Premávka MHD počas jarných prázdnin (22nd – 26 Feb 2016)

Väčšina liniek bude premávať v prázdninovom režime.

Počas jarných školských prázdnin v dňoch 22. až 26. februára 2016 bude premávka liniek MHD upravená nasledovne:

  • bez obmedzenia podľa cestovných poriadkov platných pre pracovný deň školského roka budú premávať linky 31, 39, 87 a 184 a tiež aj linky, ktoré v cestovných poriadkoch nemajú rozdelený stĺpec pracovný deň na školský rok a školské prázdniny,
  • podľa prázdninových cestovných poriadkov (stĺpec Pracovný deň - školské prázdniny) budú premávať všetky ostatné linky.
  • linky 133 a 192 počas školských prázdnin nepremávajú.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: S499.1023 #58:
Vlado bol fasa chalan, začal jazdiť niečo neskôr ako ja, najskôr ako brigádnik, ku koncu mojej kariéry prešiel jazdiť nastálo, inak JS asi nemá šťastie na parťákov, aj jeho ďalší parťák LL to má už za sebou a tiež to bol relatívne mladý chlap ☠
Reply on: trolejbus6207 #57:
On po odchode z DPB robil dlho v autoškole Tomi, kde sa mohol venovať svojej obľúbenej zábave - zvádzaniu frekventantiek. Párkrát sme sa stretli, viac-menej náhodou. Odkedy som v Prahe, som ho stretol len raz, až vlani som dostal tú správu.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: S499.1023 #55:
V Tvojej aktívnej dobe na pavučinách bol RV už veľký podnikateľ a neskôr aj pos.anec...
VG sa zjavne pre jazdenie na trolejbuse narodil, nech mu je zem ľahká, ak je pravda to, čo píšeš v ďalšom príspevku
Reply on: S499.1023 #55:
Inak Vlado G. vraj vlani či predvlani zomrel, hovoril mi známy ešteaktívny trolejbusár.
Reply on: trolejbus6207 #54:
Tak toho som ja už nezažil.
Inak to Vladove jazdenie ma fascinovalo aj preto, že ten voz nebol nič moc, keď som ho dostal, tak som zbieral na každom rohu, navyše Vlado jazdil proti logike - rezal oblúky vnútornou stranou etc.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: S499.1023 #53:
tak na Vlada G. som sa nechytal ani ja a to istú dobu som jazdil dosť svižne ? ale aj tak najrýchlejší pilot bol určite pán pos.anec Roman V. ? ? ?
Reply on: trolejbus6207 #52:
Jula 6517 vyvažoval zase jeho parťák Vlado G., ktorý bol hádam najrýchlejší z hroboňákov. To človek videl 6517 a hneď aj zozadu vedel, ktorý z tých dvoch je v práci ? .
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: S499.1023 #51:
určite si plesal od samej radosti, keď si vymákol pred sebou malého Jula S. ? jazdí stále rovnako pomaly dnes ako pred tridsiatimi rokmi ?
Reply on: ivanbuto #49:
Áno, na trolejbusoch sú šuchtavci zase Hroboňáci ? .
Reply on: Solider #46:
Neviem ako dnes ale za "mojich" čias bolo omnoho viac pamätníkov regulačov (slovo kontrolér sa v Bratislave okrem papierov nepoužívalo) bolo v Cíferi. A Cíferania jazdili šuchtavo už vtedy. Ale mali v Cíferi aj pár expresných pilotov - Boris Klokoč, Vlado Kantner a hlavne ženy - "babka" Matečková, Ľudmila Kainzová či Valika "tenjaksamenuje" Terebessyová, tí sa pri tuneli nalepili na duplák a držali sa ho až do Dúbravky.
Reply on: S499.1023 #43:
To robia ale nielen električkári. ?
Reply on: 810zssk #42:
Treba dať spätnú väzbu DPB, resp. referát verejnej dopravy na magistráte.
Reply on: Solider #46:
Suchtave jazdenie tiez neznasam, hlavne ked sa necha spustit v tuneli 🙂 a samozrejme suchtavosti napomahaju aj svetla, napriklad ked ide zo zastavky Slovanet smer Saleziani, tak tam je blbo nastaveny semafor ze tu celu cestu kde mohla ist naplno ide pomalicky a hlavne ze tam dali travu na odhlucnenie 🙂
Reply on: S499.1023 #43:
Nielen vetranie, ale zaujímalo by ma, či sa touto 'baktériou‘ prenáša aj vlečenie sa a nestíhanie svetiel. Lebo je to veľký rozdiel oproti starej garde z Trnávky, ktorá jazdila ešte na kontroleroch, typu Milan K. (ale ten už teraz nejazdí), ktorá je úplnym opakom šuchtavého jazdenia.
Reply on: Error 0x007 #41:
A ešte k tomu včera nevypravené na L50 dva vozy a neskôr večer dokonca tri..
Reply on: Error 0x007 #41:
Ani ten zhoršený na 7,5 mimo prázdnin nie je výhra. ?
Reply on: Solider #39:
To zdržiavanie premávky Cíferanmi je zapríčinené najmä ich nepochopiteľným sklonom "vetrať" na zastávkach. Neviem, či v Krasňanoch žije nejaká odolná baktéria typu Legionella, ktorá zbytočné postávanie na zastávkach prenáša medzi generáciami vodičov už od čias legendárneho Štefana Janíka. A Pišta Drotován, otec račianskeho poslanca Michala Drotována, tiež nebol lepší.
Reply on: Error 0x007 #41:
Prazdninove redukcie na 50ke su velka zabava. Vzhladom na charakter tej linky tam dopyt mimo rannej spicky skoro vobec neklesa, v niektorych casoch dokonca stupa. Ale DPB tam bez problemov zasadne zredukuje pocet spojov, lebo vsak co, ich sa realita netyka.

