcia v roku 1988 im trvala 80 dní.
Vcerajsia bilancia: Osadene znacky a plot - cca v trvani hodiny. Cely den potom nic. Takto sa u nas pracuje, potom to trva 3 mesiace. V inom state by uz mali vyrvanu polku kolajnic v prvy den.
Reply on: david1 #80:
Čím mesto určite poteší zákazníkov DPB takmer minútovým zbytočným čakaní na červenú v 35°C v neklimatizovanom buse. 🙂
Reply on: david1 #81:
Aspon bude CSS zabezpecovat trhanie vlacikov ? ?
Reply on: Solider #74:
Priepustnosť križovatiek je o ich nastavení. To som ti už vravel napr. pri Vinohradoch.
Kedysi tam bolo viac električiek vrátane centra.

Ako písal Solider neboli schopný ani upraviť Kolárovo nám. na prejazd aspoň dvoch súprav.
Reply on: kecho #76:
Aha ty si myslel tie dvojičky pri červenej pošte. Hej tie sú nastavené na starý prúd MHD.
Reply on: kecho #77:
Ani ani. Sedeli bud v pristresku alebo boli otoceni na smer, odkial mala prist elina 🙂
Zopár pripomienok.

1. Čo sa týka prekladov, asi sa to nedalo lepšie urobiť, ale asi najviac bije do očí preklad 4+6 poobede z Karlovky do centra. Linka 6, ktorá aj doteraz pri normálnom preklade viezla málo ľudí, ide po novom len minútu po linke 4. Ak bude 4-ka meškať z Dúbravky, ale ešte sa stihne zaradiť pred 6-ku, tak pôjdu celú cestu v závese a 29T na linke 6 odvezie možno toľko ľudí, čo by pobral aj minibus.

2. K návrhom zmien linkového vedenia. Ak by sme hneď počas výluky prešli na jednolinkový variant, stále by na radiálach musel byť zachovaný interval 5 min. Teda na Obchodnú by jazdil ten istý počet spojov, len by bolo menej liniek. Jedine, že by vďaka tomu mohli byť lepšie rozostupy medzi spojmi, ale to tiež len za ideálnych podmienok a dobre nastavených časoch odchodov. Preto mi akékoľvek ďalšie presmerovanie liniek (a hlavne tých, ktoré výlukou nie sú dotknuté) príde zbytočné.

