Slávnostne bude verejnosti prestavená vo štvrtok 6. novembra.
Do Bratislavy bola 2. novembra 2014 dodaná prvá nízkopodlažná obojsmerná električka Škoda 30T ForCity Plus. Verejnosti ju zástupcovia Dopravného podniku Bratislava a hlavného mesta predstavia vo štvrtok 6. novembra 2014 na Námestí Ľudovíta Štúra v čase medzi 10:30 a 14:00.
"V prípade, že by sme ju nechali vystavenú dlhšie, cestou späť do vozovne by sa nevyhla dopravným kolónam, čo v prípade takéhoto nového vozidla nechceme riskovať," vyjadril sa DPB ma margo toho, že električka bude vystavená len do 14:00, čo väčšine zamestnaných a školopovinných obyvateľov mesta nevyhovuje.
Električka sa v najbližších mesiacoch podrobí procesu schvaľovania nového dráhového vozidla. Do premávky s cestujúcimi sa zaradí v priebehu prvého polroka 2015. Veľkokapacitá päťčlánková električka s celkovou dĺžkou 32,5 m odvezie spolu 242 cestujúcich.
Obojsmerné električky Škoda 30T budú v budúcnosti nasadzované na novú trať do Petržalky, kde sa využije ich obojsmernosť, pretože táto trať bude v prvom úseku vybudovaná pravdepodobne bez klasickej slučky.
Do konca roka 2015 by malo byť dodaných spolu 30 obojsmerných električiek Škoda 30T. Súčasne budú dodávané aj jednosmerné električky s označením Škoda 29T, ktorých bude do leta 2016 dodaných do Bratislavy taktiež 30 kusov.
Údržbu nových električiek bude zabezpečovať ich výrobca Škoda Transportation v zmodernizovanej vozovni Jurajov dvor po dobu 15 rokov, resp. do najazdenia 900 tisíc km každej električky.
Nákup prvých 15 obojsmerných a 15 jednosmerných električiek je spolufinacovaný z fondov EÚ v rámci Operačného programu Doprava. Financovanie nákupu opčných električiek zatiaľ nie je známe.
luky133
A tu asi jediné fotografie vozidla lebo zjaviť ho na vlastné oči je asi niečo ako keď vidíš Jetiho ?
http://imhd.sk/ba/media/gn/00087079/Schorling-Mercedes-Benz-1833-s-kolajovym-adapterom-na-cistenie-kolajovych-trati.jpg
http://imhd.sk/ba/media/gn/00087094/Schorling-Mercedes-Benz-1833-na-cistenie-kolajovych-trati.jpg
Inak v krátkosti povedané išlo aspoň podľa mňa o úplne zbytočný nákup keďže doteraz ho DPB takmer vôbec nepoužíva a ak už potrebuje povysávať nejakú trať vyšle tam svoj starší koľajový vysávač. Za tie peniaze mohli kľudne radšej kúpiť buď podbíjačku alebo brúsku koľajových tratí, nuž tie asi v tej dobe nedodávala spriaznená firma. ?