Ale tak lahsie sa parkuje, tak je o dovod viac vytiahnut auto 🙂
Dakujem DPB za 10 min interval na L50, pod mostom som sa nezmestil do autobusu ? (a pritom isiel este celkom na cas)
Reply on: Solider #39:
No veď to ....
Aj ja neznášam keď sa vlečú . Teraz je to aj na Račianskej svižnejšie keď jednu linku robí prevažne Jurák...
Reply on: david1 #34:
„Kľudnejšie“? Väčšina z nich vďaka tomu mešká a spôsobuje nepravidelnosť iných liniek a cestovný poriadok je potom zdrap papiera.
Reply on: Trolley #32:
L6 bude premávať v rovnakom režime ako min.rok a ako ostatné linky. Čiže 10 min.int. bez zachádzania do Rače.
CP je aj tu.
Buď tu bola od začiatku chybná info alebo opravili ten nezmysel , ktorý by rozbil preklady.
Reply on: Trolley #36:
Vychadzas z mylneho predpokladu ze DPB oznamy su spracovavane v sulade s realitou ?
Reply on: 810zssk #35:
Keď o tom dopravca neinformuje tak to už asi neplatí a môže sa to dať preč.
Reply on: Trolley #32:
V dopravnom prikaze to je uvedene. Jedine ze by to medzicasom zmenili.
Reply on: Petto #29:
K2S sú síce lenivšie ale vela robí aj štýl jazdy. Vodiči z Krasňan až na výnimky jazdia omnoho "kludnejšie" ako z Juráku.
Veď choď L4 a prestúp na L8.... budeš to mať na 99% s T 29,30 ?
Ani nna webe DPB sa o L6 nič nepíše.
V autobuse MHD som videl oznam prázdninová premávka MHD ale o L6 sa tm nepísalo nič. Tak neviem odkiaľ sa tu nabrala tá info. ?
Reply on: david1 #23:
133 obsluzi podla mna vacsiu cast kedze ide aj blizsie do zony Eurovea( T115) a L6 supluje aj L4,cize jej prinos je takmer nulovy z ohladiska obsluhy uzemia. Samozrejme zrusenim L6 by taka L4 na Molecovej/ Botanickej uz asi ani nezavrela dvere rano smer mesto. ?
Reply on: Veronique #25:
Pomaly si praveze odvykajte od 133. Novym terminalom Molecova sa prepoklada jej uplny zanik. ?
Reply on: Rubber38 #17:
No problem je ten ze elektricky budu oslabene o cca 20% + L9 celodenne K2S to bude este vacsie percento. A mas pocit ze pocas tych prazdnin klesne pocet cestujucich o 20% ? . Kaslat na 133, L9 ma privadza do sialenstva s tymi lenivymi malymi haraburdami K2S.
Reply on: Veronique #25:
A mimochodom bývam na Dlhých Dieloch, ale linku 133 nevyužívam pretože časová úspora je minimálna. Najlepšie je pešo zísť pešo dole na zast. Nad Lúčkami, alebo Segnerovu a tam sa dá dokonca v linkách 5 a 6 aj sadnúť (aj v rannej špičke).