3. Čo sa týka kapacity Blumentálu, pomohlo by dočasne vylúčiť IAD smer RaMy, lebo aj tak tam furt bude stáť nejaká električka a bude to spôsobovať kolóny áut a chaos. A tiež som zvedavý na september a hlavne keď začne semester, keď na zastávke smer centrum bude okrem 7 liniek s 8 min intervalom stáť každé 4 min 94-ka a každých 5 min 31-ka.
Reply on: pharel #75:
A aspoň slúchadlá v ušiach, či rovno štýlovo mobil v ruke? ?
Reply on: david1 #73:
Križovatka Bosákova-Šustekova nemala s električkou nič spoločné. 🙂
Haha niektori ludia su strasne nevsimavi. Mlada holka stoji na Kamennom a ani si nevsimla ze je to oplotene ta trat, ze elinaby tadial asi tazko presla. Su jak roboti, idu podla zvyku bez toho aby sa obzerali :))
Reply on: david1 #64:
Ružinovu bude postačovať kapacitnejšia L8. V Rači sa na to musí ísť inak. Tam to počas školského roka v rannej špičke nestačí ani so súpravami na 3+5+7. Takže buď pridať štvrtú linku alebo posilniť interval na linke 7. Naráža to však už na priepustnosť jednotlivých križovatiek na radiále a dosť chýba aj spojka v areáli Univerzitnej nemocnice, kde sa tieto spoje mohli otáčať tak, aby obojsmerne obslúžili Blumentál bez nutnosti obrátky cez SNP, teda zvýšenie prevádzkovej efektivity pri úspore vzkm.
Reply on: kecho #72:
Bola tade predsa vedená oficíálna obchádzka Starého mosta. Teraz je tam dinamické riadenie no nie úplne ideálne pre ostatné smery križujúce električku.
Minule v L84 z Ovsišťa sme tam čakali cez dve minúty pre zhluk električiek , ktoré úplne odstavili všetky ostatné smery.
Reply on: david1 #55:
"Neviem či bol napríklad upravený signálny plán na Kolárovom nám. , aby prešli aspoň dve súpravy " ? ? ? Nevedia zmeniť signálny plán na Bosákovej, hoci cez Starý most už 7 rokov nejazdia autá a ty chceš od mesta operatívnu zmenu CSS v centre? ?
Reply on: Jergus1 #69:
Vzhladom na vytazenost Blumentalu radsej dal L7 docasne radsej na Ruzinov
Reply on: pharel #61:
take pokusy s v podstate nepouzitelnymi linkami tu uz boli... cez vazovovou prejde medzi racou a ruzinovom minimum ludi, zo spojov z race vystupuje na racismyte cca 1/3 osadenstva, takze sa budes snazit (pri idealnom preklade) narvat cca 5/6 cestujucich do tej zvysnej linky (2/3 budu urcite niekde cakat na ten spoj ktory pokracuje do mesta a 1/3 bude jedno cim pojdu lebo vystupia na racku, pri idealnom preklade sa strafia 1:1 na L3:L5, takze v tej tvojej zbastardenej L3 skonci polovica z jednej tretiny a zvysok sa bude snazit ist tou jedinou ostavajucou pouzitelnou linkou), takze to by si tomu teda pomohol....
Reply on: Viko #62:
Pokiaľ to budú 3 mesiace, tak to berem. Ale však vieme ako to býva.. a taktiež most SNP...
A L7 by som vzľadom na vyťaženosť Obchodnej zatiaľ presmeroval na hl. stanicu, možno aj trvalo.
Zaujímalo by ma či v 20.rokoch existovala radiala po Štefánnikovej / ktorá ináč evidentne chýba/ a súčasne paralery po Obchodnej a Špitálskej.
Reply on: Melange #66:
Tak isto ako pri zatvorení tunela bola vždy pri mimoriadnostiach a dokonca aj banálnych prerušeniach na Jesenského odstavená Dúbravka...

NAD bola z SNP alebo od Malej scény
Reply on: Melange #66:
Ešte nikdy sa snáď nestalo, že by pri tej našej hypersieti tvorenej dvomi paralelnými traťami v meste bola jedna z nich v rekonštrukcii?
Fakt som zvedavý na to, keď sa počas rekonštrukcie Špitálskej niečo stane na Radlinského alebo Obchodnej, trebárs havária, vykoľajenie alebo čokoľvek na tento spôsob... a šesť električkových liniek ostane paralyzovaných.
Reply on: Viko #62:
L6 nech kludne je. No za predpokladu odstránenia problémov s obratmi v Petržalke ako bolo aj písané v článku...
Nech sprevádzkujú odchod priamo z výstupišťa naspäť pre zmeškaný spoj. Ináč budú ešte väčšie nepravidelnosti ako doteraz keď sa vozy neobiehajú a meškanie sa prenáša aj na druhú linku.

