Prenajaté autobusy z Banskej Bystrice prišli do Bratislavy

Šesť autobusov Karosa B 961E sa do premávky zaradí v najbližších dňoch.

Dňa 15. januára 2014 boli do vozovne Petržalka z Banskej Bystrice prepravené autobusy Karosa B 961E, ktoré si bratislavský dopravca prenajal od Dopravného podniku mesta Banská Bystrica. Spolu 6 kĺbových autobusov sa do premávky zaradí v najbližších dňoch po vybavení všetkých potrebných náležitostí (tarifný a informačný systém, označenie vozidiel).

Banskobystrické autobusy Karosa B 961 si už bratislavský dopravný podnik prenajímal aj v rokoch 2008 - 2010. Z nich 4 vozidlá sa opäť vrátili do Bratislavy a k nim pribudli dve vozidlá pôvodom zo SAD Zvolen (ZV-318BI a ZV-356BI).

 

 

Related stories

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #36:
3.2
Kedy maju ist do premavky?
Reply on: kecho #26:
Ak to je pravda, mozno bude mat Troliga po niekolkych rokoch, co na webe ohlasuje klbak, motivaciu naprojektovat vlastnu kastlu ?
Alebo s drobnymi odchylkami odkopiruje sorky (s ich suhlasom) a preda ich ako svoje?
Reply on: Rubber38 #32:
Nepochopil si ma: myslel som, ze pri aukci treba viacej ist dole cenou ?
Reply on: Error 0x007 #31:
A v ponuke by boli SOR, Bohdan, LAZ, MAZ, Yutong....
Reply on: Error 0x007 #31:
Akonáhle je jediná požiadavka najnižšia cena, tak máš dosť úzky kruh možných víťazov, a značky ako Mercedes to určite nie sú. A pochybujem, že budú aj iné podstatné kritériá, ako cena
Reply on: Marek1978 #25:
Najlepsie by bolo, keby sa prihlasilo co najviac sutaziacich aby sa poriadne stlacila cena dole. Bolo by to aj v zaujme mesta a DPB co najviac financii usetrit. ?
Reply on: prasce_v_meste #10:
ale toto je problém už od začiatku keď boli ešte biele a od začiatku sa čaká na náhradný diel niekoľko mesiacov
Reply on: Marek1978 #23:
Tak Petrzke by mohli este vypomahat Bystrice na nejakych delenkach a stare Medaky na L92. Na 1.DP naozaj nevidim dovod posielat stare Medaky, jedine ak by vratili CNG Vrakosky Juraku.
Reply on: Mike #24:
Ak sa zadaju podmienky ako sa pisalo v clanku,ze celoklimatizovane vozidla v pocte kusov 50,tak davam 99% sancu Libchachavam. ?
prasce_v_meste