A pokiaľ ľudia nestíhajú prestup na Molecovej na svoj spoj čo im bráni ísť z DD o jeden spoj skôr?? Veď v danom čase ide niečo z konečnej Kuklovská každé 3 min.
Reply on: Veronique #25:
Čo píšete je hovadina, lebo:
1) V úseku Molecova - Most SNP ide električka asi o 1 min. dlhšie ako linka 133 - stopoval som to viac krát a výsledok je ,že takmer žiadny rozdiel. 133ka má síce menej zastávok, ale stojí na každom semafore ako aj električka. Takže žiadny rozdiel 25 min., ale 1-2 min.!
2) Ľudia nemajú vôbec čo prebehovať cez cestu a preliezať zábradlie, majú prechádzať iba na zeleného panáčka! No a čo že v zastávke stojí električka - odíde jedna, príde ďalšia. V danom čase chodí jedna za druhou. Za 8 min. štyri súpravy (vozy).
3) Ako bolo už napísané, interval na jednotlivých linkách nie je už dávno 12 min., ale 8 min.
Reply on: Veronique #25:
1. Koľko ľudí cestou do práce 3x prestupuje?
https://imhd.sk/ba/anketa/1371/Kolkokrat-pri-jednej-ceste-do-prace-skoly-pri-pouziti-verejnej-dopravy-prestupujete

2. 25 minút vynechaním 3 zastávok určite neušetríte.

3. Električky už pekných pár rokov jazdia častejšie ako raz za 12 minút. Mimochodom, tí ľudia by tam prebiehali, aj keby jazdili každý ch 40 sekúnd... lebo bežať na električku je u nás takým národným športom (hneď po slovenskej hádzanej).
Reply on: Rubber38 #17:
Elekricky su preplnene aj tak, najma od 7:30 do 8:30. Pre Vas to znamena mozno len 1 prestup naviac, ale pre ludi ktori byvaju na Dlhych Dieloch a cestou do prace uz aj tak prestupuju niekedy aj 3 krat je aj tento jeden prestup dost velkou zatazou. Linka c.133 je tiez zrychleny spoj, ktory nestoji na kazdej zastavke a tak sa cesta cloveku predlzi aj o 25 minut. A ked hovorite o subeznych spojoch - tak sa chodte pozriet kolko ludi prebehuje cez cestu aby stihlo elektricku nakolko podla poriadkov by ste ju mali stihnut ale kym pride trolejbus dole tak casto uz stoji na zastavke alebo len vidite ako odchadza a mozete cakat dalsich 12 minut na dalsiu.
Reply on: david1 #23:
Myslím, že si presne nezachytil to, na čo sa snažíme s 810zssk poukázať. Že tá kolónka prázdniny je dimenzovaná na letné, prípadne zimné prázdniny, ale nie na jarné prázdniny, kedy je dopyt po doprave značne odlišný od bežného neprázdninového dňa a zároveň od letných/zimných prázdnin, napriek tomu to nikto nevyhodnotil a priškrcuje dopravu ako počas leta, čo si odnesú opäť len bežní platiaci zákazníci na zhoršenom komforte, niektorí dokonca úplným zrušením linky.
Reply on: Solider #22:
Nemôžem s tebou súhlasiť . Aj počas jarných prázdnin sa jazdí po Bratislave podstatne lepšie. Jednoducho väčšina čo má deti si naplánuje volno práve tu.
Mestské zastupitelstvo neprikleplo ani jeden vozokm pre tento rok navyše. Takže nevypravenie posilových liniek a zriedenie intervalov mi príde logické.
V Karlovke ostala L6 ktorá obslúži podstatne viac ako L133.