Keby sa vybudovalo plánované klasické obratisko toto by sa nemuselo vôbec riešiť a aj výprava by mohla byť kombinovaná s duplákmi.
Reply on: pharel #61:
Ako sa odlahčí Obchodná? Že tam bude chodiť iba narvatá L5 z Rače?
Ružinov nech sa posilní no nie na úkor inej radiály.
Reply on: Viko #62:
Myslel to tak, že ak na L1 nasadíme Kačice, tak uvoľníme Škodovky pre použitie na iných linkách (napr. L8), o celkovom šetrení vozov samozrejme nemôže byť ani reči. A voziť (nielen)turistov s batožinami z Hlavnej železničnej stanice na všetky smery výlučne najstaršími vysokopodlažnými črepmi, to je asi tiež v pohode
Reply on: Jergus1 #57:
Počkaj, čo? Postaví sa nová radiála pre spojenie Petržalka-centrum-Hlavná stanica a poslať na ňu linku tejto trasy je zrazu nešťastné?Oplatí sa kvôli súbehu domotať na tri mesiace ľudí, potom to vrátiť a raz keď padnú traktory a spraví sa Americké, domotáme prehadzovaním znova? Takú L8 nezrušíme tiež? Veď amen tma tiež pôjdu teraz spolu až k Trojičke a výbežok k Štúrovi je rovnako zanedbateľný ako na Hlavnú ?

Mne sa zdá, že L3 sa pri jazde z Petržky viditeľne vyprázdni na Šafku, zatiaľ čo z L1 postupne ubúda až po STU. Takže význam L3 je pre Raču, L1 pre Petržalku.
Tá L6 by možno nebola zlá, ale nechápem, ako by sa tým ušetrili vozy. Presunom z kratšej linky na dlhšiu sa rozmnožia alebo?
Reply on: si #58:
Tak potom by mohla 3 chodit do Ruzinova cez Vazovovu 🙂 odlahci sa Obchodna a pribudne linka do Ruzinova.
Reply on: Solider #59:
Takže L7 po Obchodnej asi nehrozí od septembra?
Reply on: david1 #55:
Nebol zatiaľ upravený signálny plán na Kollárku a výhybkár na Blumentáli v čase špičky by určite pomohol, prvé septembrové dni však naplno ukážu.
Reply on: pharel #54:
a ta L5 v 10minutovom intervale by urcite aj zvladla vsetkych pobrat, ked uz aj dnes v rannej spicke obcas ostavaju na racianskej ludia na zastavkach...
Reply on: pharel #54:
Nie som si istý, či ťahať L1 z Petržalky na hl.stanicu, bol šťastný nápad a pri súčasnom stave rekonštrukcii, ktoré, ako vieme, nebudú iste krátkodobé, tak vlastne L1 dokonca takmer kopiruje L3. L3 je so svojou račačianskou radialou neporovnateľne využivanejšia akol L1. Tá by bola asi užičnejšia na svojej pradávnej trase okolo ND, na nám. L- Štúra. Z Petržalky si viem predtaviť zmysluplnejšie spoje, za súčasneho stavu neprejazdného mostu SNP rohodne L6. A ako bunus tohto riešenia by boli uvolnené T30 z L1, ktoré možu byť použité napr.aj na L8.
Reply on: pharel #51:
Jeden z prikladov, preco vylucit IAD z Radlinskeho tak vseobecne (alebo teda aspon prejazdy). Snad aj toto zle bude na nieco dobre. Stale vsak krutiom hlavou nad tymi tromi mesiacmi. Celkom dlho to chcu robit vzhladom na rozsah prac.
Reply on: pharel #54:
Nejde o počet liniek ale zachovanie ponúkanej kapacity do/z centra. Neviem či bol napríklad upravený signálny plán na Kolárovom nám. , aby prešli aspoň dve súpravy cez križovatku. Ďalej aspoň počas 10 min. int. či neskôr od Septembra 8 min.int. vypnúť výhybku na Radlinského a prehadzovať ju ručne na to určeným človekom pre rýchlejšie vyprázdňovanie zastávky a hlavne možnosti zastavenia dvoch súprav za sebou..