prasce_v_meste

Reply on: Marek1978 #25:
Ikarus sa už konečne vzmužil a dodal aj niečo z tých nových vozidiel aj či, iba pekné prezentácie sľubujúce dobytie stratených pozícií? Ostatne ak by ozaj šli za týmto cieľom s tým, že ponúknu priestorovo riešené vozidlo tak dobre ako boli ich predošlé vozidlá a k tomu aj osobité sedačky istej kvality (nie to čo dnes tu máme), tak ich tu privítam s otvorenou náručou. ?
Reply on: Mike #24:
takže bude troliga s kastlou sor? 🙂
Reply on: Mike #24:
ak by to bola pravda, tak by som dal sancu aj Mercedesu, bud Conecto alebo Citaro a mozno aj Ikarusu
Reply on: kecho #22:
No počul som aj také JPP šumy, že tento tender na 50 autobusov nevyhrá SOR, aby to nebolo také okaté. Takže je nejaká 10%- 20% šanca ?. Ale solaris by som aj tak netipoval.. skôr keď tak v našich podmienkach dostupný citelis ...
Reply on: Petto #21:
Pokial sa vypise tender a pridu nove vozy, tak IK435 sa postupne povyraduju, takze 20ks bude pre petrzku malo. Cize minim. 30-35ks klbakov by malo ist do Petrzalky a zvysok moze na JD.
Reply on: Petto #21:
Solaris bus v BA? Pri JeTiho konexiách? Veď už záhradkárov tender vyhodnocovali mimoriadne dlho, len aby napočítali všetko možné, len aby vyhral Sor a dokonca teraz počas dua Ftáčnik-Belfi veríš, že by mohol v BA proti Soru uspieť Solaris??
Reply on: Juraj76 #19:
Teoria mensieho zla na 1.DP. Maju sice pozicane 1636-1639,ale nie je dovod ich davat na celodenky kedze maju max. 4rocne vozidla SOR NB18.
Podla mna v planovanej dodavke na tento rok dostane Jurak uz urcite daco. Z 50 ks by som zobral SOLARIS URBINO 18,75 15 ks pre Jurak, SOLARIS URBINO 10 - 15 ks pre L99,90 primárne - Petrzalka, SOLARIS URBINO 18,75 - 20 ks pre Petrzalku.
Reply on: Juraj76 #19:
1.1215 som tento týždeň videl na Lachovej tuším na 96. Je možné, že je opäť odstavená.
2.Tie požičané vozy, keby idú na Jurajov dvor, by si bol spokojný? Veď Karosy z BB sú tiež vysokopodlažné.
3.Trnávka nemá dôvod vypravovať 1636 - 1639 cez víkend nakoľko sú to delenkárske vozy, keď je nejaký voz zo zadelenia odstavený, dajú vodičom buď delenkársku sorku alebo takú, čo jazdí iba cez týždeň, nie je dôvod posielať von Karosy. Pozri sa ani Petržalka nemá dôvod vypravovať cez víkend Ikarusy 435. S Ikarusmi 415 je to trochu iné, nakoľko niekoľko ich je normálne v zadelení.
4.Celkovo však by bolo najlepšie zlúčiť výpravu JD a Trnávky a cez víkend, by mohli jazdiť zo všetkých vozovní iba nové vozidlá.
Reply on: Petto #16:
Petto, nemáš pravdu. Nestačí.
1. Linky, ktoré spomínaš majú 11 celodenných poradí, takže by potom bolo len 1 náhradné vozidlo (podľa DP majú byť vždy 2). A ani to sa neudržuje, často je len 9 obsadených takými autobusmi. Červené Karosy? Tých je len 18 (1631- 1639, 2636, 2646- 2653). A aj z nich sú 4 v Trnávke! A ak sú v takom výbornom stave, ako je možné, že Trnávka ich dáva zásadne len na špičkové poradia a cez víkend dokonca akokeby ani neexistovali? Takže v skutočnosti ich je veľmi málo.
2. Zober si SOLARISY, odstavené sú, ktoré píše Patrik, plus je ale odstavený aj 1215. To znamená, že je odstavených 8 autobusov a 1216 je dokonca vyradený. To znemená, že jazdí z 22 nakúpených autobusov len 13. Ak je stav SOLARISOV už dnes taký aký je (a pritom len teraz im končí papierová životnosť), čo s nimi bude o pár rokov? A kapacitou sú bližšie ku kĺbovým autobusom a nie ku 12m. Takže o chvíľu je možné, že medzi kĺbové celodenné linky pribudnú aj linky 88 a 96. obidve majú po 6 celodenných vozidiel. To znamená, že bude vypravovať Jurák na celodenné kĺbové poradia 23 autobusov. A pritom len polovica je nízkopodlažných? Perspektíva? Žiadna! Veď DP nechce o nových plynových autobusoch ani len počuť a nové autobusy a požičané dáva zásadne len do Trnávky a Petržalky. Zároveň ignoruje fakt, že tender na autobusy pre Jurák bol plánovaný už pred 4 rokmi. Takže ani podľa toho nie je až taká ružová situácia s KAROSAMI, ako ju vykreslukeš!
Reply on: Petto #5:
Odstavené by mali byť - 1203, 1206, 1208, 1210, 1211, 1213, 1222 plus sem tam pribudne nejaký ďalší solaris. Tá 1203 stojí najdlhšie od konca apríla 2013.
Reply on: Petto #16:
Mozno je to jeho dvor, vsak Juraj sa vola ?
Reply on: Juraj76 #11:
Prečo stále obhajujes ten Jurak ? Sak z Juraku su vypravovane zvacsa len spickove linky. Celodenne klbove su "len" 63,78 a na tie tych 12 SORov staci, nakolko niektore cervene CNG este vyzeraju k svetu.
Reply on: Valec #8:
Tak a mame konecne 1. ***a ktory je zapredany pre SOR. Kupene boli v roku 2006 a dnes je 2014
A kedy prídu Mercedesy z Nitry?
Reply on: Juraj76 #11:
☠ Naco su vsetky tie kampane tematizujuce globalne oteplovanie? Cely cas sa hovori, ze treba znizit emisie, ale ked dostaneme sancu naozaj nieco spravit pre nase zivotne prostredie,...
Kedy prídu do Bratislavy zostávajúce prenajaté autobusy?
Reply on: Mike #6:
A možno sa ponúka ešte jedno vysvetlenie! Dopravný podnik viackrát jasne povedal, že autobusy na CNG pohon (na aký je aj SOLARIS) sa už nebudú kupovať. Dnešné autobusy budú už len dožívať. A preto už nemá ani ochotu nakupovať náhradné diely. Je však smutné, že namiesto nich má prakticky ako náhradu len viac ako 20 ročné KAROSY (mimochodom tiež na CNG pohon) a naftové autobusy nakupuje len pre Trnávku a Petržalku a do Juráku dáva akurát tak odrobinky (viď v roku 2012 z 35 kĺbových autobusov išlo do Juráku len 12). Takže to ružovo nevyzerá s linkami vypravovanými z Juráku.
prasce_v_meste