Reply on: 810zssk #21:
Najprv by bolo dobré vyhotoviť porovnanie, v ktorých mestách okolitých štátov sa počas jarných prázdnin premáva v obmedzenom režíme až tak, že sa rušia linky, ktoré s prepravou študentov ZŠ, respektíve SŠ nemajú nič spoločné, prípadne sa obmedzujú intervaly aj na nosných linkách MHD, ktoré ani dnes nestíhajú.
Reply on: Solider #18:
Tym sa ale dostavame ze sucasny system prazdninovych CP nastavenych na letne prazdniny, z ktorych sa potom pocas vsetkych ostatnych prazdnin musia robit vynimky, je proste zly. Riesenim by bol prazdninovy CP, ktory by bol rozsahom obmedzeni primerany tym "mensim" prazdninam, pricom na vyznamnejsie prazdniny (letne, zimne) by sa tam kde je to potrebne vydaval osobitny CP.
Reply on: Rubber38 #19:
V porovnaní s vianočnými prázdninami sa počas týchto piatich pracovných dní nevyskytuje žiaden deň pracovného pokoja, pracujúci nemajú žiadne prázdniny a takisto nie všetci pracujúci, ktorí majú deti, si zákonite berú počas týchto prázdnin dovolenky, zároveň sú tu bezdetní pracujúci, ktorí si dovolenku taktiež neberú iba počas jarných prázdnin. Tým, že nikto toto nikdy neskúmal, ale len surovo z kancelárie uvalil prázdninový režim aj na jarné prázdniny, viacerým ľuďom iba skomplikoval život. Práve kvôli tomu som vlani na linke 9 žehlil bundou sediacim cestujúcim ksicht, pretože niekto sa rozhodol, že K2S v 10 minútovom intervale budú stačiť. A práve kvôli tomu cestujúci zo 133 budú musieť nezmyselne prestúpiť, lebo sa niekto rozhodol, že práve táto linka spasí rozpočet DPB svojim nevypravením.

Je to podľa mňa rovnaký nezmysel, ako počas Vianoc na bežný prázdninový pracovný deň uvaliť víkendový režim, je to iba tak, hala-bala, bez nejakého podloženia relevantnými dokumentami.
Reply on: Solider #18:
Argument ohľadne VŠ bol vyslyšaný v podobe zachovania rozsahu premávky vyššie uvedených autobusov, ktoré by obmedzenie naozaj nezvládli, keďže vysokoškolákov sa tieto prázdniny prakticky nedotknú.
Avšak neberiem, že zvyšok obyvateľstva sa počas týchto prázdnin správa výrazne inak, ako pri letných/zimných:

1. časť Bratislavy sa odtatári na lyžovačky, príp. odcestuje napr. za rodinou,
2. časť kvôli prázdninám ostane doma resp. svoje inak každodenné cesty najmä v rannej špičke výrazne obmedzí(žiaci a pod.),
3. časť bude bez zmeny naďalej využívať MHD ako obvykle.

Nemyslím si, že pomer týchto skupín cestujúcich sa oproti napr. zimným prázdninám bude výrazne odlišovať. Maximálne oblastne v percentách, no rozhodne nie dostatočne na udržovanie bežnej premávky MHD. Môj názor.