Možno ich to časom napadne.
Reply on: david1 #52:
Ja viem ze tam je to cidlo, ja len ci bolo dobre to riesit tak, ze vsetky link odklonia cez obchodnu, mohli napriklad tu L3 zrusit, sak prestup z L1 na L5 mohol byt na Obchodnej. Tiez by som dal L9 smer stanica a posilnil L8. Neviem, to mi len tak napadlo ale urcite su tu chalani, co mi to hned tuto ideu vyvratia z rozumnych logisticko-kapacitno-nakladovych dovodov 🙂 Uz aby sa zacala stavat ta trat cez Euroveau, Dulovo nam smer Saleziani.
Musím povedať, že DPB sa pri výlukových CP veľmi nepredviedol, aspoň v špičke a sedle pracovných dní počas prázdnin:
- preklady na Vajnorskú žiadne (odchod L2+L4 z Blumentálu súčasne a aj keď realita bude iná, preklad to nebude),
- na Račiansku žiadna sláva (preklad 3min-7min),
- na Obchodnej / Kapucínskej smer K. Ves tiež preklad 3min-7min,
- na nábreží L4+L6 ráno smer K. Ves súčasne a poobede do centra takmer súčasne (preklad 1min-9min),
- jedine smer Ružinov je ok, ak teda pominieme problémy s kapacitou 😛

Niekto by mohol argumentovať, že dôležitý je smer z radiál do centra, lenže ani z Dúbravky to teraz nie je dobré, keďže aktuálne vychádza lepšie nechať L4 odísť a odviezť sa nasledujúcou L5 a stále je vysoká pravdepodobnosť, že dorazíte k Polusu skôr (L2 bude pri Blumentáli meškať menej ako L4); jediným pozitívom zostane tak to, že štvorka bude konečne poloprázdna.

To sú výlukou nedotknuté linky s prestávkami na konečných tak na hrane, že by im posuny už nevyšli, alebo sa iba nikomu nechcelo nad tým rozmýľať?
Reply on: pharel #51:
Jasne že sa to kopí keď nad zastávkou je čidlo na prehadzovanie výhybky. Je to zle umiestnená zastávka, ktorá neumožnuje vybavenie ani dvoch súprav naraz. No niektorý vodiči to dokážu...
V minulosti to bolo na Kyjevskom /Kamennom/ nám. Vláčiky od Štúrovej a Jesenského v špičke...
No uz sa to tam kopi, dnes rano pred 9tou 5 elin od Obchodnej na zastavke Blumental stali v kolone cakajuc na tu pred nou na zastavke...plus auta - tie nemaju sancu prejst ked tam stale bude zastavovat elektricka 😃
No vyletna jazda L4 Safko-Obch.-Legionarska trvala teraz rano cca 10min. Eliny si navzajom krasne zavadzaju, hlavne teda na Obchodnej ?
Ešte by to chcelo cencúle v tuneli a nejakú tú "mestotvornú" pseudoakciu na Jesenského á la rallye či oslava VOSR a v rámci el. tratí sme zase tam, kde sme boli pred pár rokmi 🙂
Reply on: nacar #46:
Ale to je iná výluka z iného dôvodu.
Reply on: nacar #46:
Po prvé je to kvôli prerábke plynovodu na 29. augusta a je to jednosmerne. Takže to vôbec nesúvisí s prerábkou Špitálskej.
Reply on: Solider #44:
Ale keby vedeli plánovať dopredu, už sa tam spomenie aj L7 od septembra.
Reply on: Trolley #43:
Z textu to nevyplýva, pretože výluka je od 1.8. a v tomto čase L7 nepremáva, takže sa jej výluka (zatiaľ) netýka.
Reply on: Lukyno87 #42:
Obaja máte istým spôsobom pravdu. Z textu to vyznie tak, že L7 sa výluka netýka. Na druhej strane je jasné, že aj ona pôjde po výlukovej trase ale to sa bude riešiť 5 minút po 12tej. ☺
Reply on: jandro #41:
A ako by tam premávala, keď tam bude stavenisko?
L7 teda bude premávať ako jediná po Špitálskej aj naďalej?
Reply on: Kanarcan #38:
Pri výluke na Americkom námestí:
207: obchádzka cez Ul. 29. augusta, Mlynské nivy a Svätoplukovu
208: obchádzka cez Ul. 29. augusta a Mlynské nivy