prasce_v_meste

Reply on: Sati #9:
Tak ako sme si dali zmluvu takú ju máme. Solaris nemá za ten prístup aký zvolilo vedenie DPB ani prečo sa moc správať lojálne. Podvody pri tendroch, oni o tom vedia dobre, že ako to s tou klímou je, isto sú informovaní. Len ich autobusy sa dožijú aj cez 10 rokov, čo u NB18 veľmi pochybujem, resp. dožijú po generálke 10-12 rokov, ak "boh" dá a úprimne dúfam v to iba preto, aby sa mesto nemuselo zadlžovať na ďalšie autobusy a aj preto, že za 7-8 rokov už bude gramotnosť voličov na vyššej úrovni, aby sme sa vyhli nominantom J&T a Penty kade tade.
Reply on: Petto #7:
alebo to bude aj tým že to čo si DPB od solarisu objednalo sa po týždni vrátilo späť na reklamačku ☠
Reply on: Petto #7:
Však riaditeľ divízie autobusy sa nie tak dávno vyjadril, že Solarisy už majú 10 rokov a teda sú po životnosti.
Reply on: Mike #6:
Zrejme sa neobjednávaju zámerne do solarisov ,aby sa mohli rovno vyhovorit na to, ze treba kupit nove hnuSORky.
Reply on: Ámos #1:
Pohľadaj si vo výprave solarisy ktorý bol naposledy vonku. Sú odstavené na také poruchy, kde treba objednať drahšie náhradné diely (alebo vymeniť viac komponentov naraz) a zrejme divízia autobusy (alebo niekto ešte nad nimi) rozhodla že sa zatiaľ sa tie náhradné diely nebudú objednávať. Aspoň nie na solaris. Na také sorky nb18 sa pokiaľ viem všetko objednáva relatívne promptne. A keďže je začiatok roka (a ešte aú aj nejaké peniaze k dispozícií), tak aj na väčšinu iných vozov sa dosť toho poobjednáva (snáď). To akurát vlani sa neobjednávali žiadne náhradné diely už od novembra.. a do konca roka.
Reply on: Ámos #1:
Imhd je celkom doveryhodna vo vyprave. Ale s tymi Solarismi mas pravdu. VIac ich je odstavenych hadam ako v premavke. ?
Reply on: Ámos #3:
20.10.2013 bola vonku naposledy, písal som iba túto lebo túto viem prečo je odstavená.
Reply on: patrik24 #2:
Prosim podrobnejsie. Od kedy, preco sa neopravuje a podobne... Zaroven urcite stoji viac vozov, minimalne tych 10 solarisov... Potrebujem vediet tiez od kedy ktory a preco.
Reply on: Ámos #1:
4923 - odstavená pre problémy s kardanom
Vedel by mi niekto poskytnut hodnoverne udaje o jednotlivych vozidlach mladsich ako predmetne karosy, ktore su dlhodobo odstavene pre poruchy?
Bolo by to z dovodu podania trestneho oznamenia pre porusovania povinnosti pri sprave cudzieho majetku a nehospodarne nakladanie s verejnymi financiami.