A že to je chaotické tiež neberiem, 99,5% ľudí cestujúcich MHD vie o existencii prázdninových CP, a naopak by pre nich bolo mätúce, ak sa by počas prázdnin podľa prázdninových CP nejazdilo
Reply on: Rubber38 #17:
Urýchlene by sa malo prestať so šikanovaním cestujúcich počas jarných prázdnin. Neexistuje dôvod, aby bol rozsah obmedzení podobný, ako pri letných, či vianočných prázdninách, kedy má ďaleko viac ľudí pracovné voľno a nevyučuje sa ani na vysokých školách. Dopyt po preprave MHD je kvôli tomu rozdielny. Efektivitu nedosiahneš tým, že bezdôvodne zrušíš alebo obmedzíš linky, ktorými ľudia chodia bežne do práce alebo na VŠ, práve naopak, iba do toho vnášaš chaos a nespravodlivosť.
Reply on: Veronique #16:
Táto autobusová linka funguje najmä ako posila inokedy preťažených električiek na nábreží. Nakoľko však tieto električky i po úprave intervalu cez prázdniny preťažené nebudú (príp. ma niekto opravte, ale ešte sa mi to cez prázdniny nestalo, a to aj nebol luxusný prídavok v podobe takejto L6), tak nemá kapacitu v oblasti nábrežia ďalej posilovať ešte aj autobusom. Síce to pre cestujúcich zvyknutých na L133 bude znamenať o prestup viac, ale MHD bohužiaľ musí fungovať efektívne, a teda na znížený dopyt po preprave reagovať okresaním kapacity. A súbežné spoje k električkám sú samozrejme kandidátmi č.1
By ma zaujimalo, preco prave linka 133 bude premavat v prazdninovom rezime = nebude vobec premavat. Tato linka je pouzivana iba pracujucimi ludmi na cestu do prace, nakolko je to jedine priame spojenie Dlhych Dielov s mestom.
Myslim, ze ludia ktori prijimaju tieto rozhodnutia by mali zacat aj pouzivat MHD aby videli kto dane spoje vyuziva.
Tento hura system ze jedna linka jazdi tak a druha linka jazdi tak by uz vazne mohol skoncit.
Reply on: TomJ #11:
Aj teraz ide nezmyselne L6 dve minúty za L5 z Vinohradov.

Ak nechali 8 min. iba pre L6 tak fakt zbytočne rozbijú preklady. Fakt by ma zaujímal dôvod.
Reply on: Ma178rek #12:
A já chci na váfle teplej banán. ?
Reply on: TomJ #11:
ja som za to a b boli odchody z Vinohradv podľa vzoru
3 : 00; 08;...
6 : 02; 10;...
5 : 05; 13;...
Reply on: Petto #3:
Mne ani tak nešlo o väzbu s linkou 9. Skôr o to, že nebude preklad ani na Račianskej, ani na Karloveskej. Linka 6 má na tejto stránke uvedený CP aj pre prázdniny. Jediný nedostatok oproti šk. roku je v tom, že podľa neho nejazdí ráno do Rače, ale to by sa podľa mňa dalo ľahko prerobiť.

A k tomu čo píše danlo: Áno, linka 6 berie študákov z Vinohradov a Gardy do mesta, ale to robí aj linka 5. Mne príde oveľa logickejšie mať medzi týmito dvoma linkami preklad aj za cenu menšieho počtu spojov za hodinu, ako mať situáciu, že linka 6 pôjde 8.01, potom pôjde ale linka 5 až 8.07 (s meškaním 8.08) s riadnym balíkom cestujúcich a potom hneď 8.09 poloprázdna 6-ka.
Reply on: david1 #7:
Nemá - okrem 9/7 a 9/8.
Reply on: Jadran #8:
Sorry to nemala byť odpoveď na teba ale samostatný príspevok.
Reply on: david1 #7:
A v čom to popiera môj príspevok? ?
Ja len píšem, že cez prázdniny majú L6 aj L9 svoje grafikóny nezásvisle od seba, čiže v prípade že L6 fakt pôjde ako cez prac. deň šk. roka, nebude problém vytvoriť provizórny CP bez prejazdov z/na L9.
Reply on: Jadran #6:
L9 má celú výpravu s K2S cez prázdniny.
Reply on: Petto #3:
Linka 6 v prázdninovom režime nemá nič spoločné s linkou 9.
L6 mala v minulosti CP aj pre prázdniny. Určite tomu bude aj teraz.
K dokonalosti chýba už len, aby niektorá linka chodila celý týždeň ako cez víkend. ?
Reply on: danlo #2:
On sa pytal skor na to, ze vozidla z L6 prechadzaju na L9 a opacne pocas celeho prac.dna. No pocas tychto prazdnin budu porusene vazby kedze jedna bude premavat normalne a druha v obmedzenom prazdninovom rezime.
No tusim to uz raz tak bolo, kazdopadne urobi to aj bordel v relacii KV - nabrezie.
Reply on: TomJ #1:
6 berie studentov VS z Vinohradov, takze to logicke je
Čiže linka 6 bude premávať podľa CP pre školský rok, ale všetky ostatné električky budú mať prázdninový režim? Je to len chyba alebo zasa nelogika zo strany DPB?