Výluka 29. augusta/Špitálska:
212: obchádzka cez Americké námestie, Záhradnícku a Svätoplukovu
202 výjazdy a dojazdy: obchádzka cez Americké námestie, Záhradnícku a Svätoplukovu

Ak sa začne výluka na Mlynských nivách už po skončení leta, tak sa premávka trolejbusov na Ul. 29. augusta pravdepodobne už dočasne neobnoví.
Reply on: Kanarcan #38:
Nie sme v Zurichu aby sme uz dnes vedeli kedy sa tam bager dostane!!
BTW: Trolejbusy 212 budú ako chodiť? Alebo rozkopanú Špitálsku prelevitujú? Pokiaľ si pamätám, tak sa má robiť aj križovanie s 29. augusta.
Reply on: birch #32:
Presne na toto som minule pozeral ako puk, ked som zistoval, ktora "posledna" ide z mesta do KV. Ludia, co ich tie pismenka nezaujimaju, musia mat v tomto meste zaujimavy zivot.
Tiez by sa to malo podla mna uvadzat pri L8, kedze su to prave tie, ktore idu takto, ked idu do vozovne.
Reply on: Trolley #35:
Presne tak
Reply on: birch #32:
Tie odchody mohli vložiť do CP L8 a bolo by po probléme.
Reply on: Solider #29:
Veď najnovšie máme interval načo preklady ?
Ináč aj teraz ide bežne L4 a v závese za ňou L2 . Do Ružinova meškajúca L8 a a za ňou L9..
Do Rače ide väčšinou L3 spolu s L7 a za dve minútky ešte L5..
Reply on: Valec #31:
Poobede a večer si nesadneš už na Kamennom v L3. Toľko k volnej kapacite. Signálne plány sa dajú a mali by sa upraviť počas výluky na Kolárku ak by toto mal byť problém.

Za mňa, keď už silou mocou skracovať L7 na skôr na stanicu ako do Ružinova.
Ostane obslúžený Blumentál, kde je prestup na hrane v oboch smeroch na zvyšné linky do centra.
Cestujúci z Račianskej do Ružinova využijú rýchlejšiu L50 tak ako doteraz.
Pri prvej trase L16 bolo na Vazovovej v nej ešte menej ľudí ako v súčasnej L97 v centre.

Podobné výluky už boli v centre a to tam jazdilo podstatne viac električiek.

Slávne boli vláčiky zo Štúrovej a Jesenského pred Manderlou počas špičiek.
Jedna z poznámok v CP linky 9 smer Karlova Ves je na zaplakanie:
N - Ide po trase linky 8 na Nám. Ľ. Štúra, ďalej do Vozovne Jurajov dvor

Ako ďalší krok môžeme čísla liniek zrušiť a dať tam iba cieľové stanice, pri L4 veľkoryso doplnené poznámkou "cez Šafárikovo nám. / Nám. Ľ. Štúra". K tomu intervalový cestovný poriadok a dielo skazy bude dokonané 😛
Reply on: Solider #30:
"Pri presmerovaní L7 do Ružinova isto príde k preťažovaniu L3."
Ja by som ani nepovedal. Ráno (kedy jazdí plnšia)cca tretina vystúpi na Račku, druhá tretina na Blumentáli a zvyšok na ostatných zastávkach po trase, najmä na Mariánskej. Ak sa nejaká časť ľudí dnes využívajúcich z L3 a L5 preskupí do prázdnejšej L7 (najmä tí po Račko, alebo tí, čo z Rače cestujú do Ružinova), tak by nemuseli byť žiadne problémy.

BTW, ak miesto L7 posilníš L3, nezostane stále ten istý problém s križovatkou na Kollárku a na Obchodnej?
Reply on: david1 #27:
Trať na Obchodnej a Kollárovom námestí má svoju priepustnosť a obávam sa, že ďalšie vlaky L7 obojsmerne by ju úplne zapchali. Svetlá na Kollárovom námestí pustia len jeden voz, zastávka na Poštovej je len pre jeden voz, a koľko bude počet spojov v jednej špičkovej hodine? Určite by bolo najideálnejšie namiesto L7 posilniť v rannej a popoludňajšej špičke linku 3, ale naráža to na kapacitu nešťastne riešeného obratiska v Petržalke a nedostatok obojsmerných vozov (ktorý sa ešte znásobí, ak si pretlačia predĺženie L6 do Petržalky) a na dogmu jednotného celosieťového intervalu. Pri presmerovaní L7 do Ružinova isto príde k preťažovaniu L3.
Reply on: Mike #28:
Tie preklady fungujú len na papieri. Nejako výraznejšie by som sa tým nezaoberal.
CP liniek nedotknutých výlukou, teda najmä 2 a 5 sa nebudú meniť?
3+5 bude cez pracovné dni cez deň v smere do Rače preklad 3/7, resp. z dôvodu odlišnej jazdnej doby z niektorých zastávok 2/8.

Horšie na tom bude Vajnorská, od Blumentálu majú ísť podľa cp na Vajnorskú cez deň 2 a 4 naraz (rovnaká minúta), večer a cez víkend tam bude "preklad" 3/12 ...
Reply on: Rubber38 #14:
Lebo ťa nedovezie ani do prestupného uzla kam prestúpiš ďalej na napr. L4,8 smer centrum. Naopak detto.
Kedysi tade išlo omnoho viac vlakov čiže by sa to dalo zvládnuť aj bez jej rušenia.

Riešim oslabenie kapacity na Račianskej radiále z centra.
Kľudne nech sa posilní L5 v špičke alebo L3 namiesto L7 ale nech zostane zachovaná kapacita do centra.
Kto si ešte spomenie ako chceli Obchodnú rekonštruovať a spraviť ju čiastočne jednokoľajnú, aby mali podniky väčšie terasy? Také požiadavky naozaj boli a dokonca to istí ľudia na meste podporovali. No už vidím ako by to dopadlo keby to tam malo behať po jednej koľaji, hoc iba na 150 metrovom úseku niekde uprostred Obchodnej. ?
Reply on: S499.1023 #21:
Alebo keď bola odstavená Obchodná, všetko muselo cez Špitálsku.
Reply on: fanatikmhd #17:
Počas semestra na VŠ snáď najviac ľudí vystupuje na Šafku z L1. A na druhej strane, v popoludňajšej špičke je L1 na stanicu celkom slušne vyťažená, osobne som sa obával či nebude voziť hlavne vzduch, ale občas ani cez víkend si neviem nájsť miesto na sedenie. Hoci občas vozí vzduch ak dlhšie nepríde na stanicu nejaký vlak.

Myslím, že väčším problémom bude priepustnosť Blumentálu. A keby už sa zrušila jedna zo súčasných liniek v Petržalke, tak by asi z toho nakoniec musel vyjsť dočasný jednolinkový variant a potom by menej bolelo zrušenie L2 ako L1.
Reply on: piggee #20:
A čím by potom posilnil tie ostatné linky, keď by ušetrené vozy dal na predĺženú L6? ?
Reply on: TomJ #19:
Plus zamestnaci a v októbri už aj vysokoškoláci.
Reply on: fanatikmhd #17:
Ty si ukrutná trubica, chlapče. V tom 89. či kedy sa Špitálsky robila, sa toho cez Uhorskú muselo pretlačiť podstatne viac.
Reply on: Valec #18:
L6 do Petrzalky ? ? ?
Reply on: fanatikmhd #17:
Spýtam sa to isté, čo Valec: Ako by si vyriešil kapacitu v Petržalke po zrušení linky 1.
P.S. Turistov by si moc nepotešil, keby si im počas sezóny zrušil spoj na stanicu. 93 zo Zochovej by to asi sama nezvládla.
Reply on: fanatikmhd #17:
Minimálne L6 si z toho zoznamu môžeš vyškrtnúť. A pravdepodobne aj L7. Mimochodom, minútový interval tam máš aj vo večerných hodinách a žiadny hrozný vláčik tam nevzniká.
Mimochodom, ako by si vyriešil kapacitu z Petržalky, keď zrušíš L1?
Reply on: TomJ #16:
tak ako zas okrem zastavky na SNP zas tolko toho centra neobsluhuje. Ja neviem, ale pride mi ze na l.1 je viac nez dost vozov na to, aby to 3 mesiace jazdilo ako dve cisla linky totalne v subehu. ci? Ja lne skor aby zas obchodna stihala. pri 20km/h a tolkych linkach v takom intervala tam bude slusny naval...dokonca..by som povedal ze dost slusny na to, aby mal vozickar problem prejst cez kolaje.... Si vezmi ráno 1,3,4,5,6,7,8,9 v 8min takte mas voz/minuta. Plus protismer. Plus dlzka vozov a rychlost odbavovania v zastavke a nejake male meskanie = dost slusne dlhy vlacik 😃
Reply on: fanatikmhd #15:
A odrezať centrum od HLST? Alebo dáme dočasne busovú X13?
Skôr by som to videl na dočasný jednolinkový variant. Napadlo ma niekoľko možností, no ani jedna sa mi úplne nepáči.
Taký dotaz : Je potom potrebné viesť linku 1? Nie je výhodnejšie radšej stiahnúť vozy z nej a posilniť niektorú inú linku ktorá je na pokraji kapacít? Predsa len... Pre tie dve zastávky....
Reply on: david1 #12:
Prečo hovadina? Ak bude naďalej L8 obsadzovaná aj v špičkách KotasKačicami, tak špičkové posilnenie ružinovskej radiály rozhodne nebude voziť vzduch, samozrejme za predpokladu, že ranné odchody L7 v smere z R. do mesta a poobedné z mesta budú primerane koordinované s ostatnými linkami, tj. nie minútu za L8 a pod.

Na HLŠŤ by to jednak vozilo vzduch a jednak by to zaťažovalo Blumentál. Jedinou výhodou by boli ušetrené vzkm, ale ak by šetrenie bolo jedinou prioritou, tak by som to už radšej spojil s L6, ako voľakedy
Reply on: Pajo #10:
Posledná reko trvala 80 dní.
Reply on: Solider #3:
To by bola strašná hovadina. To už radšej na hlavnú keď je obava z preťaženia siete na Obchodnej. Na Blumentáli by sa dalo prestúpiť obojsmerne.
Reply on: Mike #9:
lebo uz aj ta vozovka potrebuje opravit.
Reply on: kecho #8:
3 mesiace je plán, realita bude 4 ☺
Reply on: eMDi #7:
V niektorých časoch možno áno.
To co tam budu robit tri mesiace na takom kratkom useku? Stavat novu ulicu?
Reply on: JamaVOku #6:
spitalska bude tiez neprejazdna pre auta? ci sa bude robit len kolajovy zvrsok?
Reply on: MatejBA #5:
Alebo tam budu pekne zapchy.
A vylucia auta z Blumentalu alebo tam budu pekne zapchy? ?
Reply on: Solider #3:
Wau. to by bolo super
Reply on: Trolley #1:
Od septembra pravdepodobne do Ružinova.
Reply on: Trolley #1:
Ta sa vyriesi ked sa vrati kompetentna osoba z dovolenky ? Mozno by stacilo ju dat aj na Hlavnu stanicu ved na Obchodnej budu aj 3 aj 5 do Race ?
A na L7 sa zabudlo?